При використанні конспекту уроку - консиліуму вчитель ознайомить учнів з будовою і функціями шкіри, сформувати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв'язки, вміння робити узагальнення.
Тема: Будова і функції шкіри. Лабораторна робота № . Будова шкіри, нігтя, волосини (макро- і мікроскопічна).
Мета: Ознайомитися з будовою і функціями шкіри, формувати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, вміння робити узагальнення.
Обладнання: таблиця «Шкіра», мікроскоп, мікропрепарати, комп’ютерна підтримка
Тип уроку: комбінований
Основні терміни та поняття з теми “Шкіра”
Волосся — рогове похідне дерми, що утворює покрив певних ділянок шкіри.
Дерма — власне шкіра, шар сполучної тканини, що складається з еластичних і колагенових волокон, які надають шкірі еластичності.
Залоза — орган, що виробляє і виділяє особливі речовини — секрети:
•потова — залоза зовнішньої секреції, має вигляд трубочки, що починається закрученим клубочком;
•сальна — залоза зовнішньої секреції, виділяє секрет — шкірне сало, що змащує шкіру і волосся.
Короста — захворювання, яке виникає внаслідок проникнення в шкіру коростяних кліщів (сильне свербіння).
Косметика — (від грец. kosmetike — мистецтво прикрашати) комплекс індивідуальних засобів, що поліпшують зовнішність людини:
•гігієнічна — запобігає захворюванням і косметичним дефектам шкіри (косметичні засоби: мило, зубні пасти, шампуні, одеколони тощо);
•декоративна — підкреслює риси обличчя, робить малопомітними дефекти;
•лікувальна — усуває захворювання та дефекти шкіри (консервативні методи лікування: маски, масаж, втирання; хірургічні: видалення бородавок, виправлення форм окремих частин тіла).
Нігтьовий валик — шкірна складка, якою оточена нігтьова пластинка.
Обмороження — ушкодження деяких частин тіла, що спричиняються дією низьких температур.
Опіки шкіри — ушкодження, що виникають внаслідок дії сонячного проміння, високої температури, електричного струму, їдких речовин.
Регенерація — (від лат. regeneratio — відродження) відновлення шкіри.
Підшкірна клітковина — найглибший шар шкіри, клітини якого запасають поживні речовини.
Педикульоз — захворювання, яке викликають воші (також переносять збудників висипного і поворотного тифів).
Сонячний удар — патологічний стан, зумовлений загальним перегріванням організму внаслідок дії зовнішніх теплових чинників.
Терморегуляція — урівноваженість процесів утворення і віддачі тепла в організмі.
Шкіра — зовнішній покрив тіла, що складається з епідермісу, дерми (власне шкіри) і підшкірної клітковини; є бар'єром між зовнішнім і внутрішнім середовищем організму.
Вимоги до знань та вмінь учнів з теми “Шкіра”
Учень називає:
Розпізнає:
Характеризує:
Обґрунтовує:
Застосовує знання для:
Робить висновки:
Дотримується правил:
І.Організаційний момент. (5 хв.)
Проблемне питання. Як ви думаєте, для чого люди роблять манікюр? Тільки для краси?
Тому і проведемо урок – консиліум.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Що ви вже знаєте про шкіру?
Комп’ютерна підтримка перегляд фрагменту фільму «Тіло людини»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з підручником і додатковою літературою, складання схеми.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу. (10 хв)
Виконання лабораторної роботи № Будова шкіри, нігтя, волосини (макро- і мікроскопічна).
Мета: вивчити макроскопічну і мікроскопочну будову шкіри, нігтя і волосини.
Обладнання і матеріали: мікроскоп, лупа, предметне скло, мікропрепарат шкіри, пластилін, зошит, підручник.
Хід роботи
Розглянути шкіру відкритих частин тіла. Звернути увагу на колір шкіри, характер її поверхні, пружність.
2. Розглянути при малому збільшенні мікроскопа мікропрепарат поперечного зрізу шкіри і замалювати його в зошиті.
3. Розглянути ніготь і замалювати його будову.
4. Розглянути волос.
5. У центрі предметного скла на відстані 2 cm одна від одної вмістити дві кульки пластиліну, до яких прикріпити волос.
6. При малому збільшенні мікроскопа розглянути стрижень і волосяну цибулину, звернути увагу на черепицеподібні лусочки кутикули, що покривають стрижень
7. Намалювати побачене, визначити частини волоса.
8. Зробити висновок, в якому указати, як будова шкіри і її похідних пов'язана з функціями, що виконуються
Цікаво знати, що ...
V. Оцінювання роботи (5хв )
VIРефлексія уроку. (5 хв.)
Що ви запам’ятали з сьогоднішнього уроку? (Ланцюжок речень)
VII. Домашнє завдання. (2 хв.)
1Вивчити & виконати завдання 4 - 5