Урок - квест поєднав у собі різні види станцій, де діти говоритимуть про свою країну - Україну, про дружбу, про історію рідного краю, про правила дорожнього руху.
УЧАСНИКИ ГРИ
ПІДГОТОВЧА РОБОТА
Форма проведення
квест-гра
ЗУПИНКИ КВЕСТУ-ГРИ
І. Вступна частина |
ІІІ. Заключна частина |
|
|||||||||
1.1. Вступне слово вчителя 1.2. Гра «Клубочок компліментів» 1.3. Тема і мета КВЕСТУ-ГРИ 1.4. Очікування
|
1 станція « Бюро знахідок»
|
2 станція Дружби
|
3 станція « Смаколики»
|
4 станція « Пізнавайка» |
5 станцыя « Бабусина скриня» |
6 станція « English with fun» |
_Заочна подорож вулицями міста Кам’янського
|
1. Рефлексія 2. Метод «Мікрофон» 3. Завершення квесту-гри. Флешмоб « Діти єднають Україну!» Домашнє завдання. Розповісти батькам про своє місто, про Україну.
|
Гра Правила безпеки пам’ятай» |
||
Технологія підготовки та проведення квесту-гри
Тема: Діти єднають Україну
Мета:
формувати ключові компетентності:
Обладнання: карта квесту-гри, завдання кожної станції квесту-гри, малюнки: береза, калина, портрет Т.Г.Шевченка, верба, орел, піца, рушник, мак, футбольний м’яч; слова – перевертні; набір букв; карта України; український одяг; віночок; наочний матеріал, мікрофон, музичне оформлення.
Форма проведення: квест-гра
Перебіг заходу
І. Вступна частина
1.1. Вступне слово вчителя
1.2. Гра «Клубочок компліментів»
-Швидко літо промайнуло, перейшли ми в 3 клас,
Зараз кожен промовляє, хто і як змінився в нас.
(Діти говорять один одному гарні компліменти).
-Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!
Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?
П. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація діяльності учнів.
2.Привітання вчителя:
Є багато країн на землі, в них – озера, річки і долини.
Є країни великі й малі, та найкраща завжди Батьківщина.
Звучить пісня «Діти України» Світлани Весни
-Дорогі діти, вітаю вас з початком нового навчального року! Бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень!
IIІ.Актуалізація опорних знань учнів
1. «Мозкова атака»
-Як відпочили? Чим віддячите за чудовий літній відпочинок батькам та Батьківщині?
(Міцними знаннями, старанною працею, бажанням добре вчитися, успіхами та гідними вчинками).
-Що таке Батьківщина? (Гра «Магніт»)
Калина Хліб Київ Дніпро Школа
Родина Батьківщина Соловейко Мій дім Україна
Сухий Єланець Степ Верба Рідна стежка Поле Батьки
-Що означає любити Батьківщину?
(Радіти її успіхам, дбати про неї,намагатися примножити її славу та добробут своєю працею).
-А ще любити означає знати. Чи добре ви знаєте нашу Україну?
-А хочете ще більше знати? Тоді я вас запрошую на урок-квест.
III.Колективне визначення теми і мети уроку
-Квест, як відомо, - це командна гра-пригода.
- Що очікуєте від такого уроку?
-Якими будете сьогодні на уроці?
(К – кмітливими,
В – веселими,
Е – енергійними,
С – старанними,
Т – творчими).
-Тему уроку вам допоможе відгадати загадка.
*На землі великій є одна країна, гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті і скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають, на бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море, про людей і квіти.
То скажіть же, діти, що це за країна? Славна незалежна наша… (Україна).
Тема нашого першого уроку - Діти єднають Україну!
-Я підготувала вам сюрприз, але він дивним чином зник. Хочете відшукати його? Тоді за роботу!
IV.Сприймання та осмислення навчального матеріалу
1.Ознайомлення з правилами квесту
*Квест – це командна гра. Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.
*Для квесту відводиться певний час (35 хвилин).
*Капітан відповідає за роботу команди.
*Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).
*Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.
*Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості та спостережливості.
2.Вручення маршрутного листа
Вчитель. Зараз ви отримаєте маршрутні листи і вирушите по станціях. Якщо на станції ви правильно виконаєте завдання, отримаєте частинку карти України. В кінці квесту зберете всю карту.
Переходячи із кабінету в кабінет, діти грають в гру «Потяг дружби» (Діти стають один за одним тримаючи за плечі сусіда і рухаються вперед. По команді «Зупинка» - всі зупиняються і присідають, не розриваючи потяг)
1 станція « Бюро знахідок»
Вчитель. Діти, скажіть , а чи знаєте ви предмети, які відносяться до символіки України? (метод «Мікрофон»)
Зараз ми перевіримо. Знайдіть серед картинок ті, які відповідають нашій темі.
2 станція Дружби
Характерно, що справжніх друзів у людини звичайно мало. Багато друзів тільки у того, хто користується друзями з міркувань власної вигоди: чим більше друзів, тим більше вигоди. Такі «друзі» здебільшого тимчасові. Справжніх друзів пов’язує велика повага один до одного, розуміння , взаємодопомога.
Вчитель підводить підсумки і дає визначення поняття «дружба».
Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів.
Вчитель. Вам дані букви – початок ознак дружби. Спробуйте їх дописати або назвати.
Д -
Р –
У –
Ж –
Б –
А –
Д – добро
Р – радість
У – увага
Ж – життя
Б – багатство
А – активність
3 станція « Смаколики»
Завдання: прочитати слова-анаграми, пояснити, що об’єднує усі ці слова.
Ваникре, лоса, щбор, лубціго, пушпамки, нисирки.
(Вареники, сало, борщ, голубці, пампушки, сирники – українські страви).
4 станція « Пізнавайка»
-Любі діти, зараз ви прослухаєте повідомлення про те, коли святкують День Знань в інших країнах. Спочатку я послухаю, чи добре ви вмієте читати. Я даю повідомлення учням. Ви по черзі читаєте. Слухайте уважно, бо в кінці вам треба буде відповісти на питання вікторини. І тільки тоді ви отримаєте частину карти.
- В Канаді навчальний рік починається в перший понеділок вересня, після святкування Дня Праці.
В США навчання починається у серпні або у перший вівторок вересня. Ніяких лінійок, ніякого параду, ніяких пісень і святкового одягу. Все дуже буденно і про початок навчання нагадує тільки скорочений учбовий день.
Навчальний рік в Ірландії ніколи не починається в понеділок. Можливо, це тому, що понеділок вважається днем духів.
В Італії навчальний рік починається 1 жовтня.
В Японії — 1 квітня так як тут вважають, що весна - це початок нового життя, тому саме час починати вчитися.
В Австралії, на протилежному боці земної кулі, починають учитися в лютому, тобто, за їхнім календарем,— у кінці літа.
Навчальний рік в Індії починається в квітні а в перший клас ідуть в чотири роки. Урочистостей в перший навчальний день нема.
ВІКТОРИНА
(після святкування Дня Праці)
(Ніяких лінійок, ніякого параду, ніяких пісень і святкового одягу. Все дуже буденно і про початок навчання нагадує тільки скорочений учбовий день.)
(Можливо, це тому, що понеділок вважається днем духів.)
(В Італії навчальний рік починається 1 жовтня.)
(1 квітня так як тут вважають, що весна - це початок нового життя, тому саме час починати вчитися.)
(В Австралії, на протилежному боці земної кулі, починають учитися в лютому, тобто, за їхнім календарем,— у кінці літа.)
(Навчальний рік в Індії починається в квітні а в перший клас ідуть в чотири роки. Урочистостей в перший навчальний день нема.)
5 станція «Бабусина скриня»
Завдання: Швидко одягнути все те, що знаходиться у скриньці і представити Україну на Міжнародному конкурсі «Рідний край, де ми живемо».
6 станція «Englis wish fun»( проводять вчителі іноземної мови)
Завдання: Англійською мовою спробувати розповісти веселу історію зі своїх літніх канікул.
7 станція - Флешмоб « Квітуча Україна»
( беруть участь всі команди)
8 станція «Заочна подорож вулицями міста Кам’янського»
Вчитель пропонує таку вікторину:
(на базі козацьких поселень Кам'янського, Романкового, Тритузного, Карнаухівки.)
(Музично-драматичний театр ім. Л. Українки)
(Дніпровський металургійний комбінат, «ДКХЗ», «ДніпроАЗОТ», «Баглійкокс», «Дніпровагонмаш», цементний завод, «Завод Метиз», «ЗІП» та інші)
9 станція « Я – учасник дорожнього руху»
Запитання
1. Як називається «зебра» на дорозі? (Пішохідний перехід)
2. З якого віку дозволено пересуватися на велосипеді дорогами загального користування? (З 14 років)
3. Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху? (Пішоходів, водіїв, пасажирів)
4. Який дорожній знак установлюють поблизу шкіл? («Діти»)
5. Яке перехрестя називають регульованим? (Те, де є світлофор або регулювальник)
6. Якої сторони слід дотримуватися, крокуючи тротуаром? (Правої)
7. Зі скількох років дітям дозволено їздити на передньому сидінні автомобіля? (3 12 років)
8. Чи можна переходити дорогу навскоси? (Ні, тому що, по-перше, шлях стає довшим, а по-друге, складніше побачити транспорт, що рухається з боку спини)
9. Чому на заміських дорогах пішоходи повинні рухатися назустріч руху? (Рухаючись узбіччям назустріч руху, пішоходи завжди бачать транспорт, що наближається)
11. Чи завжди пасажирам потрібно пристібатися ременями безпеки? (Так, завжди)
12. 3 якого віку можна навчатися управлінню автомобілем? (316 років)
13. Чи є у велосипедиста шлях гальмування? (Так)
15. 3 якою максимальною швидкістю повинен рухатися транспорт у населеному пункті? (Не більш ніж 60 км/год)
V. Підсумок уроку. Рефлексія
-Чи сподобався вам наш квест? Чим саме?
-Чим корисний наш урок?
-Як вам працювалося?
-Дайте поради собі, товаришам.
-Про яку Україну ви мрієте?
-Що можете зробити для цього уже зараз?
-Хочете ще більше знати про рідну державу?
-У цьому вам допоможуть наші уроки та подарунок-скарб, який ви знайшли на уроці. Це карта України. З якою ми будемо разом з вами працювати на уроках.
-На світі багато чудових країн, та нам наймиліша країна,
Де ми народились, живемо, вчимось, - найкраща з усіх Україна!
3 – А
І група
1 станція « Бюро знахідок»( кабінет №41, 3 – А клас)
2 станція Дружби ( кабінет № 40, 3 – І клас)
3 станція « Смаколики»( медпункт)
4 станція « Пізнавайка» ( бібліотека)
5 станція «Бабусина скриня» (кабінет № 65, 3 –Б клас)
6 станція «Englis hwish fun» (кабінет № 63, англ. мова)
7 станція - Флешмоб( подвір’я школи)
_____________________________________________
3 – А
ІІ група
1 станція Дружби ( кабінет № 40, 3 – І клас)
2 станція « Смаколики»( медпункт)
3 станція « Пізнавайка» ( бібліотека)
4 станція «Бабусина скриня» (кабінет № 65, 3 –Б клас)
5 станція «Englis hwish fun» (кабінет № 63, англ. мова)
6 станція « Бюро знахідок»( кабінет №41, 3 – А клас)
7 станція - Флешмоб( подвір’я школи)
3 – Б
І група
1 станція « Смаколики»( медпункт)
2 станція « Пізнавайка» ( бібліотека)
3 станція «Бабусина скриня» (кабінет № 65, 3 –Б клас)
4 станція «Englis hwish fun» (кабінет № 63, англ. мова)
5 станція « Бюро знахідок»( кабінет №41, 3 – А клас)
6 станція Дружби ( кабінет № 40, 3 – І клас)
7 станція - Флешмоб( подвір’я школи)
_____________________________________________
3 – Б
ІІ група
1 станція « Пізнавайка» ( бібліотека)
2 станція «Бабусина скриня» (кабінет № 65, 3 –Б клас)
3 станція «Englis hwish fun» (кабінет № 63, англ. мова)
4 станція « Бюро знахідок»( кабінет №41, 3 – А клас)
5 станція Дружби ( кабінет № 40, 3 – І клас)
6 станція « Смаколики»( медпункт)
7 станція - Флешмоб( подвір’я школи)
3 – І
І група
1 станція «Бабусина скриня» (кабінет № 65, 3 –Б клас)
2 станція «Englis hwish fun» (кабінет № 63, англ. мова)
3 станція « Бюро знахідок»( кабінет №41, 3 – А клас)
4 станція Дружби ( кабінет № 40, 3 – І клас)
5 станція « Смаколики»( медпункт)
6 станція « Пізнавайка» ( бібліотека)
7 станція - Флешмоб( подвір’я школи)
_____________________________________________
3 – І
ІІ група
1 станція «Englis hwish fun» (кабінет № 63, англ. мова)
2 станція « Бюро знахідок»( кабінет №41, 3 – А клас)
3 станція Дружби ( кабінет № 40, 3 – І клас)
4 станція « Смаколики»( медпункт)
5 станція « Пізнавайка» ( бібліотека)
6 станція «Бабусина скриня» (кабінет № 65, 3 –Б клас)
7 станція - Флешмоб( подвір’я школи)