Мета уроку-Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть:
План змісту уроку.
Урок у 3 класі з курсу «Крок у світ професій»
Тема. Людина – частина природи. Людина – частина суспільства.
Мета уроку-Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть:
План змісту уроку.
Обладнання уроку.
Підручник «Я у світі», 3 клас, Н.М.Бібік, Харків, «Основа», 2014.
Картки для роботи в групах.Телевізор.
Регламент уроку.
Хід уроку
І.Організація пізнавальної діяльності учнів.
Вчитель пропонує дітям питання:
Діти обдумують питання 1-2 хвилини. Можна дати час на обговорення в парах (до 3 хвилин)
Метод «Кошик ідей»
(Мета методу – актуалізувати опорні знання, мотивувати до пізнавальної діяльності, сприяти вдумливому читанню тексту)
На дошці вивішується кошик. До «Кошику ідей» збираються всі думки, навіть якщо вони помилкові. У кошик ідей можна «складати» факти, думки, імена, проблеми, поняття, що стосуються теми уроку. Потім протягом уроку всі ці думки може бути зв’язано в логічні ланцюжки.
Діти мають дійти висновку, що людина – це найбільше і найдорожче багатство кожної країни. Адже все в країні робиться для блага її людей, і, водночас, усе це творить людина.
Вчитель: Отже, тема нашого уроку присвячена людині. Перед нами постає питання. Людина – це частина природи чи частина суспільства?
Метод «Мозковий штурм»
(Мета методу – навчити висловлювати гіпотези стосовно вирішення конкретної проблеми, сприймати думку іншої людини, порівнювати й оцінювати власну та іншу думку)
ІІ. Основна частина.
Вчитель ще раз озвучує тему уроку та оголошує очікувані результати: «Мені хотілося б щоб після цього уроку ви змогли б характеризувати людину як частину природи та частину суспільства; аргументовано пояснювати, що відрізняє людину від тварини, а також змогли довести, чи потрібне людині суспільство».
Вчитель: Для того, щоб відповісти на головне питання нашого уроку, ми попрацюємо в парах (підручник, с.5-6)
Метод «Читання в парах, обговорення в парах»
(Мета методу – сприяти різним видам мислення, покращити розуміння тексту учнями, навчити розумінню основної думки тексту й формулюванню запитань)
Учні об’єднуються в пари. Один з учнів читає перший абзац і стисло його переказує. Другий учень ставить питання з цього уривку. Після читання й обговорення кожного абзацу учні міняються ролями.
Далі вчитель пропонує метод «Займи позицію»
(Мета методу – навчити учнів визначати свою позицію щодо суперечливого питання, формулювати аргументи на її захист, сприймати аргументи інших сторін)
Біля дошки стають діти, які вважають, що людина – частина природи. В кінці класу ті, хто вважає людину частиною суспільства. Посередині класу ті, хто вважає, що людина – це частина природи і частина суспільства.
Учитель обирає кількох учнів і просить їх обґрунтувати свою позицію (пояснити, чому вони стоять саме тут). Учитель просить учнів не лише висловити свою позицію, а й пояснити її. Можна запропонувати такий початок відповіді: «Я вважаю, що людина є частиною природи, тому що …»
Якщо після викладу різних поглядів, хто-небудь з учнів змінив свою думку, він може перейти до іншої групи і обґрунтувати причину свого переходу.
Для обговорення вправи вчитель може запропонувати учням назвати найбільш переконливі аргументи своєї та протилежної сторони.
Діти приходять висновку, що людина – частина природи. Але для того, щоб стати людиною, їй необхідне суспільство. У суспільстві людина розвиває свій мозок, мовлення, вчиться радіти, плакати, мріяти, відчувати. Саме цим людина відрізняється від тварини.
А які професії пов’язані з природою(садівник, лісник ,озеленювач ,ветеринар (показ на екрані зображення професій)
Дискусія «Значення людини-природи»(значення професій)
ІІІ Фізхвилинка
ІV. Колективне опрацювання тексту .Вчимося відпочивати
Вправи на релаксацію («Муха».»Морозиво)
V. Заключна частина.
Робота в групах
Виконання ситуативних вправ.
Народжується, харчується, росте, розмовляє, дихає, міркує, плаче, розмножується, радіє, працює, спілкується, помирає.
3)Практична робота
Повторення правил поводження з ножицями
Робота учнів
Вчитель запрошує учнів обговорити в загальному колі: