Урок у 3 класі з курсу «Крок у світ професій» Тема. "Людина – частина природи. Людина – частина суспільства".

Про матеріал

Мета уроку-Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть:

  • -характеризувати людину як частину природи та людину як частину суспільства;
  • -пояснювати, що відрізняє людину від тварини;
  • -порівнювати дії людини і тварини у поданих ситуаціях;
  • -дискутувати на тему «Людина – частина природи чи частина суспільства?»;
  • -аргументувати свою думку з цього приводу;
  • -пояснювати своє ставлення до цього питання.
  • -працювати в парах і групах;
  • -усвідомлювати важливість праці людей.

План змісту уроку.

  • 1.Людина – найбільше та найдорожче багатство кожної країни.
  • 2.Людина – частина природи чи частина суспільства?
  • 3.Розв'язування ситуативних завдань.
  • 4.Вчимося відпочивати
  • 5.Творче завдання (виготовлення закладки )
Перегляд файлу

Урок у 3 класі з курсу «Крок у світ професій»

Тема. Людина – частина природи. Людина – частина суспільства.

Мета уроку-Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть:

  • характеризувати людину як частину природи та людину як частину суспільства;
  • пояснювати, що відрізняє людину від тварини;
  • порівнювати дії людини і тварини у поданих ситуаціях;
  • дискутувати на тему «Людина – частина природи чи частина суспільства?»;
  • аргументувати свою думку з цього приводу;
  • пояснювати своє ставлення до цього питання.
  • працювати в парах і групах;
  • усвідомлювати  важливість праці людей.

План змісту уроку.

  1. Людина – найбільше та найдорожче багатство кожної країни.
  2. Людина – частина природи чи частина суспільства?
  3. Розв’язування  ситуативних завдань.
  4. Вчимося відпочивати
  5.     Творче завдання (виготовлення закладки )

Обладнання уроку.

Підручник «Я у світі», 3 клас, Н.М.Бібік, Харків, «Основа», 2014.

Картки для роботи в групах.Телевізор.

Регламент уроку.

  1. Вступна частина – до 8-10 хвилин.
  2. Основна частина – до 25 хвилин.
  3. Заключна частина – до 10 хвилин.

                                                            Хід уроку

І.Організація пізнавальної діяльності учнів.

  1. Вступна частина.

     Вчитель пропонує дітям питання:

  • Що є найбільшим і найдорожчим багатством кожної країни?

Діти обдумують питання 1-2 хвилини. Можна дати час на обговорення в парах (до 3 хвилин)

Метод «Кошик ідей»

(Мета методу – актуалізувати опорні знання, мотивувати до пізнавальної діяльності, сприяти вдумливому читанню тексту)

На дошці вивішується кошик. До «Кошику ідей» збираються всі думки, навіть якщо вони помилкові. У кошик ідей можна «складати» факти, думки, імена, проблеми, поняття, що стосуються теми уроку. Потім протягом уроку всі ці думки може бути звязано в логічні ланцюжки.

Діти мають дійти висновку, що людина – це найбільше і найдорожче багатство кожної країни. Адже все в країні робиться для блага її людей, і, водночас, усе це творить людина.

Вчитель: Отже, тема нашого уроку присвячена людині. Перед нами постає питання. Людина – це частина природи чи частина суспільства?

Метод «Мозковий штурм»

          (Мета методу – навчити висловлювати гіпотези стосовно вирішення конкретної проблеми, сприймати думку іншої людини, порівнювати й оцінювати власну та іншу думку)

  • Що таке суспільство?Як ви розумієте це слово?

ІІ. Основна частина.

Вчитель ще раз озвучує тему уроку та оголошує очікувані результати: «Мені хотілося б щоб після цього уроку ви змогли б характеризувати людину як частину природи та частину суспільства; аргументовано пояснювати, що відрізняє людину від тварини, а також змогли довести, чи потрібне людині суспільство».

Вчитель: Для того, щоб відповісти на головне питання нашого уроку, ми попрацюємо в парах (підручник, с.5-6)

Метод «Читання в парах, обговорення в парах»

        (Мета методу – сприяти різним видам мислення, покращити розуміння тексту учнями, навчити розумінню основної думки тексту й формулюванню запитань)

      Учні обєднуються в пари. Один з учнів читає перший абзац і стисло його переказує. Другий учень ставить питання з цього уривку. Після читання й обговорення кожного абзацу учні міняються ролями.

  • По завершенню роботи в парах пояснити своєму партнеру/партнерці, якої думки з приводу головного питання притримуєтеся ви?

     Далі вчитель пропонує метод «Займи позицію»

          (Мета методу – навчити учнів визначати свою позицію щодо суперечливого питання, формулювати аргументи на її захист, сприймати аргументи інших сторін)

        Біля дошки стають діти, які вважають, що людина – частина природи. В кінці класу ті, хто вважає людину частиною суспільства. Посередині класу ті, хто вважає, що людина – це частина природи і частина суспільства.

Учитель обирає кількох учнів і просить їх обґрунтувати свою позицію (пояснити, чому вони стоять саме тут). Учитель просить учнів не лише висловити свою позицію, а й пояснити її. Можна запропонувати такий початок відповіді: «Я вважаю, що людина є частиною природи, тому що …»

        Якщо після викладу різних поглядів, хто-небудь з учнів змінив свою думку, він може перейти до іншої групи і обґрунтувати причину свого переходу.

        Для обговорення вправи вчитель може запропонувати учням назвати найбільш переконливі аргументи своєї та протилежної сторони.

        Діти приходять висновку, що людина – частина природи. Але для того, щоб стати людиною, їй необхідне суспільство. У суспільстві людина розвиває свій мозок, мовлення, вчиться радіти, плакати, мріяти, відчувати. Саме цим людина відрізняється від тварини.

А які професії повязані з природою(садівник, лісник ,озеленювач ,ветеринар (показ на екрані зображення професій)

Дискусія «Значення людини-природи»(значення професій)

    ІІІ   Фізхвилинка

ІV. Колективне опрацювання тексту .Вчимося відпочивати

Вправи на релаксацію («Муха».»Морозиво)

V. Заключна частина.

Робота в групах

        Виконання ситуативних вправ.

  1. Уявіть подані ситуації. Обговоріть, як будуть поводитися тварина і людина.
  • Мавпеняті і дитині дали конструктор.
  • Цуценя і дитина загубилися в парку.
  • Кошеня й дитина натрапили на перекинуту шпаківню.
  1. Підкресліть ознаки людини, як представника суспільства.

Народжується, харчується, росте, розмовляє, дихає, міркує, плаче, розмножується, радіє, працює, спілкується, помирає.

      3)Практична робота

    Повторення правил поводження з ножицями

    Робота учнів

      Вчитель запрошує учнів обговорити в загальному колі:

  • Що є в людини від природи?
  • Що відрізняє людину від тварини?
  • Що робить людину людиною?
  • Чи потрібне людині суспільство?
  • Що потрібно робити вам як учням для того, щоб бути справжніми членами суспільства?

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку