Конспект урок для 3 класу "Промисли України. Професії.Вступ курсу «Крок у світ професій»

Про матеріал

Мета уроку:

-Познайомити з курсом»Крок у світ професій»

-поширити уявлення учнів про промисли України та професії людей, результатами праці яких найчастіше користуються у повсякденному житті;

- сформувати переконання, що будь-яка професія важлива и потрібна;

-розвивати комунікативну та соціальну компетентності учнів;

-розвивати кругозір учнів, мислення, увагу, спостережливість,

-виховувати любов до праці та шанобливе ставлення до людей праці.Охайність

-повторити правила користування ножицями

Перегляд файлу

Тема уроку: Промисли України. Професії.Вступ курсу «Крок у світ професій»

Мета уроку:

  • Познайомити з курсом»Крок у світ професій»
  • поширити уявлення учнів про промисли України  та професії людей, результатами праці яких найчастіше користуються у повсякденному житті;
  •  сформувати переконання, що будь-яка професія важлива и потрібна;
  • розвивати комунікативну та соціальну компетентності учнів;
  • розвивати кругозір учнів, мислення, увагу, спостережливість,
  • виховувати любов до праці та шанобливе ставлення до людей праці.Охайність
  • повторити правила користування ножицями

Тип уроку:  урок застосування знань, умінь і навичок

Аудіторія:учні 3 класу (8-9 років)

Форма проведення:  інтегрований урок з презентацією

Завдання:

- дати уявлення про існуючий світ професій;

- зорієнтувати учнів   у сучасних моделях вибору майбутньої професії;

- вчити працювати в команді, виконувати різні ролі та обов'язки, продуктивно взаємодіяти з іншими,  поважати різні думки;

- навчати  використовувати різні форми опитування та інформаційні ресурси Internet,

- розвивати логічне мислення,  уміння аргументовано доводити власну думку,   узагальнювати і робити висновки,

- виховувати   соціально активну особистість

Обладнання: мультимедійна панель(телевізор), мультимедійна презентація «Професії», стенд «Ким бути», ілюстративний та дидактичний матеріал

 

                                                    Хід уроку:

І. Організаційний момент.

        Дзвоник вже сигнал нам дав.

        Працювати час настав.

        Працюй наполегливо, швидко, старанно,

        Щоб кожна хвилинка не втратилась марно.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Скажіть, будь ласка, звідки на Землі взялися будинки, кораблі, машини,   залізниці? А іграшки, взуття, одяг, меблі?

-  Їх створили люди.


Хто нам шиє черевики
І маленькі, і великі?
Хто будинки збудував?
Залізницю хто проклав?

Хто зробив для школи парти,Хто книжки друкує, карти?
Хто кує метал для плугів,
Шиє нам пальто та брюки?
Відгадали ми: майстри
Трудяться  для  нас  завжди.

 


- Нічого не з’являється в світі без труда. Усе, що нас оточує, - від складних механізмів до простих іграшок, від великих будинків до маленьких ґудзиків, це творіння людських рук, людей різних професій.

А хто людина на Землі?

- А які професії існують?

- Чим займалися народні майстри в давнину і чим займаються тепер?

- На ці питання ми повинні відповісти протягом уроку.

ІІІ. Оголошення теми і мети

- Отже, діти, сьогодні    у нас  урок з курсу «Крок у світ професій» на тему «Промисли України. Професії».

- Чого ви очікуєте від уроку?

Вправа «Очікування» (діти по черзі висловлюють  свої очікування від уроку, а вчитель прикріплює на дошку дитячі долоньки  у вигляді сонечка).

 

                                 Презентувати дослідження           Зв’язно висловлювати думки  

 

 

           Працювати в групах                    Цей урок навчить нас                  Бачити красу праці

 

 

                             Свідомо читати текст                                    Розрізняти професії

- А чому на дошці з`явилися долоньки?

- Які руки ми називаємо   «золотими»? (відповіді учнів)

- Ось таку сонячну картину  створили ваші очікування. Я також маю теплу долоньку, вона не тільки доповнить картину, але й підкаже, чого очікую я:

           ви будете наполегливо і старанно виконувати завдання;

           будете правильно та точно  висловлювати свої думки;

           будете злагоджено працювати на уроці.

 І найголовніше, презентуєте свої    міні-проекти «Аукціон професій», над якими, я сподіваюсь, старанно попрацювали вдома.

 

  • На уроці працюємо за планом:

                           План уроку

  1. Робота з підручником
  2. Робота в групах
  3. Гра «Добери слово»
  4. Фізкультхвилинка
  5. Гра «У якому світі живе професія?»
  6. Тест «Я частина природи і суспільства»
  7. Алгоритм (парна робота)
  8. Цікаве дослідження
  9.  Домашнє завдання

ІV. Робота над темою

Учитель: З давніх-давен люди навчилися виготовляти речі, якими користувалися у побуті, прикрашали своє житло. Цим займалися вправні – майстри, яких називали ремісниками. Звідси пішло слово «ремесла».

  1. Робота за  підручником Бібік Н.М. «Я у світі»для 3 класу с.150

  Бесіда:

- Подивіться на малюнок у підручнику і назвіть ремесла, якими займалися люди в давнину.

- Чи залишились ці заняття у наш час? Як вони називаються? (народні ремесла).

Висновок: Уміння в малярстві, вишиванні, різьбленні по дереву, виготовленні посуду та дитячих іграшок, розмальовуванні писанок, прикрашанні оселі – все це належить до досвіду, який передавався в Україні від діда-прадіда.

       Багато сучасних професій мають давнє коріння, змінилися тільки умови і знаряддя праці.

  1.   Робота за підручником с.5-8(Я  у світі) Я –частина природи

- Що таке суспільство?

- Які фактори впливають на розвиток людини?

- Що відрізняє людину від тварини?

  1.   Основи здоров’я с.23-28(Працездатність)

Від чого залежить працездатність людини?

Яка праця є фізичною,а яка –розумова?

  1. Створення алгоритму-переліку професій, які беруть участь у створенні предметів (Технологія групової діяльності)

- Перелічить назви професій представники яких беруть участь у створенні продукту.

Хлібина

(І група)

Художній фільм

(ІІ група)

Учнівський зошит

(ІІІ група)

сівач

тракторист

комбайнер

агроном

водій

пекар

сценарист

режисер

оператор

актор

акторка

звукорежисер

каскадер

піротехнік

аніматор

лісоруб

робітник паперової промисловості

інженер

оператор

друкар

художник

 

3. Гра «Добери слово»

  •                               Трактор водить …(тракторист).
  •                               Електричку…(машиніст) .
  •                               Стіни фарбував …(маляр).
  •                               Меблі вистругав …(тесляр).
  •                               В шахті трудиться …(шахтар).
  •                               Пошту нам привіз …(поштар).
  •                               Цілий день нам  шиє …(швець).
  •                               Хто все знає - … (молодець).

 

4. Фізкультхвилинка (музичний супровід і відео фрагмент  мультфільму)

Столярики-молодці

Тешуть столики й стільці.

Пилочками чики-чики,

Молотками туки-туки.

Чик-тук-туки, чик-тук-туки,

В нас до праці здібні руки. 

6. Гра «У якому світі живе професія?»

- Прослухайте українську абетку про професії  у виконанні своїх однокласників і оберіть, до якого світу професій їх можна віднести.

Українська абетка у віршах про професії (автор Юля Турчина)

Агроном Ґрунт удобрювати як? Де посіяти буряк?
Як рослини захищати, від хвороб їх лікувати?
Все в сільському господарстві агрономи знають,
І за це їх на селі дуже поважають

Будівельник  Батько в мене – будівельник,
Він новий будує дім.
Коли виросту, то сяду
В кран підйомний поруч з ним.

Вихователь У садочку вихователі, як бабусі, і як матері:
Нагодують, погуляють, спати діток повкладають,
Почитають нову казку, подарують свою ласку.

Геолог Корисні копалини мрію шукати,
Для цього потрібно геологом стати.
Я влітку вивчаю, коли я в селі,
Властивості, склад і будову Землі.

Далекобійник З вантажем ідуть машини, із країни до країни,
І вже декілька ночей не змикав шофер очей.
Він доставить в строк вантаж, далекобійник спритний наш


Екскурсовод  Став би я екскурсоводом,
Спілкувався б із народом,
По музею б я ходив, 
Про мистецтво б говорив.

Єгер Єгер – професія дуже цікава,
Від браконьєрів ліси берегти.
Щоб ти з родиною в чудову діброву
Зміг би у будь-яку пору прийти.


Жнець В серпні почались жнива,вже хліба дозріли.
Жнець працює день і ніч,не шкодує сили.
Щоб були тобі й мені паляниці запашні.

Залізничник Хто за рух відповідає, розклад поїздів складає?
Залізничник, мій дідусь, в нього я порядку вчусь.

Історик Історик  вивчає події і дати,
Щоб шану героям Вітчизни  відддати,
Хай дітям своїм перекажуть батьки
Про подвиг народу в воєнні роки.

Їздець Коней приборкує в цирку їздець,
Верхи він мчить по арені.
В залі шепочуть: "Який молодець!
Гарний в своєму натхненні".

Й Маму з татом поважай, дома їм допомагай.
Підмітай та посуд мий, якщо бачиш, що брудний.
Свої речі поскладай, відпочити мамі дай.
І до праці та порядку вже з дитинства ти звикай.

загадка про лікаряКосмонавт Мрія кожного хлопчини – це зіркові височини.
Космонавт у кораблі відлітає від Землі.
Та на жаль, іще ми діти, на ракеті щоб летіти.

Лікар З понеділка по суботу ходить лікар на роботу.
Якщо раптом захворію, може вийти і в неділю.
Він мені призначить ліки,перевірить горло, ніс,
Скаже їсти борщ і кашу, щоб одужав я й підріс!

Митник Службу державну митник несе,
Зайвого злодій не провезе.
Що у валізах, в вантажних вагонах
Перевіряють люди в погонах.

Няня На роботі мама й тато, а я з нянею сиджу,
В неї досвіду багато, з нею змалку я дружу.
Погуляє, нагодує і до школи підготує.


Охоронець Охоронець уважний ходить біля вітрин,
За порядком пильнує в супермаркеті він.

Пожежник На виклик пожежна машина летить,
Сміливий пожежник в кабіні сидить.
Його телефон "101" люди знають,
І в разі пожежі завжди викликають.


Репортер Із іншої країни він репортаж веде,
Наш репортер кмітливий цікаве скрізь знайде.

Садівник  В саду працює садівник: дерева обгортає,
Кущам він форму придає, троянди поливає.
Створив він затишок в саду, охоче я туди іду.

Таксист
згадка про вчителяЯкщо дуже поспішаю, то таксі я викликаю;
Хай таксист по місту мчить, доберуся я за мить.

Учитель Прийдуть до школи діти малі
Там їх зустрінуть учителі,
Будуть навчати читати, писати
І один одному допомагати.

 

Фотограф Нам фото на пам’ять фотограф зробив,
загадка про перукаряІ нашу родину він там відтворив.
Нехай дуже швидко минають роки,
На фото родинне дивлюсь залюбки.

Художник Художник чудові картини малює,
В музеї илуююсь пейзажами я,
Там рідна природа, річки і долини,
Лани золоті, Україна моя!

Цирюльник До цирюльника ходила,
Модну зачіску робила.
Волосся стало чепурне –
Ви не впізнаєте мене!

Чоботар Чобітки чоботарю я свої не подарю.
Хай він їх відремонтує, до зими їх підготує,
Тепло взуюсь, одягнуся, на ґринджолах прокачуся!

Шахтар Шахтар – професія складна, дитина кожна знає.
Вугілля для країни він в шахті добуває.
Працює він з наснагою – ми вдячні із повагою.

Юрист загадка про професыю швачкиЗнає він обов’язки, знає всі права,
Це юрист досвідчений – світла голова.
Він закони пояснить у своїй країні.
Зможе він допомогти будь-якій людині.

Яхтсмен  Полюбуйтесь на спортсмена,
На засмаглого яхтсмена,Він сміливий та моторний,
Трюк він робить неповторний.

Є професій так багато:
Мама – кухар, слюсар тато.
А я б в пекарні працював,
І хліб м’якенький випікав.

Підведення підсумків роботи учнів .

-  Ви чудово  попрацювали  .Ми дізналися багато цікавого про різні  професії і, мабуть, у кожного з вас уже   з’явилася  мрія про свою майбутню професію. 

Давайте разом    виведемо формулу вибору майбутньої професії. Для цього візьмемо три чарівні слова: хочу,  можу, треба (прийом  «Ґронування»).

Хочу - бажання, інтереси, нахили особистості 

Можу - знання,здібності, психологічні особливості, стан здоров'я

Треба - попит на обрану професію на ринку праці.

 V. Узагальнення і систематизація знань

1. Тест на визначення схильності до  типу професій.

- А тепер визначимо, до   якого типу професії  є схильність у вас. Виконаємо тест.

- Перед вами – таблиця з номерами відповідей. Я читатиму   висловлювання, якщо  ви з ним погоджуєтесь, обведіть його номер   кружечком.

Вам подобається і ви хотіли б:

1. Обслуговувати машини, прилади;

2. Допомагати хворим людям, лікувати їх;

3. Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин;

4. Спостерігати за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів, обговорювати їх

5. Спостерігати за станом і розвитком рослин;

6. Обробляти матеріали (дерево, тканину, метал);

7. Доносити товари до споживача (рекламувати, продавати);

8. Вирощувати молодняк тварин;

9. Тренувати ровесників або молодших товаришів у виконанні будь-яких дій (трудових, навчальних, спортивних);

10. Керувати вантажним підйомником, транспортним засобом (підйомним краном, трактором);

11. Художньо оформляти виставки, вітрини або брати участь у підготовці спектаклів, концертів;

12. Лікувати тварин;

13. Виконувати обчислення, розрахунки;

14. Грати на сцені театру;

15. Працювати на клавіатурі, друкарській машині, телетайпі тощо

Тест на визначення типу професій

Людина-природа

Людина-техніка

Людина-людина

Людина-знакова система

Людина- художній образ

5

1

2

3

4

8

6

7

13

11

12

10

9

15

14

-У якій колонці ви обвели  найбільшу кількість відповідей?

Висновок: Найбільша кількість обведених у стовпчику відповідей означає схильність до евного  типу професій.

2.  Складання алгоритму здобуття майбутньої професії (Технологія «Робота в парах»):

- Отже, ви вже знаєте, який  тип професій вам подобається. А як же досягти своєї мети, як отримати улюблену професію?

 Складемо алгоритм здобуття професії. Для виконання завдання візьміть конверти. На окремих смужках паперу написані етапи алгоритму. Розмістіть їх у правильній послідовності. Працюйте в парах.

Початок

Старанно і наполегливо вчитися в школі

Отримати атестат про закінчення школи

Успішно здати вступні іспити до вищого навчального закладу або професійного ліцею

 Отримати професійну   освіту

Отримати диплом і влаштуватися на роботу

Кінець

Зробимо висновок: щоб здобути обрану вами професію, треба старанно і наполегливо вчитися в школі, отримати гарну освіту  та міцні знання з обраної професії.

 

3.  Цікаве дослідження.

  • Багато українських прізвищ утворені від назв професій. Наприклад: Гончаренко (гончар), Коваленко (коваль).
  • А у нашому класі є прізвища учнів, утворені від назв професій? Дослідіть.Коваль
  • Радмир

4.Практичне завдання «Сонечко наших долонь» композиція

VI. Рефлексія:

- Що нового дізналися на уроці?

- Перерахуйте отримані цінності уроку за опорою:


Я дізнався...

Я навчився...

Я зрозумів, що можу...

Мені сподобалося...

Для мене стало новим...

 

Мене здивувало...

У мене вийшло...

Я придбав...

Мені захотілося...

Мене надихнуло...

 


- Чи справдилися ваші очікування від уроку? (Учні сигналізують сигнальними картками)

VІІ.  Домашнє завдання за вибором:

1. Написати твір - мініатюру «Професія, про яку я мрію»

2. Скласти алгоритм  вашого  шляху до  отримання цієї професії.

3. Малюнок «Дерево сімейних професій».

- Згадайте,  ким працюють або працювали різні члени вашої сім’ї, а потім намалюйте чарівне дерево сімейних професій, кожна гілка якого — певна професія.(по групам за вибором вчителя)

VІIІ.  Підсумок уроку.

- Друзі, сьогодні ми поговорили лише про кілька професій. Але гадаю, ви погодитеся зі мною, що всі професії важливі й необхідні. Сподіваюся, що ви оберете професію, якій присвятите своє життя і серце.

Учитель, лікар  чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набути,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш бути!

- Ви були активними,   впевненими у собі. Дякую за старанність та сумлінну працю.

- А тепер оцініть свою роботу на уроці за таблицею:

Задовільно – 1бал. Добре – 2бали. Відмінно – 3бали.

                        Картка  оцінювання

____________________________________________

                                       (прізвище, ім’я)

 

Самооцінювання

Оцінка членів групи

Оцінка

вчителя

  1. Участь у підготовці до уроку

Оформлення роботи

  1. Презентація роботи
  2. Участь у роботі на уроці

 

 

 

                    Всього                                   ________              _______     ________

Середній бал –

 

                                                    

                                                   ДОДАТКИ



 

 

 


1

 

doc
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
2490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку