Урок - квест "Збережемо первоцвіти!"

Про матеріал
Формувати у вихованців цілісну картину світу засобами інтеграції, уміння спостерігати за змінами в природі навесні, становлення відповідальної, безпечної і природоохоронної поведінки у довкіллі. Розвивати критичне та системне мислення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття – квест на уроці Я досліджую світ

«Зміни в природі навесні. Збережемо первоцвіти»

 

 

 

 

 

 

                                                              Підготувала вчитель

                                             Коваленко Світлана Вікторівна

 

 

 

 

 

2021 рік

 

Тема. Зміни в природі навесні. Збережемо первоцвіти.

Мета: формувати у вихованців цілісну картину світу засобами інтеграції, уміння спостерігати за змінами в природі навесні, становлення відповідальної, безпечної і природоохоронної поведінки у довкіллі. Розвивати критичне та системне мислення.

Завдання:

  •              спостереження за змінами природи навесні;
  •              розширення  знань  про первоцвіти, перші  весняні  птахи;
  •              створення ситуації успіху, підвищення  пізнавального  інтересу  до пізнання навколишнього світу;
  •              формування комунікативної, іншомовної, математичної, екологічної  та інших  ключових  компетентностей.

 

Очікувані результати:

Знатимуть: основні ознаки весни, назви весняних місяців, первоцвітів, перших птахів весни, правила бережного відношення до природи.

Умітимуть: критично та системно мислити,  емоційно сприймати красу природи, співпрацювати в групах.

Обладнання: мультимедійний апарат,  пазли «Пролісок», корзинка з емблемами, лото «Bingo»,  цеглинки «Лего», картки «Танграм», знаки порівняння, предметні картки птахів, первоцвітів, комах, дерев, маршрутний лист, листівки «Бережи природу навесні».

Форма проведення: Інтегроване заняття-квест.

 

Хід заняття

 І. Організаційний  етап

Хвилинка емоційного налаштування на заняття

                                                                                                                                                                                 

- Діти, я впевнена, що всі налаштовані плідно працювати на нашому занятті і отримувати  задоволення.

ІІ. Мотивація  діяльності  вихованців.  Оголошення  теми та завдань

  • Діти, пропоную  переглянути відео і подумати, про  яку  пору року  йде мова.

 

 Перегляд  відеофрагменту   «Пробудження природи навесні» 

                                                                                                                  

  • Як ви впізнали, що це весна? 
  • Як приходить до нас весна?
  • Як пробуджується природа навесні?
  • Діти, а вам подобається пора року-весна? Чому?
  • Давайте запросимо до нас Весну, яка принесе нам сьогодні тепло, гарний настрій.
  • Весно! Весно! Весно!

 

Весна

  • А ось і я –

Весна – красна,

Куди ступлю,

Там сонце сяє,

Усе навколо оживає

Іду, пробуджую від сну,

Всю землю чарівну.

  • Діти, я до вас завітала не одна. Погляньте, хто зі мною? (ластівка)

 

Ластівка

  • Добрий день діти.
  • По дорозі до вас ми зустріли поштового голуба, який передав нам листа від дідька. Давайте його прочитаємо.

«ОДНА  З  ВАШИХ  КВІТОЧОК  В НЕБЕЗПЕЦІ!!!». Для того щоб врятувати її виконайте мої завдання.»

                                                                                                          

  • Діти, допоможемо нашим гостям?
  • Сьогодні  наше  заняття  незвичайне. Воно пройде у формі квесту.
  • А, можливо, хтось з вас знайомий з цим словом?
  • Тема нашого сьогоднішнього заняття «Зміни в природі навесні. Збережемо первоцвіти».                                

                                                                                                   

 

  • Будемо працювати за маршрутним листом, рухаючись по відповідним станціям.

Вправа «Очікування»

  • А чого ви очікуєте від нашої сьогоднішньої подорожі? Що цікавого, незвичайного хочете дізнатися?
  • На нашому занятті ми  будемо  спостерігати за змінами в природі навесні, будемо  пригадувати і називати основні ознаки весни, назви весняних місяців, первоцвітів, перших птахів весни, проблеми первоцвітів, правила бережного відношення до природи.

                                                                                                 

  • Щоб подорож була цікавою  давайте об’єднаємось у 3 групи: «Березень», «Квітень», «Травень». (Об’єднуються,  витягуючи з  кошика  емблему  своєї  групи).

 

ІІІ. Проведення квесту

Ознайомлення з маршрутним листом

                                                                                                 

                                             

І група

 

                                                                                                                                                                                              

 

 

 

 

 

ІІ група

 

 

 

ІІІ група

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Діти, давайте поглянемо, яка вийшла у нас картина і дізнаємось назву квітки, яка потрапила в біду.
  • Хто знає, що це за квітка? Де вона росте?

C:\Users\Samsung\Desktop\7-896776.jpg

 

 

Розповідь  вихователя

 

  •                   Найпершими в Україні розквітають проліски. Вісниками весни називають ці дивовижні квіти. Вони квітнуть навіть при нульовій температурі! Виявляється, що в цей час температура всередині квітки-близько восьми градусів тепла!

Не страшні проліску нічні приморозки: він здатен витримати й десятиградусний морозець.

В Україні проліски трапляються у Карпатах, у гірському Криму, Закарпатті.

Вони є справжньою окрасою весняного лісу. Їх ніжно-голубі квіти встеляють землю голубим килимом.

Старовинна легенда розповідає, що одного разу стара Зима зі своїми супутниками Морозом і Вітром вирішила не пускати на землю красуню Весну. Але сміливий Пролісок виструнчився, розправив пелюстки і попросив захисту у Сонця. Сонце помітило Пролісок, зігріло землю і відкрило дорогу Весні.

 

Весна

  • Діти, якщо побачите пролісок у лісі, не зривайте його. Він занесений в Червону книгу рідкісних рослин, що охороняються.
  • Прийміть від нас пам’ятки  про збереження первоцвітів.
  • А нам час іти далі. До нових зустрічей!!!

 

 

 

 

C:\Users\Samsung\Desktop\9999.jpg

 

        

 

 

 

Підсумок заняття

 

Рефлексія

  • Діти, справдилися ваші очікування від нашої подорожі?
  • Що дізналися нового?
  • Які дива відбуваються у природі навесні?
  • Про які первоцвіти ви дізналися? Як необхідно про них дбати, щоб вони радували нас ще багато-багато років.
  • Після сьогоднішнього заняття, які у вас залишилася почуття у відношенні до природи?

 

 

 

 

 

Додаток А

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ       

 

І група                                  ІІ група                                        ІІІ група

 

 

 

 

                                                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              

                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку