Виховна робота "Будемо знайомитись"

Про матеріал
Ознайомити з правилами знайомства, з первісним значенням слова "вітання". Розширити словник мовленнєвого етикету словами вітання. Виховувати у дітей шанобливе ставлення до оточуючих.
Перегляд файлу

Тема. Будемо знайомитись

 

Мета.  Вчити правилам знайомства, ознайомити  з первісним значенням  слова “вітання”; розширити словник мовленнєвого етикету словами вітання; виховувати у дітей шанобливе ставлення до оточуючих.

                                             Хід заняття

Вчитель.  Всі дружненько встали,

                 Спинки порівняли.

                 Один одному вклоніться

                  І мені усі всміхніться.

                 “Доброго дня вам!” - я діти бажаю.

                  Ви всі хороші про це вже я знаю.

                  Ви — всі знайомі давно між собою,

                  То ж познайомтесь тепер і зі мною.

Та в клас я завітала не сама,

зі мною друзі ось мої,

То будемо знайомитись усі.

 

Вчитель.  Діти, уявіть на хвилинку, що кожен із вас один на всій землі, немає навколо нікого з людей, а лише природа. Ви -  всі  самотні. Нема кому висловити ні радості, ні захоплення, ні суму. Чи добре одному? Скучно? Але, якщо з'явиться хоч одна людина, то кожен захоче з нею поспілкуватися.

     Отже, як ви будете звертатися до неї?

( Учні висловлюють свою думку.)

I. Правила знайомства.

    Звичайно,  всі люди звертаються один до одного, називаючи слово. А здогадатись, що це за слово допоможе загадка: Є в кожної людини, але сама вона ним не користується. ( Ім'я)

- Так, це — ім'я. Воно потрібне кожній людині, без нього вона не може обійтись. Існують такі правила:

  •                  під час зустрічі потрібно назвати своє ім'я;
  •                  запитати ім'я співрозмовника;
  •                поцікавитись інтересами друга;
  •                поспілкуватися з новим другом.

II. Гра “ Клубочок”

Вчитель. Я тримаю у руках клубочок ниток. Нехай ця ниточка об'єднає нас всіх разом.А кожен, до кого потрапить клубочок назве себе і коротенько скаже щось про себе. І так — почали.  ( Спочатку знайомить дітей із собою вчитель, а потім клубочок “біжить” далі.)

 

III. Значення вітання.

- Діти, а пригадайте  з чого починається кожний урок у класі? ( З вітання)

- А які слова вітання вам відомі? ( Добрий ранок, добрий день , привіт, здрастуйте.)

Вітається людина щодня і декілька разів на день. Ви ніколи не задумувались, що воно означає? Ось сьогодні ми спробуємо розкрити зміст , значення вітання.

        “Мир вам! Мир вам і достаток!”  - у цьому був первісний зміст вітання.

         Той, хто говорить, завжди вкладає в слово не тільки думку, а й певну енергію, тому слова вітання можуть нести  добро або зло.

          Доброзичливі українці так віталися у давнину:

  •                Добрий день! З святим днем, будьте здорові!
  •                Здорові були та людям милі!
  •                  Доброго здоров'я та мир вашому дому!
  •                Моє вам шанування, спаси вас Боже!

Вчитель. А от у давнину люди в Китаї, Монголії, Єгипті віталися ось так:

  •                Їли ви сьогодні? Чи здорова ваша худоба?

На перший погляд смішно, але якщо трішечки подумати, то легко можна довести, що запитання про худобу стосується добробуту в домі, адже основою життя  монгола — кочівника було стадо. Ось і виходить: побажати здоров'я годувальнику людини — все одно, що побажати здоров'я їй самій та родині.

IV. Жести при привітанні.

З давніх — давен обмінюються люди ось такими жестами під час вітання: декотрі вклоняються; інші підносили руку до чола і серця; торкалися носами; дами присідали вглибокому реверансі.

    Багато разів ви чули від дорослих: зніми шапку, коли входиш до кімнати, привітайся. Гадаю, ви бачили, як дорослі вітаючись, постягають руку, знімаючи рукавичку.  Звідки та кі правила привітання? Чи знаєте ви?

        Покидаючи в дім і, рушаючи в мандри, лицар одягав шолом.  Та на шляху — дім , де живе знайомий.  Переступаючи поріг, лицар знімає свій шолом. “ Я тебе не боюся, - промовляє він цим жестом. “ Бачиш, моя голова відкрита. Я тобі довіряю”. Добрий звичай знімати капелюха, входячи до приміщення, лишився і зараз, хоч суворі часи минули.

         А як ви думаєте, чому знімають рукавичку, коли вітаються?  ( Не бійся! Ось тобі моя тепла долоня. Зброї в моїх руках нема.)

           Правда,  і руку  подавати треба теж вміючи. По-перше, за руку можна  вітатися тільки із близькими людьми,  другом чи товаришем. По-друге, якщо люди різного віку, то першим подає руку старший.

            

V. Як потрібно вітатися.

  •                Чи можна людину вітати непривітно?
  •                  Чи можна бажати здоров'я крізь зуби, а доброго дня із злим обличчям?
  •                Як ви розумієте слово “привітний”? Спробуйте дібрати до нього синоніми.

(Той, що виявляє доброзичливість, щирість, люб'язність) Пам'ятайте про це завжди!

  •                  Діти, ми тільки-но говорили про те, як прийнято вітати знайомих. А як же бути із незнайомими?  Запам'ятайте,  треба вітатися з усіма, виявляючи свою повагу до них.

 

VI. Робота над віршем Інни Кульської “Неприємності від чемності”         

 

 Обіцяв Пилип  матусі:

 Ось за  чемність я візьмуся!         

  Наш Пилип — гуп,гуп ! У ганок;

  - Агов, дядьку, добрий ранок!

Дядько не вітається,                                                         

Він спросоння лається...

Наздогнав Пилип Фросину,

смик за косу, за хустину:

- Здоровкаюся ж  двічі я,

Ти чого неввічлива?

Не чуть вітання Фросі,

Вона не чемна досі.

Стоїть вожата біля вікна,

Складає купу книг вона.

Пилип набіг на ноги,

- Посуньтеся  з дороги!

Світ мені не заступайте,

Я ж кажу “ драстуйте”

розгнівалась вожата:

- Старших треба поважати! -

Пилип вожату -  за рукав :

- Та я ж  вам “драстуйте” гукав,

Хіба вам неприємно,

Що я вітаюсь чемно?

Пилип у класі вдруге:

- Добридень! - каже другу.

Той напихає рота,

Вітатись неохота.

Пилип гукнув:

- Нечема!

Чи був Пилипко чемним!

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Вчитель. Чому дорослі були незадоволені хлопчиком? Як Пилипкові слід було поводитись?

Чи вмів він  бути чемним? (Потрібно ставитись до людей з повагою, і вітання тоді ваші будуть чемні.)

 

А як ви зрозуміли і запам'ятали, про що ми сьогодні говорили, ми зараз і перевіримо.

 

VII. “ Гра “Дай правильну відповідь”

  •                  Хто вітається першим, якщо зустрілися молодший і старший?  (Молодший)
  •                  Хто вітається першим,якщо зустрілись хлопчик і дівчинка? (Хлопчик)
  •                  Хто першим подає руку? ( Старша людина і дівчинка)
  •                  Ти їдеш з товаришем вулицею. Він привітався з незнайомою тобі людиною, зупинився. Чи треба й  тобі вітатися? ( Слід привітатися і тобі.)
  •                Ви побачили в автобусі, що у іншому кінці стоять друзі. Чи треба привітатися з ними, якщо треба, то як це зробити?

( Слова замінити жестами, усмішко або зробити уклін, а не кричати.)

  •                  Чи можна замість “добрий день” говорити “привіт”? ( Близьким людям або друзям )
  •                  У шкільному коридорі розмовляють учителі. Серед них був учитель Ігоря, проходячи повз нього, він ввічливо сказав: “Добрий день, Вікторе Семеновичу.”Чи допущена помилка? (Треба сказати загальне привітання)

Вчитель.    А на  підсумок нашої виховної години я хочу перевірити, чи знаєте ви ввічливі слова?

VIII.  Гра  “Доповни речення

  •                  Розтопить серце всякого сердечне слово ... (« Дякую»)
  •                  Коли тебе впіймають раптом за підказку, ти вчителя розчулиш:... (“Вибачте, будь ласка”)
  •                  Зеленіє древній пень, коли почує:... (“Добрий день”)
  •                Коли згасає сонце у росій зоря лягає лагідно на плечі,

         Серед знайомих, рідних голосів ми чуємо привітне:... (“Добрий вечір”)

  •                Щоб знову зустрітись в годину призначену, кажу щиро завжди я всім:...(“ До побачення”)

Вчитель. Я хочу, діти, щоб вітались чемно ви.

                Всміхались й радість всім несли.

                Ви слів вітань не забувайте,

                Від серця їх несіть -  про це ось пам'ятайте!

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Сценарії
НУШ
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку