Урок – КВК
літературне читання
для 3 класу
Підсумковий урок з теми «Казка в гості кличе нас»
Підготувала вчитель початкових класів
Опорного закладу загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів Буцької селищної ради Маньківського району
Черкаської області
Чечурка Валентина Альгісівна
Урок літературного читання
Тема. Підсумковий урок з теми «Казка в гості кличе нас»
Мета: прищеплювати любов до книги, викликати інтерес до уважного читання; формувати творчу уяву; учити мистецтва перевтілювання; створювати чарівну казкову атмосферу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Казки знайомі нам з раннього дитинства. Ми любимо їх усе своє життя тому, що вони є завжди чимось незвичайним, чарівним. У казці розмовляють квіти і дерева, риби і птахи. Там ми зустрічаємося з добром та злом. Добро завжди перемагає.
А зараз ми згадаємо не тільки улюблені казки, а й зустрінемося з казковими героями.
( До класу заходять персонажі відомих казок Лисичка-сестричка та Зайчик)
Лисичка : Доброго дня, любі діти, а чи любите ви казки про Лисичку?
Зайчик: А про Зайчика?
Лисичка: Ми сьогодні прийшли до вас не просто так, а хочемо побачити чи любите ви казки.
Зайчик: І позмагатися звами.
Вчитель. А для того, щоб провести змагання нам потрібно розділитися на дві команди. Капітаном першої команди буде Лисичка, другої – Зайчик.
Я хочу вас познайомити з умовами нашого змагання і з станціями на яких ми побуваємо.
ІІІ. Проведення змагань.
Кожна команда має маршрутний лист. На ньому станції, за виконання завдання отримує бал; максимальний бал – 12.
Завдання 1. «Кажу-кажу казку»
-відгадайте назву казки та розкажіть її далі.
1. «Баба діда - за сорочку, дока бабу - за торочку…» (Ріпка)
2. «Уліз і ведмідь – семеро стало…» (Рукавичка)
3. «А Лисичка його гам! Тай проковтнула. ..»(Колобок)
4. «А мишка бігла, хвостиком зачепила і розбила яєчко…» (Курочка Ряба)
Завдання 2. З якої вони казки?
Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(«Червона Шапочка»)
2.Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк – не наша мати.
(«Вовк і семеро козенят»)
3.Сидить дівчинка в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась,
До ведмедя не призналась.
(«Маша і Ведмідь»)
4. Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці,
Є така у мене звичка –
Десь губити черевички.
(«Попелюшка»)
Завдання 3. «Чарівний кошик»
Завдання 4. Упізнай казку.
Завдання. «Оживи казку»
«Горобець»
Під дахом будинку було гніздо. Маленький горобчик випав із гнізда. Він пищав. Рижий кіт Васька підкрадався до нього. Мати кинулася на ворога. Вона стрибала перед котом і била його крилами. Васька відступив назад.
«Риболовля»
Дідусь із онуком пішли на річку ловити рибу. Вони взяли вудочки. В руках у Василька – відро для риби. Дідусь ніс наживку. Дідусь з онуком сіли на пеньок під старою вербою. Навкруги тиша. Закинули вудочки. Клюнула перша рибка.
Завдання 1. Відгадай загадку.
В саду я на подвір’я
Котиться колютина
В яблука закутана. (Їжак)
Вінки в них білі й золоті. (Лілеї)
Не сорочка, а зшита.
Не людина, а навчає. (Книжка)
Завдання 2. Дотепні запитання.
Завдання 1. Скоромовка .
1.Ходить посмітюха по сміттю
З маленькими посмітюшенятами.
Буде бабі біб у борщ.
Завдання 2. Склади вірш.
1.Білка бігає …..(багато)
Бо шукає в лісі…..(брата)
Брат на дереві…. (сидів)
І смачні горішки ….(їв).
2.Лис Микита в лісі …(жив).
Лис Микита ліс ….. (любив)
Лиш прокинувся він …(рано)
Ліс шумить йому … (гілками)
Завдання 3. Добери риму.
Хатинка (перлинка, драбинка, малинка, хвилинка….)
Лисичка (сестричка, косичка, суничка….)
Кішка (ніжка, діжка, доріжка….)
Сонечко (віконечко, донечко….)
Завдання 4 Розкажи вірш.
Кожна команда пропонує свою гру команді суперників.
ІV. Підсумок уроку
Підведення підсумків змагання
Лисичка. Які ви молодці. Мені дуже сподобалися ваші змагання.
Зайчик. Як багато ви знаєте казок. Ми дуже раді що побували у вас.
Лисичка. Але настав час прощатися. До побачення.
Зайчик. До нових зустрічей.