Урок - подорож "Узагальнення і систематизація знань з теми «Множення і ділення звичайних дробів».

Про матеріал

узагальнити і систематизувати знання і вміння розв'язувати вправи і задачі на множення і ділення звичайних дробів; удосконалювати вміння застосовувати правила до розв'язування вправ та задач; формувати навички формулювати та обґрунтовувати власні твердження; розвивати навики усної лічби, логічне мислення, увагу, уяву, пам'ять, культуру мовлення; сприяти активізації розумової та пізнавальної діяльності; виховувати дисциплінованість, любов до природи, інтерес до вивчення математики.

Перегляд файлу

Урок - подорож

6 клас

ТЕМА:  Узагальнення і систематизація знань з теми «Множення і ділення звичайних дробів».

МЕТА: узагальнити і систематизувати знання і    вміння розв’язувати вправи і задачі на множення  і ділення звичайних дробів; удосконалювати вміння застосовувати правила до розв'язування вправ та задач; формувати навички формулювати та обґрунтовувати власні твердження; розвивати навики усної лічби, логічне мислення, увагу, уяву, пам'ять, культуру мовлення; сприяти активізації розумової та пізнавальної діяльності; виховувати дисциплінованість, любов до природи, інтерес до вивчення математики.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вступне слово вчителя:

Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож країною Математики. . Попливемо на вітрильнику океаном звичайних дробів. Ми побуваємо на  островах та у портах, де узагальнимо знання з теми «Множення і ділення  звичайних дробів», повторимо правила виконання дій із звичайними дробами та виконаємо ряд цікавих завдань, що допоможуть вам підготуватися до контрольної роботи.

ІІІ. Повторення, узагальнення і систематизація знань з теми «Множення і ділення  звичайних дробів.»

Подивіться на маршрут,  вітрильник чекає своїх пасажирів.

Для того, щоб потрапити на палубу   потрібно мати квиток.

Вам потрібно усно виконати дії.  ( приклади записані на дошці)

Квитки отримали, вирушаємо у плавання, а відпливає наш вітрильник із порту Практиків. Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота, математичний диктант.

1. Порт Практиків. Математичний диктант.

1. Знайти   від числа 21 (6)

2. Знайти   число,   якого дорівнює 6 (8)

3. Записати мішане число 3 у вигляді неправильного дробу.

 

4. Записати дріб   у вигляді десяткового.

5. Знайти 15 відсотків від числа 66. Записати число, обернене числу    2.               Тепер обміняйтеся зошитами і перевірте відповіді один одного, а я перевірю, коли зберу зошити.

Наш вітрильник пливе далі і попереду перешкода-риф.

2. Риф «Дріб-товстун». Ось перед вами два дроби: № 1

 

550 ;

3850

225  ;

2025

 

Подивіться які вони товсті і незграбні. Можливо, їм потрібно займатися фізкультурою або дотримуватись дієти? Нічого не допомагає! Чи зможете ви допомогти дробам ?  Учні скорочують дроби, використовуючи ознаки подільності. ( дівчатка 1, хлопчики 2.)

Молодці, риф обминули, подорож триває.

3. Острів Синього кита.

Чи знаєте ви, яка найбільша тварина мешкає у морі? Ви про це дізнаєтесь, коли побуваєте на острові синього кита. Це – синій кит.

Про китів.   Кит – це не риба, а тварина, яка схожа на рибу. Кити можуть довго знаходитися під водою, до 1,5 годин, дякуючи великому об´єму легенів. Кити кормлять своїх дитинчат молоком, яке в 10 разів корисніше коров´ячого (54% жирності). Живуть кити від 30 до 50 років.

А зараз давайте розв'яжемо задачу.

№ 2

Довжина дорослого кита 35м, а довжина дитинчати складає 20% від довжини його мами. На скільки метрів потрібно підрости малому, щоб наздогнати маму.

20% = 0,2

35·0,2 = 7(м) зріст дитинчати.

35 – 7 = 28(м) потрібно підрости.

Відповідь: на 28м.

Діти, прощаємося з синім китом і вирушаємо в порт точних обчислень, де на вас чекає ще багато цікавих завдань.

4.  Порт Точних обчислень.

П'ять учнів розв'язують завдання на картках, решта працює за учнем, який знаходить значення виразу, працюючи біля дошки:

Завдання на картці:

65.

Острів Диких тварин .

Молодці, а тепер давайте зійдемо на острові диких тварин та вирушимо на екскурсію. І ось перший, кого ми зустрічаємо це найкрупніша наземна тварина - слон.  А як ви думаєте, чи зможете ви взяти на руки і погладити маленьке слоненя?

Для цього ми спочатку дізнаємося висоту, довжину і вагу найкрупнішої наземної тварини.

Про слонів. Африканський слон – найбільша наземна тварина, але не дивлячись на великі розміри, слон досить жвавий та вміє швидко рухатись. Він прекрасно плаває, причому над поверхнею води залишається тільки лоб та кінчик хобота. Рухається слон тихо.

Живуть слони 60-70 років. Дитинчат приносять раз у 4 роки. Єдиний їх ворог – це людина.

Слон – тварина травоїдна.

Розв´язавши рівняння, ви дізнаєтесь відповіді на ці запитання.( робота з картками )

 

Червоні:                     х=3,5           висота – 3,5м

 

Жовті:     Х=                    х=7             довжина – 7м

 

Зелені:     = 3                    х= 6             вага – 6т.

№ 4.

Тепер ми знаємо, що мама-слониха важить 6 000кг, давайте тоді знайдемо вагу слоненяти, якщо відомо, що вона становить 1/5 від ваги великого слона.

6000· = 1200 (кг).

Такого малюка на руки не візьмеш!

І ось наша подорож добігає кінця. Пришвартуємо наш вітрильник.

6. Порт Розумників.

Тут на вас чекає дуже цікаве завданняПро черепах. На островах Тихого океану живуть черепахи-гіганти. Вони мають такі розміри, що діти можуть кататися на них, сидячи на панцирі. Дізнатися назву найбільшої черепахи ви зможете виконавши усно таке завдання:

№ 5.

Знайдіть взаємно обернені дроби до даних і складіть слово за допомогою таблиці.

 

1

0,5

2

1,3

1

 

І

Р

О

Д

Х

С

Е

Е

Л

М

2

3

 

Відповідь: дермохеліс.

Це не тільки найбільша черепаха у світі, вона доживає до 200 років.

ІV. Підсумок уроку.

Ось і закінчилася наша подорож. Діти, а хто зробить підсумок уроку?

Що цікавого ви дізналися на уроці?

Які правила ви сьогодні застосовували?

Чи складно вам було працювати?

Молодці, ви добре попрацювали. Сьогодні ми з вами вели розмову про дроби. Великий російський письменник Лев Миколайович Толстой вважав, що людина схожа з дробом, знаменник  я кого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник те, що про неї думають інші. Бажаю щоб чисельник вашого дробу був якнайбільшим.

Виставлення оцінок. Домашнє завдання.

Картка № 1( на 6 балів)

Розв. рівняння. 1

2.Обчислити площу прямокутника з вимірами 1 та

Картка № 2 ( на 9 балів)

Розв. рівняння. Х+1  =1

2.Обчислити площу прямокутника з вимірами  від 30 чи  від 49?

Картка № 3 ( на 11 балів)

1.Розв. рівняння.4

2.Обчислити: 10

Додаткове завдання:

Знайти додаткову інформацію про тварин про які говорили на уроці, використовуючи знайдену інформацію скласти задачу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 жовтня 2021
Переглядів
774
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку