Урок - подорож з математики

Про матеріал

Урок розроблений у цікавій формі. Подорожуючи, діти розв'яжуть приклади, задачі , порівняють цифри. Також вивчать новий матеріал і закріплять його на основі вправ. А морський прибій, крик чайок і гудок корабля нам в цьому допоможуть

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

План – конспект

уроку з математики

проведеного у 4 класі

 

C:\Users\Андрей\Favorites\Pictures\матем2.jpg

 

піготувала вчитель початкових класів

Мельник Наталія Степанівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Урок - подорож на острів « Математика».  Читання  і запис шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10;100:1000

Мета: вдосконалювати уміння читати , записувати і порівнювати багатоцифрові числа; закріплювати навички розв’язування задач,обернених до задач на знаходження суми двох добутків; ознайомити із правилом множення на 10,100,1000; розвивати логічне мислення; виховувати кмітливість, вміння послідовно висловлювати свої думки.

Обладнання: карта подорожі, малюнок корабля,  предметні малюнки, загадки , фішки, схема задачі, малюнок двох  рибок.

Тип уроку: урок -подорож

Хід уроку

I. Організаційний момент

Вже дзвоник дав нам сигнал;

Працювати час настав.

То ж  і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі ,

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

II. Актуалізація опорних знань.

–Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож до країни якої не має на жодній географічній карті , цю країну ми зустрінемо лише на уроках математики. Подорож ми здійснимо на ось такому кораблі, який має назву «Знання». На кораблі ми  житимемо у двох  каютах – це  і будуть дві  команди.

       Ми перевіримо чи  весь багаж ми взяли з собою в подорож.

    - Що вивчає математика?   В якому класі вивчаємо нумерацію чисел в межах 20, нумерацію чисел в межах 100, в межах 1000, багатоцифрові числа?

         Молодці, отже , багаж ви взяли весь надіюсь він вам знадобиться в нашій подорожі. Країна до якої ми пливемо на цьому кораблі називається

 « Математика»

Перший порт в якому ми зупинимось називається « Усний рахунок»

Жителі цього міста приготували нам завдання, з якими ми повинні впоратися.

Добуток чисел 5 і 20 збільшити у 4 рази;

120 зменшити у 3 рази і збільшити на 10;

зменшуване 200, від’ємник 240 зменшити у 8 разів;

перший доданок700, другий 300, яка сума;

20000 зменшити на 10000  і  додати 1000;

ділене 420, дільник різниця чисел 200 і 140;

перший доданок 60, другий – частка чисел 72 і 9;

знайдіть суму чисел 120 і 4, 630 і 9;

перший множник 30, другий – частка чисел 480 і 6;

знайдіть різницю добутків 50 і 2, 20 і 3.

  • Молодці, я побачила , що команда дівчаток  краще відповідала обчислюючи усно.

Порт, у який ми зараз прибуваємо, це  « Обчислювальний». Як ви знаєте у воді живуть – хто? ( Риби)

І щоб зійти на берег, вам потрібно виконати приклади, які пропонують рибки- красуні.

Самостійна робота.

I варіант       II варіант

(50 + 25): х = 3      450 : 5 – х = 70

х  - 120 ∙ 4= 600      (25 +35): х = 12

( 72 + 16) : х = 8      х – 720 :8 = 120

І знову попереду дівчатка рівняння вони розв’язали швидше і всі вони виконані правильно, хлопці розв’язали теж правильно, тільки їм знадобилось трошки більше часу. А ми продовжимо нашу подорож і вирушаємо до наступного порту.

III. Вивчення нового матеріалу.

 Прямо перед нами курс « Новинка»

  1. Ознайомлення з правилами читання й запису багатоцифрових чисел.

Робота з підручником.

Завдання 283,284 (усно)

Завдання 285, 286 ( запис на дошці коментовано, запис у зошитах)

  1. Ознайомлення з прийомами множення і ділення на 10,100,1000

 ( робота за таблицями)

    IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Завдання 290 ( робота в парах)

Завдання 291 ( самостійно, усна перевірка)

  • Як бачимо хлопці підтягнулися і тепер за кількістю балів вони зрівнялись із дівчатами.
  • А зараз ми пливемо до порту « Музична пауза»

( Музична фізкультхвилинка)

 Ми підходимо до великого порту «Задача»

А так як подорож у нас морська, то я дещо змінила умову задачі не змінюючи при цьому дані. Послухайте задачу.

За день риболовецьке судно зловило 740 кг  риби. Частину риби розклали у 26 ящиків, по 10 кг у кожний, а решту розклали у більші ящики по 12 кг риби у кожний. Скільки всього використали ящиків?

26 ящиків по 10 кг   740 кг                                                                                                                             

? ящиків по 12 кг

Розвязання

  1. 26 ∙ 10 = 260 (кг) – розклали у менші ящики;
  2. 740 – 260= 480 ( кг) – розклали у менші ящики;
  3. 480 : 12= 40 (ящ.) – розклали у більші ящики;
  4. 26 + 40 = 66 ( ящ.)

Відповідь: усього використали 66 ящиків.

Задача 2

У ящики по 10  і 5 кілограм рибалки розклали  400 кг риби. Ящиків, які містять 5 кг було 24. Скільки знадобилось ящиків, які вміщують 10 кг?

24 ящики по 5 кг 400 кг

 

             ? ящиків по 10 кг

Розвязання

  1. 5 ∙ 24 = 120 ( кг) – в ящиках по 5 кг;
  2. 400 – 120 = 280 ( кг) – в ящиках по 10 кг;
  3. 280 : 10 = 28 (ящ.)

Відповідь: потрібно 28 ящиків, які вміщують  10 кг риби.

Молодці, і ці завданями  ви розвязали.  Прибуваємо ще в один порт.

Порт  «Порівняй»

40007   40027   76000   76005

20356  20 350   43678  43600

798  1798    89000  89900

Попереду нас чекає ще один порт « Підсумковий»

Але в цей порт зовсім не просто зайти потрібно відповісти на запитання.

З якими прикладами ознайомилися сьогодні на уроці?

Як потрібно множити числа на 10, 100, 1000 ?

Як потрібно ділити на 10, 100, 1000?

Отже, нам сьогодні в подорожі допомагали :

Ві 3 ла          7 я

Дійсно в нашій подорожі допомагали нам вітрила і дружня « шкільна сімя»

От і завершується наша подорож останній наш маленький

 Порт   « Домашнє  завдання»

 Всі сьогодні молодці, дуже гарно працювали наш корабель «Знання» відвідав багато портів, ми вивчили і засвоїли матеріал.  Так тримати.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
1365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку