Цей матеріал може бути використаний педагогами при підготовці до уроку математики в 4 класі або при підговці до відкритого уроку. Цікаві завдання цього уроку можуть бути використані й батьками при тренуванні своїх дітей з математики
Мета: Закрћтлувати застосовувати сполучний i
переставний закони додавання для зручних обчисяењ та виконувати додавання мднтмання багатоцифрових чиеед письмово; вправляти у 903B'A3YBaHHi задач. Розвивати лобчне
та конкрстнс мислсння, пам!ять, напнчкн,
Вихввувати патрттичнЈ печутгя у IJkQ.wpiB
Обладнання: умовна карта Укра\ни,
ордевй, маршрутма карта, математичк{ «Ланцюжки», карткм для
—тн в парах, карткн, снгналый карткн
«CBiT*op», табдщя «Коротка умова
уроку
1.0ргаиПаФ класу fIp0X3BeHiB уже
Починаеться урок.
I10BepHiMocb до гостей, дружно скажем: «Добрий день!»
- Стайте, будь ласка. урок математики проведу у вас я. Звати
мене Галина Ми:хаУм1вна.
Н. Повтомлення теми i мети уроку
Ведьмишановна д;твора,
Сьогошб незвичайна гра
«Математичкий марафои» ка тему
«Додавання к\льк-ох нв знвхемення довжини стервни трикутника»
Запрошуе BCix
марафон — один i3 легкоатлетичного на 42
км 195 м. А наш мфафон математичний — це не б{г, а швидкий темп роботи ма дистатцй, Яка тршатиме 40 м, Його мм зд1ћЯймо кордонами йашо{ краТнн,
умовну карту Ук—а)
Штурмуючи фортецз 53 завдатшми на кордонах, ми повторимо переставний i сполучний закони додаванм kiJ!bk0.x вмкння розв' кзувати
Взявши штурмом фортецю Тднћтатпт на прапор i нагороджувалиея за медалями та ордекими. Ми також будемо прапор, а за осъ Taki (показую).
Хто 3ф0бить найбћльшу медалей, в kiffiXi уроку отримае орден
(показую)
Ну щож, на СТФТ! Увага! Час!
Штурмуемо першу фортещо
Контроль, i закршлення знань
1. Перев}ркв домашнього завданвя
(ВА5криваю та5тичку, де нап•исано - Перетряюча)
- Зошити вткриваемо,
Домашнс завдання
а) Назв{тъ результати значењ вираз{в на дн Ь У2ЭЭ7 ($98, 2ЭЭ, $80) — Молодеш. (Даю медаль)
(Маса «Ниви» - 2100 кг; «Волги» - 1360 кг; «Таврй» - 660 кг)
Гарно. (ДаюмеДать)
Осъ мн i взялн штурмом фртецю i на прапор
Укрв}ни,
Штурму€мо 2 фортещо.
Урок ми без зутмкжи
З калпрафГчА01' хВйлшГкИ,
2. хвнлннка
- Зашшпть катрафтно дату нашого уроку.
(Д}ту записують яж:топскХ4
ПрикрЬтюо ва OOtUt$i картку, 0е 4 рази написана Дата уроку)
Порахуйте. ckiJTbkT poiB записано число ? (Мрази)
ми будемо писати це число Але кожного ряду наПИШУТЬ рвиу• кЬтькЧеть цьоГо числа,
1 ряду на штака-й.
2 ряду —у 2 рази
Уч•й З рят — у 2 рази
- будь ласка, скЈльки ра“в записачи ви число? (6 разЈв)
- CkiJIbkYIpa3iB затмсали ви число? (8ра.зјв)
- А у скЬзьки записано? (2 рази)
(Даю медалј). на фортетЈ ми можемо виняти прапор. Перехошмо до штурму наступно{ фортецй.
(ВЈДкриваю З - Обчислювальна)
Наступний тур —
Непроеткх обчкелеиь штурм.
— ми
Первху€мв в YMi
ОСЬ Тж.
Хто в тм k0Hkypci мастак.
(ВгДв,риваю но дошШ «љанцюжки»)
- А чи знаете ви, екйЪКй живе елок? Д?зкаетесь, КОЛА подуете УСКО
- Яют крип у лелею*?
- Дуже гарно епроияись 53
(Даю медай. Приртпюю прапорецъ. ВТриват 4 - Вфшована)
4. Математичний диктаит
Дтщ математики дуже точна i розвз язавши диктат, ви отрима€те ДН виконуйге усно, а в рядок зтптсуйге Ti:tbki-t раультат.
-в НАВИТ) малята,
CkiJibkH буде до 200 додати 600?
Ще 400 донйте
Й швидко ruugiTb. Суму на 100 Та й на 2.
BciM вдатся?
Значитъ, у вас св{тла голова.
Те, що отримали помножге на 10 на двое рш».шть,
А того, що в нас вийшло ЧотнвадцяТЬ »iNiMiTb.
А те(кр оте число, що маемо
Нв мнежюжи рвзклцв€мв,
До одногв з ви 7 додте
I -— откжу прочитайте
(Пеевфяюг Хпто порт•ував гравгшьно — опргшпв чисЛо 1 L Връчаю медалг),
- I тут ми зтбули перемогу,
- МолоД 4 класе
Хвминкв— вае,
Гра «Так чи т?»
— СЬОГОДК\
- На
- Зараз урок датематки?
- Тпсдень складаељся з 7 ?
- ранку насга€ а тепер продовжу€мо працювати,
(ВЁДкриваю 5 Узагальнююча)
Нумо «штурмувати» книжку. Вйкрийте на 54.
МЗ-39. будь ласка, усно.
(Слухаю €ibno€ibi Дгтей. Даю медаль за правильну в[ДповК4ь)
- ям математичт закони ви використовували час розв'язування щх приклатв? (Переставиий та сполучиий закоии Додаваиня)
- Яку власпв{сть дн додавання д{стаемо з щ•тх закон{в? (Праидо.• У сумп kinbkox Доданкђв можна переставляти Доданки брати Ух у Дужки будь-лхим чином)
- Ура! Перемога!
- (Прикргњтюю п—юрець. В\Окриеао 6 - ПЬкадальна}
- Сьогощн на урощ будемо вчитися внонувати додоаж--:я юлькох доданюв письмово.
Зфаз ви на хвилюку станете вчигелями i пчуевшкге, чи
ВИкОАшО ДОДшаМАй у ХдЗ41 ,
Прдовтмо дача штурм ПЬнавальна
Виконавши завдашшт же написано на аркушахт ми закр\птго тему уроку з змпммо штмд нашо\ карги,
(Пршртатю на дошку аркуш, де надруковано приклад i учень бјя
Дошкирз€'язуе мекерм, аЕшта € Пгс,тя ФОГО з'еДнуо дт частини)
-1 кид фортецею зобули
(Прикрјплюю прапоречь)
Тепер нстт чс тдпочшжу Прведемо фзкультхвилшжу.
будь ласка,
(Вмикаю фономпис)
Два
Два притопн — 1,2
На R0TiM на п'ятку — (2 рази) Руки EJIiB0, руки вправо. Ми тащоем гопачок.
Раз присђ:и, два присти,
Настр{й гчнищ
Покрутились, покругились(2 рази) тихењКО »ei уе[ткеь.
1, Робота над задачею
- Ось i роиючося *встушнй тур. (ВЪкрнваю 7 - Задачна). Це задачнтЈ\ штурм.
Щоб задач{ «штурщјвати» Треба, 3BiCk0, MipkYHTB,
е серсд нас,
А хто саме скаже чт
- Сьогодт з вами розв"емо задачу ртки Погляньте на карту Укра\ш• вона Hi6u вшита нитками рзчок, мось з вас ск(тљки територй (Так На ntwmntwlr ншттуетьт 73000 рток, З“ТЈТЬНС Досжина ЯкиХ сњтадае 248000 )
- А з ypokiB «Я i Украйи.» ви зкиете ищеь про BiTIBBWi?
(ВјДповјДј д»пей)
Яки р{чка € в y•aiffi? (2-Tffinpo. Це за Довжиною рЈчка в европО
— Яка НаЙП0•ВНОВОШЙШа? (ДУНЕЙ)
Також вел•жими ТНвдеютй Буг та (Показую на карт) piLIkH утворюшгь мережу УкраТни,
- будь ласка, на бажакуть туащовати caMocTihH0 викласти червоний )фужечок. Хто бате пращовати за допомогою короткок умовиз яку я дам на картц( поклајть жовтий колф. зелений т; хто ттрвшое з моею допомоою, короткою умовою i схемою.
(ШвиДкороэОаю фаям листочки, де записат коротка умова, коротка умова i схема)
(Aintte мааряДами i Допомагдю пгц.м, у кого на парт виктадений зелений кружечек)
(Перш: З
- Молотј.
Твквж т задачу мета буле розв'язвти. додавши в стовтнж З числа До довжжж Птдењюго Бугу 806 км додавши 556 км знайшли 6 довжинуДн{стра, а на
- Яппђ же НЕТУПШ*Й м*онський тур?
д Геометрична)
Це — штурме
VL Геометричиий
У на вас пфтах лежать листют, на яких накреслено трикутник, потлештй на тр;жутшнки. Порахуйге, cxi5tb16t ясього TptW5TtHriB
Мрткено на
(Дгпш пращоють. Прикргпдюю на ДошШ пдакат, на якому зобраэюено токуй самиз7 троупнзж з короткоюумовою задачЈ)
А |
—12 ем 6 мм АВ— Эсм 9 мм |
|
Так ск{дьки трш«утшжбв ви нарахувыи? (13)
Молот
(Даю медаль
уважно на дотку. Давайте ще таку задачу
(показую умну)
Що таке нервюр? це сума Эоелшнн ycfx стор[н)
Перупктр нам тдомий% також довжина i другот сторони.
Чи можемо дати в{дповђъ на зтмтаю-тяь Чому .доршюое трегя cTq)0Ha? (но
А чи можемо ми (Так)
чому дотвню€ довжина рок cmopik разом знаючи веримегр ми вирахуемо, чому 3 сторона, Розв"язуемо,
(Хторозв 'язуе 6in дотКи, отрите медаль)
VII.
Мфафон ще трива€
Тур наступний настае
Штурм i навичштй
Мае назву BiH догВ1ний,
- тал штурмуемо фортедю Лоу}чна. Я вам задачкуз а ви Meni
- ciM з них потухли, залишилось? (ДвЈ, ир
ПОТУХЛИ. iHtui заорюти)
- Пара коней 40 км. СкЁљки kiJropaerpiB npMir kiHb? (40 кн)
- Сорок пэят i п'ят — ск1льки буде? (80 п 'mn)
Край берега на одн{й ноз{ стояли 4 чапл{, а поряд 6 лебед{в стояли на 2 ногах. всього у (20 Hic')
Доо eidaoeidae раешьНо операмуеаемеДать)
Цю фортешо взяли гарними зншшями: Молодт; (Прикргтюю прапорець)
УЛУ, П)деумок уроку
- Настуннм штурм вцновцаяынМ. Як ви ввњкагге, чвму? (ВјДкриваю -Тдс:рмкова)
- Яку фортецю ми штурмуемо?
- HaU1i шамовт ТОСТ хочуть почути; що мВ мочалй, ШО
ПОВТОРИЛИ, заткали, шо усно зробњти?
Дћаей За гарну
Та треба додому даватд,
Ж. Домашже завданни
- Знову подивимосъ на
Хто прщовав самосттог вибирав червоний додому ЊЗ46$ ЊЗ47,
Хто праттвав, вибравши жовтий k0JIip, додому Уд 347.
ну, а що ВИКОНтОТЬ ЗОДт*НЯ N2346,
А теперэ буф ласка, порахуйге свот меда,ћ Ми штурмували 10 фортеф, е серед нас дт за марафонський (тобто швццкий) штурм 10 фортець офимачи lO медачей немаез а 9 — немае.з а 8 — е.. Молодц( ви нагороджуетесь орденами.
(Даю Дгтям нагороди)
- i уроку ктець,
Хто пращовав — молодеще.