Космічна подорож.
Урок з математики в 3 класі.
Тема. Розв'язування рівнянь з двома діями. Обчислення периметра прямокутника. Розв’язування задач.
Мета. Вчити учнів розв’язувати рівняння, у яких один із компонентів поданий виразом зі зміною, формувати вміння розв’язувати задачі вивчених дій, розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1. Привітання.(у формі діалогу)
- Ранок! Сонце в небі піднімається!
- Наш клас із гостями вітається!
- « Доброго ранку» я зичу тому, хто прийшов працювати до класу.
- Чому?
- Бо люблю я людей і свій клас!
- Чому?
- Бо чекаю любові і плідної праці!
- Ми любимо працю і будемо старатися!
- Сідайте тихенько і починаємо урок.
2. Аутотренінг.
- Сидимо – рівно!
- Міркуємо – швидко!
- Відповідаємо – правильно!
- Лічимо – точно!
- Пишемо – гарно!
- Обіцяємо бути: уважними, старанними, активними і дисциплінованими.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні урок наш буде незвичайним. Ми зробимо подорож. А куди? Ви дізнаєтесь виконавши це завдання. Вам потрібно розташувати числа в порядку зростання.
102 |
200 |
12 |
210 |
201 |
120 |
о |
м |
к |
с |
о |
с |
- Що таке космос?
- Що знаходиться в космосі?
- А як називається явище, коли з неба падають зірки? (Зорепад)
- Що роблять люди,коли бачать зірку що падає?(Загадують бажання)
- Кожному з вас на парту впала зірка. Загадайте бажання. Сподіваюсь, що воно здійсниться.
- Подорож далека, цікава, але небезпечна, тому беремо із собою дружних і кмітливих. Під час подорожі ми повторимо вивчені випадки поза табличного множення і ділення ; вдосконалимо навички розв’язування задач та рівнянь; вдосконалимо наші обчислювальні навички.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Перш ніж вирушити в подорож, потрібно вибрати транспорт.
- На якому транспорті ми будемо подорожувати? (Малюнок ракети).
- Розкажіть, з яких геометричних фігур складена ракета?
- Ракета готова до подорожі, а чи готові наші космонавти.
Математична розминка. Усний рахунок.
- Молодці. Наш космічний корабель і екіпаж готові до подорожі.
Хвилинка каліграфії.
- Попереду у нас багато пригод, які фіксуватимемо у наших бортових журналах. Розгорніть їх і запишіть сьогоднішню дату. З яких цифр вона складається? Напишіть каліграфічно число 21.
- Наш космічний корабель стартував. Ми в космосі. І опинилися на першій планеті. « Інформаційна».
Математичний диктант.
- 300 зменшити на 292. (8 – планет у Сонячній системі)
- 165 збільшити на 2 сотні ( 365 діб – триває звичайний рік на планеті Земля)
- різниця чисел 35 і 24 збільшити у 8 разів ( 88 діб – триває рік на планеті Меркурій)
- 45 збільшити у 5 разів (225 діб – стільки триває рік на планеті Венера)
- добуток чисел 6 і 100 збільшити на 87 (687 діб – триває рік на планеті Марс)
- 72 зменшити у 6 разів (12 земних років триває рік на планеті Юпітер)
(Перевіряємо і повідомлення роблять діти).
ІV. Розвиток математичних знань учнів.
Робота за підручником (с.151-152).
1. Робота над рівняннями (с.151, №999).
- Політ продовжується. Наша ракета потрапила у зону якоїсь незвичайної планети. «Планета рівнянь». Жителі цієї планети хочуть дізнатись, чи вмієте ви розв’язати рівняння.
2. Наша ракета потрапила в зону метеоритного дощу. Щоб вибратися з нього виконаємо завдання в підручнику на с. 151,№ 1000.
3. Фізкультхвилинка.
- Ось ми з вами зупинилися на планеті «Оздоровча».
Ми в ракету дружно сіли
І у космос полетіли. (махи руками)
Повз малі планети й зорі,
Летимо як метеори. (біг на місці)
Обігнали ми комету - ( стрибки на місці)
Повернулись на планету. (повернення на місце)
4. Планета «Задачна».
- Тепер ми долітаємо до планети, на якій живуть чоловічки, які увась час говорять : «Скільки?», «Чому?», « На скільки?». Ці чоловічки пропонують нам розв’язати задачі.
а) №1001, с. 151. Самостійне розв’язування задачі.
б) №1002, с. 151. Колективна робота над задачею.
5. Планета «Логічна».
- Політ підходить до завершення. Що це? наш космічний корабель захопили пірати. Поки не виконаємо їхнє завдання,вони нас не відпустять.
- Назвіть планету, супутник якої можна детально роздивитися у телескоп і на якому вже побувала людина.
(Земля і її супутник Місяць).
- Як поділити на 6 частин зображення місячного серпа, провівши лише дві прямі?
6. Політ завершено. Ми повернулися додому.
- На нас чекає журналіст, він хоче взяти у вас інтерв’ю .
Інтерв’ю.
- На яких планетах побували?
- Які завдання виконували?
- Яке завдання було найлегшим?
- Що викликало труднощі?
- Чи сподобалася вам подорож?
- Що найбільш сподобалось?
- Якщо сьогоднішній урок вам сподобався, то намалюйте посмішку зірочці.
- А зараз приклеїмо свої зірочки на дошку, таким чином, створимо сузір’я нашого класу.