Урок Я у світі
Тема. Історія досягнень людини.
.
Спосіб розв’язання проблеми. Ознайомлення з додатковою довідковою літературою про досягнення людства, творча робота учнів і батьків.
Прогнозований результат: презентація учнями досягнень відомих людей та власних успіхів, оформлення робіт (створення книжки-розгортки «Спортивні досягнення», стінгазети «Наукові досягнення», колажу «Досягнення в мистецтві», реклами «Бери приклад із земляків», альбому «Мої досягнення»), проведення уроку.
Мета: розширити уявлення учнів про досягнення людей в різних галузях; вчити презентувати успіхи інших людей та власні, виступати перед аудиторією; розуміти значення знань, працелюбства в житті людини, в досягненні життєвих успіхів;
розвивати віру в свої сили, уміння міркувати, аналізувати, робити висновки, вміння працювати в команді ;
виховувати якості, необхідні для досягнення успіху: працьовитість, відповідальність, наполегливість, організованість.
Обладнання: презентація, книга-розгортка, стінгазета, колаж, реклама, альбом, свічки, фотографії, роздаткові картки.
Хід уроку
Організація класу.
Сиплеться листя, стихають діброви,
Скрізь майорять кольори калинові.
Осінь прийшла, незабаром зима,
Вже прохолодно і спеки нема.
В клас завітали гості до нас.
Їх радо зустріти настав уже час.
Вдихніть у долоньки свої тепло
І подаруйте всім в класі його.
І. Актуалізація опорних знань.
– Уявіть, що ця запалена свічка – ваша віра в успіх. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто поруч із вами зі словами:
– Я вірю в успіх.
Висновок: коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне. Так само вирішувати тільки вам, чи досягнете ви успіху сьогодні на уроці і чи станете ви успішною людиною в майбутньому. Як свічка у ваших руках продовжила горіти, так і я вірю у ваші сили, у ваш успіх.
Складаємо «Павутинку» до слова успіх (удача, перемога, досягнення, визнання, тріумф).
У- удача
С – старанність (співпраця)
П – праця
І – ініціатива
Х - хвилювання
IV.Вивчення нового матеріалу.
1.Вступне слово вчителя.
Кожна людина живе по-своєму. Одні витрачають свої сили на пошуки багатства, женуться за розкошами й часто забувають, що найціннішим у житті є любов близьких, здоров’я рідних і цікава справа, корисна не лише для себе, а й для інших. На щастя, людей, котрі дбають не тільки про власне благополуччя, дуже багато. І таких людей пам’ятають. На їх честь називають вулиці, річки, озера, моря і навіть зірки на небі.
В Україні дуже багато знаменитих, відомих у всьому світі людей. Це вчені, політики, винахідники, історики, лікарі, вчителі, спортсмени. Це Леся Українка, Т. Шевченко, брати Клички, Ані Лорак. Чому вони набули відомості?
(У своїй праці досягли успіху.)
-«Історія досягнень людини» зараз поділитеся своїми знахідками. Слухачі ж уважно слухають і запам’ятовують.
2. Презентація дітьми проектних робіт.
(Учні зачитують про відомих людей у різних галузях.)
1) Досягнення людини у науці.
- Юні «науковці» розкажуть вам про наукові відкриття людини.
- Мико́ла Миха́йлович Амо́сов –український лікар, учений в галузі медицини, директор Інституту серцево-судинної хірургії. Його дослідження сприяли підвищенню ефективності лікування хвороб легенів. Займається дослідженням роботи серця і у 1963 уперше у СРСР зробив протез мітрального клапана. Є автором близько 400 наукових праць з питань захворювань серця і судин.
Доповнення вчителя . Син Євгена Патона – Борис Патон також працює в галузі металургії. Його наукові дослідження заклали основи космічного зварювання.
- Ще на початку 1870-х років полтавський науковець Федір Піроцький розробив систему передачі електроенергії через залізний дріт. Через 30 років представив схему застосування електрики для руху залізничного потягу. Вже наступного року компанія Siemens випустила перший електричний трамвай, сконструйований за його схемою.
_____________- Леонід Костянтинович Каденюк — перший льотчик-космонавт незалежної України. Він народився 28 січня 1951 р. у Чернівецькій області в сім’ї вчителів. Закінчивши 1967 р. середню школу, вступив до Чернігівського вищого авіаційного училища, яке успішно закінчив 1971 р., здобувши кваліфікацію пілота-інженера. 1976 р. його відібрали до групи космонавтів при Центрі підготовки космонавтів ім. Ю. Гагаріна, яку він успішно закінчив у 1978 р. У 1978–1983 рр. Л. Каденюк служив як космонавт-випробувач і льотчик-космонавт у Групі космічних систем багаторазового використання. Брав участь в експериментальних дослідженнях і випробуваннях системи «Буран».
____________________________________________
- Якою має бути успішна людина?
2) Досягнення людини у спорті.
- Досягнення людини у спорті презентуватимуть вам «спортивні коментатори».
- Олександр Олександрович Усик – український професіональний боксер, олімпійський чемпіон 2012 року у Лондоні, чемпіон світу 2011року, чемпіон України, чемпіон Європи (2008р.). Заслужений майстер спорту України.
- Василь Ярославович Вірастюк – заслужений майстер спорту України, багаторазовий чемпіон світу у силовому багатоборстві, два рази був визнаний «Найсильнішою людиною на планеті» (у 2004-му та 2007-му). Кілька разів був занесений до Книги рекордів Гіннеса.
- Сергій Бубка – видатний український легкоатлет. Уславився як стрибун із жердиною.
Чемпіон Європи і світу, багаторазовий світовий рекордсмен, олімпійський чемпіон. Заслужений майстер спорту, кандидат педагогічних наук.
- Чи достатньо лише таланту, щоб перемагати?
Фізкультхвилинка.
3) Досягнення людини у мистецтві.
- А зараз «мистецтвознавці» розкажуть про досягнення у мистецтві.
Євгенія Гапчинська – сучасна художниця, родом із Харкова. У 2000-му році переїхала до Києва. Брала участь у понад 35 виставках. Щороку робить більше десятка нових виставок в Україні, Росії, Франції, Бельгії, Нідерландах та інших країнах. Має кілька власних галерей в Києві, Дніпропетровську, Одесі та в Росії. Її роботи зберігаються в європейських музеях та приватних колекціях поціновувачів мистецтва.
Марія Оксентіївна Приймаченко – українська народна художниця, родом із с Київської області. Проста селянка, інвалід з дитинства, не маючи художньої освіти, створила розписи, якими захоплюються і в Україні, і поза нею. Представниця «народного примітиву», об’єднала у своїй творчості малюнок і живопис. Її картини експонуються на виставках у Парижі, Варшаві, Софії, Монреалі, Празі.
Катерина Білокур (1900–1961), живописець. Народна художниця України (з 1956 р.). Читати, писати і малювати навчилася самотужки. Жила у злиднях. Нею написані такі картини: «Квіти увечорі», «Декоративне панно», «Жар-колос», «Жоржини», «Рожі і троянди», «Осінь», портрети
та автопортрети.
Божик Олександр Анатолійович – скрипаль-віртуоз, композитор, майстер поєднувати неперевершене виконання та видовищне шоу
( грає на 4-рьох скрипках одночасно, підкорює скрипку, тримаючи її на голові, коліні, на витягнутій руці). Йому однаково підвладні як класика, так і рок, поп, етномузика.
- Які риси дуже необхідні саме людям мистецтва? (Творчість, багата уява, креативність, наполегливість.)
4) Досягнення моїх земляків.
Дмитро Пименович Надеін народився 21 жовтня 1907 року в с. Володимирівка Казанківського району Миколаївської області в сім'ї наймита. Батько його Пимен Леонтійович, батракував, а коли почалася перша світова війна, погнали його на фронт. Він згодом багато розповідав сину про дні революції і згадував про це у своїх віршах[1].
Після закінчення школи у с. Володимирівка Дмитро поступив до Херсонської профшколи, а потім став студентом Миколаївського інституту народної освіти, який закінчив 1930 році й одержав кваліфікацію: вчитель суспільствознавства, української та російської мов і літератури.
Згодом він служив у Червоній Армії, був на журналістській роботі на Донбасі, займався редагуванням Одеського літературно-художнього і громадсько-політичного журналу «Литературный Октябрь», викладав українську літературу в Одеському педагогічному інституті.
Дмитро Пименович загинув під час Другої світової війни у 1942 році під Ростовом.
Хочете бути схожими на них? Вперед до своєї мрії!
5) Мої досягнення.
- У нашому класі є діти, які уже, незважаючи на свій вік, досягли певних успіхів. Зараз вони розкажуть вам про свої досягнення.
Пам’ятайте, у кожного є талант! Не бійтеся робити нові спроби!
______________________________________________________________
Вірте у свої сили!
Щоб досягнути гарних результатів перш за все має бути бажання, щоденна праця та цілеспрямованість.
Пам’ятайте, у кожного є співуча пір’їнка!
V. Узагальнення і систематизація знань учнів.
1. Робота в парах.
Позначте лише ті поради для учня, що допоможуть досягти успіху в навчанні.
Завжди уважно слухай учителя.
Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.
Якомога частіше грай у комп’ютер.
Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.
Читай якомога більше книжок.
Намагайся бути організованим і наполегливим.
Не бійся своїх мрій.
Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.
Не бійся помилок і вчися на них.
Відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.
2. Індивідуальна диференційована робота.
1) Робота за таблицею
Поміркуйте, які риси характеру, на вашу думку, можуть забезпечити успіх, а які заважають його досягнути.
Складові успіху |
Що заважає досягти успіху
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Складові успіху Що заважає досягти успіху
Талант Лінь
Наполегливість Байдужість
Працьовитість Неуважність
Інтуїція Поспіх
Досвід Безвідповідальність
Систематичність
Зосередженість
2)Установіть відповідність між прізвищем і досягненнями людей.
Ала Мазур найсильніша людина в світі
Олександр Усик перший український космонавт
Леонід Каденюк боксер
Ніна Матвієнко співачка
Василь Вірастюк телеведуча ТСН
3) Підкресліть риси характеру, притаманні людям, про досягнення яких ви сьогодні дізналися.
Працьовитість, хитрість, наполегливість, байдужість, організованість, чесність, порядність, брехливість, жорстокість, цілеспрямованість, уважність, сміливість, мудрість, творчість.
3. Гра «Найнаполегливіші»
. 1. Складання сенкана.
Пам’ятка
1 рядок – один іменник (тема уроку).
2 рядок – два прикметники, що характеризують тему.
3 рядок – три дієслова, що характеризують тему.
4 рядок – фраза (речення), що характеризує тему.
5 рядок – синонім до слова - теми.
Досягнення
Неочікуване, вимріяне
Возвеличує, розвиває, дбає
Отримуйте міцні знання щодня.
Успіх
VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
Які видатні українці — наші сучасники — прославили нашу країну? Чим саме?
— З почутого ми бачимо, якими різними були ці люди, але їх об’єднувала творчість, величезний розум, прагнення підкорити світ, прославити свій народ і Батьківщину, служити своєму народові. І ми повинні пишатися ними, бути гордими, що ми — українці.
2. Вправа «Мікрофон».
Продовжте речення:
Я зрозумів …
Щоб досягти успіху, я …
На уроці я дізнався…