Урок-проєкт літературне читання 3 клас
Тема: «На шляху до Тараса Шевченка».
Ключові компетентності: глибше ознайомити дітей з життям і творчістю великого українського поета Т. Г. Шевченка, з художньою творчістю поета; вчити сприймати зміст поезії на слух, виразно декламувати вірші; розвивати техніку читання, виразність читання , пам’ять, усне мовлення; виховувати в учнів любов і пошану до народного поета , бажання дорожити його ім’ям, любов до своєї Батьківщини, гордість за духовну спадщину українського народу.
Предметні компетентності(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень
Середній рівень
-Виразно декламує вірші.
Достатній рівень:
Високий рівень:
Методичне забезпечення: ілюстрації та збірки творів Т. Г.Шевченка; виставка малюнків до віршів поета, яку створили учні класу; таблиця «Лабіринт», прислів’я, загадки, вірші, тексти , «Довідкове бюро», робота в групах , робота в парах, гра «Розсипанка», кросворд, мультимедійна презентація «На шляху до Шевченка» пісня Кобзареві.
Хід уроку:
1. Організаційний момент.
Привітання.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він зимовий і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей
І лагідно промовим : «Добрий день!»
2 . Мовленнєва розминка.
Гра «Пройди лабіринт – прочитай речення» (на таблиці геометричні фігури зі складами)
(на дошці) Девіз уроку: « Учітеся , брати мої, думайте, читайте…»
3. Робота над прислів’ями.
Мудрим ніхто не родився, а навчився.
Мудрості у мудрого вчися.
4. Розповідь учителя.
Колись , давним – давно , на такій само землі й не за безкраїми морями , не за дрімучими лісами, був веселий багатий ,мальовничий край. І жили там рабами в тяжкій чужій роботі люди. І називали той край – Україна.
Україна – це країна великої краси. Краса її - тихі води і ясні зорі. Зелені сади й білі хатки, лани золотої пшениці й багатоводні річки , співучі й роботящі люди.
І ось у такому краї , в Україні, народився великий поет, Кобзар, батько українського народу, всієї нації.
Сьогодні наш урок присвячений Т. Г. Шевченку.
Тема : « На шляху до Т. Г. Шевченка.»
5. «Довідкове бюро».
Розповіді учнів про життєвий і творчий шлях Т. Г. Шевченка.
6.Прблемні запитання.
Читання завдання на с. 139 підручника «Літературне читання»(3кл.)
7. Читання тексту на картках.
8. Робота в групах.
І група
1 . Коли народився Т. Г. Шевченко?
2. Яким хлопчиком він ріс?
3. Яким було життя біля мачухи?
4. Що трапилося , коли Тарасові виповнилося 11р.?
ІІ група
1. Чого дуже хотілося Тарасові?
2. Коли посміхнулася доля Шевченкові?
3. Куди вступив Тарас, ставши вільним?
4. Що написав у цей період?
9. Розгадування кросворда.(робота у групах)
Ключове слово «Тарас».
10. Словникова робота .
(Мультимедійна презентація ) Значення сл. Тарас, Шевченко ,швець , кобзар.
11. Хвилинка відпочинку.
Пісня «Кобзареві».
12. Гра «Розсипанка»
Із розсипаних слів складіть назви творів, які ви читали.
1. «Село»
2. «І досі сниться…»
3. «Тече вода із-за гаю»
4. «Сонце заходить…»
13. Декламування учнями віршів Шевченка.
14.Художня майстерня.
15.Наставники Шевченка
«Герої не вмирають»
16. Монументальна пам’ять про Т. Г. Шевченка.
17. Підсумок уроку.
Оцінні судження учнів про творчість Шевченка.
Оцінювання.
Молитва за Україну.