Урок-телепередача «У гостях у казки»
Казка «Котик і Півник»
Складання історії за власним задумом.
Мета: учити учнів будувати зв’язне висловлювання за малюнками, на основі прослуханого твору; розвивати мовлення учнів, критичне мислення, словниковий запас, спостережливість, уміння аналізувати, встановлювати взаємозалежні зв’язки ; удосконалювати вміння спілкуватися з однокласниками на задану тему, розповідати за малюнком; виховувати любов і взаєморозуміння один до одного, бажання допомагати іншим.
Обладнання: сюжетні малюнки тварин, м’які іграшки котика, півника, лисички, інтерактивна дошка з презентацією до уроку.
Тип уроку: комбінований урок.
Форма проведення: віртувльна екскурсія до телестудії.
Учитель: Сучасні діти приходять до школи з великим бажанням не просто вчитися, а вчитися успішно. Їм хочеться на уроках не просто слухати, а й самим ставити запитання, обговорювати різні проблеми, що хвилюють, приймати неординарні рішення. Тому я в своїй педагогічній діяльності організовую навчальну діяльність так, щоб діти відчули свою успішність. А така діяльність вимагає від мене впровадження нових педагогічних технологій за допомогою яких можна досягти неабияких результатів у розвитку творчості школяра.
Велику увагу на уроках рідної мови приділяю розвитку мовлення вже з перших уроків першого класу. Адже ми знаємо, що приємно слухати ту дитину, яка вміє правильно висловлювати свої думки, почуття, факти. Для формування мовленнєвої компетентності учнів найбільш ефективним є метод інтерактивного навчання коли:
Учитель. Станьте діти, всі рівненько,
Усміхніться всім гарненько
Із гостями привітайтесь…
Успіхів всім побажайте
І тихесенько сідайте.
А для успіху необхідна психологічна налаштованість.
Усміхніться! Зніміть долоньками зі своїх вуст посмішку та передайте її сусідові. Ділимось.
Отримайте посмішку від сусіда та прикрасьте нею своє обличчя.
Послухайте вірш і скажіть, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці. (Слайд 1)
За лісами, за морями відчиняє двері брами,
А за брамами отими чарівними, золотими,
Диво-дивне походжає, нас гостинно припрошає.
До веселої господи, де від Заходу до Сходу
Щастям повняться простори і зникають біль і горе.
Де чарівнії жар-птиці з квітів п’ють нектар-водицю,
Де до Телесика гусятко мчить додому на крилятках,
Де хитресенька лисичка всім дарує небилички.
Там маленька мишка сіра ріпку витягти зуміла.
Диво, диво, дивина – ця чарівна сторона…
Діти. Це казка
Учитель. А що таке казка?
Казка – це цікава вигадана історія, про події яких насправді не буває.
Рослини і тварини в казках вміють розмовляти і робити все те, що і люди. В казках трапляються чарівні пригоди, живуть незвичайні речі, діють чаклуни та чародії.
3.Складання «асоціативного куща»
Учитель. Діти, що ви уявляєте, коли чуєте слово «казка».
добре – це є головною особливістю казок.
Учитель. Сьогодні на уроці ми перетворимо наш клас на казкову телестудію.
Телестудія – це спеціально обладнане приміщення, з якого ведуть передачі. В цій телестудії відбудуться зйомки відомої телепередачі
«У гостях у казки». (Слайд 2)
Це позивні чарівної країни, країни Казок.
Адже казка – це скарб вашого дитинства
Дитинства казка кольорова
Це неньки ніжна колискова
Про мрії, вдачу та бажання
Про кривду, зло та про страждання,
Про цвіт суниці у саду,
Про вічну зелень та вербу,
Про лан пшеничний, наче сонце,
Про світ змальований у віконці!
4.Відгадування загадки
Учитель. На уроці я буду не просто вчителем, а диктором в нашій телестудії. А вас запрошую в школу «Юних дикторів»
Але, щоб стати справжнім диктором, актори, ведучі повинні багато читати, чітко і виразно промовляти слова, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах.
А зараз спробуємо відгадати загадки і дізнатися хто ж нам буде допомагати у нашій студії.
І погану звичку,
Спершу добре він поїсть,
Потім вмиє личко. (Котик) (слайд 3)
Борода, як маків цвіт
Ходить птиця по садку
І співа: Ку – ку – рі -ку! (Півник) (Слайд 4)
Довгий хвіст пухнастий має
Їй на місці не сидиться
А зовуть її…. (Лисиця) (Слайд 5)
Учитель. Котик, півник, лисичка. Можливо ви чули про цих звірів казочку. Сьогодні на уроці розвитку мовлення ми будемо слухати українську народну казку «Котик і Півник», попрацюємо над її текстом, а потім працюючи в групах за допомогою технології «сторітеллінг» ви придумаєте свою історію і як диктори в авторському кріслі нам про це розкажете.
5.Слухання казки (Слайд 6)
6.Словникова робота
Приязнь - дружня прихильність до кого – небудь, симпатія.
Писана торба - вид дорожнього мішка, що носять за плечима.
Обпатрати – скубти пір’я.
Скрипочка - чотирьохструнний музичний смичковий інструмент.
Учитель. А тепер давайте перевіримо наскільки ви були уважні.
Чому навчає казка?
Прочитайте слова і поміркуйте, кого з героїв казки вони характеризують
Який Котик? (розумний, кмітливий, винахідливий)
Яка Лисичка? (хитра, підступна, улеслива)
Який півник? (неслухняний, довірливий, беззахисний)
7.Гра «Сигнальники»
А зараз пограємось. Я вам зачитуватиму речення з казки, а ви його стверджуєте чи заперечуєте і сигнальною карткою показуєте чи правдиве, чи неправдиве.
Учень: Я заперечую бо він ходив шукати їжу.
Учень: так, хотіла його вкрасти.
Учень: хибне, Півник клював пшеницю.
Учень: Істинне.
Учень: неправдиве, він грав і співав.
Учень: так, бо друзі врятувалися…
Діти, ви молодці, уважно слухали казку і правильно знаходили відповіді.
8.Релаксаційна хвилинка( Слайд7)
9. У нашій телестудії працює 3 групи дикторів:
1а група – Лисички
2а група – Котики
3а група – Півники
Кожна група буде працювати окремо і придумувати свою історію.
1а група «Лисички»– складає свою історію «Якби Лисичка була доброю…»
2а група «Котики». Якби Котик був вдома, у той час, коли Лисичка прийшла до Півника?
3а група «Півники». Якби Півник послухався Котика і не пішов би клювати пшеницю?
10. Кожна група презентує свою історію
III.Заключна частина
Рефлексія
Вправа « Твоя думка важлива «
Учитель. Оберіть прислів’я, що відображає основну думку казки «Котик і півник».