Урок - телепередача з української мови " У гостях у казки " 1 клас. Розвиток мовлення.

Про матеріал
Учні вчаться розповідати і будувати зв'язне висловлювання за малюнком, на основі прослуханого твору, розвивати мовлення учнів, критичне мислення, спостережливість, уміння аналізувати, встановлювати взаємозалежні зв'язки; удосконалюють вміння спілкуватися з однокласниками на задану тему; виховується любов і взаєморозуміння один до одного, бажання допомагати іншим.
Перегляд файлу

Урок-телепередача  «У  гостях  у  казки»

Казка  «Котик  і  Півник»

Складання  історії  за  власним  задумом.

Мета: учити  учнів  будувати  зв’язне  висловлювання  за  малюнками,  на  основі  прослуханого  твору;  розвивати  мовлення  учнів,  критичне  мислення,  словниковий  запас, спостережливість, уміння аналізувати, встановлювати взаємозалежні зв’язки ; удосконалювати вміння спілкуватися з однокласниками на задану тему, розповідати за малюнком; виховувати  любов  і  взаєморозуміння  один  до  одного, бажання допомагати іншим.

Обладнання:  сюжетні  малюнки  тварин,  м’які  іграшки  котика,  півника,  лисички,  інтерактивна  дошка  з  презентацією  до  уроку.

Тип уроку: комбінований урок.

Форма проведення: віртувльна екскурсія до телестудії.

Учитель:  Сучасні  діти  приходять  до  школи  з  великим  бажанням  не  просто  вчитися,  а  вчитися  успішно.  Їм  хочеться  на  уроках  не  просто  слухати,  а  й  самим  ставити  запитання,  обговорювати  різні  проблеми,  що  хвилюють,  приймати  неординарні  рішення.  Тому  я  в  своїй  педагогічній  діяльності  організовую  навчальну  діяльність  так,  щоб  діти  відчули  свою  успішність.  А  така  діяльність  вимагає  від  мене  впровадження  нових  педагогічних  технологій  за  допомогою  яких  можна  досягти  неабияких  результатів  у  розвитку  творчості  школяра.

 Велику  увагу  на  уроках  рідної  мови  приділяю  розвитку  мовлення  вже  з  перших  уроків  першого  класу.  Адже  ми  знаємо,  що  приємно  слухати  ту  дитину,  яка  вміє  правильно  висловлювати  свої  думки,  почуття,  факти.  Для  формування  мовленнєвої  компетентності  учнів  найбільш  ефективним  є  метод  інтерактивного  навчання  коли:

  • У  роботі  задіяні  всі  учні  класу
  • Учні  навчаються  працювати  в  команді
  • Кожна  дитина  має  можливість  пропонувати  свою  думку
  • За  короткий  час  опановується  велика  кількість  матеріалу
  • Формуються  навички  толерантного  спілкування,  уміння  аргументувати  свій  погляд

 

  1. Вступна частина
  1. Організаційний момент

 Учитель. Станьте  діти,  всі  рівненько,

                   Усміхніться  всім  гарненько

                   Із  гостями  привітайтесь…

                   Успіхів  всім  побажайте

                   І  тихесенько  сідайте.

А  для  успіху  необхідна  психологічна  налаштованість.

Усміхніться!  Зніміть  долоньками  зі  своїх  вуст  посмішку  та  передайте  її  сусідові.  Ділимось.

Отримайте  посмішку  від  сусіда  та  прикрасьте  нею  своє  обличчя.

  • Сьогодні  у  нас  незвичайний  урок.  А  який,  ви  дізнаєтесь  пізніше.

Послухайте  вірш  і  скажіть,  про  що  ми  будемо  говорити  сьогодні  на  уроці.   (Слайд 1)

  1. Робота над загадкою

За  лісами,  за  морями  відчиняє  двері  брами,

А  за  брамами  отими  чарівними,  золотими,

Диво-дивне  походжає,  нас  гостинно  припрошає.

До  веселої  господи,  де  від  Заходу  до  Сходу

Щастям  повняться  простори  і  зникають  біль  і  горе.

Де чарівнії  жар-птиці  з  квітів  п’ють  нектар-водицю,

Де до  Телесика  гусятко  мчить  додому  на  крилятках,

Де  хитресенька  лисичка  всім  дарує  небилички.

Там  маленька  мишка  сіра  ріпку  витягти  зуміла.

Диво,  диво,  дивина – ця  чарівна  сторона…

Діти.  Це  казка

Учитель.  А  що  таке  казка?

Казка це  цікава  вигадана  історія,  про  події  яких  насправді  не  буває.

Рослини  і  тварини  в  казках  вміють  розмовляти  і  робити  все  те,  що  і  люди.  В  казках  трапляються  чарівні  пригоди,  живуть  незвичайні  речі,  діють  чаклуни  та  чародії.

       3.Складання  «асоціативного  куща»

Учитель.  Діти,  що  ви  уявляєте,  коли  чуєте  слово  «казка».

  • Добро
  • Мама
  • Бабуся
  • Зло
  • Герої
  • Диво
  • Вечір
  • Як  починаються казки?  (Жили  були…)
  • А  як  закінчуються?  (Добро  перемагає  зло)
  • Отже,  всі  казки  починаються  однаково  і  завжди  закінчуються 

добре – це  є  головною  особливістю  казок.

  1. Основна частина

Учитель.  Сьогодні  на  уроці  ми  перетворимо  наш  клас  на  казкову  телестудію. 

Телестудіяце  спеціально  обладнане  приміщення,  з  якого  ведуть  передачі.   В  цій  телестудії  відбудуться  зйомки  відомої  телепередачі 

«У  гостях  у  казки».           (Слайд  2)

Це  позивні  чарівної  країни,  країни  Казок.

Адже  казка – це  скарб  вашого   дитинства

Дитинства  казка  кольорова

Це  неньки  ніжна  колискова

Про  мрії,  вдачу  та  бажання

Про  кривду,  зло  та  про  страждання,

Про  цвіт  суниці  у  саду,

Про  вічну  зелень  та  вербу,

Про  лан  пшеничний,  наче  сонце,

Про  світ  змальований  у  віконці!

      4.Відгадування  загадки

Учитель.  На  уроці  я  буду  не  просто  вчителем,  а  диктором  в  нашій  телестудії.  А  вас  запрошую  в  школу  «Юних  дикторів»

Але,  щоб  стати  справжнім  диктором,  актори,  ведучі  повинні  багато  читати,  чітко  і  виразно  промовляти  слова,  швидко  орієнтуватися  у  запропонованих  текстах.

А  зараз  спробуємо  відгадати  загадки  і  дізнатися  хто  ж  нам  буде  допомагати  у  нашій  студії.

  • Відгадайте  загадки.
  1. Має  вуса,  пишний  хвіст

І  погану  звичку,

Спершу  добре  він  поїсть,

Потім  вмиє  личко.     (Котик)    (слайд  3)

  1. Шия  жовта,  хвіст  зелений

Борода,  як  маків  цвіт

Ходить  птиця  по  садку

І  співа:  Ку – ку – рі -ку!     (Півник)   (Слайд  4)

  1. В  темнім  лісі  проживає

Довгий  хвіст  пухнастий  має

Їй  на  місці  не  сидиться

А  зовуть  її….    (Лисиця)        (Слайд  5)

Учитель.  Котик,  півник,  лисичка.  Можливо  ви  чули  про  цих  звірів  казочку.  Сьогодні  на  уроці  розвитку  мовлення  ми  будемо  слухати  українську  народну  казку  «Котик  і  Півник»,  попрацюємо  над  її  текстом,  а  потім  працюючи  в  групах  за  допомогою  технології  «сторітеллінг»  ви  придумаєте  свою  історію  і  як  диктори  в  авторському  кріслі  нам  про  це  розкажете.

5.Слухання  казки   (Слайд  6)

               6.Словникова  робота

Приязнь -  дружня  прихильність  до  кого – небудь, симпатія.

Писана  торба -  вид  дорожнього  мішка, що  носять  за  плечима.

Обпатрати – скубти пір’я.

Скрипочка -  чотирьохструнний  музичний  смичковий  інструмент.

 

Учитель.  А  тепер  давайте  перевіримо  наскільки  ви  були  уважні.

  • Куди  ходив  Котик?  (добувати  їжу)
  • Хто  навідував  Півника?  (Лисичка)
  • Чим  Лисичка  виманювала  Півника?  (пшеницею)
  • Чи  викрала  Лисичка  Півника?  (так)
  • Хто  врятував  Півника?  (Котик)
  • Як  Котик  обманював  Лисичку? (грав  на  скрипці)
  • Адже  обманювати  не  можна?  (він  рятував  свого  друга  Півника)

Чому  навчає  казка?

  • Складання  характеристики  героїв.

Прочитайте  слова   і  поміркуйте, кого  з  героїв  казки  вони  характеризують

Який  Котик?  (розумний,  кмітливий,  винахідливий)

Яка  Лисичка?  (хитра,  підступна,  улеслива)

Який  півник?  (неслухняний,  довірливий,  беззахисний)

7.Гра  «Сигнальники»

А  зараз  пограємось.  Я  вам  зачитуватиму  речення  з  казки,  а  ви  його  стверджуєте  чи  заперечуєте  і  сигнальною  карткою  показуєте  чи  правдиве,  чи  неправдиве.

  1. Котик  сидів  з  Півником  у  хатинці.

Учень:  Я  заперечую  бо  він  ходив  шукати  їжу.

  1. Лисичка  підмовляла  Півника.

Учень:  так,  хотіла  його  вкрасти.

  1. Півник  не  клював  пшеницю.

Учень:  хибне,  Півник  клював  пшеницю.

  1. Котик  пішов  рятувати  свого  друга.

Учень:  Істинне.

  1. Котик  не  вмів  грати  і  співати.

Учень:  неправдиве,  він  грав  і  співав.

  1. Лисичка  залишилася  без  обіду.

Учень:  так,  бо  друзі  врятувалися…

Діти,  ви  молодці,  уважно  слухали  казку  і  правильно  знаходили  відповіді.

8.Релаксаційна  хвилинка( Слайд7)

  • Наступає  найцікавіший  момент  нашого  уроку.

9. У  нашій  телестудії  працює  3  групи  дикторів:

1а  група – Лисички

2а  група – Котики

3а  група – Півники

Кожна  група  буде  працювати  окремо  і  придумувати  свою  історію.

1а  група «Лисички»– складає  свою  історію  «Якби  Лисичка  була  доброю…»

2а  група  «Котики».  Якби  Котик  був  вдома,  у  той  час, коли  Лисичка  прийшла  до  Півника?

3а  група  «Півники».  Якби  Півник  послухався  Котика  і  не  пішов  би  клювати  пшеницю?

10. Кожна група презентує свою  історію

   III.Заключна  частина

     Рефлексія

  Вправа « Твоя  думка  важлива «

Учитель.  Оберіть  прислів’я,  що  відображає  основну  думку  казки  «Котик  і  півник».

  • Добре  слово  краще  за  цукор  і  мед.
  • Поспішиш – людей  насмішиш.
  • Вірний  друг – то  найбільший  скарб.

 

 

docx
Додано
1 січня 2022
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку