Урок "Букви Я я, позначення звуків [йа] "

Про матеріал
Розробка уроку української мови для 1 класу за програмою Нової Української Школи Р. Шияна за підручником І. Большакової, М. Пристінської.
Перегляд файлу

Тема Букви Я я, позначення звуків [йа]. Друкування букв, складів, слів.

 

Очікувані результати:

  • обґрунтовує свої вподобання [2 МОВ 1-1.5-2];
  • підтримує аргументами власні думки або спростовує їх [2 МОВ 1-1.6-5]
  • ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння [2 МОВ 2- 2.1-3];
  • пояснює роль ілюстрацій, таблиць, графіків, схем для глибшого розуміння змісту тексту [2 МОВ 2-2.4-3];
  • читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];

пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше

прочитаними текстами [2 МОВ 2-2.4-2];

 

Учні з ООП:

  • обирає, до кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості прочитаної інформації [2 МОВ 2-2.4-5]

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі(погоджується або не погоджується,

виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1];

 

Обладнання і матеріали

  • Цеглинки Lego
  • Картки для стіни слів
  • Картки зі словами: яблуко, явір, ясен (додатки)
  • Ключові слова/ стіна слів яблуко

 

Словник:

Яблуко - плід яблуні

Якір - пристрій для утримання на місці суден, плавучих маяків тощо у вигляді металевого стержня з лапами, які чіпляються за ґрунт

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина.

ІІ. Мовленнева розминка

 

Яблуко до яблука - яблук уже двоє,

Як додати ще одне яблук буде троє

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

- Вставте букви. щоб утворились слова.

- Що об'єднує ці слова? Як їх можна назвати одним словом?

- Чи любите ви смакувати яблуками?

- Чим корисні яблука?

- Чим відрізняється слово "яблуко" від інших слів?

- З якою буквою познайомимося на уроці?

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

1. Звуко-буквений аналіз слова "яблуко"

  • Вимовте слово яблуко
  • Назвіть перший звук у слові яблуко Якою буквою позначається цей звук?
  • Буква я в слові яблуко позначає два звуки [йа]?

2. Аналіз букви "Я"

  • Чим схожі і чим відрізняються? букви Я і я?
  • Шукаємо буки Я я в ряду друкованих літер (розпізнаємо, рахуємо)

-  Змоделюйте цю букву у парі за допомогою олівців, рук, цеглинок тощо

- Де живе буква у будиночку? Заселіть її.

3. Робота в зошитах.

Друкуємо букви в робочому зошиті

(час визначає вчитель в залежності від рівня підготовленості учнів)

4. Динамічна пауза

5. Читання складів

  • індивідуально
  • у парі
  • усім класом

 6. Читання слів

1-ий стовпчик - учні парою з різною силою голосу від найтихішого ( по черзі) промовляння до голосного ( по черзі)

- Що спільного в усіх словах 1- стовпчика? ( буква я на початку; 3 склади; закунчуються на голосний; буква я позначає два звуки; усі рослини тощо)

  1. –ий стовпчик – повторюючи за учителем (радісно, сумно)
    •      Серед слів є рослина-це правда?(додаток)
    •      Серед слів є слово, що відповідає малюнку. Згоджуєтесь?

Словникова робота : якір

  1. стовпчик – самостійно
    • Назвіть назву рослини
  2. стовпчик – учні парою напівголосно

7. Робота в зошитах

Друкуємо і вимовляємо під час друкування

- Пишемо склади і слова в зошиті

- Ділимо слово на склади

8. Досліджуємо мовлення

Вчимося розрізняти букви, що позначають два звуки

  • Прочитайте слова Назвіть предмети
  • На які питання вони відповідають? Що їх об’єднує?
  • Вимовіть ще раз слово "як"

Скільки звуків ми чуємо на початку слова?

Вимовіть ще раз слово "маяк".  Назвіть перший склад. Назвіть другий склад

  • Скільки звуків ми чуємо на початку другого складу?

Висновок :

буква я позначає два звуки [й а] на початку слова і складу

9. Динамічна пауза

 

VІ. Закріплення знань, умінь. навичок

1. Читаємо речення.

Визначаємо: правда чи неправда Шукаємо зайві слова

  • У кожному реченні, яке ми

прочитаємо, має бути написано правдиву інформацію, яку дійсно ви можете підтвердити, спираючись на свій досвід

  • Якщо зміст речення співпадатиме з

нашими уявленнями про світ, значить написано правду.

  • Якщо не співпадатиме, то неправда

(сигналом правди –неправди можуть жести, цеглинки Lego тощо)

  • Прочитайте перше речення.
  • Надайте сигнал правди-неправди
  • Що (яке слово) треба прибрати з речення, щоб це стало правдивою інформацією?

 

VІІ. Підсумок уроку

"Дзвінок мамі"

Продовжіть речення

Мамо, сьогодні ми вчили букву ...

Мамо, буква "Я" позначає ... звуки

 

 

 

docx
Додано
2 січня 2022
Переглядів
763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку