Тема Букви Я я, позначення звуків [йа]. Друкування букв, складів, слів.
Очікувані результати:
пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше
прочитаними текстами [2 МОВ 2-2.4-2];
Учні з ООП:
- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі(погоджується або не погоджується,
виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1];
Обладнання і матеріали
Словник:
Яблуко - плід яблуні
Якір - пристрій для утримання на місці суден, плавучих маяків тощо у вигляді металевого стержня з лапами, які чіпляються за ґрунт
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Мовленнева розминка
Яблуко до яблука - яблук уже двоє,
Як додати ще одне яблук буде троє
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Вставте букви. щоб утворились слова.
- Що об'єднує ці слова? Як їх можна назвати одним словом?
- Чи любите ви смакувати яблуками?
- Чим корисні яблука?
- Чим відрізняється слово "яблуко" від інших слів?
- З якою буквою познайомимося на уроці?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1. Звуко-буквений аналіз слова "яблуко"
2. Аналіз букви "Я"
- Змоделюйте цю букву у парі за допомогою олівців, рук, цеглинок тощо
- Де живе буква у будиночку? Заселіть її.
3. Робота в зошитах.
Друкуємо букви в робочому зошиті
(час визначає вчитель в залежності від рівня підготовленості учнів)
4. Динамічна пауза
5. Читання складів
6. Читання слів
1-ий стовпчик - учні парою з різною силою голосу від найтихішого ( по черзі) промовляння до голосного ( по черзі)
- Що спільного в усіх словах 1- стовпчика? ( буква я на початку; 3 склади; закунчуються на голосний; буква я позначає два звуки; усі рослини тощо)
Словникова робота : якір
7. Робота в зошитах
Друкуємо і вимовляємо під час друкування
- Пишемо склади і слова в зошиті
- Ділимо слово на склади
8. Досліджуємо мовлення
Вчимося розрізняти букви, що позначають два звуки
Скільки звуків ми чуємо на початку слова?
Вимовіть ще раз слово "маяк". Назвіть перший склад. Назвіть другий склад
Висновок :
буква я позначає два звуки [й а] на початку слова і складу
9. Динамічна пауза
VІ. Закріплення знань, умінь. навичок
1. Читаємо речення.
Визначаємо: правда чи неправда Шукаємо зайві слова
прочитаємо, має бути написано правдиву інформацію, яку дійсно ви можете підтвердити, спираючись на свій досвід
нашими уявленнями про світ, значить написано правду.
(сигналом правди –неправди можуть жести, цеглинки Lego тощо)
VІІ. Підсумок уроку
"Дзвінок мамі"
Продовжіть речення
Мамо, сьогодні ми вчили букву ...
Мамо, буква "Я" позначає ... звуки