Урок - тренінг "Постембріональний розвиток: дитинство, підлітковий вік"

Про матеріал

Урок - тенінг дозволить учням глибше пізнати самих себе, свої психологічні особливості, зміцнити позитивні якості своєї особистості, формувати у підлітків навички відповідальної поведінки.

Перегляд файлу

Тема: Постембріональний розвиток: дитинство, підлітковий вік

Мета: глибше пізнати самих себе, свої психологічні особливості, зміцнити позитивні якості своєї особистості;, формувати у підлітків навички відповідальної поведінки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма проведення: тренінг

Обладнання: кольоровий папір, стікери, фломастери, маркери, заготовки для тренінгу

План уроку - тренінгу

 

  1. Знайомство – 5 хв.
  2. Правила – 3 хв.
  3. Сподівання –5 хв.
  4. Мозковий штурм – 10 хв.
  5. Дослідження питання – 10 хв. ( тести )
  6. Поділ на групи – 3 хв.
  7. Вивчення питання “ Анатомо – фізіологічні особливості дітей різних вікових груп “ ( робота в групах ) – 15 хв.
  8. Обговорення – 20 хв.
  9. Вирішення ситуацій із життя. –10 хв.

10.Висновок. Правила поведінки. – 5хв.

11.Чи справдились очікування ?

12. Завершення тренінгу.

Хід уроку

 

  1. Добрий день всі ми. Який чудовий день. А яка пора року вам подобається і чому?
  2. Всі разом розробляють правила за якими будемо працювати і затверджуємо їх.
  3. “Сіємо зерно” очікування.
  4. Що ви розумієте під словом «ЖИТТЯ»
  5. Тести (визначення самооцінки)
  6. Група ділиться на 3 команди:
  7. Вивчення  питання «Анатомо – фізіологічні особливості дітей різних вікових груп»
    • Які особливості молодшого шкільного віку
    • Які особливості середнього шкільного віку;
    • Які особливості підліткового віку
  8. Обговорення і висновки.
  9. Зачитуються листи підлітків
  10. Висновок. Правила поведінки своїм батькам.
  11. Аналізуємо чи справдились очікування, ділимося враженнями.
  12. До побачення всі ми !

Молодший шкільний вік

 

Цей період характеризується  уповільнення темпів росту. Дитина підростає за рік на 4 – 5см. Відбувається закріплення й подальший розвиток пізнавальних процесів ( сприйняття, увага, мислення, память, уява ).

Увага у молодшому шкільному віці стає довільною, але ще досить довго міцною залишається мимовільна увага.

 У шкільні роки триває розвиток памяті. Загалом память дітей молодшого шкільного віку досить хороша, і це передусім стосується механічної памяті.

     У цьому віці досить добре розкриваються загальні та спеціальні здібності дітей, що дають змогу судити про їхню обдарованість.

      Комплексний розвиток дитячого інтелекту  в молодшому шкільному віці відбувається в декількох різних напрямках:

  • засвоєння і активне використання мови, як засобу мислення і спілкування;
  • поєднання та взаємо збагачувальний вплив усіх видів мислення

     ( наочно – дійового, наочно – логічного, словесно – логічного);

-    визначення, виокремлення й відносно незалежний розвиток в інтелектуальному процесі.

 

Середній шкільний вік

 

У цей період спостерігається стрибок у рості ( 7 – 8 см.  за рік ); збільшення маси тіла; глибока перебудова організму, повязана з внутрішньо секреторної функції статевих залоз.

Відбуваються зміни у пізнавальній сфері молодших підлітків: уповільнюється темп їхньої діяльності; виконання певних видів робіт потребує більше часу. Діти частіше відволікаються можуть бути роздратованими, неуважними , неадекватно реагувати на зауваження.

    У цьому віці відбуваються важливі процеси у перебудові памяті. Активно починає розвиватися  логічна память і незабаром досягає такого рівня, коли дитина переходить до переважного використання цього виду памяті.

     Досить часто у школярів цієї групи  проявляється так зване

 “ почуття дорослості “: діти потребують поваги і самостійності, серйозного та довірливого ставлення до них дорослих.

 

 

 

 

 

 

Підлітковий вік

 

У цей період внутрішні органи зазнають деяких змін. Фізіологічна особливість серцево – судинної системи підлітка полягає в тому , що ріст серця  випереджає збільшення діаметра судин. Це може спричинити тимчасовий розлад  кровообігу , внаслідок чого спостерігається  запаморочення, тимчасові підвищення кровяного тиску, порушення роботи серця. Такі зміни діяльності  серцево – судинної системи з віком минають. Але в підлітковому віці їх слід врахувати в режимі роботи і відпочинку.

    Підлітки вже здатні мислити логічно, займатися теоретичними міркуваннями і самоаналізом. Самостійність мислення виявляється в незалежності вибору способу поведінки. Підлітки приймають лише те, що особисто їм здається розумним, доцільним і корисним.

 

 

Правила батьківської поведінки

  1. У стосунках з дитиною необхідно спиратися на позитивні якості особистості.
  2. Показувати власний приклад позитивної поведінки, не припускати розходжень між словами і власними діями.
  3. Давати оцінку не особистості, думкам, емоціям дитини, а її поведінці.
  4. Навіювати дитині позитивне.
  5. Жити сьогоднішнім днем, не згадувати без особливої потреби негативні ситуації з минулого.
  6. Не проживати життя  замість дитини, але бути поруч для допомоги дитині в разі необхідності.

 

Звичайно, кожний з батьків має свій досвід у поводженні з дитиною, власні правила налагодження з нею оптимальних стосунків. Тому важливо ці правила усвідомлювати, постійно ними керуватись, а в разі необхідності змінювати їх відповідно до життєвих обставин.

 

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
13 липня 2018
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку