Урок - тенінг дозволить учням глибше пізнати самих себе, свої психологічні особливості, зміцнити позитивні якості своєї особистості, формувати у підлітків навички відповідальної поведінки.
Тема: Постембріональний розвиток: дитинство, підлітковий вік
Мета: глибше пізнати самих себе, свої психологічні особливості, зміцнити позитивні якості своєї особистості;, формувати у підлітків навички відповідальної поведінки.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Форма проведення: тренінг
Обладнання: кольоровий папір, стікери, фломастери, маркери, заготовки для тренінгу
План уроку - тренінгу
10.Висновок. Правила поведінки. – 5хв.
11.Чи справдились очікування ?
12. Завершення тренінгу.
Молодший шкільний вік
Цей період характеризується уповільнення темпів росту. Дитина підростає за рік на 4 – 5см. Відбувається закріплення й подальший розвиток пізнавальних процесів ( сприйняття, увага, мислення, пам’ять, уява ).
Увага у молодшому шкільному віці стає довільною, але ще досить довго міцною залишається мимовільна увага.
У шкільні роки триває розвиток пам’яті. Загалом пам’ять дітей молодшого шкільного віку досить хороша, і це передусім стосується механічної пам’яті.
У цьому віці досить добре розкриваються загальні та спеціальні здібності дітей, що дають змогу судити про їхню обдарованість.
Комплексний розвиток дитячого інтелекту в молодшому шкільному віці відбувається в декількох різних напрямках:
( наочно – дійового, наочно – логічного, словесно – логічного);
- визначення, виокремлення й відносно незалежний розвиток в інтелектуальному процесі.
Середній шкільний вік
У цей період спостерігається стрибок у рості ( 7 – 8 см. за рік ); збільшення маси тіла; глибока перебудова організму, пов’язана з внутрішньо секреторної функції статевих залоз.
Відбуваються зміни у пізнавальній сфері молодших підлітків: уповільнюється темп їхньої діяльності; виконання певних видів робіт потребує більше часу. Діти частіше відволікаються можуть бути роздратованими, неуважними , неадекватно реагувати на зауваження.
У цьому віці відбуваються важливі процеси у перебудові пам’яті. Активно починає розвиватися логічна пам’ять і незабаром досягає такого рівня, коли дитина переходить до переважного використання цього виду пам’яті.
Досить часто у школярів цієї групи проявляється так зване
“ почуття дорослості “: діти потребують поваги і самостійності, серйозного та довірливого ставлення до них дорослих.
Підлітковий вік
У цей період внутрішні органи зазнають деяких змін. Фізіологічна особливість серцево – судинної системи підлітка полягає в тому , що ріст серця випереджає збільшення діаметра судин. Це може спричинити тимчасовий розлад кровообігу , внаслідок чого спостерігається запаморочення, тимчасові підвищення кров’яного тиску, порушення роботи серця. Такі зміни діяльності серцево – судинної системи з віком минають. Але в підлітковому віці їх слід врахувати в режимі роботи і відпочинку.
Підлітки вже здатні мислити логічно, займатися теоретичними міркуваннями і самоаналізом. Самостійність мислення виявляється в незалежності вибору способу поведінки. Підлітки приймають лише те, що особисто їм здається розумним, доцільним і корисним.
Звичайно, кожний з батьків має свій досвід у поводженні з дитиною, власні правила налагодження з нею оптимальних стосунків. Тому важливо ці правила усвідомлювати, постійно ними керуватись, а в разі необхідності змінювати їх відповідно до життєвих обставин.