Урок. Тема : Щоб не сталося пожежі ." Хай вогонь в серцях палає , а пожеж хай не буває!"

Про матеріал

На уроці учні закріпили знання про причини виникнення пожеж, вчилися передбачати наслідки своїх дій. Складали діалог між "потерпілим" і "оператором" служби 101,як підсумок уроку створили плакат , на якому зазначили правила поводження під час пожежі.

Перегляд файлу

Тема : Хай вогонь в серцях палає , а пожеж хай не буває!

Мета: закріпити знання учнів про причини виникнення пожежі;  вчити передбачати наслідки    свої дій; спонукати учнів до виконання правил протипожежної безпеки ; виховувати відповідальність.

Тип уроку : узагальнення знань , умінь та навичок.

Обладнання : малюнок  будинку , дерево , телефонні апарати , речі ( одяг, електроприлади) малюнок каністри з бензином, пожежний шлем,  заготовка для  стенда « Будь обережний ».

Мультфільми .

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Дорогі діти , шановні гості!

Нас оточує така краса , такий простір , стільки радості і щастя ! Як же важливо все це зберегти таким , як воно є . Не  нищити , не руйнувати, а залишити землю такою чудовою для інших людей. А ще дуже важливо зберегти своє життя і здоров’я , щоб насолоджуватися красою навколишнього світу.  А це у великій мірі залежить від нас самих, як ми будемо поводити себе , як ми любимо й бережемо навколишній світ , такий крихкий і неповторний , дзвінкий і радісний.

  ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку .

Сьогодні на уроці , який називається «Хай вогонь в серцях палає, а пожеж хай не буває!», ми повторимо правила пожежної безпеки , будемо складати діалог між « потерпілим» і «оператором» служби 101. Подивимося  казку.

ІV. Вивчення нового матеріалу .

  • Діти , а хто нам допоможе під час пожежі ?
  • На охороні світу прекрасного стоять мужні , славні пожежні .
  • Наші учні прочитають « Оду пожежнику» В. Дугніста

Як телефонна трубка вдарить

На сполох нам по 101,

Себе пожежний не забарить

Навіть на зайві п’ять  хвилин.

 

Все – свій обов’язок і совість

 Для нас він виявить нараз,

Коли на бойову готовність

Прийняв пожежний свій наказ. 

Де пан вогонь і море сліз

 

Ще мить тривоги і по місту

Пожежні мчать вже на ЧП.

« Пожежа!» Скільки вклалось змісту,

В тривожне слово це скупе.

 

В звичайні будні невідступно

І навіть в дні великих свят,

Пожежний піде в бій з вогнем ,

Бува й загине як солдат .

 

Відваги сповнені повсюди,

Де пан вогонь і море сліз,

Пожежні і сміливі люди

Були в передніх лавах скрізь.

 

За вік історії людської ,

І в різний час ходи

Пожежні в ній як і герої

Були солдатами завжди.

 

  1. Сценка « Царство протипожежної безпеки»

Автор .

За морями, за горами , кажуть , є така земля :

Із усякими дивами –

І це царство протипожежної безпеки.

 

Десь у полі , біля лісу,

Хатка з дерева  стоїть.

Біля хатки, зовсім поруч.

Там струмок собі біжить.

 

Хто в цій хатці – ми не знаєм,

Але хочете дізнатись?

Тож дивіться всі уважно…

Казка буде починатись .

 

Бігла мишка – шкряботушка

Через поле. Навмання .

Та побачила хатинку…

Мишка.

Буде хатка ця моя ,

Буду в ній я господарка,

Зиму буду зимувати .

Тут я буду , коли  схочу,

Друзів любих зустрічати.

Автор.

Стала мишка жити в хатці,

День живе та два живе,

А на третій хтось у хвіртку

Господарочці шкребе…

Мишка .

Ой , чекайте, зараз , зараз

Вам відкрию двері,

Запрошу до себе в гості

На смачну вечерю.

Жаба .

Ой , кумасю , здрастуй, люба,

Дуже рада тебе бачить.

Яка хатка в тебе гарна !

Дай полюбуватись.

         Мишка .

Ой , жабунечко , заходь !

Будем разом жити.

Нам з тобою ,дорогенька.

Нема що ділити.

 

 

Жаба .

Дуже дякую!

Тобі я стану у природі,

Буду піч тобі топити.

Ну пускай вже, годі!

Мишка.

Як я рада , що ти вмієш

Поводитись з вогнем .

Ну , затоплюй швидше піч.

Пиріжків напечем.

Жаба .

Це я вмію, що тут вміти?

Чиркнув сірником – горить.

Головне тут знати от що :

Як вогонь цей загасить ?

Мишка.

Знаю, кумонько, читала,

Що таке для нас вогонь.

Він  буває другом нашим,

А буває – ворогом.

Жаба.

Ось про це іде і мова :

Якщо будеш обережним,

То можливості вогню

Можуть  бути необмеженими.

Мишка.

Ой, жабуню , як чудово,

Що згадали ми з тобою ,

Що вогонь буває добрим

І буває дуже злим.

Жаба.

А іще я хочу дуже,

Щоб б всі діти пам’ятали :

Якщо трапилась пожежа

«101» по телефону

Швидко набирали!

Мишка.

Так , так. Так , я  пригадала :

Написав поет один :

« Пусть  помни каждый гражданин

Пожарный номер « 101»!

Пожежний .

Я почув , що викликали ви пожежну службу.

Але зараз я вогню пропоную дружбу .

Будем грати в гру ,

Але жарт з вогнем – біда!

Щоб пожежу загасити,

Що пожежу загасити ,

Що потрібно нам?

Жаба .

Але ще скажіть , будь ласка,

Чим пожежу загасить?

Пожежник.           

З вами я прощаюсь , друзі ,

В мене часу небагато .

Викликайте мене , діти ,

Але не на пожежу , а на свято!

 

Жаба.

Ой ! Дивись, хтось до нас летить на мітлі ! Та це ж Баба Яга .

Мишка .

 А за нею дивись , як швидко – Кощей .

Баба Яга.

А це що за хатина?

Веде  туди стежина ..

Ей , звірята , відчиніть ,

Бабу Йожку і Кощеїка впустіть.

Жаба.

Раді ми вас пустити.

Мишка.

Та що ви вмієте робити ?

Баба Яга .

Особливо я люблю гратись.

Гратись в ігри і співати .

Якщо треба , то я зможу

Гарно дім охороняти від вогню.

 

Гляньте –це фен – сушить волосся

Так Є, щоб зачіска була.

       Кощей.

А це , діти , кип'ятильник ,

Чаю мама щоб нагріла.

Баба Яга.

Праска – це охайний сукня ,

Але обережно з нею!

Та ви всі запам’ятайте :

Це прилади електричні ,

Вони дуже небезпечні ,

Хто для нас і звичні .

Кощей.

Доторкатись до розетки

Вам, діти , не можна,

Якщо треба щось включити ,

Мама допоможе .

 

Бесіда за запитаннями.

  • Що розповіли нам герої казки?
  • Яким буває вогонь?
  • А до чого нас закликав Кощій і Баба Яга ?

 

  1. Перегляд мультфільму « Аркадій Паровозов »
  • Чи можуть такі випадки трапитись з нами  ?

Хвилинка – цікавинка.

Подивіть які пожежники були ще 100 років тому.

 

  1. Фізкультхвилинка. « Фізкультура»

- Діти , скажіть якими  повинні  бути пожежниками ?

- Вони  повинні бути сильними , спритними. Міцними.

Отже , відпочинемо і  проведемо  фізкультхвилинку.  Під пісню « Фізкультура»

4. Складання діалогу між « потерпілим»   і «оператором» служби «101» .

-  Чому саме таку інформацію про себе потрібно давати?

V. Закріплення

        Гра .

Я пропоную вам повторити всі правила, які ви знали і щойно почули .

 Умови гри :

 На дошці ви бачите різні предмети . Ви повинні розповісти , як потрібно гасити пожежу якщо зайнявся один із них .

( Рушник, одяг, електроприлади, листя піл деревом , каністра з бензином )

« Вогонь»  ставимо на предмет і розказуємо.

VІ. Підсумок .

На завершення нашого уроку ми створимо плакат «Хай вогонь в серцях палає , а пожеж хай не буває!» Кожен учень вибирає собі картинку і приклеює її до плакату. Створений плакат ми вивішуємо біля класу.

Гра « Продовж  речення»

  • На уроці я повторив…
  • На уроці я закріпив …

VІІ. Домашнє завдання

 Домашнім завданням вам буде ніколи не потрапляти у такі ситуації . А якщо вже й трапиться  біда, то ви не будете панікувати і зробите все те що вчили.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( Відкритий урок  . 3 клас )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2013 н.р.

 

Завантаження...
doc
Додано
23 вересня 2018
Переглядів
2134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку