Урок - тренінг з англійської мови у 3 класі на тему: "WEICOME BACK TO SCHOOL"

Про матеріал

Методична розробка узагальнючого уроку англійської мови у 3 класі з теми "WEICOME BACK TO SCHOOL". Проведення уроку у формі тренінгу. Розробка містить різні види інтерактивних вправ, що направлені на узагальнення та систематизацію вивченого матеріалу з даної теми.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

узагальнюючого уроку-тренінгу

у 3 класі

Тема уроку:

«WELCOME BACK TO SCHOOL»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель англійської мови

І кваліфікаційної категорії

Удовенко Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: “WEICOME BACK TO SCHOOL”

Мета:

  • Активізувати й закріпити вивчений лексико-граматичний матеріал, удосконалювати вміння та навички аудіювання,  читання, письма, усного мовлення, реагувати невербально на запитання, які вимагають простих відповідей, формувати в учнів комунікативні компетенції, розвивати й удосконалювати написання електронних листів;
  • Розвивати вміння уважно стежити за презентованою інформацією, ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи, мотивувати готовність брати участь в іншомовному спілкуванні, розвивати мовну здогадку, тренувати пам’ять та увагу;
  • Виховувати культуру мовлення, зацікавленість до вивчення іноземної мови, допомогти їм бути розкутими в спілкуванні, учити толерантного ставлення до однокласників, виховувати дисципліну та повагу один до одного.

 

Тип уроку:  узагальнюючий урок-тренінг

 

Обладнання та матеріали: підручник О.Карпюк English, 3 клас,  запис пісні «Hello» та «Goodbye», стікери, скотч, ручки.

 

Що підготувати заздалегідь:  плакат для виявлення очікувань «Дорога до школи», паперові «сліди» для кожного учасника, картки-стікери з різними назвами уроків, картки з циферблатами годинників, картки для самостійної роботи, картки із завданнями для групової роботи (формату А4).

 

                               План проведення тренінгу

    І. Вступна частина

  1.   Привітання: «Hello song»
  2.   Знайомство
  3.   Правила
  4.   Очікування

 

ІІ. Основна частина

  1. Вправа “Making up the timetable
  2. Робота в парах. (Поділ за допомогою кольорових паличок, по дві кожного кольору)
  3. Рухавка.
  4. Гра «Показуха»
  5. Вправа «Making up the sentence». Самостійна робота на карточках
  6. Вправа «Making up the sentence with a picture».
  7. Робота в групах
  8. Вправа до тексту “True or false”

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Оцінювання
  2. Очікувані результати
  3. Прощання “Goodbye song”

 

                                         Хід проведення

 

І. Вступна частина

  1. Привітання: «Hello song»
  2. Знайомство
  • I can see you all are fine, aren’t you? I’m fine too. So, let’s start.
  • Today we have the last lesson from the topic “WEICOME BACK TO SCHOOL”, so we have to revise all that we’ve learnt from this topic. We’ll speak, read, write, listen, make up dialogues and even play games.
  • But first let’s introduce yourselves and say what your favourite lessons are.

                     My name is …

                     My favourite lesson is …

  1. Правила
  • To do our activity more effective let’s revise our rules:
  • SMILE
  • RAISE YOUR HAND
  • KEEP SILENCE
  • SPEAK YOURSELF (I am…)
  • BE HAPPY FOR EVERYONE

 

  1. Очікування
  • OK, now say, what do you expect from this lesson? I’ll begin and you’ll finish my sentence: I’d like … and stick your track on the way to school.

I’d like to have an interesting lesson

ІІ. Основна частина

  1. Вправа “Making up the timetable”

On the blackboard:

 

Monday    

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

Your task: listen some information about every lesson, guess what lesson is it, find the name of this lesson and stick it on the right day of a week.

 

  1. You play music at this lesson. It is on Monday. Music
  2. You can paint portraits at this lesson. It is on Wednesday. Art
  3. You can speak, read, sing songs at this lesson. It is on Friday. English
  4. You count at this lesson. It is on Monday. Maths
  5. You read and tell stories at this lesson. It is on Thursday. Reading
  6. You do sport at this lesson. It is on Tuesday. Sport
  7. You write many numbers at this lesson. It is on Thursday. Maths
  8. You speak, read, write and play games at this lesson. It is on Tuesday. English
  9. You read texts and learn poems at this lesson. It is on Wednesday. Reading
  10. You draw pictures at this lesson. It is on Friday. Art
  11. You do sums at this lesson. It is on Tuesday. Maths
  12. You read many stories and speak about them at this lesson.

     It is on Monday. Reading

  1. You run and jump at this lesson. It is on Friday. Sport
  2. You sing many songs at this lesson. It is on Thursday. Music
  3. You jump and run at this lesson. It is on Wednesday. Sport

 

Look at this timetable and answer:

  • When is Reading? ( It’s on …)
  • When is Maths?
  • When is English?
  • When is Art?
  • When is Music?

 

  1. Робота в парах. (Поділ за допомогою кольорових паличок, по дві кожного кольору)
  • What time is it?
  • It’s ___  o’clock

 

  1. Рухавка.
  • We’ve worked very well. So, let’s have a rest. Stand up and sing a song
    1. Clap, clap, clap my hands,

     clap my hands together

  1. Stamp my feet together
  2. Make my bed together
  3. Wash my face together
  4. Clean my teeth together
  5. Dress myself together
  6. Take my bag together
  7. March to school together

 

  1. Гра «Показуха»
  • Do you like playing games? Let’s play the game “Showing”.  For it we need two teams: PENS and PENCILS. Each team gets 1 ball for the right showing and for the right guessing.

wake up

clean your teeth

wash your face

go to school

have breakfast

go to bed

  1. Вправа «Making up the sentence». Самостійна робота на карточках

                  wake / I / at / 6 / up / o’clock

                  ______________________________________

                  I / my / teeth / at / clean / 7 / o’clock

                  ______________________________________

                  o’clock / wash / my / I / face / 7 / at

                  ______________________________________

                  I / breakfast / 8 / have / at / o’clock

                  _____________________________________

                  go / 8 / to / school / I / at /  o’clock

                  ______________________________________

                  to / 9 / go / school / I / at /  o’clock

                  ______________________________________

                  I / homework / do / at / 4 / my / o’clock

                  ______________________________________

                  go / to / 5 / my / I / football / o’clock / club / at 

                  ______________________________________

                   go / 10 / to / bed / I / at /  o’clock

                  ______________________________________

                  wake / I / at / 6 / up / o’clock

                  ______________________________________

                  I / my / teeth / at / clean / 7 / o’clock

                  ______________________________________

                  o’clock / wash / my / I / face / 7 / at

                  ______________________________________

                  dress / I / at / 7 / / o’clock

                  ______________________________________

  • Let’s check on your work. Read your sentences

 

  1. Вправа «Making up the sentence with a picture».

 - Look at these pictures again and make up  sentences about her or him

      But remember: when we say about her or him we must add the ending -S  or -es

I wake up – she wakes up

I wash my face – he  washes his face

     I have breakfast – he has breakfast

     I go to school – she goes to school

     I do my homework – she does her homework

 

  1. Робота в групах

- Unite in three groups: 1, 2, 3,   1, 2, 3, …

____________________________________________________________________

 I.  wake    breakfast     face    clean 

 

Dear Paul,

How are you?

I’m fine. On schools days I ________ up at 7 o’clock. I wash my ________ and ________ my teeth. Then I dress. I have _________ at 8 o’clock.

 ___________________________________________________________________

 

II.                                       favourite     school       have    on

 

 

My _________ starts at 9 o’clock.       I ________ many good friends at school. My _________ days are Tuesday and Friday. We have Sport _______ these days.

___________________________________________________________________

III.

homework   Sport   bed   club

 

__________ is my favourite lesson. After school I do my __________ .  On Monday and Wednesday I go to my chess ________ . I go to ________ at 10 o’clock.

Say hello to your family.

Yours, Steve

____________________________________________________________________

 

 

  • Look, these are parts of the text, but they are not in right order.
  • Who can put them in right order?

 

So, look at this text and say what type of text is it? (letter)

Who wrote this letter?

Whom did he write?

  1. Вправа до тексту “True or false”

If the sentence is true, you have to say: YES

If it is false, you have to say: NO

 

Steve wakes up at 7 o’clock   +

Steve has breakfast at 9 o’clock   -

His favourite days are Monday and Wednesday  -

His favourite lesson is Sport  +

Steve likes playing chess  +

He goes to bed at 9 o’clock  -

 

ІІІ. Заключна частина

 

  1. Оцінювання
  2. Очікувані результати
  3. Прощання “Goodbye song”

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ясинська Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
3 січня
Переглядів
687
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку