Методична розробка узагальнючого уроку англійської мови у 3 класі з теми "WEICOME BACK TO SCHOOL". Проведення уроку у формі тренінгу. Розробка містить різні види інтерактивних вправ, що направлені на узагальнення та систематизацію вивченого матеріалу з даної теми.
Методична розробка
узагальнюючого уроку-тренінгу
у 3 класі
Тема уроку:
«WELCOME BACK TO SCHOOL»
Підготувала вчитель англійської мови
І кваліфікаційної категорії
Удовенко Н.В.
Тема уроку: “WEICOME BACK TO SCHOOL”
Мета:
Тип уроку: узагальнюючий урок-тренінг
Обладнання та матеріали: підручник О.Карпюк English, 3 клас, запис пісні «Hello» та «Goodbye», стікери, скотч, ручки.
Що підготувати заздалегідь: плакат для виявлення очікувань «Дорога до школи», паперові «сліди» для кожного учасника, картки-стікери з різними назвами уроків, картки з циферблатами годинників, картки для самостійної роботи, картки із завданнями для групової роботи (формату А4).
План проведення тренінгу
І. Вступна частина
ІІ. Основна частина
ІІІ. Заключна частина
Хід проведення
І. Вступна частина
My name is …
My favourite lesson is …
I’d like to have an interesting lesson
ІІ. Основна частина
On the blackboard:
|
Monday |
Tuesday |
Wednesday |
Thursday |
Friday |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
Your task: listen some information about every lesson, guess what lesson is it, find the name of this lesson and stick it on the right day of a week.
It is on Monday. Reading
Look at this timetable and answer:
clap my hands together
wake up
clean your teeth
wash your face
go to school
have breakfast
go to bed
wake / I / at / 6 / up / o’clock
______________________________________
I / my / teeth / at / clean / 7 / o’clock
______________________________________
o’clock / wash / my / I / face / 7 / at
______________________________________
I / breakfast / 8 / have / at / o’clock
_____________________________________
go / 8 / to / school / I / at / o’clock
______________________________________
to / 9 / go / school / I / at / o’clock
______________________________________
I / homework / do / at / 4 / my / o’clock
______________________________________
go / to / 5 / my / I / football / o’clock / club / at
______________________________________
go / 10 / to / bed / I / at / o’clock
______________________________________
wake / I / at / 6 / up / o’clock
______________________________________
I / my / teeth / at / clean / 7 / o’clock
______________________________________
o’clock / wash / my / I / face / 7 / at
______________________________________
dress / I / at / 7 / / o’clock
______________________________________
- Look at these pictures again and make up sentences about her or him
But remember: when we say about her or him we must add the ending -S or -es
I wake up – she wakes up
I wash my face – he washes his face
I have breakfast – he has breakfast
I go to school – she goes to school
I do my homework – she does her homework
- Unite in three groups: 1, 2, 3, 1, 2, 3, …
____________________________________________________________________
I. wake breakfast face clean
Dear Paul,
How are you?
I’m fine. On schools days I ________ up at 7 o’clock. I wash my ________ and ________ my teeth. Then I dress. I have _________ at 8 o’clock.
___________________________________________________________________
II. favourite school have on
My _________ starts at 9 o’clock. I ________ many good friends at school. My _________ days are Tuesday and Friday. We have Sport _______ these days.
___________________________________________________________________
III.
homework Sport bed club
__________ is my favourite lesson. After school I do my __________ . On Monday and Wednesday I go to my chess ________ . I go to ________ at 10 o’clock.
Say hello to your family.
Yours, Steve
____________________________________________________________________
So, look at this text and say what type of text is it? (letter)
Who wrote this letter?
Whom did he write?
If the sentence is true, you have to say: YES
If it is false, you have to say: NO
Steve wakes up at 7 o’clock +
Steve has breakfast at 9 o’clock -
His favourite days are Monday and Wednesday -
His favourite lesson is Sport +
Steve likes playing chess +
He goes to bed at 9 o’clock -
ІІІ. Заключна частина
1