3 клас
«Ми – за здоровий спосіб життя!»
Мета: Ознайомити учнів із визначенням понять «здоров’я», «здоровий спосіб життя». Формувати вміння висувати, аргументувати та захищати свої ідеї. Вчити учнів протидіяти шкідливим звичкам, контролювати свою поведінку. Розвивати увагу, фантазію учнів, уміння спостерігати, порівнювати. Виховувати значущі загальнолюдські цінності та первинні якості ведення здорового способу життя.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні:
- розуміти визначення понять «здоров’я», «здоровий спосіб життя» ;
- мати уявлення про вплив шкідливих звичок на здоров’я людини;
- вміти висувати, аргументувати та захищати свої ідеї;
- знати способи протидії шкідливим звичкам, контролювати свою поведінку.
Обладнання і матеріали: :
- м’яч,
- картки для об’єднання;
- мотузка
- спортивні атрибути.
Що підготувати заздалегідь:
- картки для об’єднання;
- картки для роботи в групах (інформація про види шкідливих звичок).
-
Орієнтовний план уроку
Вступна частина |
5 хв |
Основна частина |
15 хв |
Робота в групах |
15 хв |
Заключна частина |
5 хв |
Хід уроку
І.Вступна частина.
1. Вірш – привітання з учнями:
Добрий ранок, рідний край!
Вже четвер ти зустрічай!
Хто в роботі, хто в навчанні,
Хто, вмостившись на дивані.
Щоб сьогодні все вдалося,
І задумане – збулося.
Позитиву на весь день,
Щирих усмішок, пісень.
2. Привітання по колу.
Учні передають м’яч та висловлюють один одному побажання.
3. Правила
Що слід пам’ятати, щоб бути здоровими?
ІІ. Основна частина
1.Мозковий штурм
- Що таке звички?
- Як називаються звички, корисні для здоров'я?
- Як називаються звички, що завдають шкоди здоров’ю?
- Ви маєте корисні для здоров'я звички?
- Звички, що завдають вам шкоди?
2. Робота в колі.
Асоціативний кущ «Здоров'я — це...»
Усі учні по колу дають відповідь на запитання.
3. Робота в групах
Вправа «Інформаційне повідомлення»
Об’єднати учнів у 3 групи,витягуючі картки «куріння», «алкоголь», «наркотик». Кожній групі дають невеличке повідомлення, з яким вони потім знайомлять інші групи.
Куріння
Тютюн — це інфекційна хвороба. Інфекція передається шляхом реклами і пропаганди, на які тютюнова індустрія витрачає мільярди доларів.
Одна з головних причин куріння серед дітей — прагнення бути дорослими. Діти, починаючи палити, завдають величезної шкоди своєму організму. Внаслідок куріння в будь-який час можуть з'явитися невиліковні хвороби: рак легенів, гортані, стравоходу, нирок — незалежно від кількості випалюваних цигарок і стажу куріння.
Тютюн викликає таку саму залежність, як і наркотики. Людина, усвідомлюючи свою помилку, намагається покинути палити, але це вдається не всім.
Отже, перш ніж спробувати один раз випалити цигарку, добре подумай, чи вистачить у тебе сили волі назавжди відмовитися від такої звички.
Алкоголь
Алкоголь викликає зміну поведінки людини, яка стає непередбачуваною та небезпечною. Алкоголь — винуватець непорозумінь між людьми, аварій на дорогах, тяжких захворювань організму.
Унаслідок одного сильного алкогольного сп'яніння гине до 20000 клітин головного мозку. Спиртні напої викликають сильну залежність організму і негативно впливають на печінку, органи слуху та зору, можуть викликати тяжкі невиліковні захворювання.
Людина, яка часто і багато вживає спиртних напоїв, втрачає друзів, роботу, повагу інших.
Надто шкідливий алкоголь для дитячого організму, який ще росте і розвивається.
Наркотичні речовини
Починають вживати наркотичні речовини через цікавість, а закінчується все — трагедією.
Наркотики змінюють поведінку людини, руйнують її пам'ять, інтелект (розумові здібності), змінюють почуття та ставлення до інших. Вони викликають сильну залежність організму. Вживання наркотиків надто небезпечне для здоров'я людини. Людина, яка хоча б один раз спробувала наркотик, відчуває постійний біль у тілі, втому, в неї поганий настрій, вона вороже ставиться до інших. Щоб отримати наркотик, людина здатна на будь-які вчинки.
Нерідко вживання наркотиків призводить до гибелі людини вже після першої спроби.
Середня тривалість життя наркозалежної людини — 30 років.
Зроби свій вибір сам!
4. Проведемо гру-руханку «Шкідливо і корисно».
Слухайте, що я казатиму, і якщо це корисно, то плесніть у долоні, якщо ні – тупцюйте ногами.
1.Щодня вранці робити зарядку. ( так )
2.Лягати спати пізно ввечері. ( ні )
3.Завжди чистити зуби. ( так )
4.Бути охайним і акуратним. (так )
5.Відпочивати на свіжому повітрі. ( так )
6.Переглядати усі телепередачі на всіх каналах. (ні )
7.Мити овочі й фрукти перед вживанням. (так )
8.Плакати та знервуватись ( ні)
9.Погано спати та їсти
10.Займатись спортом
11.Берегти здоров’я власне, поки є на це ще час,
Бо життя таке прекрасне і воно одне у нас! ( так )
ІІІ. Заключна частина
1. Гра «Добавлянка»
- Перевіримо як ви запам’ятали поради
-Щоб здоров’я добре мати, слід про нього змалку..(дбати)
-Кожний ранок обливатись і зарядкою…( займатись)
- У дворі щодня гуляти, повноцінно їсти й..( спати)
- Добре мити всі продукти, досхочу вживати…( фрукти)
-За зубами доглядати, Їх старанно…(лікувати)
- Будете все це робити, перестанете..( хворіти).
2. Прощання
За допомогою мотузок на підлозі відобразити слово «Як вам урок?». Спортивне привітання: долонь в долонь.