Урок - засіданя бізнес-клубу має на меті розвинути не лише мовну грамотність здобувачів освіти, але й , використовуючи матеріал з економіки, у ігровій формі зрозуміти новий матеріал, виховати любов до рідного слова, спостережливість, бережливе ставлення до природи.
Урок української мови
Тема: Урок - засідання бізнес - клубу на тему: «Дієприкметниковий зворот. Виділення комами дієприкметникового звороту» ( 7 клас)
Мета: виробити навички знаходити дієприкметниковий зворот у реченні, правильно його виділяти, вміти використовувати у власному мовленні;розвивати логічне мовлення, увагу, уяву,творче мислення, словниковий запас; виховувати кращі людські якості, патріотизм, спостережливість, любов до природи.
Тип уроку: урок-гра.
Обладнання:мультимедійна дошка, пам’ятка, грошові одиниці-розумники.
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ.Оголошення теми і мети уроку
Слайд №1 Завітайте до нашого бізнес-клубу!
(Учні висловлюють свої міркування)
Так, бізнес - це будь - який вид підприємницької діяльності, що дає прибуток. Предметом бізнесу є не лише об’єкти господарської діяльності(сфери) , а й політична діяльність, медична допомога, мистецтво, освіта, наука тощо.
Тож, завітаймо до бізнес – клубу!
Вельмишановні пані та панове,я, від імені президента бізнес – клубу рада вітати Вас , молоде покоління українських бізнесменів на нашому засіданні, яке оголошую розпочатим.
Прошу всіх відкрити робочі блокноти, щоб робити в них необхідні записи, як це і належить справжнім діловим людям. Спочатку дозвольте Вас ознайомити із «Пам’яткою бізнесмена – початківця».
Слайд № 2
Прикро буває чути, як на міжнародних зібраннях наші бізнесмени, урядовці користуються мовою сусідньої держави, тоді, як представники інших країн користуються рідним словом. А у французькому парламенті, наприклад, навіть запроваджено штраф за надмірне вживання у виступах запозичених слів.
Тож , може, досить жити запозиченнями, коли хочемо, щоб нас усі й усюди поважали,як людей, що мають власну гідність, давайте повсякчас поглиблювати й удосконалювати знання рідної мови.
Слайд № 3
Девізом до уроку візьмемо слова К.Чуковського: «Знання мови не можна поліпшити у відриві від загальної культури людини. Вони завжди шкутильгають у тих, хто духовно безграмотний. Ліквідуйте цю безграмотність - і все стане на свої місця».
Суть ділової гри полягає в тому, щоб здобути якомога більше знань-балів, які є умовними грошовими одиницями під назвою «розумник».
Слайд № 4
1 розумник – 1 грошова одиниця.
Норми оцінювання є у кожного з Вас на парті .У кінці уроку ми підрахуємо Ваші «розумники» і Ви отримаєте відповідний бал.
Тематичний словник, що є на кожній парті, допоможе Вам осмислено використовувати необхідну термінологію.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Давайте познайомимося із значення слова за «словничком економічних термінів».
V. Робота над темою уроку
Слайд № 5
(На дошці 2 речення)
1.Деревця молоді, укриті білим пухом, тихенько сплять над Пслом.
2.Засніжені дерева у моєму саду.
- Як їх відрізнити? Чому в 1 випадку виділяємо комою, а в 2 – ні?
(Думки дітей)
Отже, сьогоднішнє засідання бізнес – клубу присвятимо діловій грі з мови, а конкретніше такій темі: «Дієприкметниковий зворот. Виділення комами дієприкметникового звороту»
Наше завдання – впродовж уроку закріпити поняття про дієприкметниковий зворот і способи виділення його комами на письмі, розвивати словниковий запас, поглиблювати знання з економіки, розвивати монологічне й діалогічне мовлення.
Отже, записуємо число, тему уроку.
Слайд № 6
Тож оголошую «рекламу» (робота зі словником).
(Виклад теоретичного матеріалу)
Слайд №7
Діти, переходимо до наступного етапу уроку – гри «реалізація»
Пояснювальний диктант
Слайд №8
1.Зима. Сніг запорошив річку, вкриту тонкою кригою.
2.З діда – прадіда ми не перестаємо дивуватися незбагненній силі природи, оповитої зимовим казковим світом.
3.Він, стривожений зимовою казкою, до самого ранку не склепив очей.
Слайд № 9
Робота з текстом.
Крокую рідним містечком. На доріжках, деревах, будівлях лежить пухнастий сніжок, переливаючись на ласкавому сонечку. Маленькі зірочки, що повільно сідають на ніс, щоки, вії, наче вітаються зі мною, мовчазливо повідомляючи про прихід найчудовішої пори року, овіяної холодом, - зими.
Сніжинки мають найрізноманітнішу форму.
Ось на рукаві затримується одна, дозволяючи милуватися собою. Шестикутна пухнаста красуня повільно тане, нагадуючи про швидкоплинність усього прекрасного. Але однак на душі залишається світле почуття, отримане від спілкування із природою....
Білі зірочки все летять і летять із просвітленого неба.
Діти, від фірми «Рошен» ми отримали замовлення допомогти працівникам із словами «зима» і «сніг». Це їм потрібно для того, щоб прорекламувати краще новорічні солодкі подарунки.
Це ми з Вами зробимо за допомогою «сенкан».
Сенкан
1В. – зима. 2 В. – сніг.
Тож, будь ласка, представляємо свій «товар». (З’ясуймо за словником значення слова).
Слайд № 11
Диктант цифровим кодуванням:( 1-одиничний дієприкметник, 2 – дієприкметниковий зворот).
1. Срібним маревом повиті серед , коло сіл стоять тополі.
2. Поле німує, знесилене від зимових завіїв.
3. Засніжений спить ліс.
4. А коли впаде сніг, позолочений інеєм, тоді лісу не впізнати.
5. Занесена снігом лісова хатинка, де живе казка.
6. Нечувана краса відкрилась переді мною.
7. Сніжинка, сповнена сонячним світлом, викликає радісний настрій.
Слайд №12
(Ключ: 2, 2, 1,2,1,1,2.)
Слайд № 13
Краса – один із струмочків, що живить доброту і сердечність.
Краса – це яскраве світло, що осяває весь світ.
В. Сухомлинський
Слайд № 14
Продовжіть слова-рими
А яка зима буває?
Скаже той, хто добре ... .
Чи ж вона буває ніжна?
Ні! Холодна і ... .
Так. Холодна, вітер віє,
І від снігу все ... .
В небі темна хмара висне,
Іноді мороз аж ... .
Хуга є, і є завія,
Сонце світить, та не гріє.
І його частіш немає –
Хмара сонце ... .
Хоч носи в усіх червоні,
Мокрі ноги та ... .
Та додому йти пора.
Шкода, йде чудова ...
Тож давайте і ми впустимо красу в наше серце, працюючи над творчим завданням на тему: «Зима-чарівниця» (Слайд № 15) , використовуючи у своїх творах дієприкметники і дієприкметникові звороти.
Словник: вкрите візерунками, чисто й холодно, біло - біло, прозора крига, завія, огорнуті білою ковдрою, снігові кучугури.
Слайд № 16
Тож познайомте нас зі своєю «сировиною» (Робота зі словником).
(Учні зачитують творчі роботи).
V. Підсумок уроку і домашнє завдання
Метод «Мікрофон»
Отже, після сьогоднішнього уроку
Слайд №17
Тож повернімося до (епіграфа уроку Слайд № 18) і ще раз переконаймося, що не можна поліпшити знання мови без загальної культури людини.
Слайд № 19
Діти, пам’ятаймо, що
Ми-люди, а тому повинні:
розумне й вічне в світ нести,
Тож маємо навчитись жити-
лиш за законами краси.
Шановні пані та панове! Засідання нашого бізнес – клубу завершено. Ми з вами добре попрацювали, зараз кожен підрахує свій «капітал».
Оцінювання учнів.
Слайд № 20
Сподіваюсь, що знання , здобуті на сьогоднішньому уроці, знадобляться Вам у майбутньому, і,можливо, хтось із Вас здобуде успіхів у виробничій справі та з гідністю представлятиме нашу державу на європейському рівні. Щасти Вам.
На згадку про наше засідання бізнес – клубу залиште собі пам’ятки бізнесмена.
Домашнє завдання
Вивчити правила пар.19 (стор.126 -128); виконати впр. 209.
Дякую за роботу на уроці .Урок закінчено. До побачення.