Урок - змагання "Давній Рим за царської та республіканської доби"

Про матеріал

Урок розрахований для учнів 6 класу. Метою є узагальнити матеріал і підготуватися до контрольної роботи. Проходить у вигляді змагання, Саме ігрова форма сприятиме кращому засвоєнню навчального матеріалу, згуртує учнівський колектив, і дасть можливість застосувати учителеві особистісно - орієнтовне навчання.

Перегляд файлу

Конспект уроку -змагання

Тема. Узагальнення за темою «Давній Рим за царської та республіканської доби»

Мета: повторити та узагальнити матеріал, вивчений учнями з теми;підготуватися до контрольної роботи; розвинути в учнів навички роботи з історичними джерелами, робити висновки та узагальнення, висловлювати власну точку зору; допомогти учням осягнути, наскільки глибинним і цікавим є вивчення історії.

Обладнання: ілюстрації до теми, настінна карта «Давній Рим за царської та республіканської доби», картки з джерелами інформації та завданнями.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Очікувані результати: повторити матеріал із теми «Давній Рим за царської та республіканської доби», навчитися робити висновки, узагальнення і порівняння; складати і ставити запитання; складати історичний портрет державного діяча; удосконалити навички роботи з джерелами інформації, роботи в групах; підготуватися до тематичного оцінювання.

                                         Хід уроку

  1. Організаційний момент

Урок узагальнення проходить у вигляді змагання 2- х команд, у кожній із яких визначається капітан.

Правила гри

  • Команди отримують завдання. За кожну правильну відповідь нараховуються бали.
  • За порушення правил гри з команди знімаються бали (за кожне порушення – 1 бал).
  • Команди можуть заробити додаткові бали за доповнення відповідей своїх суперників (за кожне доповнення – 1 бал).
  • Перемагає та команда, яка отримає найбільшу кількість балів.
  1. Урок – змагання

Учням пропонується шість конкурсних завдань.

Завдання1. Словесний теніс.

Завдання полягає в тому, що команди швидко ставлять одне одному запитання з теми. Гру розпочинає перша команда, яка ставить запитання  другій команді і навпаки. Відповідати треба відразу після поставлених запитань. Час на обміркування не надається. Під час гри необхідно слідкувати, щоб кожна команда поставила однакову кількість запитань і дала однакову кількість відповідей. Словесний теніс триває 5-7 хв. Перед початком змагання команди мають 1 хв. на підготовку запитань. При цьому враховується і те, які запитання поставили команди, і те, як вони відповідали на запитання своїх суперників.

Запитання

  1. Де розташована Італія?
  2. Легендарна дата заснування міста Рима?
  3. Як би відповів  давній римлянин на таке запитання: «У якому році з Риму був вигнаний останній цар?»
  4. Скільки років тривала перша Пунічна війна?
  5.  Коли було створено перший тріумвірат?
  6. Хто управляв Римом за найдавніших часів?
  7. Як називалися писані закони складені представниками плебеїв і патриціїв?
  8. Як називався представник, обраний плебеями для захисту їхніх інтересів?
  9. В якому році у Римі було утворено республіку?
  10. Як називалася найвища посада в Римі?

 

Завдання2. Кращий знавець карти

Для участі в грі запрошується по одному представнику від кожної команди, і те, як вони відповідали на запитання своїх суперників.

 

Команда № 1 показати території, захоплені римлянами внаслідок Другої пунічної війни ( 218 – 201 рр. до н. е.)

 

Команди № 2 показати завоювання Юлія Цезаря (58 – 46рр. до н .е ).

 

Завдання3. Команди отримують  завдання пояснити зміст крилатих висловів

Перша команда - «Піррова перемога»

Друга команда -  « поділяй і владарюй»

 

 Завдання 4. Юний дослідник

Команди отримують картки із завданнями, що містить тему дослідження і план, за яким його необхідно підготувати з допомогою підручника, кожне із завдань повинні представити різні учасники команди.

Команда №1

Картка із завданнями

  • Коли і як була встановлена республіка в Римі.
  • Якою була система управління в Римській республіці.
  • Поясніть значення понять «республіка», «консул», «народний трибун».
  • Порівняйте Римську і Афінську республіки.

 

Команда № 2

  • Які території були завойовані Римською республікою в 2 ст. до н. е.?
  • Які зміни відбулися в римській армії в епоху республіки?
  • Поясніть значення понять «легіон», «тріумф», «провінція».
  • Порівняйте зовнішню політику Давнього Риму і Давньої Греції.

 

 

Завдання 5. Скласти історичний портрет

        Один із учасників команди, яка отримала більше балів, першою витягує з мішечка скручений папірець на якому написано ім'я державного діяча, про якого потрібно підготувати розповідь.

Наприклад ( Гай Юлій Цезар для першої команди, Гней Помпей для другої команди)

План

  1. Позначити, де жив історичний діяч, за яких умов він розгорнув свою діяльність.
  2. Описати зовнішність і характер. Пояснити, які риси його характеру варто наслідувати, а які ні.
  3. Відзначити, чиї інтереси виражав.
  4. Назвати результати його діяльності і дати їм оцінку.
  5. Сформулювати своє ставлення до нього.

 

Завдання 6. Історичний марафон

 

Команди отримують завдання по черзі називати терміни і поняття пов’язані з темою «Давній Рим за царської і республіканської доби», перша команда називає термін, інша відповідає, і навпаки, виграє та команда, яка дасть більшість правильних відповідей.

Наприклад.

  1. Патриції – все корінне населення, що належало до родової громади за давніших часів у Давньому Римі.
  2. Сенат – рада старійшин, яку обирали з патриціїв. У найдавнішому Римі – головна державна рада при цареві.
  3. Республіка – (з латини – суспільна справа, справа народу) – держава, якою керують люди, обрані народом на певний термін.
  4. Трибун – у римській республіці – представник, обраний плебеями для захисту їхніх інтересів.
  5. Тріумф – урочистий в'їзд і хода Римом полководця та армії. Менш урочистий спосіб пошанування – овація.
  6. Провінція – завойована римлянами область, країна, що розташовувалася за межами Італії; підвладна територія, якою керували намісники.
  7. Контрибуція – грошові виплати, які накладалися державою, що перемогла, на державу, що зазнала поразки.
  8. Оптимати – прибічники правління Сенату й противники реформ.
  9. Диктатор – у Давньому Римі посадова особа, яку призначав сенат на 6 місяців у випадку внутрішньої і зовнішньої небезпеки, що загрожувала державі. Диктатора було наділено необмеженою цивільною та військовою владою.
  10. Плебс – простолюд.

3.Підсумки уроку

Наприкінці уроку вчитель підбиває підсумки змагання. Підраховують зароблені командами бали і оголошують переможців. Виграє та команда, учасники якої отримали більше балів. Учитель виставляє оцінки за роботу на уроці.

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
4335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку