Урок розрахований для учнів 6 класу. Метою є узагальнити матеріал і підготуватися до контрольної роботи. Проходить у вигляді змагання, Саме ігрова форма сприятиме кращому засвоєнню навчального матеріалу, згуртує учнівський колектив, і дасть можливість застосувати учителеві особистісно - орієнтовне навчання.
Конспект уроку -змагання
Тема. Узагальнення за темою «Давній Рим за царської та республіканської доби»
Мета: повторити та узагальнити матеріал, вивчений учнями з теми;підготуватися до контрольної роботи; розвинути в учнів навички роботи з історичними джерелами, робити висновки та узагальнення, висловлювати власну точку зору; допомогти учням осягнути, наскільки глибинним і цікавим є вивчення історії.
Обладнання: ілюстрації до теми, настінна карта «Давній Рим за царської та республіканської доби», картки з джерелами інформації та завданнями.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Очікувані результати: повторити матеріал із теми «Давній Рим за царської та республіканської доби», навчитися робити висновки, узагальнення і порівняння; складати і ставити запитання; складати історичний портрет державного діяча; удосконалити навички роботи з джерелами інформації, роботи в групах; підготуватися до тематичного оцінювання.
Хід уроку
Урок узагальнення проходить у вигляді змагання 2- х команд, у кожній із яких визначається капітан.
Правила гри
Учням пропонується шість конкурсних завдань.
Завдання1. Словесний теніс.
Завдання полягає в тому, що команди швидко ставлять одне одному запитання з теми. Гру розпочинає перша команда, яка ставить запитання другій команді і навпаки. Відповідати треба відразу після поставлених запитань. Час на обміркування не надається. Під час гри необхідно слідкувати, щоб кожна команда поставила однакову кількість запитань і дала однакову кількість відповідей. Словесний теніс триває 5-7 хв. Перед початком змагання команди мають 1 хв. на підготовку запитань. При цьому враховується і те, які запитання поставили команди, і те, як вони відповідали на запитання своїх суперників.
Запитання
Завдання2. Кращий знавець карти
Для участі в грі запрошується по одному представнику від кожної команди, і те, як вони відповідали на запитання своїх суперників.
Команда № 1 показати території, захоплені римлянами внаслідок Другої пунічної війни ( 218 – 201 рр. до н. е.)
Команди № 2 показати завоювання Юлія Цезаря (58 – 46рр. до н .е ).
Завдання3. Команди отримують завдання пояснити зміст крилатих висловів
Перша команда - «Піррова перемога»
Друга команда - « поділяй і владарюй»
Завдання 4. Юний дослідник
Команди отримують картки із завданнями, що містить тему дослідження і план, за яким його необхідно підготувати з допомогою підручника, кожне із завдань повинні представити різні учасники команди.
Команда №1
Картка із завданнями
Команда № 2
Завдання 5. Скласти історичний портрет
Один із учасників команди, яка отримала більше балів, першою витягує з мішечка скручений папірець на якому написано ім'я державного діяча, про якого потрібно підготувати розповідь.
Наприклад ( Гай Юлій Цезар для першої команди, Гней Помпей для другої команди)
План
Завдання 6. Історичний марафон
Команди отримують завдання по черзі називати терміни і поняття пов’язані з темою «Давній Рим за царської і республіканської доби», перша команда називає термін, інша відповідає, і навпаки, виграє та команда, яка дасть більшість правильних відповідей.
Наприклад.
3.Підсумки уроку
Наприкінці уроку вчитель підбиває підсумки змагання. Підраховують зароблені командами бали і оголошують переможців. Виграє та команда, учасники якої отримали більше балів. Учитель виставляє оцінки за роботу на уроці.