Урок - змагання " Закріплення вивченого про іменник"

Про матеріал
Закріплення і узагальнення знань про іменник як частину мови .знаходити іменники серед інших слів, розрізняти власні і загальні іменники, визначати рід, число іменника; активізувати словниковий запас учнів; розвивати образне мислення, творчі здібності; виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема: Закріплення вивченого про іменник

Мета: Повторити вивчене і поглибити знання про іменник як частину мови , його граматичні ознаки , виробляти вміння розрізняти іменник серед інших частин мови, розвивати пізнавальну, комунікативну, творчу компетентності,розвивати словниковий запас , мовлення , виховувати любов і повагу до української мови.

Тип уроку: підсумковий урок – змагання.

Обладнання: лего, картки із завданнями

                                            Хід уроку

I.Організація класу

1. Бесіда

- Пролунав уже дзвінок – кличе діток на урок.

- Любі , діти, до нас завітали гості, привітайте їх посмішкою.

- До якого уроку  ми приготувалися?

- Що ви очікуєте від цього уроку?

II.Актуалізація опорних знань

  1. Загадка

Всі на світі добре знають , що предмет я означаю ,

Хто? Чи Що? ,- ви запитаєте, і про мене все дізнаєтесь.

Я істота й неістота, парта, зайчик,  дошка, котик.

Маю рід, число, відмінок і чотири аж відміни.Хто я?

Знайте достеменно, називаюсь я ( іменник).

  1. Бесіда
  • Що ви знаєте про іменник? ( повторення вивчених правил про іменник та колективне створення ментальної карти ).

3.Виступ творчої групи ( цікавинки до теми )

* Назву іменник почали вживати ще у 1873 році . Її першим використав Омельян Патрицький . Правопис 1926 року іменник назвав речівником.

* Випередити іменник у  кількості слів  неспроможна жодна частина мови.

*Іменник має 7 відмінків. Учені нараховують різну кількість відмінків. Так , учений Колесов вважає, що їх близько 30, а датський лінгвіст визначив, що теоретично у мові могло бути 216 різних відмінків.

III. Повідомлення теми уроку

  1. Бесіда

На сьогоднішньому уроці ми не тільки пригадаємо все вивчене про іменник, а й проведемо змагання – хто найкраще знаю цю найуживанішу частину мови. Для цього клас поділений на команди , які зараз себе представлять.

   2.Знайомство з командами

* Команда « Мовознавці» . Наш девіз : хто мову свою шанує, той мову свою цінує.

* Команда « Допитливі» . Наш девіз : чим важче завдання, тим дорожча перемога.

* Команда « Непереможні». Наш девіз: перемога наше діло , ми до неї йдемо сміло.

* Команда « Дружба». Наш девіз: друг завжди в біді поможе, наша дружба переможе.

 * Команда « Невгамовні». Наш девіз: невгамовні ось ми хто – не зупинить нас ніхто.

3. Бесіда

- А з яким настроєм ми будемо змагатися? За кожну правильну відповідь команда буде отримувати смайлик.

IV.Робота над темою

( команди виконують завдання , за кожну правильну відповідь отримують смайлики)

  1. Завдання

Записати іменники у дві колоночки: в однині та множині: доля, ножиці, озеро, берег, екзамен, приклади, радість, радощі, експеримент, обеліски, донька, птахи, іграшка, абрикоси, ліс, дерево, олівець, експонати.

          

2. Завдання 

Прочитай  слова. Випиши в одну колонку назви людей, в другу – назви тварие, в третю – назви явищ природи: сонце, аптекар, вовк ,туман, заєць, слюсар, дощ, пасажир, ведмідь, товариш, кінь, учень, горобець, місяць, метелиця, джміль.

              Фізкультхвилинка « Щасливі діти »

3.Завдання

Подані іменники розподіли за трьома колонками( ч.р., ж.р., с.р.) Заєць, назва, рідня, електрика, банка, кіт, кіно, дім, село, хлопчик, вовк, хмаринка, пластилін, вулик, весло, дитина, човен.

4 Завдання

Запиши і відшукай іменники – антоніми : бідність , доброта, юність, тепло, здоров*я, старість, злість, багатство, хвороба, холод.

5. Завдання

Впізнай слово. Запиши . Визнач рід у слові, яке впізнали:

Рідна, лагідна, найдорожча ---------------

Запашний, білий, смачний ----------------

Червоне, соковите, солодке ----------------

Великий, просторий, чистий --------------

Яскраве, тепле, пекуче ----------------------

Білокора, ніжна, струнка -------------------

6. Завдання

Прочитай текст і спиши. Постав слова, що в дужках у родовому відмінку однини.

Румунія – близька сусідка ( Україна ). Майже половиу  її ( площа ) займають ліси, заповідники, річки. Уздовж ( країна ) простяглися Карпати. Назва найбільшої ( вершина ) цих гір у Румунії – Молдовяну.

7. Завдання

Вправа з лего.  Назви  істот та неістот.

                           Власні та загальні назви іменників – www.yotube.com/watch

V. Підсумок уроку

1.Бесіда

- Ось і закінчилося наше змагання , давайте підведемо підсумки , що ж ми робили на уроці?

- Давайте порахуємо скільки смайликів отримала кожна команда? Хто переможці?

-  Команди отримують « Грамоти » за участь у  змаганні.

 2. Вправа « Мікрофон»

- Якими іменниками ви охарактеризуєте наш урок?

VI. Домашнє завдання

В командах зробити лепбуки  до теми « Іменник».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку