Тема: Закріплення вивченого про іменник
Мета: Повторити вивчене і поглибити знання про іменник як частину мови , його граматичні ознаки , виробляти вміння розрізняти іменник серед інших частин мови, розвивати пізнавальну, комунікативну, творчу компетентності,розвивати словниковий запас , мовлення , виховувати любов і повагу до української мови.
Тип уроку: підсумковий урок – змагання.
Обладнання: лего, картки із завданнями
Хід уроку
I.Організація класу
1. Бесіда
- Пролунав уже дзвінок – кличе діток на урок.
- Любі , діти, до нас завітали гості, привітайте їх посмішкою.
- До якого уроку ми приготувалися?
- Що ви очікуєте від цього уроку?
II.Актуалізація опорних знань
Всі на світі добре знають , що предмет я означаю ,
Хто? Чи Що? ,- ви запитаєте, і про мене все дізнаєтесь.
Я істота й неістота, парта, зайчик, дошка, котик.
Маю рід, число, відмінок і чотири аж відміни.Хто я?
Знайте достеменно, називаюсь я ( іменник).
3.Виступ творчої групи ( цікавинки до теми )
* Назву іменник почали вживати ще у 1873 році . Її першим використав Омельян Патрицький . Правопис 1926 року іменник назвав речівником.
* Випередити іменник у кількості слів неспроможна жодна частина мови.
*Іменник має 7 відмінків. Учені нараховують різну кількість відмінків. Так , учений Колесов вважає, що їх близько 30, а датський лінгвіст визначив, що теоретично у мові могло бути 216 різних відмінків.
III. Повідомлення теми уроку
На сьогоднішньому уроці ми не тільки пригадаємо все вивчене про іменник, а й проведемо змагання – хто найкраще знаю цю найуживанішу частину мови. Для цього клас поділений на команди , які зараз себе представлять.
2.Знайомство з командами
* Команда « Мовознавці» . Наш девіз : хто мову свою шанує, той мову свою цінує.
* Команда « Допитливі» . Наш девіз : чим важче завдання, тим дорожча перемога.
* Команда « Непереможні». Наш девіз: перемога наше діло , ми до неї йдемо сміло.
* Команда « Дружба». Наш девіз: друг завжди в біді поможе, наша дружба переможе.
* Команда « Невгамовні». Наш девіз: невгамовні ось ми хто – не зупинить нас ніхто.
3. Бесіда
- А з яким настроєм ми будемо змагатися? За кожну правильну відповідь команда буде отримувати смайлик.
IV.Робота над темою
( команди виконують завдання , за кожну правильну відповідь отримують смайлики)
Записати іменники у дві колоночки: в однині та множині: доля, ножиці, озеро, берег, екзамен, приклади, радість, радощі, експеримент, обеліски, донька, птахи, іграшка, абрикоси, ліс, дерево, олівець, експонати.
2. Завдання
Прочитай слова. Випиши в одну колонку назви людей, в другу – назви тварие, в третю – назви явищ природи: сонце, аптекар, вовк ,туман, заєць, слюсар, дощ, пасажир, ведмідь, товариш, кінь, учень, горобець, місяць, метелиця, джміль.
Фізкультхвилинка « Щасливі діти »
3.Завдання
Подані іменники розподіли за трьома колонками( ч.р., ж.р., с.р.) Заєць, назва, рідня, електрика, банка, кіт, кіно, дім, село, хлопчик, вовк, хмаринка, пластилін, вулик, весло, дитина, човен.
4 Завдання
Запиши і відшукай іменники – антоніми : бідність , доброта, юність, тепло, здоров*я, старість, злість, багатство, хвороба, холод.
5. Завдання
Впізнай слово. Запиши . Визнач рід у слові, яке впізнали:
Рідна, лагідна, найдорожча ---------------
Запашний, білий, смачний ----------------
Червоне, соковите, солодке ----------------
Великий, просторий, чистий --------------
Яскраве, тепле, пекуче ----------------------
Білокора, ніжна, струнка -------------------
6. Завдання
Прочитай текст і спиши. Постав слова, що в дужках у родовому відмінку однини.
Румунія – близька сусідка ( Україна ). Майже половиу її ( площа ) займають ліси, заповідники, річки. Уздовж ( країна ) простяглися Карпати. Назва найбільшої ( вершина ) цих гір у Румунії – Молдовяну.
7. Завдання
Вправа з лего. Назви істот та неістот.
Власні та загальні назви іменників – www.yotube.com/watch
V. Підсумок уроку
1.Бесіда
- Ось і закінчилося наше змагання , давайте підведемо підсумки , що ж ми робили на уроці?
- Давайте порахуємо скільки смайликів отримала кожна команда? Хто переможці?
- Команди отримують « Грамоти » за участь у змаганні.
2. Вправа « Мікрофон»
- Якими іменниками ви охарактеризуєте наш урок?
VI. Домашнє завдання
В командах зробити лепбуки до теми « Іменник».