Урок української мови " Повторення вивченого про текст, речення".

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знаь. На уроці використані інтерактивні технології " Сенкан", "Асоціактивний кущ", методика "Кубування", методика "Порушена послідовність",гра з використанням LEGO/
Перегляд файлу

           Повторення  вивченого про текст, речення. 4 клас НУШ.

Мета. Навчальна:  закріпити знання учнів про текст та речення,  вчити застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях.  Розвивальна: розвивати кмітливість, увагу, самостійність у роботі, уміння вчитися, працювати швидко і зосереджено, здатність працювати в парі, доброзичливо спілкуватися під час групових завдань , збагачувати словниковий запас учнів. Виховна: виховувати любов до України, до природи.

Засоби навчання: малюнки зими, тварин, картки для парної і групової роботи.

Відеоматеріал до уроку: музична фізкультхвилинка.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

      I.  Вступна частина.

  1. Організація класу.
  • Вправа «Промінчики добра».
  • Погляньте, діти, мені у вічі, подивіться один на одного й усміхніться.
  • Який у вас настрій?
  • Покажіть смайлик.

        *  Вправа – передбачення «Скринька очікувань».

                -  Скажіть, будь ласка, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

           Діти вибирають фрази:

  • Я очікую отримати задоволення від уроку.
  • Я хочу дізнатися про щось цікаве.
  • Я хотів би взяти активну участь у роботі на уроці.

 В кінці уроку перевіримо , чи справдяться ваші очікування.

  • А щоб справдились ваші очікування, якими ви повинні бути на уроці?

Уважними , розумними, слухняними, кмітливими.

            II. Основна частина.

1.  Актуалізація опорних знань.

-  Що ви можете сказати про слова текст, речення?

2.  Повідомлення теми та завдань уроку.

3.  Каліграфічна хвилинка.

- Відгадайте ребус. (Зима).

Написання буквосполучень, складів, слів:

Зз

оз із уз зі зу зр зи зл зима

  • Складіть і запишіть речення зі словом зима.
  • Методика  «Кубування» ( опиши).
  • Опишіть пору року  «Зима».

         4.  Узагальнення і систематизація набутих знань про текст.

Вправа «Асоціативний кущ» до слова текст.

( Абзаци, речення, заголовок, план, опис, розповідь, зачин, основна частина, кінцівка, есе, міркування).

Робота в парах.

      *  Методика «Порушена послідовність».

       - Розташуйте речення так, щоб вийшов текст. Запишіть.

  • У ньому знаходилось дупло.
  • У лісі росло дерево.
  • Там жила білка.
  • Ці тваринки були маленькі.
  • Вона мала білченят.
  • Який це тип тексту?
  • Чи можна до нього дібрати заголовок?
  • А чи можна продовжити цю розповідь? Як?
  • Гра «Розсипанка».

З кожної групи слів скласти та записати речення.

В, живемо, ми, Україні.

Вкраїну, дуже, ми, любимо, свою.

Снігом, зима, землю, білосніжна, замела.

  • Доведіть, що ви записали речення. (Речення виражає закінчену думку.)
  • Із чого складаються речення? (Речення складаються зі слів. Слова в реченні зв’язані між собою.)

Фізкультхвилинка.

  • Встановіть зв’язок слів у останньому реченні. 
  • Вправа «Крісло автора».

Одна дитина сідає в «крісло автора» і виступає в ролі Знайка сьогоднішнього уроку. Інші формулюють запитання про речення.

  • Які бувають речення? ( За метою висловлювання-розповідні, питальні, спонукальні. За інтонацією - окличні і неокличні).
  • Які розділові знаки ставимо в кінці речень?

Мама на сніданок готувала вареники з вишнями.

  • Яке речення ви записали? (Розповідне).
  • Перебудуйте це речення так, щоб воно було питальним, спонукальним.
  • Вправа «Сенкан».

Речення.

Цікаве, пізнавальне.

Розповідає, запитує, спонукає.

Речення складається зі слів.

Думка.

 Робота в групах.

 Картки. Встановіть межу речень і запишіть утворені речення.

                Настала зима випав сніг діти вийшли на подвір’я їм дуже весело Андрій ліпить сніговичка  Катруся йому допомагає.

               Взаємоперевірка.

  • Поміняйтесь роботами по парах і виправте помилки.
  •  Гра «Вірю – не вірю». Робота з цеглинками  LEGO.

  «Вірю» -  учні піднімають синю цеглинку, «не вірю» – червону цеглинку.

 1. Зв’язані за змістом речення утворюють текст.

 2. У тексті речення розміщені в будь-якій послідовності.

 3. У тексті речення розміщені у певній послідовності.

 4. Текст складається із зачину, основної частини і кінцівки.

 5. Не зв’язані за змістом речення утворюють текст.

 6. До тексту можна дібрати заголовок.

III. Заключна частина.

1. Рефлексія. Вправа «Мікрофон».

- Чого ви сьогодні навчились на уроці?

- Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?

- Чи справдились ваші очікування?

2. Метод «Капелюшки де Боно»

Білий. Що вам відомо про речення?

Червоний. Для чого потрібно знати, з чого складається речення?

Чорний. Побудуйте речення із п’яти слів.

Зелений. Чи це речення « Відлетіли у вирій…»? Доведіть.

Синій. Для чого вам потрібні знання, одержані сьогодні на уроці?

3. Домашнє завдання.

Скласти казку про зиму.

 

       

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
1957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку