Повторення вивченого про текст, речення. 4 клас НУШ.
Мета. Навчальна: закріпити знання учнів про текст та речення, вчити застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях. Розвивальна: розвивати кмітливість, увагу, самостійність у роботі, уміння вчитися, працювати швидко і зосереджено, здатність працювати в парі, доброзичливо спілкуватися під час групових завдань , збагачувати словниковий запас учнів. Виховна: виховувати любов до України, до природи.
Засоби навчання: малюнки зими, тварин, картки для парної і групової роботи.
Відеоматеріал до уроку: музична фізкультхвилинка.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
I. Вступна частина.
* Вправа – передбачення «Скринька очікувань».
- Скажіть, будь ласка, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Діти вибирають фрази:
В кінці уроку перевіримо , чи справдяться ваші очікування.
Уважними , розумними, слухняними, кмітливими.
II. Основна частина.
1. Актуалізація опорних знань.
- Що ви можете сказати про слова текст, речення?
2. Повідомлення теми та завдань уроку.
3. Каліграфічна хвилинка.
- Відгадайте ребус. (Зима).
Написання буквосполучень, складів, слів:
Зз
оз із уз зі зу зр зи зл зима
4. Узагальнення і систематизація набутих знань про текст.
Вправа «Асоціативний кущ» до слова текст.
( Абзаци, речення, заголовок, план, опис, розповідь, зачин, основна частина, кінцівка, есе, міркування).
Робота в парах.
* Методика «Порушена послідовність».
- Розташуйте речення так, щоб вийшов текст. Запишіть.
З кожної групи слів скласти та записати речення.
В, живемо, ми, Україні.
Вкраїну, дуже, ми, любимо, свою.
Снігом, зима, землю, білосніжна, замела.
Фізкультхвилинка.
Одна дитина сідає в «крісло автора» і виступає в ролі Знайка сьогоднішнього уроку. Інші формулюють запитання про речення.
Мама на сніданок готувала вареники з вишнями.
Речення.
Цікаве, пізнавальне.
Розповідає, запитує, спонукає.
Речення складається зі слів.
Думка.
Робота в групах.
Картки. Встановіть межу речень і запишіть утворені речення.
Настала зима випав сніг діти вийшли на подвір’я їм дуже весело Андрій ліпить сніговичка Катруся йому допомагає.
Взаємоперевірка.
«Вірю» - учні піднімають синю цеглинку, «не вірю» – червону цеглинку.
1. Зв’язані за змістом речення утворюють текст.
2. У тексті речення розміщені в будь-якій послідовності.
3. У тексті речення розміщені у певній послідовності.
4. Текст складається із зачину, основної частини і кінцівки.
5. Не зв’язані за змістом речення утворюють текст.
6. До тексту можна дібрати заголовок.
III. Заключна частина.
1. Рефлексія. Вправа «Мікрофон».
- Чого ви сьогодні навчились на уроці?
- Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?
- Чи справдились ваші очікування?
2. Метод «Капелюшки де Боно»
Білий. Що вам відомо про речення?
Червоний. Для чого потрібно знати, з чого складається речення?
Чорний. Побудуйте речення із п’яти слів.
Зелений. Чи це речення « Відлетіли у вирій…»? Доведіть.
Синій. Для чого вам потрібні знання, одержані сьогодні на уроці?
3. Домашнє завдання.
Скласти казку про зиму.