Урок-"Ажурна пилка". "Способи дієслів: дійсний, умовний, наказовий".

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 7 класу за підручником О. П. Глазової. Урок-"Ажурна пилка". "Способи дієслів: дійсний, умовний, наказовий". Підготувала вчитель української мови та літератури Нижньояблунського ОЗЗСО І - ІІІ ст. - ЗДО Квич Надія Миколаївна.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

2023 – 2024 

Тема. Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).

Мета: - Ознайомити здобувачів знань зі способами дієслів, навчити розрізняти їх, формувати вміння утворювати різні способи, правильно вживати їх у мовленні.

-                Розвивати навички сприймати, аналізувати та узагальнювати матеріал способом «навчаючи, учусь».

-         Виховувати мовну культуру.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Форма уроку: Урок – Ажурна пилка.

 

 

ХІД УРОКУ

 

 

І. Організаційний етап.

 

1.  Створення сприятливого психологічного клімату, налаштування на роботу.

Вчитель. Добрий день, діти! Рада вас бачити! Нас чекає сьогодні незвичайний урок. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте уважними, старанними, організованими, комунікабельними, наполегливими, дружніми, ввічливими! Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

2. Створення «домашніх» та «експертних» груп.

Клас поділено на групи: «домашні» (за номерами) та «експертні» (за кольорами).

Кожен учень отримує свій номер (для роботи у «домашній» групі) і колір (для роботи в «експертній» групі).

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

  1. Діти, прошу розгорнути зошити, записати число, класна робота.
  2. На дошку виведений текст усмішки. Завдання учням: прочитайте усмішку. Випишіть з неї слова у три колонки, які називають дію:          а) реальну, б) можливу за певних умов, в) яка виражає наказ або прохання.

Дитина плакала і кричала. Її запитали, що з нею.

-         Я загубила дві копійки, які мені дала мама.

-                Перестань, - сказали їй, - візьми дві копійки замість твоїх і не плач більше.

Тільки-но вона їх отримала, як почала ще дужче кричати.

-         Чого ти кричиш? – запитують її знову.

-                Плачу тому, що, якби я не загубила ті дві копійки, у мене тепер їх було б аж чотири…

 

  1.          Запитання до учнів: Як ви вважаєте, якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку?

 

ІІІ. Формулювання здобувачами освіти теми уроку.

Повідомлення мети та завдань на уроці.

 Очікувані результати

Вчитель. Учні, а чого ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

За допомогою методу «Мікрофон» учні розповідають про свої очікування від уроку.

 

І V. Робота над епіграфом

Вчитель. Учні, прошу записати у зошити тему нашого уроку.

А девізом уроку я пропоную взяти такі слова:

Працюємо дружно й сумлінно,

щоб знати рідну мову на «відмінно»!

Запишіть, будь ласка, епіграф у зошити і подумайте, чому саме такі слова є девізом нашого уроку. А ми з вами повернемося до нього вкінці уроку.

 

V. Опрацювання навчального матеріалу

 

1. Слово вчителя

Діти, спочатку ви працюватимете у «домашніх» (за номерами) групах, де ви вивчите та обговорите свій матеріал. Щоб ефективнішою була ваша робота, оберіть головуючого, тайм-кіпера (слідкує за часом), секретаря та доповідача.

 

2. Робота у «домашніх» групах (4 хв.)

Завдання кожної групи: опрацювати теоретичний матеріал (ознайомитися з правилами про дійсний (1гр.), умовний (2гр.) , наказовий (3 гр.) способи дієслів) та навести по 6 прикладів на кожну групу дієслів відповідно.

 

3. Робота у «експертних» групах (6 хв.)

Слово вчителя

Діти, зараз ви створите «експертні» групи відповідно за кольорами. Кожен з вас у новосформованій групі виступатиме в ролі «експерта» з питання, над яким ви працювали у «домашній» групі, та отримаєте інформацію від представників інших груп. Таким чином ви матимете можливість поділитися своїми знаннями і перейняти знання інших.

(Діти діляться одні з одними почергово набутими знаннями. Всі напрацювання записують у зошити.)

 

4. Оголошення результатів роботи у групах (5 хв.)

Діти повертаються знову у свою «домашню» групу, щоб поділитися новою інформацією, яку їм надали учасники інших груп. Роблять спільні висновки. Доповідачі кожної групи складають усні лінгвістичні повідомлення по засвоєному матеріалу. Всі уважно слухають та, при потребі, доповнюють.

 

5. Творча робота у «домашніх» групах

Записати по три прислів’я з дієсловами різних способів. Підкреслити дієслова, визначити спосіб кожного. Дібрати до кожного синонім та антонім, уживши в тому ж способі.

 

7. Робота з підручником

Виконати вправи 175, 176 (усно).

Виконати вправу 179 (письмово, робота біля дошки).

(Переписати речення. Визначити і підкреслити граматичні основи. Указати способи дієслів.)

 

VІ. Підсумок уроку

Інтерв’ю-опитування.

-         Що на уроці виявилося для вас найцікавішим?

-         Що було найскладнішим?

-         Про що ви сьогодні на уроці дізналися?

Оцінювання учнів головуючими групи, а також вчителем.

 

VІІ. Повернення до епіграфа.

Діти, прошу ще раз зачитати епіграф уроку. Скажіть, будь ласка, як ви розумієте даний вислів, і чому саме такі слова сьогодні стали епіграфом нашого уроку?

 

VІІІ. Очікувані результати.

         Рефлексія.

Використання техніки формувального оцінювання «Дерево досягнень»:

Червоний кленовий листок – урок пройшов без користі.

Жовтий листок – урок був звичайним.

Зелений листок – урок був цікавим.

А чи справдилися ваші очікування віл сьогоднішнього уроку?

Прошу записати на вибраних вами листочках результати ваших очікувань.

А тепер кожен швиденько озвучить і прикріпить свій листочок на наше дерево досягнень.

 

ІХ. Домашнє завдання:

Вивчити теоретичний матеріал на с. 92.

Напишіть твір-роздум «Якби я був чарівником…». Визначте способи дієслів.

 

Х. Дякую!

Всім дякую за урок! Без вас я не змогла б його провести.

Ви були дуже зібрані і показали чудові результати.

Тож побажаємо один одному удачі і великого бажання вчитися, читати, мислити та з легкістю долати будь-які перешкоди на шляху до вершини мрій.

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 січня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку