Урок- драматизація казки «Колобок» ТЕМА. Нумерація чисел від 11 до 20. Лічба предметів в межах 20. Порів

Про матеріал

Закріплювати у дітей навички кількісної та порядкової лічби в прямому та зворотному порядку; вправляти у встановленні відповідності між числом та цифрою; удосконалювати вміння визначати наступне та попереднє число відносно заданого; розвивати логічне та аналітичне мислення; виховувати інтерес до пізнавальної та логіко-математичної діяльності та ін

Перегляд файлу

                              МАТЕМАТИКА 1 клас

Урок- драматизація казки «Колобок»

ТЕМА. Нумерація чисел від 11 до 20. Лічба предметів в межах 20.                                                                             Порівняння чисел.

МЕТА : вчити дітей читати числа другого десятка і записувати їх; закріплювати вміння розв`язувати задачі; розвивати творче мислення, увагу, пам`ять школярів; розвивати навички виразного читання віршованого тексту. Виховувати працьовитість, любов до математики, уміння працювати у парі, виховувати бажання читати українські народні казки, дружні стосунки між однокласниками.

Обладнання: мультимедійна презентація , картки з цифрами, таблиця з десятками, костюми для героїв казки «Колобок».

                                                    ХІД  УРОКУ

  1. Організація учнів до уроку.

Добрий день!

У добрий час

Радо ми вітаємо вас!

З миром зустрічаємо.

Щастя вам бажаємо!

Вчитель.

Наш урок цікавим буде!

Казку люблять усі люди!

І дорослі і малі,

Тобто й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх,

Починаємо мерщій!

2.Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель. А чи хочете ви довідатись, яка казка завітала сьогодні до нас на урок? Тоді виконайте завдання. ( Завдання на дошці і перед кожним із дітей).

3+2

10-9

3+3

8-6

2+1

6-2

5+2

Б

К

О

О

Л

О

К

Колобок.

Молодці, виконали завдання, тож вирушаємо у подорож, під час якої ми будемо читати числа другого десятка, рахувати в межах 20, розв`язувати задачі.

Розповім вам, дітлахи,

Давню казку, ось яку…

Не в болоті, ні в ліску,

Край села стояла хата.

Там жили дідусь, бабуся.

Роботящими були, мали свинку,

Пасли гуси, часто пиріжки пекли.

Дід. Навари, бабо, мені вареників.

Баба. Та з чого я тобі їх наварю, муки ж немає!

Дід. А ти по засіках помети, по закутках пошкреби, та й набереться трішки, хоч на колобок вистачить.

Баба. ( Співає). А мій милий чорнобривий колобочка хоче,

                            А мій милий чорнобривий колобочка хоче.

Дід. ( Співає). Навари, милая, чи спечи, милая,

                           Навари чи спечи, моя чорнобривая.

( Баба «ліпить» колобка і садить його у піч, потім виймає).

Спекла баба увечері Колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Непосидючий, допитливий. Лежить Колобок на віні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому.

Усний рахунок.

  1. Від 1 до 10, від 10 до 1.
  2. Від 4 до 8, від 9 до 3.
  3. Назвати сусідів числа 6, 3.
  4. Назвати попереднє число до 4, 9.
  5. Знайти різницю чисел 10 і 2.
  6. Зменшуване 8, різниця – 3. Знайти невідомий від`ємник.
  7. Дівчата називають попереднє, хлопці – наступне число: 3, 8, 10, 13, 7.

Мріяв, мріяв Колобок і не помітив, як настав ранок, і сонечко засяяло на небі. Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і помандрував у ліс.

Колобок ( співає): Я такий гарненький:

                                  Щічки рум`яненькі

                                  Ще й біленьке личко.

                                  А я все дивлюся,

                                  Куди покочуся.

                                  А я все дивлюся

                                  Куди я покочуся.

Вискочив Колобок на галявину. Подув вітерець і переплутав нам усі цифри. Треба поставити їх на свої місця.

Гра « Переплутанка». ( 1, 3, 4, 2, 7, 5, 6, 10, 8 9)

А тепер навчимо нашого Колобка писати каліграфічно і красиво. Пропишемо його улюблені числа О, 10, 20.

  • Як ви гадаєте, чому  саме вони так подобаються Колобку?

Колобок біжить і бачить: ліс навколо, дерева-велетні стоять. Аж ось назустріч йому Зайчик.

Зайчик. Ой за гаєм, гаєм я собі стрибаю,

                Вушками і лапками вміло чеберяю.

                Вийду із лісочка,а за ним  - хатинка,

                Може мор квочку знайду, або капустинку.

( Зайчик підходить до Колобка)

  • Ой, а хто ти такий?
  •  Я Колобок!

Зайчик. Так, стань рівненько, повернись.

              Ну й круглий ти! Куди не глянеш –

              Що впоперек, що в довжину.

              Комусь сніданком в лісі станеш,

              Тікай, бо зараз дожену.

Колобок. Хіба я що тобі зробив?

Зайчик. Ось ти повинен що зробить:

                Якщо розв`яжеш ти завдання,

                Я тебе без покарання, Колобочок, відпущу

                І морквинкою пригощу.

Робота над утворенням чисел другого десятка з десятків та одиниць.  (Підручник.с.87)

ЗАЄЦЬ. 1,2, 7, 3, 9…Ой, лихо, маю діток я багато,

                                   Треба їх погодувати.

                                   Але що ж мені робити?

                                   Треба все це полічити.

                                   А я в школу не ходив

                                   Й математику не вчив.

Робота в зошитах.

Колобок просить нас допомогти Зайчику порахувати:

  • скільки у нього морквинок, якщо їх кількість складає 1 дес. 6 од.;
  • скільки у нього бурячків, якщо їх кількість складає 1 дес. 1 од.;
  • скільки у нього картоплин, якщо їх кількість складає 1 дес. 8 од.;
  • скільки у нього яблучок, якщо їх кількість складає 1 дес. 9 од.

( Запис у зошитах: 16, 11, 18, 19)

ФІЗХВИЛИНКА.

У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка

Вийшли вранці на зарядку.

Похитали головою,

Раз притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз.

Раз присіли, піднялись,

Головою похитали

Й працювати знов почали.

4. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

Втік від Зайця Колобок,

Аж тут назустріч сірий Вовк.

ВОВК. Я голодний і сердитий,

Хочу їсти, хочу пити.

В мене повний рот зубів,

І ще жодний не поїв.

( Дивиться на Колобка)

Який кругленький!

Здрастуй, друже!

Ти може з м`ясом пиріжок?

Мені щось голову вже кружить,

Ступи до мене хоч на крок.

До тебе тягне дивна сила.

Я з` їсти маю на меті

Ще й ту, що так тебе ліпила

І має руки золоті.

КОЛОБОК. Не їж мене, Вовчику!

ВОВК. Тоді допоможи мені розв`язати  приклади, бо

Я до школи не ходив,

І уроки не учив,

Не читав і не писав,

І по нотах не співав,

Тож нічого не пізнав.

  • Щоб виконати завдання Вовчика, треба поставити необхідні знаки дій.

( Діти працюють в зошитах, на екрані – перевірка)

10*2 = 8                   13*3 = 10                 14*4 = 10

12*2 = 10                 7*3 = 10                   4*4 = 8

3*3 = 0                     11*10 = 1                 3*7 = 10

7*1 = 6                     4*2 = 6                     10*2 = 12

5*3 = 8                     8*3 = 5                     9*8 = 1

ВОВК. Спасибі, Колобочку, подякуй діточкам.

             А я тепер віднині учитись буду сам.

РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ.

Покотився Колобок далі, а тут назустріч волохатий Ведмідь.

ВЕДМІДЬ. Я Ведмедик волохатий,

                   Люблю ягідки й медок.

                   Ой, а що це так запахло?

                   Смачний, мабуть, Колобок?

Ой, як же мені хочеться тебе з їсти. Ти такий запашний!.

КОЛОБОК. Не їж мене, Ведмедику, я тобі у пригоді стану.

ВЕДМЕДИК. Ну тоді, Колобочку, допоможи мені задачі розв`язати.

Колобок у ліс зайшов,

10 грушок там знайшов.

Ще 4 Зайчик дав.

Скільки груш, порахував?

На городі Зайчик вміло

Моркву рвав – оце так диво!

9 з їв, а вирвав 10.

Скільки повинно зостатись?

Дід буряк саджає в полі –

Вже рядків таких доволі.

Вчора 10, сьогодні 7.

Порахуй-но їх усі!

На листочку край ріки,

Примостилися жуки.

Троє чорних, наче ніч,

Троє рудих. Скільки всіх?

Хитра лиска рибку їла,

На пеньок хутенько сіла.

Було 20 карасів,

Аж тут Вовчик ще підсів.

Разом з` їли 10 штук.

Залишилось скільки риб?

ВЕДМІДЬ. Ой, лихо мені, лихо!

                   Оце мені біда!

                   Болить у мене горло,

                   Живіт і голова.

КОЛОБОК. Що трапилось, Ведмедику?

                      Невже ти захворів?

ВЕДМЕДИК. Та вчора я малини

                        Немитої поїв.

                        Та ще в холодну річку

                        По шию аж забрів.

                        А коли ішов додому,

                        То впав через пеньок,

                        Набив собі я лоба,

                        Загнав 100 колючок.

КОЛОБОК. Ой, лишенько!

                     Тож треба йому допомогти.

                     Потрібно нам скоріше

                     До лікаря іти.

ВЕДМІДЬ. Та був тут лікар вранці

                    І трави він здобув,

                    Та що від чого пити

                    На лихо, я забув.

( Показує пучок трав)

  • Діти, давайте  допоможемо Ведмедику!

( Діти розказують, що коли використовують)

Подорожник – лікує рани.

Липа, бузина – від кашлю.

Звіробій – від болю в животі.

Хміль і м`ята – кладуть під голову, щоб не боліла.

Малина – від простуди, від кашлю, ангіни.

М `ята – заспокійливий засіб.

Ромашка – для полоскання горла.

ВЕДМЕДИК. Дякую вам, діти.

ФІЗХВИЛИНКА.

На пальчики встанемо –

До хмарин дістанемо.

Один, два, три, чотири,

До хмарин дістанемо.

Нахиліться стільки раз,

Скільки квіточок  у нас. (6)

Один, два, три, чотири, п ять –

Добре вміємо рахувать.

Скільки покажу грибків,

Стільки ви зробіть стрибків. (4)

Один, два, три, чотири, п ять –

Час усім відпочивать.

Колобочок наш біжить і знов пісні співає, а поблизу, десь за горбком, Лисичка вже його чекає – зустрітись хоче з Колобком.

ЛИСИЦЯ.

Чи є в світі молодиця,

Краща за мене, Лисицю?

Подивіться на мій носик,

І на гарний пишний хвостик.

Рум` ясненьке в мене личко,

Правда ж гарна я Лисичка?

Люблю курку, люблю гуску,

Можу з` їсти трясогузку.

Люблю рибку, люблю птичку,

Бо я ж хитрая Лисичка.

( Обнюхує Колобка)

Звідки штука ця взялась?

Фе! Зовсім не пахне м`ясом.

( Щипає Колобка)

Ой, здається саме тісто.

Ні, не буду його їсти!

Мене ти не бійся.

Тебе я не з` їм.

Не їм пиріжків я

Вже років із сім.

Оце і фігуру таку

Гарну маю,

Тому що мучного

Давно не вживаю.

Натомість візьму його я швиденько,

Відведу назад стареньким.

Щоб їм більше не скучать,

Буде він за онуча. ( Веде Колобка).

Добрий день у вашій хаті!

Чи здорові, чи багаті?

БАБА. ( Сумно).

Та все добре. Лиш в лісок

Втік учора Колобок.

ЛИСИЦЯ.

Не сумуйте, йдіть стрічать,

Привела я втікача.

Лиш завдання розв `яжіть,

А тоді його беріть.

ВЧИТЕЛЬ. Колобочка виручаєм, зараз числа порівняєм.

15 * 12     13 * 17     19 * 14     16 * 16

13 * 16     14 * 20     18 * 15     17 * 19

Учні розв` язують самостійно, потім – взаємоперевірка.

Хвилинка розвантаження. Завдання « Перевір свою пильність»

( Серед намальованих колобків знайти двох однакових)

5. ПІДСУМОК.

Всі завдання розв`язали,

Перешкоди подолали,

Тож, мерщій, часу не гайте,

Що робили – пригадайте?

  • Кого Колобок зустрів другим?
  • Яким по порядку був Ведмідь?

 

КОЛОБОК.

Дякую, що ви мене рятувати поспішали,

Так завзято працювали, всі задачі розв` язали.

Скажем дружно ми усі, що ви просто : «Молодці»

Молодці, діти, допомогли Колобку. Ви показали, що вмієте розв`язувати приклади, задачі, а головне – дружити. Допомагайте одне одному так, як ви це робили на уроці!

Дякую всім за урок!     

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
1233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку