До розіграшу
залишилось:
16 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок -гра з української мови "Розумники, розумниці"

Про матеріал

Узагальнення теоретичних знань з вивчених тем за блоками: мова, мовлення,текст, речення, будова слова, іменник.

Мета: узагальнити теоретичні знання з вивчених тем, вміти застосовувати знання практично, розвивати уважність, мислення, виховувати культуру мовлення.


Перегляд файлу

Урок української мови (3 клас)

 

Урок – гра

«Розумники й розумниці»

 

Мета: узагальнити теоретичні знання з вивчених тем, вміти застосовувати знання практично, розвивати уважність, мислення, виховувати культуру мовлення.

Урок:  узагальнення.

Обладнання: баян, ноти, карточки з завданнями.

 

Хід уроку:

 

  1. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюємо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти просто молодці!

 

II.  Мотивація діяльності.

Діти! Сьогодні урок буде незвичайний, адже ми проведемо його у вигляді

 гри «Розумники - розумниці».

 

III. Представлення команд.

(Назва, девіз, пісня)

Команда(1):     Козачата

Девіз: Ми України доньки й сини,

          Будем для неї жити й рости.

Пісня « Наша мова».

Команда(2):Барвінчата

Девіз: Ми є діти українські,Вкраїнського роду

          Українці, то є назва славного народу.

Пісня «Любіть рідну мову».

 

IV. Теоретично – практичний блок завдання.

          Блок 1

1)  Що таке мова?

(Мова – найважливіший засіб спілкування.)

2)  Які види мовлення ви знаєте?

(Усне, писемне.)

3)  Писемне мовлення…

(Усе написане і надруковане – це писемне мовлення.)

4)  Що таке текст?

(Обєднані за змістом речення становлять текст.)

 Завдання: Складання тексту .(Дітям роздається речення.) (додаток 1)

 

          Блок 2.

5)  З яких частин складається речення?

(Зачин, основна частина, кінцівка.)

6)  Яких видів бувають тексти?

(текст-розповідь, міркування, опис.)

Завдання: Визначити, до якого виду тексту належать дані тексти. (додаток 2)

 

 

 Блок 3.

7)  Що таке речення?

(Звязані за змістом слова – це речення. Речення має закінчену думку.)

8)  Які бувають речення за метою висловлювання?

(Розповідні, питальні, спонукальні)

Завдання: вказати до якого виду речень, за метою висловлювання відносяться подані речення (додаток 3)

 

          Блок 4.

9)  Головні члени речення це - . . . (підмет, присудок).

10) Член речення, який вказує, про кого або про що говориться в реченні, називається . . .   (підметом).

11) Член речення, який вказує, що говориться про підмет, називається . . . (присудком).

12) Омоніми – це . . . (слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різне значення).

13) Антоніми – це . . .(слова, протилежні за значенням).

14) Синоніми – це . . .(слова, близькі за значенням).

 

          Блок 5.

15) Основа – це . . . (частина слова без закінчення).

16) Закінчення – це . . . (змінна частина слова).

17) Префікс – це . . . (частина основи, що стоїть перед коренем).

18) Суфікс – це . . . (частина основи, що стоїть після кореня).

19) Яку частину слова ми не назвали?

Корінь.

20) Корінь – . . . (це спільна частина споріднених слів).

 

          Блок 6.

21) Іменник – це . . . (частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання хто?, що?).

22) Назви істот – це . . . (назви людей і тварин. До них ставимо запитання хто?).

23) Назви неістот – це . . . (назви неживих предметів. До них ставимо питання що?).

24) Власні іменники – це . . . (прізвища, імена, по батькові людей, клички тварин, назви країн, міст, сіл, вулиць, річок, озер. Власні іменники пишуться з великої букви).

Завдання: розподіліть подані іменники по родах. (додаток 4)

25) Іменники змінюються за . . . (числами. Чисел є два: однина і множина).

26) Іменники змінюються за . . . (відмінками. Їх сім.).

 

V.  Домашнє завдання. Хто більше.

Змагання на знавців прислів’їв та приказок.

 

VI. Підсумок уроку.

Оцінювання.  Нагородження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БЛОК   1

 

БЛОК    2

 

БЛОК    3

 

БЛОК    4

 

БЛОК    5

 

 

 

Урок з української мови

3 клас

 

Урок – гра

Розумники – розумниці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
7 лютого
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку