Урок Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Задачі на дві дії різного ступеня.

Про матеріал

Урок математики пропонується для вчителів початкових класів. Під час проведення уроку повторюються і узагальнюються знання учнів, які вони отримали раніше. Елементи гри, які використовуються на уроці, викликають в учнів позитивні емоції. Цікаві завдання сприяють розвитку пізнавальної діяльності, підвищують увагу й працездатність.

Перегляд файлу

Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Задачі на дві дії різного ступеня.

Мета. Повторити і закріпити табличне множення числа 2; формувати навички розв’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, математичну мову; виховувати інтерес до математики.

Обладнання. Картки для індивідуальної роботи, схеми задач, дидактичний матеріал до усної лічби, віяла цифр, картки для самостійної роботи в парах.

 

Хід  уроку

Організація  класу

Учитель. Встаньте, діти, поверніться,

Гостям нашим усміхніться

Привітайтеся чемненько

І сідайте всі рівненько.

- Починаємо урок математики.

Учитель. – Наш девіз:

Думаємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Рахуємо – точно!

Пишемо – красиво!

Закріплення матеріалу

1.Повідомлення  теми і мети.

( Декілька учнів працюють з картками).

Картка № 1 

Задача                                                                                                                    

В одному пакеті 2 кг пшона.                                                     

Скільки кг пшона в 3 таких пакетах?

Приклади

2 2 + 3              2 7 - 5

2 4 + 6              2 9 - 4

 

Картка № 2

Задача

У трьох вазах по  2 груші.

Скільки  всього груш?

 

Приклади

2 5 + 4           2 8 - 9

2 6 + 9           2 9 – 3

Картка № 3

Порівняти

2 + 2 + 2       2 2

2 4      2 + 2 + 2 + 2

2 5      2 6

Вставити числа

      3 = 6              2        = 14

2        = 10     8 = 16

 

 2.Усна лічба

1) На таблиці зображені геометричні фігури з числами.

 

 

 

-Що це за числа?

- Пропишемо цифру 2, яка позначає число 2.

( Діти прописують цифру 2, дивлячись на таблицю цифр).

2) Гра « Комп’ютер»

 

 

 

3) Гра « Математичне дерево»

2• 2• 3

9 4 7

6 8 4 2

 

 

( Двоє учнів працюють біля магнітної дошки)

 

4)  Математичний диктант  з віялами цифр.

• Чому дорівнює добуток  2 і 3 ?

• 1 – й множник – 2,  2 – й множник – 7, чому дорівнює добуток?

• На яке число треба помножити  2, щоб отримати 10?

• Я задумала число, помножила його на 2 і отримала 4. Яке число я задумала?

• На яке число треба помножити 2, щоб  отримати  14?

( Перевіряються відповіді тих учнів, які працювали біля магнітної дошки).

5)  Задачі – вірші

Дві лисички, дві сестрички

Заплели по дві косички

Скільки разом у лисичок

Є заплетених косичок? (4)

 

Біля ґанку – дві Тетянки,

Біля тину – дві Христини,

Біля річки – дві Марічки,

А на лузі – дві Ганнусі

Тих дівчаток так багато!

Порахуйте їх  малята! ( 8)

 

3.Робота над задачами                                                             а)( На набірному полотні демонстраційний матеріал: тарілки з яблуками).

Діти складають задачу. ( В одній тарілці 2 яблука. Скільки яблук у трьох тарілках?)

(Розбір задачі).

- Давайте  ускладнимо  задачу.

Діти складають задачу. (На трьох тарілках по 2 яблука, а на одній тарілці 3 груші. Скільки всього яблук і груш?)

( Проводиться повний аналіз задачі).

б)Робота над задачею з підручника № 439

Діти самостійно читають задачу. Потім один учень читає вголос. Розбір задачі проводить учень. Один учень розв’язує біля дошки, всі інші самостійно.

1 п. – 2 кг

7 п. - ?

Перевірка: діти звіряються з дошкою, один учень коментує розв’язання і відповідь.

 

в) Задача № 440 ( сам. роб.)

 

Фізкультхвилинка

Ми з – за парт мерщій встаєм 

Лінькам волі не даєм,

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

Думки наші прилетіли,

Ми за парти тихо сіли.

 

г) Скласти задачу за малюнком.

 

    

    

 

 

 


 

 

 

 

( На майданчику 5 двоколісних велосипедів і один триколісний. Скільки всього коліс у цих велосипедів?)

( На дошці записані вирази до цієї задачі).

2 • 5     2 • 5 + 3      2+ 5 – 3    ( 2 + 5 ) + 3

4. Робота над прикладами з підручника № 438

( Діти самостійно розв’язують приклади).

На дошці записані відповіді:  15; 24; 18; 9; 34; 26

(Проводиться самоперевірка за допомогою сигналів).

Гра « Склади приклади»

( Діти працюють в парах. На партах картки з позначками. Учні повинні розшифрувати позначки, скласти і розв’язати приклади. Кожен ряд отримує свої приклади)

  1. й ряд (зелений колір) 

+

-

+

2 - й ряд (синій  колір)

+

+

-

3 - й ряд (жовтий колір)

-

+

+

Позначки:

0 -         3 -

1 -          4 -

2 -          5 -

6 -         8 -

7 -          9 -

( Учні самостійно працюють. Пара, яка виконала завдання, показує готовність  - рука до руки).

Перевірка : 1- й ряд  – перевіряють  мовчки ( вчитель показує відповіді);

2 – й ряд – читає  один учень, інші повторюють хором;

3 – й ряд – читають повністю приклади, відповіді показують сигналами).

              Підсумок уроку

Учитель:  Що ми повторили на уроці математики?

Що вам сподобалось?

Учитель: Хто сказав, що математика – це нудна наука?

Діти: Математика – цікава і весела штука!

Учитель:  Дякую, діти! На цьому наш урок закінчено.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кравцова Ганна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Цибульська Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 січня 2019
Переглядів
2195
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку