Урок -кейс . Загадки, прислів`я, приказки. Узагальнювальний урок

Про матеріал
Кейс-технологія - сучасна освітня технологія, в основі якої лежить аналіз проблемної ситуації. Вона об'єднує в собі одночасно і рольові (командні) ігри, і метод проєктів, і ситуативний аналіз. Кейс-технологія - це не повторення за вчителем, не переказ параграфа або статті, не відповідь на питання викладача, це аналіз конкретної ситуації, який змушує підняти пласт отриманих знань і застосувати їх на практиці. Мета кейс-технології: поглиблене вивчення предмета; підготовка до олімпіад, конкурсів; індивідуалізація навчального процесу.
Перегляд файлу

Українська література     5 клас

Загадки, прислів’я та приказки. Узагальнювальний урок

 

Мета: Формувати:

предметні компетентності:

- перевірити та закріпити знання учнів про загадки, прислів’я та приказки;

ключові компетентності:

-  використовувати українську мову  для духовного, культурного та національного самовияву;розвивати кмітливість, інтерес до народної творчості; створювати і розгадувати ребуси, пантоміму;

- виховувати шанобливе ставлення до мудрості нашого  народу.

Обладнання:предмети: годинник,голка,сіль,зошит,ручка,гребінець, ложка, цвях,яйце,свічка.

Тип уроку: урок перевірки та закріплення знань (урок-кейс)

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. 2 хв.

      ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

Повідомлення теми та мети уроку. 2 хв.

Кейс-технологія - сучасна освітня технологія, в основі якої лежить аналіз   проблемної ситуації. Вона об'єднує в собі одночасно і рольові (командні) ігри, і метод проєктів, і ситуативний аналіз.

Кейс-технологія - це не повторення за вчителем, не переказ параграфа або статті, не відповідь на питання викладача, це аналіз конкретної ситуації, який змушує підняти пласт отриманих знань і застосувати їх на практиці.

Мета кейс-технології:

поглиблене вивчення предмета;

підготовка до олімпіад, конкурсів;

індивідуалізація навчального процесу.

   ІІІ. Перевірка знань за допомогою кейсів.

Заздалегідь учні поділилися на дві команди.

За ходом змагань слідкує компетентне журі.

Слово вчителя. 3 хв.

Загадки, прислів'я, приказки - усна народна творчість - це народні казки, прислів'я, загадки, вислови, пісні.     Усну народну творчість ще називають фольклором, що в перекладі з англійської - народна мудрість. Фольклор узятий з різних джерел на основі безпосередніх спостережень над навколишнім життям, відтворює історію, культуру, побут, традиції, вірування.

 Загадки, мабуть, найменше потребують коментарів. Вони завжди такі цікаві й не мають жодних вікових обмежень: сприяють розвитку кмітливості дітей і образного мислення, але ж і дорослі мусять підтримувати гнучкість свого розуму. 

Бесіда

-                    Що називається загадкою?

-                    На які види поділяються загадки?

Представлення команди (назва).

Кейс І «Дерево мудрості». 5 хв.

Учні зривають листочки з «дерева мудрості», на яких записані номера загадок, та дають відповіді.(Загадки можна дати з підручника)

1.                Взимку горою, а весною водою (сніг).

        2.                Хто малюнок на вікні уночі зробив мені? (мороз).              

3.               Всі його люблять, всі його чекають,

                 А хто подивиться — кожен скривиться (сонце)

4.                Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла. (Картопля)

5.                Має шкір сім, витискає сльози всім (цибуля).

6.        У двох матерів по п'ятеро синів (руки й пальці).

7.                 Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках (капуста).

        8.                 Літом одягається, а на зиму одежі цурається (дерево).

9.                 Що то за віконця, що допомагають бачити сонце? (Окуляри)

10.               Рукавом махнув, дерева нагнув (вітер).

        11.               У воді купалася, а сухою зосталася (качка).

12.               Кінь сталевий, вівса не просить, а оре і косить. (Трактор)

13.               Хто мовчить, а всіх людей навчить? (Книга)

14.             Зубів не має, а кусає (мороз).

       15.              Один баранець пасе тисячі овець (місяць)

 16.    Чорна  корова  всіх людей  поборола,  а   білий віл всіх підвів(ніч та день).

          За кожну правильну відповідь – 1 б.

Кейс ІІ  «Літературний аукціон» 5 хв.( на столі лежать різні предмети. Після читання загадки команда повинна показати відповідь-предмет)

1.Що це за штука, що день і ніч стука?  (Годинник).

2.Що за гість, що сам себе їсть?(Свічка)

3. У воді росте та води боїться.(Сіль)

4. Із зубами, та не кусається. (Гребінець)

5. Людей годує,сама голодна,часом гаряча, часом-холодна. (Ложка)

6. Хто сам голий , а інших одягає?(Голка)

7. Хто в руки не візьме - по голові б’є. (Цвях)

8. Грамоти не знаю, а весь вік пишу.(Ручка)

9. Буваю в лінію, буваю в клітинку, можна в мені писати, можна – малювати.(Зошит)

10. В одній бочечці два півня , та не сколочуються.(Яйце)

За кожну правильну відповідь – 1 б.

Кейс ІІІ «Ребуси»  3хв.

За даними ребусами відгадати відповідь.

 Кожна  правильно названа відповідь – 1 б.

Слово вчителя. 2 хв.

До неоціненних коштовностей фольклору будь-якого народу, а відтак і українського, належать прислів'я та приказки. Вони є узагальненою пам’яттю народу та результатом його спостережень над життям і явищами природи, що дає змогу молодому поколінню формулювати погляди на етику, мораль, історію й політику.

Бесіда

-                    Що називається прислів’ям? Приклади.

-                    Що називається приказкою? Приклади.

Кейс ІV  «Юні знавці прислів’їв та приказок». 

Конкурс капітанів. 5 хв.

Капітани отримують по чотири  запитання.

Кожна правильна відповідь – 1 б.

1. Яким прислів’ям оцінюють вашу працю, якщо ви швидко й добре відремонтуєте стілець, радіоприймач, тощо? (Діло майстра величає.)

2. Яке прислів’я ви згадаєте, якщо довго не могли відгадати загадку, а разом із товаришем зробили це швидко? (Голова добре, а дві — краще.)

3. Що скаже вчитель тому, хто першим здав самостійну роботу, виконану неправильно? (Поспішиш — людей насмішиш.)

4. Якщо ти постійно усім цікавишся, втручаєшся з питаннями в розмову старших, що тобі можуть сказати? (Багато будеш знати — швидко постарієш.)

5. Якщо з тобою трапиться біда і до тебе на допомогу прийдуть друзі, яке прислів’я ти згадаєш? (Друзі пізнаються в біді.)

6. Яке прислів’я допоможе тобі відшукати дорогу в незнайомому місті? (Язик до Києва доведе.)

7. Назвіть приказку, яка означає «стало відомо про щось» (Сорока на хвості принесла).

8. Назвіть приказку, яка означає «недбале виконання роботи» (Косо, криво, аби живо).

Кейс V  «Юні художники». 2 хв.    Домашнє завдання.

Кожна команда  намалювала малюнок, який би відображав зміст прислів`я. Один учень з команди представляє його.

-Язик до Києва доведе.

-Яблука від яблуні недалеко падають.

Максимально 5 б.

Кейс VІ  «Народ скаже, як зав’яже» 3хвЗнайди половинку». У конвертах знаходяться слова. Командам потрібно скласти з них відомі прислів’я.

Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш.

Більше діла, менше слів.   Максимально 2 б.

Кейс VІІ  «Пантоміма». 2 хв. Кожна команда готувала пантоміму-прислів`я  заздалегідь. Команда – суперник повинна дану пантоміму відгадати. Максимально 2 б.

  Кейс VІІІ «Скриня мудрості».(«Хто більше»)Колективна робота. 4 хв.

Декілька хвилин команди записують прислів’я  та приказки.

 Кожне прислів`я – 1 б.

  IV. Підсумок уроку. 2 хв.

Гра мікрофон:

-              Що сподобалось на уроці?

-              Про що дізналися?

-              Що було найцікавішим?

Вчитель оголошує оцінки за урок.

Журі повідомляють результати гри.

V.  Виставлення оцінок. 2 хв.

  • VІ.   Домашнє завдання. 2 хв. 1.Прочитати сторінки 130-137 підручника.
  • 2. Виписати художні засоби з твору Л. Глібова «Хто сестра і брат?»
docx
Додано
21 січня 2022
Переглядів
1840
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку