Урок -подорож " Екологічною стежинкою"

Про матеріал
Тема . Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до прикладів виду 40 + 47 , 2 + 47 . Розв`язування задач складанням виразу. Мета . Опрацювати різні випадки додавання двоцифрового числа ; вправляти учнів у розв`язанні задач складанням виразу ; розвивати вміння знаходити причинно- наслідкові зв`язки ; виховувати бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Урок – подорож « Екологічна стежинка »

 

Тема . Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до прикладів виду  40 + 47 ,  2 + 47 . Розв`язування задач складанням виразу.

Мета .   Опрацювати різні випадки додавання двоцифрового числа ; вправляти учнів у розв`язанні задач складанням виразу ; розвивати вміння знаходити причинно- наслідкові зв`язки ; виховувати бережне ставлення до природи.

Тип уроку . Комбінований .

Обладнання . Малюнки , схеми , таблиці , картки для групової роботи.

 

Хід уроку

І.     Організація класу.

ІІ .  Мотивація навчальної діяльності . Повідомлення теми і мети уроку .

       До нас прийшла тривожна телеграма :

Природа просить порятунку

Зеленим шелестом лісів ,

Тривожним лебединим криком ,

Змілілим плесом рік , морів .

Вона до нас із щемом в серці

Зболілі руки простягає ,

Надіючись на кращу долю ,

Про милосердя нас прохає .

Нашій землі потрібні розумні вчені , турботливі господарі, умілі працівники , Тому ви маєте бути старанними , уважними , отримати міцні знання , щоб в майбутньому , можливо , допомогти врятувати якусь частинку природи від біди , екологічної катастрофи .

Сьогодні на уроці ми будемо розв`язувати приклади , складати задачі і розв`язувати їх різними способами , але не будемо забувати про тривожну телеграму .

ІІІ .  Актуалізація опорних знань .

Гра  « Павутинка » ( Вчитель розпочинає гру – кидає клубочок ниток одній дитині , задаючи їй приклад на додавання двоцифрових чисел ; далі цей учень виконує теж саме завдання ; в результаті клас опутує павутинка ) .

ІV .  Вивчення навчального матеріалу .

Діти , зараз ми вирушимо в міський парк . Для цього розв`яжемо задачу.

 

Двадцять школярів – хлоп`ят

Вийшли прибирати парк .

Ще шістнадцять хлопчаків біжить .

Скільки хлопців всіх ? Лічить .

 

Яким виразом  розв`язується ця задача ? 16+20 , 20+16 , 20 – 16 .

Поясни прийом додавання , базуючись на вивчених випадках .

Як зручно додати до одноцифрового числа  двоцифрове ?  2 + 46 = 46 + 2

V .     Первинне закріплення вивченого матеріалу .

1.  « Пеньочок » - дитина сідає на окремий стілець і пояснює класу прийоми додавання прикладів нового виду .

2.  Самостійна робота в парах . Ігрова ситуація «Саджаємо клумбу» .

     Пари формуються так : хлопчик + хлопчик – виписують приклади , в яких додаються двоцифрові числа ; дівчинка + хлопчик – виконують приклади , в яких до одноцифрових чисел додаються двоцифрові .

VІ .    Фізкультхвилинка « Посадили деревце ».

VІІ .    Творча робота над задачами .

Перед тим , як розпочати розв`язувати задачі , послухайте народне прислів`я :

Багато лісу – не губи ,

Мало лісу – бережи ,

Нема лісу – посади .

   Наші задачі розкажуть нам про те , як зберегти  , що є і створити , щось нове .

  1. Задача № 159 . Прочитай , знайди основні слова, склади коротку умову.

Росло –  30 в’язів

Посадили - 46

Стало – ? 

Аналіз проводиться від запитання .

Діти , стало більше дерев чи менше ? Яку дію добираємо , щоб збільшити число ?

Розв`язати задачу по діях . 

2.  Задача № 371 Прочитайте  . Заповніть таблицю .

 

    Дерева

    Росли

 Посадили

  Стало

  Клени   

     50

 

 

  В`язи

  На 20 менше 

      46

      ?

       

Аналіз умови задачі розпочинаємо з умови.

Прочитайте числові дані у першій колонці . Що ми можемо знайти ?       ( Скільки росло в`язів ) . Як ? ( 50 – 20 )

Прочитайте числові дані у другій колонці . Що ми можемо знайти ?

( Скільки стало в`язів .)   Як ?  ( 50 – 20 ) + 46

Запиши розв`язок самостійно .

3.  Робота в групах . Перевірити правильність розв`язку :

     Перша і друга групи – вибрати правильну схему розв`язку ;   

третя і четверта групи – підкреслити вираз , який є розв`язком задачі ;  

п`ята і шоста групи  - знайти потрібну схему розв`язку ( геометрична символіка ) .

  1.   Пташки принесли завдання : поставити знаки  >  , <  . У якому випадку       можна порівняти  , не виконуючи обчислення ?

VІІІ .    Підсумок уроку .

Який  спосіб запису розв`язку задач вам зручніший ?

Чи потребував прийом додавання виду  40 + 47 ,  2 + 47  нових знань ?

Що ви будете робити для збереження краси і чистоти природи ?

 Хвилинка психологічної  розгрузки . Доповніть круги так , щоб вони

        віддзеркалювали  емоції радості , теплоти , надії .

           

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 березня 2023
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку