Тема уроку. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
Задачі, які розв’язуються відніманням. Розв’язування рівнянь.
Мета уроку: ознайомити учнів із прийомами письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; розвивати вміння розв’язувати задачі та рівняння із застосуванням письмових обчислень, вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати любов до Батьківщини, інтерес до знань, акуратність у роботі.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма проведення: урок-подорож.
Методико – дидактичне забезпечення уроку: Мультимедійна презентація «Мандрівка на математичному потязі», мультимедійний проектор, відеоролік «Посмішка», карта України, картки – проїзні квитки, індивідуальні картки , підручник для 4 класу Математика/ М.В. Богданович, Г.П. Лишенко– К.: Генеза, 2015. .
I . Організаційний момент. Девіз уроку
Видумуй! Пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним й уважним будь
І про кмітливість не забудь!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
а вашими вірними друзями під час роботи будуть уважність,
взаємодопомога, винахідливість.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
1учень: Приклади №389
2 учень: Завдання №388
ІV. Оголошення теми і завдань уроку. Актуалізація опорних знань
- У кожного з вас, пасажирів математичного потягу, є свій проїзний журнал (це ваші зошити), у них будете записувати свої спостереження і враження, є проїзний квиток на листопад, а дороговказом буде підручник. Рушаємо!
- Довжина кордону України 6 993 км.
- Довжина кордону з півночі на південь 893 км, а за сходу на захід - 1316 км.
- Найвища гора Кримських гір (Роман-кош) – 1545 м.
- Найвища гора Карпат (Говерла) – 2061 м
6 993 893 1 316 1 545 2 061
Завдання:
- найдіть «зайве» число;
- найдіть найбільше та найменше чотирицифрові числа (підкресліть);
- назвіть скільки у найбільшому числі всього тисяч, сотень, десятків;
- назвіть сусідів найменшого числа.
2. Інтерактивний метод «Мозкова атака»:
- Як називаються числа при додаванні? При відніманні?
- Як збільшити число в 100 разів?
- Як зменшити число у 10 раз?
- Яку дію треба вибрати, щоб збільшити число на кілька одиниць?
3. Друга станція. Математичний диктант
- Обчисліть суму чисел 300 і 154 (454 міста в Україні);
- Число 230 збільшити у 100 разів (23 000 річок в Україні);
- Число 15 000 збільшити на 5 000 (20 000 озер в Україні, найбільше – Ялпуг, що знаходиться в Одеській області);
- Суму чисел 210000 і 30000 зменшити у 10 раз.( 24000 кв.м – територія Карпатських гір);
- Утворіть число, що складається із 603 одиниці 2 класу 700 одиниць 1 класу
( 603700 кв.км – територія України).
454 23 000 20 000 24 000 603 700
Самоперевірка
V. Вивчення нового матеріалу
Третя станція. Станція нових знань. Робота над новим матеріалом
1.Підготовча робота Проблемна ситуація. Робота в парі.
2 . Опрацювання правила
Підручник с. 64, № 390 (усно). Читання правила
3.Первинне закріплення вивченого матеріалу
Четверта станція . Станція точних обчислень
Диференційована самостійна робота: (Робота по проїзним квиткам)
1 група (жовті) - № 391 (1) – з коментуванням біля дошки;
2 група (зелені) - №391 (2) – самостійно в зошитах;
Перевірка
VІ. Закріплення нового матеріалу
П’ята станція невідомих компонентів
а) Гра «Мікрофон»
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при відніманні?
- Як знайти невідомий доданок?
- Як знайти невідоме зменшуване?
б) Розв’язування рівнянь №391 (3) – самостійно і біля дошки.
VІІ. Валеологічний супровід
Шоста станція Фізкультхвилинка з танцювальними рухами «Посмішка»
- Створення позитивного емоційного настрою
Потяніться, як тягнеться квітка до сонечка. Такі квіти є тільки на нашій землі.
Подивіться один на одного. Такі діти є тільки у нас, в Україні. Усміхніться один одному і збережіть ці посмішки.
VІІІ. Розвиток математичних знань.
1 дія. Скільки кг картоплі залишилось в овочесховищі?
2 дія. Скільки кг картоплі було в овочесховищі спочатку?
Перевірка
22кг-5кг
? кг -75кг
Самостійна робота.
Довжина річки Дніпро 2285 км , а річки Дністер – 1410 км. На скільки км Дніпро довший, ніж Дністер?
IX. Підсумок уроку . Десята станція . Підсумкова
Проїзні витки: (жовті,) №395, № 396
(зелені ) №395, № 396, № 394*
3. Рефлексія. Галявина творчості
- Ось і добігає до кінця наша подорож. Чи була вона цікавою і корисною, ми дізнаємося з нашої невеликої галявини. Вам необхідно вибрати квітку – символ нашої України і прикрасити галявину. Якщо:
.