Урок-подорож з математики для 2 класу "У зачарованому зимовому лісі" допоможе у цікавій формі вдосконалювати застосування різних способів додавання двоцифрових чисел, формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії, що включають збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць, вдосконалювати навички перетворення іменованих чисел та вимірювання предметів.
Урок-подорож з математики.
2клас "У зачарованому зимовому лісі"
ТЕМА: вивчення способів додавання двоцифрових чисел, розв’язування задач на дві дії, закріплення навичок вимірювання відрізків , перетворення іменованих чисел.
МЕТА: вдосконалювати застосування різних способів додавання двоцифрових чисел, формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, що включають збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць, вдосконалювати навички перетворення іменованих чисел (одиниць довжини.) Розвивати логічне мислення , увагу, вміння працювати самостійно та в команді . Виховувати любов до тварин.
Матеріали та обладнання: силуети кущів та дерев, кольорові листочки, сніжинки, казкові герої (чарівник, зайчики, білочка, сова, мишка), м’які іграшки , стрічки, олівці, замальовки, сигнальні картки.
Хід уроку
1. Організаційна частина:
Ми з вами в казку помандруєм,
цікаве там побачимо, почуєм
і навіть трішки почаклуєм,
а хто старанно буде працювати
того ще й приз буде чекати !
- Виходимо на цю стежину й рушаєм в цікаву мандрівку. Але спочатку відгадаєм - хто це нас запросив у цей ліс?
Забіліло навкруги -
бо я розтрушую сніги,
льодом сковую ставок,
наганяю холодок,
в шубки білі все вдягаю,
ану, хто мене впізнає?
- А хто знає моїх синочків - зимових місяців? котрий з них найкоротший?
- Бачу ви, діти, багато знаєте, то, напевно, допоможете цей ліс розчаклувати. тут побував чаклун і всі дерева, кущі та стежки
зачаклував і вони стали невидимими для жителів лісу. Чаклун застосував особливі, математичні чари й тільки той, хто знає математику зможе їх подолати. Допоможете, діти, жителям лісу?
Спочатку розчакловуєм дерева й кущі - треба "зірвати" всі листочки, що залишила сестриця зими й виконати завдання (хлопчики - з дерев, а дівчатка - з кущиків ), вчитель "збирає " шишки на пеньках.
Усна лічба (на листочках):
а) назви 5 наступних чисел: від 28, 39, 57, 83, 68 ;
б) полічи від 33 до 46, від 15 до 22, від 64 до 72, від 47 до 55, від 86 до 93;
в) ( на шишках) полічи десятками до 100 і навпаки, назви всі дні тижня , місяці року.
2.Перевірка домашнього завдання:
- Молодці, тепер дерева й кущі вже видимі для всіх жителів. Та я хочу переконатись, що ви зможете й далі долати чари й пастки, які трапляться в цьому лісі - чи ви готувались вдома?
3. Оголошення теми й завдань уроку:
- Мандруючи зачарованим лісом, ми зустрінемо його жителів, допоможемо їм впоратись із чарами, розв’язати їх задачки, вимірювати й будувати. Пригадаємо наш девіз:
Вмієм додавати,
швидко віднімати,
і задачу кожну
вправно розв’язати,
все зробити зможемо
і друзям допоможемо!
4. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ:
- Тітонька Сова нам дасть цінну пораду але нам треба їй допомогти –
Додати барви на її зачаровану галявину, щоб вона могла допомогти своїм друзям. (Діти працюють у парах, див. додаток)
88, 92, 98, 76
Відпочиваємо разом з білочкою:
Лапки вгору, лапки вбік!
Так щодня і кожен рік.
То гриби в гаю збирає,
то від хлопчика втікає.
Потім скаче знов до кладки –
Як же можна без зарядки?
8 12 18
_Молодці дітки, їжачок нам дякує й дарує цю торбину горішків.
5. Робота над задачею : тепер ми потренуємо звірят додавати числа та розв’язувати задачі.
а) завдання від вовка (вовчик- м’яка іграшка)
учень читає мову задачі.
Виконується короткий запис умови задачі на дошці:
маса ведмедя – 80кг,
маса лисичка ?, на 68 кг менша, ніж ведмедя,
маса вовка - ? , на 32 кг більша, ніж лисички
З іншими – складається план розв’язування:
( для першої групи учнів – скласти вираз до задачі )
Вовк:
Дітки гарно працювали –
Все чудово розв’язали,
Тож я вас далі пропускаю
До чарівного цього гаю!
б) завдання від мишки:
Мишка вміє обчислювати відстань в см, а інших одиниць вимірювання не знає . Допоможемо їй?
3дм – 2см = 6дм – 12см = 35см – 1дм 5см =
4дм + 9см = 10дм – 30см = 3дм + 14см =
Учні по черзі розв’язують з коментуванням ( пояснюють мишці)
в) завдання від зайчика . Навчимо його будувати відрізки та міряти стрічки .
Діти самостійно виконують завдання ( накреслити відрізки по 8см і 1дм 2см )
Потім міряють стрічки , які він « загубив» (визначають найдовшу )
- Зайчик вам дякує і залишає цю коробку з гостинцями .
6. Домашнє завдання:
Діти одержують листочки і сніжинки з диференційованими завданнями ( на вибір)
7. Підсумок уроку:
Додаток: Допоможи тітоньці Сові