УРОК – ПОДОРОЖ
Тема. Задачі на дві дії (ознайомлення).
Ключові компетенції (загальнопізнавальні цілі):
-ознайомити дітей із розв'язуванням задач на дві дії;
-розвивати логічне мислення, поширювати і вдосконалювати математичну мову учні;
-виховувати вміння працювати в колективі і самостійно.
УРОК – ПОДОРОЖ
Тема. Задачі на дві дії (ознайомлення).
Ключові компетенції (загальнопізнавальні цілі):
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувальні результати):
Початковий рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень:
Високий рівень:
Навчально-методичне забезпечення:
карта країни «Квітляндії», штучні квіти, паперовий калькулятор, кошик з яблуками.
Хід уроку
І. Організація класу.
Діти! На сьогоднішньому уроці математики ми з вами відправимось в чарівну подорож по країні Квітляндії, в якій живуть різні квіти. Подорожувати нам допоможуть математичні знання.
Подивіться, що нам необхідно : Необхідно :
( Діти читають з дошки) 1.Вміти розв’язувати задачі.
2.Знати табличне додавання і віднімання
числа 8.
Хто готовий відправитись в подорож ?
Що ж, вирушаємо !
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Подивіться уважно, на карту чарівної Квітляндії. Які квіти нас вийшли зустрічати ? (Тюльпани, нарциси, фіалки, мімози). Це, звичайно, не всі мешканці
країни. Щоб знати хто живе в інших будиночках потрібно розв’язати математичні завдання. Для знайомства з мешканцями першого будиночку необхідно попрацювати з калькулятором
(Повторення табличних випадків додавання і віднімання числа 8).
Гра «Калькулятор».
2 + 8 = 12 – 8 = 6 + 8 = 17 – 8 =
4 + 8 = 16 – 8 = 1 + 8 = 10 – 8 =
5 + 8 = 13 – 8 = 7 + 8 = 11 – 8 =
3 + 8 = 15 – 8 = 9+ 8 = 14 – 8 =
З цим завданням справились.
Подивіться, хто живе в будиночку? (Відкривається пролісок).
2. Ідемо далі. Хто ж тут живе ?
Щоб будиночок відчинився необхідно в зошиті каліграфічно записати числа менші числа 8 (хвилинка каліграфії), а також розв’язати завдання математичного диктанту.
Математичний диктант.
а) знайти суму чисел 7 і 6;
б) знайти різницю чисел 14 і 8;
в) знайти різницю чисел 16 і 7;
г) суму чисел 5 і 3 збільшити на 4;
г) різницю чисел 11 і 5 збільшити на 7.
Робота перевіряється методом взаємоперевірки. На карті відкривається квітка мати - й - мачуха.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовча робота.
Знайомство з наступною квіткою відбудеться після розв’язання двох задач.
Задача 1.
На першій клумбі росло 10 кущів троянд, на другій - на три кущі менше. Скільки кущів троянд росло на другій клумбі ?
Задача 2.
На першій клумбі росло 10 кущів троянд, на другій кущів.
Скільки кущів троянд росло на двох клумбах ?
Вивчивши першу задачу, учні розв’язують її самостійно.
(Дію віднімання).
- Чому? (Відомо: «на три кущі менше», отже – без трьох. Треба від
10 – 3 = 7).
- Прочитайте другу задачу.
- Скільки кущів троянд росло на другій клумбі, нам підказала відповідь першої задачі – 7.
- Повторіть задачу з цим числом.
- Про що дізнаємось у цій задачі ? ( Скільки кущів троянд росло на двох клумбах ).
- Яку дію виконаємо ? (Дію додавання).
- То скільки кущів росло на двох клумбах ? ( 10 + 7 = 17 (к.)).
- Отже, друга задача є продовженням першої. З першої задачі ми дізналися, скільки кущів троянд росло на другій клумбі, а з другої – скільки кущів троянд росло на першій і другій клумбах разом.
Відчиняємо будиночок. Нас зустрічає королева квітів – Троянда. За те, що ви так добре виконуєте завдання вона вам дарує, кошик з яблуками.
2. Ознайомлення зі складеною задачею.
На столі кошик і яблука.
Олег зірвав 6 яблук і поклав їх у кошик (учень кладе яблука в кошик).
Софійка зірвала 4 яблука і теж поклала у кошик (учениця кладе яблука в кошик). 8 яблук діти віддали бабусі. ( З кошика виймаємо 8 яблук ).
Отже, що нам відомо? А що – не відомо ? (Скільки яблук залишилось у кошику). Це є запитання до задачі. Запишемо задачу коротко. Повторимо її зміст.
Поклали – 6 яблук і 4 яблука.
Віддали – 8 яблук.
Залишилось - ?
1) 6 + 4 = 10 (ябл.)
- Що означає чило10 ? ( 10 яблук поклали у кошик ).
- Чи можна тепер дізнатись скільки яблук залишилось ?
- Яку дію треба виконати ? Чому ?
- Запишемо 2 дію.
2) 10 – 8 = 2 (ябл.)
- Як ви думаєте, чи правильно ми розв’язали задачу ? Чому ?
(Правильно. Яблук залишилось менше ніж було).
Подивіться на карту. Хто відчиняє двері будиночка ? (Ряст).
3. Первинне закріплення.
3.1. Наступним завданням від мешканців Квітляндії буде розв’язання задач (зам вибором вчителя).
Учні вивчають задачу.
За даними записами пояснюють хід розв’язання задачі.
3.2. Розв’язання задачі (за вибором вчителя) за поданим планом.
Робота ведеться колективно. Відкривається квітка – ромашка. Вона запрошує потанцювати на галявині.
ІV. Фізкультхвилинка.
Діти танцюють під музику.
V. Розвиток математичних знань.
1. Колективне виконання завдань (за вибором вчителя).
Відкривається будиночок з волошками.
2. Самостійна робота.
Розв’язання прикладів (за вибором вчителя), за варіантами.
І ВАРІАНТ – приклади записані, у верхньому рядку ;
ІІ ВАРІАНТ – приклади нижнього рядка.
Після перевірки прикладів – відкривається барвінок.
VI. Підсумок уроку.
Ось і закінчилась наша подорож по країні Квітляндії.
Учні, які краще працювали, одержують паперову квітку.
VII. Домашнє завдання (за вибором вчителя).