Ключові компетентності даного уроку ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання числа 9 із
переходом через десяток; формувати поняття про периметр фігур;
розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння пояснювати розв'язання задач; виховувати інтерес до математики.
УРОК – КАЗКА
Тема: Додавання і віднімання числа 9 із переходом через десяток. Периметр
чотирикутника, трикутника.
Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання числа 9 із
переходом через десяток; формувати поняття про периметр фігур;
розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння пояснювати розв’язання задач; виховувати інтерес до математики.
Обладнання: малюнок із зображенням трьох поросят, набір малюнків для гри
«Пам’ять», таблиці усних обчислень, м’яч.
Хід уроку
І.Організація класу.
Сьогодні на уроці, діти, в нас багато роботи: нам потрібно розвивати свої обчислювальні навички, пам’ять, мовлення, нас чекають ігри, задачі, нова тема. І чекає вона нас не де – небудь, а в … казці. А в якій саме – дізнаєтесь самі, розв’язавши приклади усно і записуючи відповіді в рядок.
ІІ. Повторення і закріплення вивченого.
1. Усна лічба.
1.1. Гра «Мовчанка».
(Відповіді: 8,7,9,10,12,9,7,9,13,6,8).
Розшифрувати назву казки допоможе ключ до шифру:
6 – Я 10 – Є 7 – Р 12 – П
8 – Т 13 – С 9 – О (Відповідь: «Троє поросят»).
Так, дітки, нас чекає зустріч з трьома братами – поросятами.
Жили – були троє поросят. (На дошці – малюнок трьох поросят).
Були вони абсолютно однакові. Всі троє однаково рожевенькі, однакові на зріст, однаково пухкенькі, з однаковими хвостиками – гачечками. Навіть звали їх, майже, однаково.
Хто підкаже мені, як звали трьох поросят ?
(Відповідь : Наф – Наф, Нуф – Нуф, Ніф – Ніф).
Але, як і ви, любили поросята веселі ігри. Особливо їм подобалось бавитись з м’ячем. Я пропоную і вам гру з м’ячем.
1.2. Гра «Впіймай м’яч».
Учитель кидає учневі м’яч і називає приклад на додавання і віднімання чисел з переходом через десяток. Учень повертає м’яч учителеві, промовляючи відповідь.
1.3. Гра «Пам’ять».
Жили поросята в казковому лісі. А дерева в ньому були такі.
На набірному полотні виставляється набір малюнків із зображенням дерев. Діти роздивляються цей набір 30-50 секунд, після чого малюнки забирають. Наприкінці уроку потрібно буде повторити цю послідовність по висоті.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовча робота.
1.1. - Діти, допоможіть будь ласка поросятам доповнити числа до 9 і розв’язати приклади.
9 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Розв’язати приклади, використовуючи переставну властивість дії додавання.
3 + 9 = 5 + 9 = 7 + 9 =
4 + 9 = 8 + 9 = 6 + 9 =
Учні приходять до висновку, що при додаванні числа 9 з переходом через десяток способом переставляння доданків можна знаходити всі результати, крім випадку 9 + 9 .
2. Первинне закріплення.
2.1. Усне виконання завдання 171 С.34.
2.2. Повторення результатів таблиць додавання і віднімання числа 9.
IV. Фізкультхвилинка.
Настав час відпочити. Я пропоную вам уявити, що ви на казковій галявині разом з поросятами. Потанцюйте весело під музику.
V. Ознайомлення з периметром чотирикутника.
- Ось так танцювали поросята все літо. Але, коли прийшла осінь, Наф–Наф сказав, що пора подумати про житло. Нуф-Нуф вирішив вчинити дуже легко: щоб не перевтомитись, він побудував дім, в якому було всього три кута і три стінки.
- Діти, яку геометричну фігуру вам нагадує будинок Нуф-Нуфа ? (Трикутник).
- За якими ознаками ви це визначили ?
- Побудуйте будиночок для Нуф-Нуфа.
Діти будують трикутник у зошитах, вчитель на дошці.
Побудова квадрата на дошці і в зошитах.
На дошці і в зошитах будують прямокутник.
Брати ще не встигли намилуватися своїми будиночками, як страшну звістку принесла Сорока на хвості: в лісі з’явився Вовк ! Одного разу він вже зруйнував їх оселі. Що робити ? Наф-Наф і тут не розгубився:
Поросята побігли в магазин до Дятла. Він цілими днями стукав і майстрував.
Скільки метрів потрібно кожному з вас ?
Шляхом роздумів діти визначають, що для виконання цього завдання необхідно знати, яка довжина кожної стінки і суму довжин сторін кожного будинка.
(Знайти суму довжин трьох сторін).
Кожен учень міряє довжину сторін свого трикутника і знаходить його Р.
«Уявіть, що ви редактори і поставте слова в потрібній послідовності. довжин Сума сторін усіх чотирикутника – периметр це чотирикутника.»
(Сума довжин усіх сторін чотирикутника – це периметр чотирикутника).
VI. Розвиток математичних знань.
1. Пояснення даного розв’язання задачі 174 С. 35. за допомогою «Дерева роздумів».
Діти пояснюють розв’язання і записують дії.
1) 7 + 5 = 12 (арк..)
2) 12 – 4 = 8 (арк..)
2. Самостійна робота.
Виконання завдання 175 із взаємоперевіркою.
VII. Підсумок уроку.
VIII. Домашнє завдання.
№ № 176, 177 (С.35).
Повторити таблиці додавання і віднімання числа 9.