УРОК – КАЗКА з теми: "Додавання і віднімання числа 9 "

Про матеріал

Ключові компетентності даного уроку ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання числа 9 із

переходом через десяток; формувати поняття про периметр фігур;

розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння пояснювати розв'язання задач; виховувати інтерес до математики.

Перегляд файлу

УРОК – КАЗКА

 

Тема:    Додавання і віднімання числа 9 із переходом через десяток. Периметр                  

                чотирикутника, трикутника.

Мета:    ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання числа 9 із                  

               переходом через десяток; формувати поняття про периметр фігур;

розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння пояснювати розв’язання задач; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: малюнок із зображенням трьох поросят, набір малюнків для гри          

                         «Пам’ять», таблиці усних обчислень, м’яч.

Хід уроку

І.Організація класу.

Сьогодні на уроці, діти, в нас багато роботи: нам потрібно розвивати свої обчислювальні навички, пам’ять, мовлення, нас чекають ігри, задачі, нова тема. І чекає вона нас не де – небудь, а в … казці. А в якій саме – дізнаєтесь самі, розв’язавши приклади усно і записуючи відповіді в рядок.

ІІ. Повторення і закріплення вивченого.

1. Усна лічба.

1.1. Гра «Мовчанка».

(Відповіді: 8,7,9,10,12,9,7,9,13,6,8).

Розшифрувати назву казки допоможе ключ до шифру:

6 – Я  10 – Є  7 – Р   12 – П  

8 – Т  13 – С  9 – О    (Відповідь: «Троє поросят»).

Так, дітки, нас чекає зустріч з трьома братами – поросятами.

Жили – були троє поросят. (На дошці – малюнок трьох поросят).

Були вони абсолютно однакові. Всі троє однаково рожевенькі, однакові на зріст, однаково пухкенькі, з однаковими хвостиками – гачечками. Навіть звали їх, майже, однаково.

Хто підкаже мені, як звали трьох поросят ?

(Відповідь : Наф – Наф, Нуф – Нуф, Ніф – Ніф).

Але, як і ви, любили поросята веселі ігри. Особливо їм подобалось бавитись з м’ячем. Я пропоную і вам гру з м’ячем.

1.2. Гра «Впіймай м’яч».

Учитель кидає учневі м’яч і називає приклад на додавання і віднімання чисел з переходом через десяток. Учень повертає м’яч учителеві, промовляючи відповідь.

1.3. Гра «Пам’ять».

 Жили поросята в казковому лісі. А дерева в ньому були такі.

 

На набірному полотні виставляється набір малюнків із зображенням дерев. Діти роздивляються цей набір 30-50 секунд, після чого малюнки забирають. Наприкінці уроку потрібно буде повторити цю послідовність по висоті.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота.

  • Цілими днями поросята тільки і робили , що стрибали, бігали, грілись на сонечку, лежали в теплих калюжах. І тільки старший брат час від часу не давав їм спокою, намагався навчити їх математиці, придумував різні приклади та задачі. Поросята відмовлялись вчитись: «Для чого нам це потрібно ?» Але Наф – Наф говорив: «Справжні поросята мають бути грамотними, розумними і спостережливими».

1.1. -   Діти, допоможіть будь ласка поросятам доповнити числа до 9 і розв’язати приклади.

 

9

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.  Розв’язати приклади, використовуючи переставну властивість дії додавання.

3 + 9 =   5 + 9 =   7 + 9 =

4 + 9 =   8 + 9 =   6 + 9 =

Учні приходять до висновку, що при додаванні числа 9 з переходом через десяток способом переставляння доданків можна знаходити всі результати, крім випадку 9 + 9 .

2.  Первинне закріплення.

2.1. Усне виконання завдання 171 С.34.

2.2. Повторення результатів таблиць додавання і віднімання числа 9.

IV. Фізкультхвилинка.

Настав час відпочити. Я пропоную вам уявити, що ви на казковій галявині разом з поросятами. Потанцюйте весело під музику.

V. Ознайомлення з периметром чотирикутника.

-   Ось так танцювали поросята все літо. Але, коли прийшла осінь, Наф–Наф сказав, що пора подумати про житло. Нуф-Нуф вирішив вчинити дуже легко: щоб не перевтомитись, він побудував дім, в якому було всього три кута  і три стінки.

-   Діти, яку геометричну фігуру вам нагадує будинок Нуф-Нуфа ? (Трикутник).

-   За якими ознаками ви це визначили ?

-   Побудуйте будиночок для Нуф-Нуфа.

Діти будують трикутник у зошитах, вчитель на дошці.

  • Після того, як Нуф-Нуф побудував свій будиночок, він побіг подивитись, як будують його брати. Ніф-Ніф не поспішав, але довго вимірювати довжину стінок він теж не став. Він поміряв довжину стінки будиночка один раз і зробив всі чотири стінки однакової довжини, а всі кути будиночка прямими.
  • Діти, яку геометричну фігуру вам нагадує будиночок Ніф-Ніфа ? (Квадрат).
  • За якими ознаками ви це визначили ?
  • Побудуйте будиночок для Ніф-Ніфа.

Побудова квадрата на дошці і в зошитах.

  •  Серйозніше до будівництва будиночка підійшов Наф-Наф. Він виміряв довжину свого будинка ( в нас це буде 5 см), а потім визначив його ширину (в нас це буде 3 см). Його будинок теж мав 4 прямих кута, 4 стінки, але однаковими були тільки протилежні з них.
  • Яку геометричну фігуру вам нагадує будинок Наф-Нафа ? (Прямокутник).
  • Доведіть, що ви праві, побудуйте цей будиночок.

На дошці і в зошитах будують прямокутник.

Брати ще не встигли намилуватися своїми будиночками, як страшну звістку принесла Сорока на хвості: в лісі з’явився Вовк ! Одного разу він вже зруйнував їх оселі. Що робити ? Наф-Наф і тут не розгубився:

  • Кожному з нас терміново слід купити дріт, щоб обтягнути ним свій будинок.

Поросята побігли в магазин до Дятла. Він цілими днями стукав і майстрував.

  • Добре, - сказав Дятел. У мене є дуже міцний дріт.

Скільки метрів потрібно кожному з вас ?

  • Нам потрібно рівно стільки, щоб кожному вистачило обтягнути будиночок. Якщо буде мало – залишиться отвір, але і більше  нам не потрібно…
  • Я не можу одразу відрізати вам дріт. Для цього мені потрібно знати одну річ …

Шляхом роздумів діти визначають, що для виконання цього завдання необхідно знати, яка довжина кожної стінки і суму довжин сторін кожного будинка.

  • Скільки стінок треба виміряти Нуф-Нуфу ?
  • Як знайти загальну довжину дроту, яка необхідна для захисту споруди ?

(Знайти суму довжин трьох сторін).

  • Діти, знаходження суми довжин сторін геометричної фігури в математиці називається периметром. І позначається латинською буквою Р.

Кожен учень міряє довжину сторін свого трикутника і знаходить його Р.

  • Скільки стінок треба виміряти Ніф-Ніфу ?
  • Чому чотири числа однакові ?
  • Знайдіть Р квадрата.
  • Скільки стінок потрібно виміряти Наф-нафу ?
  • Знайдіть Р прямокутника.
  • Діти, на дошці записане «деформоване» правило для знаходження Р.

«Уявіть, що ви редактори і поставте слова в потрібній послідовності. довжин Сума сторін усіх чотирикутника – периметр це чотирикутника.»

(Сума довжин усіх сторін чотирикутника – це периметр чотирикутника).

  • Молодці, дітки. Ви врятували поросят і добре запам’ятали, що таке Р геометричної фігури. Веселі брати можуть спокійно далі продовжувати розважатись, а наша робота ще не закінчилась.

VI. Розвиток математичних знань.

1.  Пояснення даного розв’язання задачі 174 С. 35. за допомогою «Дерева роздумів».

                                              

Діти пояснюють розв’язання і записують дії.

1)   7 + 5 = 12 (арк..)

2)  12 – 4 = 8 (арк..)

2.  Самостійна робота.

Виконання завдання 175 із взаємоперевіркою.

VII. Підсумок уроку.

  • Яку тему вивчали ?
  • Що нового дізналися ?
  • Що таке периметр ?
  • Скільки довжин слід додати, щоб знайти Р трикутника ? Квадрата ? Прямокутника ?
  • Яке завдання уроку ми не виконали ?
  • Діти, хто пам’ятає які дерева росли в лісі ?

VIII. Домашнє завдання.

№ № 176, 177 (С.35).

Повторити таблиці додавання і віднімання числа 9.

 

                                            

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
1223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку