Урок- практикум " Масова частка розчиненої речовини в розчині"

Про матеріал

Урок – практикум .

Тема: Масова частка розчиненої речовини в розчині"

Мета:

закріпити знання учнів про розчини, розчинник, масову частку розчиненої речовини в розчині;

формувати навички й уміння обчислювати масову частку розчиненої речовини, застосовувати ці знання для обчислення маси розчиненої речовини,приготування розчинів із заданою масовою часткою розчиненої речовини;

виховувати в учнів відповідальність,цілеспрямованість,товариськість;

розвивати увагу, пам'ять, уміння порівнювати,аналізувати, робити висновки.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Форми роботи: колективна - розв'язання задач. індивідуальна і групова робота - виконання практичних завдань.

Обладнання: картки-завдання, терези, хімічний посуд . вода. кухонна сіль.

Хід уроку.

І. Організація класу: учні об'єднуються в групи по 4, кожна група має свого консультанта, який буде частково оцінювати роботу своїх товаришів в групі.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Учні консультанти біля дошки дають відповіді на питання, що стосуються теми уроку і, повернувшись до своїх груп, проводять опитування з теоретичних питань. Кожен учасник отримує по 3 запитання і максимум по 6 балів за відповіді. Учень-консультант фіксує це на своєму робочому листку.

Теоретичні запитання.

1.Формула води, якісний і кількісний склад ,фізичні властивості.

2.Що таке розчин?

3. Що таке розчинник?

4.Що таке розчинення?

5.Як позначається масова частка розчиненої речовини?

6.Як знайти масову частку речовини в розчині7

7.В яких одиницях вимірюється масова частка речовини?

8.Як знайти масу речовини в розчині, якщо відома масова частка речовини?

9. Як знайти масу води, якщо відома маса розчину?

10.Як обчислити об'єм води?

11.Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.

12.Лабораторне обладнання і посуд, які необхідні для виготовлення розчинів.

ІІІ. Творче застосування вмінь і навичок.

1)Кожна група отримує завдання на виготовлення розчину з певною масовою часткою розчиненої речовини,а також інструкцію.

Інструкція з виготовлення розчину.

1.Обчисліть масу солі та об'єм води, необхідних для приготування розчину.

2.Відважте сіль, необхідну для виготовлення розчину.

3. Відміряйте об'єм води для розчинення солі.

4. У колбу або хімічний стакан потрібної ємності помістіть наважку солі й невеликими порціями обережно перемішуючи скляною паличкою або круговими рухами посудини. Добавте попередньо відміряну порцію води. Ретельно перемішуйте сіль і воду аж до повного розчинення.

Правила зважування

Якщо необхідно відважити певну наважку речовини, то на праву чашку помістіть тару (аркуш паперу), а на ліву чашку терезів покладіть вантаж, який врівноважить тару, потім на ліву чашку терезів покладіть важки необхідної маси. Після цього в тару насипайте речовину доти, доки терези не зрівноважаться. Надлишок речовини зберіть обережно невеликими порціями за допомогою совочка, шпателя або іншого пристосування, але не голими руками.

Завдання групам:

1)Виготовити розчин з масою 100г з масовою часткою кухонної солі 2%

2)Виготовити розчин з масою 60г з масовою часткою кухонної солі 5%

3)Виготовити розчин з масою 50г з масовою часткою кухонної солі 4%

4)Виготовити розчин з масою 70г з масовою часткою кухонної солі 3%

Виконавши обчислення, учні виготовляють розчин . При цьому учень-консультант фіксує роботу кожного члена команди максимум в 2 бали.

2) Після виконання практичної частини кожен учень отримує завдання -розв'язати 2 задачі на визначення масової частки речовини в розчині і на знаходження маси речовини в розчині. Учні здають роботи вчителеві і він, враховуючи оцінювання консультантів, і, перевіривши розв'язки задач, оголошує результати на наступному занятті.

Індивідуальні завдання:

1) Задача 1. Обчисліть масову частку речовини в розчині, одержаному в результаті змішування води масою 170г і речовини масою 30г.

Задача 2.Обчисліть,яку масу солі й води необхідно взяти для приготування 200г розчину з масовою часткою розчиненої речовини 12%

2) Задача 1. Обчисліть масову частку речовини в розчині, одержаному в результаті змішування води масою 100г і речовини масою 50г.

Задача 2.Обчисліть,яку масу солі й води необхідно взяти для приготування 300г розчину з масовою часткою розчиненої речовини 7%

3 )Задача 1. Обчисліть масову частку речовини в розчині, одержаному в результаті змішування води масою 95г і речовини масою 5г.

Задача 2.Обчисліть,яку масу солі й води необхідно взяти для приготування 400г розчину з масовою часткою розчиненої речовини 25 %

4) Задача 1. Обчисліть масову частку речовини в розчині, одержаному в результаті змішування води масою 130г і речовини масою 70 г. Задача 2.Обчисліть,яку масу солі й води необхідно взяти для приготування 120г розчину з масовою часткою розчиненої речовини 5%.

ІV. Підсумки уроку.

Сьогодні ми навчилися використовувати поняття масової частки розчиненої речовини в розчині для розрахунків. пов'язаних із приготуванням розчинів, а також виготовляти розчини із заданою масовою часткою розчиненої речовини . Найбільш організованими і підготовленими були групи…

V. Домашнє завдання.

Повторити п. 23, с.140-142.

Перегляд файлу

7 клас. 

Вчитель: Проценко Ніна Іванівна       

Урок – практикум .

 Тема: Масова частка розчиненої речовини в розчині

Мета:

закріпити знання учнів про розчини, розчинник, масову частку розчиненої речовини в розчині;

формувати навички й уміння обчислювати масову частку розчиненої речовини, застосовувати  ці знання для обчислення маси розчиненої речовини,приготування розчинів із заданою масовою часткою розчиненої речовини; 

виховувати в учнів відповідальність,цілеспрямованість,товариськість;

розвивати увагу, пам'ять, уміння порівнювати,аналізувати,  робити висновки.  

Тип уроку:  застосування знань, умінь і навичок.

Форми роботи: колективна - розв’язання задач.  індивідуальна і групова робота -  виконання практичних завдань.

Обладнання:  картки-завдання,  терези, хімічний посуд . вода. кухонна сіль.

Хід уроку.

І. Організація класу: учні об’єднуються в групи по 4, кожна група має свого консультанта, який буде частково оцінювати роботу своїх товаришів в групі.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Учні консультанти біля дошки дають відповіді на питання, що стосуються теми уроку і, повернувшись до своїх груп, проводять опитування  з теоретичних питань. Кожен учасник отримує по 3 запитання і максимум по 6 балів за відповіді. Учень-консультант фіксує це на своєму робочому листку.

Теоретичні запитання.

1.Формула води, якісний і кількісний склад ,фізичні властивості.

2.Що таке розчин?

3. Що таке розчинник?

4.Що таке розчинення?

5.Як позначається масова частка розчиненої речовини?

6.Як знайти масову частку речовини в розчині7

7.В яких одиницях вимірюється масова частка речовини?

8.Як знайти масу речовини в розчині, якщо відома масова частка речовини?

9. Як знайти масу води, якщо відома маса розчину?

10.Як обчислити об’єм води?

11.Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.

12.Лабораторне обладнання і посуд,  які необхідні для виготовлення розчинів.

                                                                                                                                        ІІІ. Творче застосування вмінь і навичок.

  1. Кожна група отримує завдання на виготовлення розчину з певною масовою часткою розчиненої речовини,а також інструкцію.                  

            Інструкція з виготовлення розчину.

  1. Обчисліть масу солі та об’єм  води, необхідних для приготування розчину.

2.Відважте сіль, необхідну для  виготовлення розчину.

3. Відміряйте об’єм води для розчинення солі.

4. У колбу або хімічний стакан потрібної ємності помістіть наважку солі й невеликими порціями обережно перемішуючи скляною паличкою або круговими рухами посудини. Добавте попередньо відміряну порцію води. Ретельно перемішуйте сіль і воду аж до повного розчинення.

Правила зважування

Якщо необхідно відважити певну наважку речовини, то на праву чашку помістіть тару (аркуш паперу), а на ліву чашку терезів покладіть вантаж, який врівноважить тару, потім на ліву чашку терезів покладіть важки необхідної маси. Після цього в тару насипайте речовину доти, доки терези не зрівноважаться. Надлишок речовини зберіть обережно невеликими порціями за допомогою совочка, шпателя або іншого пристосування, але не голими руками.

Завдання групам:

1)Виготовити розчин з масою 100г з масовою часткою кухонної солі 2%

2)Виготовити розчин з масою 60г з масовою часткою кухонної солі 5%

3)Виготовити розчин з масою 50г з масовою часткою кухонної солі 4%

     4)Виготовити розчин з масою 70г з масовою часткою кухонної солі 3%

Виконавши обчислення, учні виготовляють розчин . При  цьому учень-консультант фіксує роботу кожного члена команди максимум в 2 бали. 

  2) Після виконання практичної частини кожен учень отримує завдання -розв’язати 2 задачі на визначення масової частки речовини в розчині і на знаходження маси речовини в розчині. Учні здають роботи вчителеві і він, враховуючи оцінювання консультантів, і, перевіривши розв’язки задач, оголошує результати на наступному занятті. 

          Індивідуальні завдання:            

1) Задача 1. Обчисліть масову частку речовини в розчині, одержаному в результаті змішування  води масою 170г  і речовини масою 30г.

 Задача 2.Обчисліть,яку масу солі й води необхідно взяти для приготування 200г  розчину з масовою часткою розчиненої речовини 12%

2) Задача 1. Обчисліть масову частку речовини в розчині, одержаному в результаті змішування  води масою 100г  і речовини масою 50г.

Задача 2.Обчисліть,яку масу солі й води необхідно взяти для приготування 300г  розчину з масовою часткою розчиненої речовини 7%

3 )Задача 1. Обчисліть масову частку речовини в розчині, одержаному в результаті змішування  води масою   95г  і речовини масою 5г.

Задача 2.Обчисліть,яку масу солі й води необхідно взяти для приготування 400г  розчину з масовою часткою розчиненої речовини 25 %

4) Задача 1. Обчисліть масову частку речовини в розчині, одержаному в результаті змішування  води масою 130г  і речовини масою 70 г.                    Задача 2.Обчисліть,яку масу солі й води необхідно взяти для приготування 120г  розчину з масовою часткою розчиненої речовини  5%.

 ІV. Підсумки уроку.

Сьогодні ми навчилися використовувати поняття масової частки розчиненої речовини в розчині для розрахунків. пов’язаних із приготуванням розчинів, а також виготовляти розчини із заданою масовою часткою розчиненої речовини . Найбільш організованими і підготовленими були групи…

 V. Домашнє завдання.

Повторити п. 23, с.140-142.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
12 січня 2019
Переглядів
1947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку