Урок -рекламне агенство по темі: Різноманітність тварин у природі.

Про матеріал
Інноваційні форми й методи дають можливість створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою необхідність, зможе розкрити свої здібності й продемонструвати знання, відчути впевненість у собі.Використання різноманітних видів інноваційних вправ на уроках дає можливість доповнити уроки різноманітною інформацією, а різні види діяльності заохочують дітей до роботи. Основна функція цих методів – навчити кожну дитину активно та вільно мислити на уроці, набувати індивідуального досвіду толерантної співпраці.
Перегляд файлу

Тема. Різноманітність тварин у природі.

Мета:

Розширити і поглибити поняття звірі, птахи, комахи;

Формувати елементарні поняття риби, земноводні, плазуни;

Уявлення про поділ тварин на безхребетні і хребетні;

Вміння розрізняти звірів, птахів, плазунів, земноводних, риб, комах за істотними ознаками;

Вміння вести спостереження за сезонними змінами в житті тварин;

Формувати вміння виділяти істотні ознаки тварин, знаходити серед сукупності об’єктів зайвий, підводити об’єкт під поняття;

Розвивати уяву;

Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення тварин, прагнення до самовираження у поєднанні з толерантним ставленням до інших, потребу в охороні і збереженні природи, зокрема тварин.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація «Тваринний світ», зошити з друкованою основою, музика «Голоси птахів», музичний супровід із серії «ПіснеЗнайка».

 

Перебіг  уроку:

І. Організація класу

Ми раді вітати вас у нашому рекламному агентстві. Воно складається із чотирьох відділів:

  • Інформаційний, який займається збиранням інформації;
  • Розрахунково-фінансовий, який виконує потрібні розрахунки та призначає зарплатню;
  • Художній, який займається оформленням реклами;
  • Дистриб’юторський,  який знаходить замовників та робить рекламу агентству.

ІІ. Хвилинка спостережень

1. Гра «Мікрофон»

Вчитель: Багато ознак у красуні зими (яскраво світить, але не гріє сонце. День короткий, ніч довга. Мороз розмальовує вікна. Весело поскрипує сніг під ногами.)

Яке сьогодні число? 

Який день тижня?

Який зараз місяць? Лютий

Звернемось до синоптиків з відділу інформації.

Схід

Захід

Тривалість дня

2. Це цікаво!

В цей день народилися:

1947 рік – Малетин (співак)

1961 рік – Ілона Броневицька (актриса)

Іменини:

У народі кажуть: «У вівторок, щоб був толок».

За календарем в цей день можлива магнітна буря, тому на урок візьмемо:

Стратегія: «Розминка»

У — увагу

Р — розум

О — обережність

К — кмітливість

3. Робота в календарях

Відмічаємо стан неба, опади, напрям вітру, температуру повітря.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Фронтальне опитування

Спеціалісти інформаційного відділу поставили запитання:

Чи відноситься до тварин ластівка?

Художній відділ:

Навесні до нас прилітають ластівки різних видів: ластівка сільська, ластівка міська, ластівка берегова. Ластівки одного виду подібні між собою, а різних — не однакові. Ластівка сільська відрізняється від міської забарвленням, розмірами, формою хвоста.

Слід пам’ятати, що тварини одного виду подібні, а різних різняться будовою і формою тіла, розміром, покривом тіла, його забарвленням, місцем проживання та багатьма іншими ознаками. Або вони зовсім не схожі.

Розрахунково-фінансовий:

Ластівка з’їдає за рік близько 2000 кг комах, тобто заповнений кузов вантажної машини.

Вчитель: Яку ви склали рекламу по даному питанню?

Дистриб’юторський:

Різноманітний тваринний світ.

Дбайливо ставтеся до них!

 

Які запитання є у спеціалістів інформаційного відділу.

  1. Як  переміщуються тварини?

Художній відділ:

Асоціативний кущ (Гроно)

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Інформаційний:

Чи є такі ж ознаки у рослин?

Художній відділ:

Цих ознак у рослин немає. Ними рослини відрізняються від тварин.

 

  1. Інформаційний:

Що є спільним для тварин і рослин?

Художній відділ:

Як і всі живі організми, тварини дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають. Крім цих ознак, тварини мають особливі ознаки.

  1. Інформаційний:

Навіщо людям потрібні тварини?

Дистриб’юторський відділ:

Асоціативний кущ (Гроно)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повідомлення теми і мети уроку.

Комбіноване завдання на тренування пам’яті, уваги та швидкості реакції.

        І                н                 м                 н                  т                і               т

р             з                 о                  а                   і                   н               с             ь

 

о ч у с ч я

а в у р ч н

т ч а с о я

а к п к и ю

о к п к о ю

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

Художній відділ:

Загадки:

  • Не муляр, а комори мурує. (Бджола)
  • Не кравець, а все життя з голками ходить.( Їжак)
  • В морі рибка золота кораблі переверта. (Кит)

Ось який цікавий світ тварин, і тому сьогодні ми звами дізнаємось про їх різноманітність.

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Помандруємо у царство тварин. Тварин різних видів вчені об’єднали в групи.

Надамо слово працівникам різних відділів:

Інформаційний відділ:

Комах дуже багато, їх можна зустріти всюди: у лісі, на луках, у полі, в садку, на городі. Живуть вони і в озерах, ставках, навіть, у калюжах.

Художній відділ:

До комах відносять метеликів, жуків, мурашок, бабок, коників, джмелів. Більшість з них мають красиве забарвлення.

Розрахунково-фінансовий відділ:

Їх істотна ознака — шість ніг. У бджіл — п’ять очей, троє допоміжні — рецептори, завдяки їм вони легко визначають час доби і повертаються у свій вулик у певну годину. Понад 20 000 комах знищують мешканці одного мурашника за один день.

Дистриб’юторський відділ:

Розрізняйте корисних комах (бджоли, мурахи) і комах-шкідників, які завдають шкоду господарству.

Вчитель:

В океанах, морях, річках і ставках живуть риби.

Інформаційний відділ:

Риби — тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою. Вони дихають киснем, розчиненим у воді.

Художній відділ:

Риби різнобарвні, мають добрий слух, всі підводні жителі вміють співати, свистіти, тріщати, цмокати.

Розрахунково-фінансовий відділ:

Найбільша риба, яка живе і прісних водоймах України — сом. У два роки сом досягає довжини 50-60 см, а у 25 років важить 110 кг і має довжину тіла понад 3 м.

Дистриб’юторський відділ:

Риби прикрашають наше життя. Їх використовують у промисловості.

Вчитель:

На території України трапляються жаби різних видів. Біля водойм живуть тритони. Жаби і тритони — це земноводні.

Інформаційний відділ:

Тіло земноводних вкрите м’якою, вологою шкірою. Якщо шкіра пересохне, тварина загине.

Художній відділ:

Усі земноводні дихають киснем повітря. Вони не можуть довго перебувати під водою, тому частину життя земноводні проводять на суші, а частину — у воді.

Розрахунково-фінансовий відділ:

Прудка жаба може стрибати до 2м у довжину і близько метра у висоту. А мешкає ця рекордсменка у листяних лісах Закарпаття.

Дистриб’юторський відділ:

Даремно дехто боїться ропухи, а хлопці буває, поспішають убити її. Ропуха — дуже зажерлива тварина, вона поїдає безліч усяких комах, слимаків. А серед комах багато шкідників овочевих і плодових рослин.

Вчитель:

Черепахи, ящірки, змії, крокодили — це тварини, яких називають плазунами. Як ви думаєте, чому?

Інформаційний відділ:

На суші вони рухаються «плазуючи», тобто тягнуть своє тіло по землі.

Художній відділ:

Тіло плазунів вкрите сухими лусочками. У черепах ці лусочки зрослися і утворили міцний панцир.

Розрахунково-фінансовий відділ:

Сітчастий пітон — найдовша з усіх змій. Довжина окремих особин досягає 10 м.

Дистриб’юторський відділ:

Плазуни знищують багато шкідливих комах і мишей.

Вчитель:

Звучать голоси птахів і проектується їх зображення.

Ранок у лісі. Перші промені сонця ніжно торкаються верхівок дерев, пронизують лісові хащі. І ось з глибини лісу долинуло тихе «Ку-ку». Слідом за ним дрібно-дрібно застукотів дятел. Десь недалеко заспівав дрізд. Йому відповів другий, третій. Почався ранковий концерт.

Інформаційний відділ:

Птахи живуть в усіх куточках Землі: в лісах, на полях, луках, в болотах та водоймах. Вони є в сухих пустелях, у вічних снігах та високо в горах.

Художній відділ:

Птахи відрізняються від інших тварин зовнішнім виглядом. Це — група тварин, добре пристосованих до польоту. Тіло вкрите пір’ям, яке добре захищає від холоду.

Розрахунково-фінансовий відділ:

Розміри птахів різні. Найменший в Україні птах — корольок червоноголовий — має масу 5 г, а найбільший — дрофа (20 кг).

Найвищий птах в Україні — сірий журавель. Зріст його досягає 1 м 20 см.

Дистриб’юторський відділ:

Птахи корисні тварини. Вони живляться комахами і гризунами, тому знищують багато шкідників сільського і лісового господарств.

 

Вчитель:

Тварин, тіло яких вкрите шерстю, називають звірами.

Інформаційний відділ:

Звірі вигодовують своїх малят молоком. Їх тіло вкрите шерстю, що є істотною ознакою звірів.

Художній відділ:

Усміхнись.

  • На уроці вчителька запитала:
  • Якого кольору їжачок?
  • Колючого.
    •  — Чим покрите тіло у білки?
  • Шубою.

Розрахунково-фінансовий відділ:

Могутній

Дистриб’юторський відділ:

 

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Групова робота

Завдання 1.

Позмагайтеся, хто назве більше тварин кожної групи.

1 група: звірі.

2 група: риби.

3 група: птахи.

4 група: комахи.

Завдання 2.

Доведіть до якої групи відносяться дані тварини.

Метод «Займи власну позицію»

1 група:

Лось, кіт — це плазуни, бо …

2 група:

Сонечко, коник — це птахи, бо …

3 група:

Щука, сом — це земноводні, бо …

4 група:

Ящірки, змії —  це риби, бо …

  1. Робота по зошиту (с.24)

Завдання 1 (самостійно)

Рефлексія (визначити в кінці)

        Повне розуміння матеріалу      

         Часткове розуміння матеріалу      

         Нерозуміння матеріалу         

С.25 Завдання 2 (коментовано)

VII. Підсумок уроку

Робочий день нашого рекламного агентства закінчується.

Яка група тварин вам найбільше сподобалась (відповіді по групах).

Чи є у вас вдома тваринка?

До якої групи вона належить, чому ви так вирішили?

VIII. Домашнє завдання

С.133 – 138 (переказувати)

Робота по зошиту (с.24) Завдання 2

 

 

docx
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку