УРОК – СВЯТО
100 ДНІВ У ШКОЛІ
(НУШ)
Святково прибрана класна кімната. На класній дошці, стінах, стендах – дитячі малюнки, поробки, фотографії. Парти стоять півколом, на партах знаходиться все необхідне для роботи (гра «Читайлик», цеглинки LEGO, математичні пазли, чарівні мішечки, кубики, математичні килимки, щоденники вражень). У першокласників святковий настрій та емблеми «100 днів у школі».
Ще буде свят у нас багато –
І серйозних, і смішних.
А сьогодні – перше свято,
Найважливіше з усіх.
І називається воно: 100 ДНІВ У ШКОЛІ.
100 днів – неабияке свято,
100 днів – немало й небагато.
За 100 днів у школі в дружнім колі
Нового взнали ми доволі.
Хочем, щоб ви подивились,
Чого за 100 днів ми навчились.
З чистого листка починалася історія нашого класу. 1 вересня, взявши їх маленьких за руку, уже 100 днів ми разом крокуємо і робимо перші несміливі кроки. Разом плачемо і сміємося, сумуємо і радіємо. А малюнки, аплікації, дитячі роботи – це все наші здобутки. З кожним уроком вони стають кращими та охайнішими. Роблю все для того, щоб життя ваших малюків було змістовним і захоплюючим. А це щоденна наполеглива виснажлива праця і дітей, і вчителя.
А ще:
Вчились букви ми складати,
Трохи вміємо читать.
І без пальців рахувати –
1, 2, 3, 4, 5.
Я уже казки читаю,
Віршика напам’ять вчу.
Розв’язок задач шукаю,
І читаю, і пишу!
Я навчилася сидіти,
Гарно руку піднімать.
Вмію вже уроки вчити
Й хочу все на світі знать.
У їдальні вмію їсти
І веду себе, як слід.
У моїй тарілці чисто,
Я з’їдаю весь обід.
На перерві не гасаю,
Не кричу і не пищу.
У цікаві ігри граю,
Правила шкільні учу.
Ми навчаємось учитись
І одержувать знання.
Треба добре потрудитись,
В світ іти не навмання.
Я навчився малювати,
Хоч це й важко для руки.
Свій малюнок показати
Можу всім вам залюбки.
(Учень показує малюнок і продовжує)
Настя каже: «Це гав-гав!»,
Мама каже: «Лошачок!»,
Тато каже: «Віслючок!».
Ой, не можу, сміхота
Не впізнав ніхто кота.
Одним із нововведень НУШ є ранкові зустрічі. Це спокійна розмова на килимку, яка має створити позитивну атмосферу в класі. Пропонуємо вам фрагмент ранкової зустрічі.
(За ним його ім’я проспівають усі діти).
Сидячи на килимку, діти проговорюють слова і показують рухи.
Маю два очка, ними світ бачу,
Маю дві ніжки, ними я скачу.
В голівці розум, щоб мудро жити,
В грудях серденько людей любити.
Пограємо у гру «Живі руки».
Навчитися співати, читати, мислити, дружити, радіти, фантазувати, спілкуватися, рахувати, писати.
Пісня «Вчать у школі».
Сл. М. Пляцковського, муз. А. Шаїнського
Щоденник вражень – завершальний елемент ранкової зустрічі. Тут першокласники малюнками передають свої думки, захоплення чи роздратування.
На сьогодні конструктори LEGO 6 цеглинок є незамінним матеріалом для занять з дітьми початкової школи. Кожен педагог у цеглинках знаходить щось цікаве для себе – на музиці вивчаємо ноти, на фізкультурі використовую цеглинки як нестандартне обладнання. За допомогою цеглинок діти вивчають математику, мову, читають і переказують, досліджують світ. Бо така робота розвиває творче мислення, формує вміння співпрацювати, розвиває дрібну моторику.
Розпочнемо з інтегрованого курсу «українська мова».
Намистинки на ниточку нанизуєм щодня.
На них яскраві літери виблискують, манять.
Із літер цих ми зробимо намисто дітворі.
Веселкою горітиме воно у Букварі.
З Букви А ми почали вчити Букваря.
Буква У до неї радісно прийшла.
Потім О И І Е – звуки голосні
Все цікаво розвивалось, мов в чарівнім сні.
«Пісня про букви»
Сл. М. Підгірянки, муз. А. Басової
Радісно складали ми склади МО МІ МИ
МАМО, МАМІ, МАМИ – всі раділи разом з нами.
Потім ЕН і знов склади:
НА НО ОН НІ НЕ НИ…
Завітало до нас ВЕ
Потім ЕЛ, за ним ЕС КА ПЕ ЕР ТЕ…
Скільки радості було у хаті,
Коли вдома прочитав я ТАТО.
Пограємо у гру з Читайликом.
(Вибираємо картинки тварин і викладаємо звукові схеми слів).
Вправа з LEGO.
(Показую малюнки сніжинки, ялинки, Миколая, діти складають речення і цеглинками зображують схему цього речення).
Відгадайте загадку.
Хто з хвостиком і вушками,
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо, крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від …кішки.
(Костик, Катруся, Клава,Кузьма)
(У Київ, у Карпати, на Кіпр).
(Картопля, капуста, кавун, каштан).
(Кашею, карасями, картоплею, кукурудзою).
(Компот, квас, каву, капучіно).
(Корова, коза, кінь, кріт).
(Кухар, кондитер, клоун, контролер, кіноактор).
На черзі - слуховий диктант.
(За допомогою цеглинок LEGO учні сигналізують, яку букву писати – велику чи малу. Велика буква – цеглинка жовтого кольору, мала буква – цеглинка зеленого кольору).
Віталій, мандрувати, верба, один, Катруся, Світланка, вечір, крокодил, Володя, трактор, Тамара, квіти, ранок, Руслан, Ніна, море, ворона.
У кожного з вас чарівні мішечки. Викладаємо першу літеру свого імені, маминого. Називаю літери, а діти викладають.
(Мішечки наповнені копійками, зернятками кави, морськими камінцями, ґудзиками та ін.)
А письмо – це справжні муки
Від напруги терпнуть руки.
Такі муки ми терпіли,
Доки букв писать не вміли.
Мов бублик, кругле «о»
Мені аж серед ночі ввижалося воно.
В зошиті пишу старанно
І на парту не хилюсь.
А тому виходить гарно
Ось я зараз похвалюсь.
(Учениця показує свій зошит для письма)
Кілька слів про оцінювання. Діти швидко звикають до того, що вчитель хвалить їх всіх однаково. Тому похвала з часом втрачає стимулююче значення. Я весь час у творчому пошуку. Допомагають написи «Зразковий зошит», «Пишу тільки на відмінно», оцінювання смішариками. Зараз усі прикрашають свою новорічну ялинку.
А зараз настав час для відпочинку. Фізкультхвилинка з LEGO.
На небі світить сонечко
Травичка хай росте.
Пливе хмаринка в небі
І річка хай тече.
Любов’ю все зігріємо
У дружбі краще жить.
Ми до вершин крокуємо
Хай нам усім щастить.
На кожен рядок вірша підносимо відповідний колір).
У кожного є шість цеглинок, перетворіть їх на телефон, зателефонуйте мамі і скажіть їй щось приємне. А зараз складіть фотоапарат. Зробіть селфі з мамою.
Математика – наука найточніша
Її треба наполегливо учить.
В ігровій формі краще запам’ятовується матеріал. Пропонуємо цікаві види роботи, які часто використовували на математиці.
(Одні діти кидають кубики і записують приклади на додавання, інші – працюють з математичними годівничками, прикрашають ялинку математичними іграшками, складають математичні пазли чи диски).
Пісня «Вісім яблучок»
А зараз цікава математична фізкультхвилинка.
Перші кроки ми зробили,
Підросли і помудріли.
Час іде, а ми за ним
До незвіданих вершин.
Однокласниками стали,
В класі першому вчимось.
Всіх нас учнями назвали.
Ми тепер – великі! Ось!
Ми всі будем старанно вчитись,
Писати в зошитах, читати Букварі.
Ми тепер не просто діти,
А учні школи – школярі.
Пісня «Ми – першокласники».
Я задоволена. А ви? Мені сподобалось. А вам?
Думаю, кожен з вас побачив прогрес у розвитку своєї дитини, адже вони, направду, суттєво змінилися.
Шановні батьки! Терпіння й оптимізму вам у навчанні вашої дитини, яка робить перші кроки на дорозі пізнання. Міцно й бережно тримайте за руку свого маленького учня, щоб він не ослаб і не відстав у дорозі.
Хай веселі будуть діти.
Хай щасливим буде люд.
Хай живе у нашім класі
Мир і злагода! Салют!