Урок- уявна подорож "Весняна казка"

Про матеріал
Урок з інтегрованого курсу ЯДС на тему: "Які зміни відбуваються в природі навесні. Створення аплікації з кольорового паперу "Подарунок весні". Цей урок буде в нагоді вчителям, які хочуть і можуть організувати навчально-виховний процес на уроках максимально ефективно і цікаво для учнів.
Перегляд файлу

Клас  2

Тема:  ЯДС. Які зміни відбуваються в природі навесні. Дикорослі рослини рідного краю.  Технології. Створення аплікації з кольорового паперу.    

Мета: Формування ключових компетентностей:   вміння вчитися - само організовуватися до навчальної діяльності; соціальних -брати на себе відповідальність за ефективне здійснення презентації результатів роботи групи, висловлювати свої емоції і почуття від побаченого та почутого; загальнокультурних – дотримуватися   правил поведінки на уроці ; здоров’язбережувальних – розвивати життєві навички, що сприяють здоров’ю під час роботи з різними інструментами ;  

предметних  компетентностей:     закріпити знання про дикорослі рослини, ознайомити з тими рослинами, що ростуть в нашій місцевості; познайомити зі змінами, які відбуваються з приходом весни; вчити милуватися природою в усіх її проявах і барвах; виховувати бережливе ставлення  до  дикої природи;  технології -  вчити учнів створювати аплікацію за поданою темою  уроку,  виховувати бережливе ставлення до речей виготовлених з паперу;  міжпредметних – формувати дослідницькі вміння, спостережливість;

 

Тип уроку:                  Урок повторення та узагальнення отриманих знань

Вид уроку:                  Інтегрований, уявна подорож  «Весняна казка».

Обладнання: таблиці, картки для групової роботи, демонстраційний матеріал по темі уроку, кольоровий папір, клей, ножиці.

Хід  уроку

І.  Організаційний момент

           Розкриваємо віконце

           у чудовий світ природи.

          То ж часу не втрачаємо,

          зручненько сідаємо,

         Працювати починаємо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку 

Вчитель. Скажіть, будь ласка , діти, ви любити подорожувати? (Відповіді дітей)

Вчитель. Сьогодні я вас запрошую до подорожі. А дорогу нам допоможе вибрати ось ця таблиця, де треба вставити пропущені букви і прочитати слова, які і будуть назвою нашої подорожі.

В.сн.н.  к.зк. (Весняна казка)

                          Прийшла весна-красуня!

                          Несе вбрання лісам,

                          І синь безкраю дарує небесам.

           Щоб вся земля від сонця      Весна приходить з ласкою

           Взяла собі тепло,                   Та зі своєю казкою.

           Й малесеньке зернятко         Як тільки струсить рукавом -

           Щоб швидше проросло.        Синіють проліски кругом!

Вчитель. А чому весну порівнюють з казкою? Що відбувається з приходом весни?

Чому кажуть «Гарно – як у казці»? (Відповіді дітей)

Вчитель.  Отже ми вирушаємо в  світ  «Весняної казки». А мета подорожі     дізнатися більше про дикорослі  рослини,   які ростуть у рідному краї та про зміни, які відбуваються з ними з приходом весни.

ІІІ.    Актуалізація опорних знань

  1. Розминка

Вчитель. А щоб потрапити до цієї країни, нам потрібно провести розминку.

  • Як шумлять дерева?
  • Понюхайте квіточку
  • Дмухніть на кульбабку
  • Як  рикає лев?
  • Як капає бурулька?
  • Як шумить вітер?
  1. Кольорові асоціації

  (Діти показують кольорові кружечки)

Вчитель. А тепер з’ясуємо, які асоціації у вас  виникають, коли ви чуєте такі слова: сонечко, радість, весна, квіточка, зима, зло.

   ІV. Узагальнення та систематизація  отриманих знань 

Вчитель. Молодці, ви старались. Я бачу, що ви готові до подорожі. А вирушати ми будемо не самі, а з гостею. А щоб дізнатися, хто це буде нас супроводжувати,  відгадайте загадку.

  1. Відгадування загадки

Привітанням журавля              Куди ступлю – сонце сяє.

Я пробуджую поля,                  Все навколо оживає.

Небеса і ручаї.                          А ще пробуджую від сну

Та заквітчую гаї.                      Я нашу землю чарівну.

           І мене усяк з вас зна

           Відгадали? Я  (весна).

 

  1. Асоціативна квітка. «Яка весна?»

Вчитель. Головний герой нашої казки – Весна. Яка вона? Доберемо ознаки. Весна буде у вигляді сонечка. А потім, коли ви будете називати ознаки весни, то сонечко перетвориться у чарівну квіточку. (Добір ознак весни учнями)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель. Чарівна квіточка зібрана.    Рушаймо в подорож.

  1. Робота в групах

Вчитель. Ось ми на галявинці. Всі рослинки живуть у своїх будиночках. Та  сталася  біда: вийшли всі вони на весняне сонечко погрітися, побігати, а потім почали всі веселитися. А  коли настав час повертатися додому, рослини розгубилися і забули, де чий будиночок.

Вчитель. Діти, давайте допоможемо рослинкам. Розмістіть їх в будиночках.

 

 

   1 група                                                              2 група

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               3 група

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель.Поясніть, чому саме так ви їх поселили? А які ще  знаєте дерева, кущі, трав’янисті рослини, що  ростуть у нас? (Відповіді дітей)

Вчитель.Молодці. Ви дуже допомогли рослинкам. Вони задоволені і щасливі, що кожна з них  потрапила до свого дому.         

  1. Фізкультхвилинка

     Ось іде до нас весна, (Діти крокують)

    Все навколо ожива.  (Руки розводять вправо,вліво)

    Підсніжники прокидаються, (Потягуються)

    Проліски усміхаються. (Діти один до одного посміхаються)

    Пташки прилітають.  ( Махають  руками)

    Діти вибігають, (На місці бігають)

    Весну зустрічають.

 

  1. Метод «Інтрига» Робота в групах.

Вчитель. Вам, мабуть, дуже цікаво взнати, що принесла нам весна у кошику. Спробуйте дізнатися про це. Для кожної групи весна приготувала завдання – закодовані слова. Вам потрібно їх скласти і розповісти про одне-два з них.

1 група   під-сніж-ник          2 група  про-лі-сок        3 група     бар-ві-нок                    

                 сон-тра-ва                           кон-ва-лія                            ма-ти-й -ма-чу-ха    (Весна з кошика   виймає квіти).

Вчитель.    Всі ці квіти називають первоцвітами, бо вони найперші прикрашають землю після зими.

(Діти в образі квітки  розповідають про себе)        

 

Картинки по запросу первоцвітиПідсніжник.  Я з’являюся наприкінці лютого – на початку березня. Цвітіння підсніжників захоплююче видовище. Здається, що грунт у весняному лісі покритий скатертиною, зітканою з сніжно-білих квіточок. Я маю і лікувальні властивості. Товчені листки використовують для лікування поранень та порізів.

 

 

Картинки по запросу барвінок малий

Барвінок .   Я квітка ніжна, але смілива і    нетерпляча. Ще не зійде сніг, а вже крізь сніго-льодову скоринку пнуся тремтливим вічно зеленим листочком. Відваром із моїх квітів дівчата вмивали обличчя, щоб шкіра була м’якою, ніжною.

 

 

Похожее изображение 

   Проліски.  Я з’являюся у березні. Мої квітки                                                                                                         синього кольору. Мене ще називають

 «синятка».   Німецька назва – «блакитна зірка».

 Я – лікарська рослина.

 Мої цибулинки допомагають при хворобах

  шлунку та дихальних шляхів.

 

 

  1. Міні-бесіда

Вчитель. А ще які весняні квіти ви знаєте? (Відповіді дітей)

Більшість квітів мають і лікувальні властивості. Люди завдають чимало шкоди     ранньоквітучим рослинам, особливо підсніжникам, проліскам, конваліям. Багато  рослин стали  рідкісними. Це фіалки,проліски, медунки, дзвіночки. Найкрасивіша та квітка, що квітує там, де зросла – не губи її! Такі квіти, як підсніжник звичайний, проліска, конвалія занесені до Червоної книги України.

 

 

7.  Розгляд газети-колажу «Знов починається весна, знов починаються дива», підготовленої дітьми з батьками.

 

D:\FOTO\Школа2015-16р 4клас\1 клас 2012-2013\1 клас 2013р\P4100028.JPG

 

 V. Інтеграція з трудовим навчанням.

       1.  Міні-бесіда.

Вчитель. А чи знаєте, діти, коли день народження весни? (Відповіді дітей)

Розповідь учня.  21 березня день народження весни. Це день весняного рівнодення. Півдоби на Землі день, півдоби – ніч. Після цього день стає довшим, а ніч – коротшою. Прилітають з вирію птахи, тане сніг, теплішає, пробуджується природа.

Вчитель . А на день народження завжди дарують подарунки. Давайте  ми виготовимо квіточки з кольорового паперу та  ними  прикрасимо зелений килимок і цим привітаємо весну.

Вчитель. Ми виготовимо квіти у техніці «аплікація».  Слово «аплікація» з латині означає «накладання». Але перед початком роботи повторимо правила безпечної роботи з ножицями та клеєм.

2.  Правила   користування ножицями та клеєм.

  1. Технологія виготовлення виробу .

 Вчитель. Щоб намалювати квіти ,  беремо  шаблон квіточки та обводимо його, потім вирізуємо  малюнок ножицями. Приклеюємо серединку та  надрізаємо пелюстки. Квітка готова. Клеїмо її до нашого колективного зеленого килимка.

     4.   Самостійна робота учнів.    Діти приклеюють квіточки до килимка. Розгляд створеного  колективного подарунка для весни.

  VІ.  Підсумок уроку. Рефлексія.

Вчитель.  Наша подорож закінчується . Щоб з’ясувати, як ви зрозуміли вивчений матеріал, пограємо в гру:  «Ходить весна рядами»

         Ходить весна рядами,

         Дружить хоче з вами.

         Кого за руку візьме,

         Той дикорослу рослину рідного краю назве… (барвінок, конвалія,       підсніжник,  кульбаба )…)

Вчитель. Вам сподобався наш урок? 

                Які види робіт найбільше запам’яталися?

                З яким настроєм ви працювали? (Відповіді дітей)

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            

                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку