Розробка уроку "Урок- синтаксична весняна толока" у 8 класі

Про матеріал

Матеріал уроку-весняної синтаксичної толоки може бути використаним під час узагальнення й систематизації вивченого з теми "Речення зі звертаннями та вставними словами"

Перегляд файлу

Урок- весняна толока

Тема уроку: «Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Речення зі звертаннями й вставними словами»

Тип уроку – комбінований (перевірка, корекція, узагальнення знань, умінь та навичок учнів)

Обладнання: презентація Microsoft PowerPoint

Мета уроку: узагальнення й систематизація відомостей з теми «Речення зі звертаннями й вставними словами, установлення рівня оволодіння учнями теоретичними знаннями,  осмислення учнями вивченого з теми на основі матеріалів сучасної української музики та народознавства, вироблення навичок правильної розстановки розділових знаків та аналізу мовних одиниць; розвиток естетичного смаку, творчих здібностей, розширення світогляду; виховання цікавості й поваги до традицій свого народу, упевненість у своїх силах, відповідальність, позитивне ставлення до себе й тих, хто оточує, почуття гумору, оволодіння навичками психологічного відновлення в часи війни.

                      Слово вчителя. Оголошення теми й мети. Мотивація навчання. Вітаю, дорогі діти й учителі! Сьогодні перший день весни – 1 березня. Весна є символом відродження, краси, любові й перемоги життя над смертю. На нашому уроці ми доєднаємося до потужних традицій наших предків, згадаємо цикл весняних свят українців,  розбудимо й зміцнимо наші природні сили в умовах, коли Україна б’ється з російським окупантом.

Яким же він буде, урок – весняна толока? Толока  – праця гуртом для виконання роботи, на яку скликають сусідів, родичів, товаришів (без оплати, іноді за частування). Толока буває й приводом поспілкуватися, зустрітися з тими, кого давно не бачили. На уроці присутні учні з-за кордону та різних куточків України та вчителі.

Сьогодні ми гуртом трудитимемося на ниві синтаксису й пунктуації. Для цього будемо досліджувати тексти сучасних пісень, випікати жайворонків, ловитимемо великоднього зайця, зустрічатимемо перших ластівок. У такий спосіб ми узагальнимо й систематизуємо знання про речення зі звертаннями й вставними словами.  

Велике значення навесні наші предки приділяли птахам, деякі з них прилітали з вирію. Дата 22 березня в народі називається «Сороками», бо помічено, що в цей день сорока кладе на гніздо 40 гілочок.

  •                  І. Актуалізація опорних знань
  1. Згадаймо інформацію про такі синтаксичні категорії як звертання й вставні слова. Для цього виконаємо завдання «Сорок гілочок». Допоможемо сороці зібрати своє весняне гніздечко– замість хмизу вставимо пропущені слова або словосполучення й згадаймо правила.
  •                  ІІ. Осмислення, узагальнення й систематизація знань
  1.               Завдання «Обрядóві жайворонки»

     Жайворонки — обрядóве печиво з пшеничного тіста, спеченого у вигляді булочок або коржиків, що зовнішнім виглядом нагадують пташок — жайворонків, голубів, сорок. Подивіться відео та виконайте завдання, яке допоможе узагальнити правила розстановки розділових знаків у реченнях зі звертаннями. ВЕСНЯНКА-ЗАКЛИЧКА- коротенька пісенька, якою наші предки закликали весну, звертаючись до сил природи.

  1.               Завдання «Спіймай Великоднього зайця»

ВЕЛИКДЕНЬ – це традиційна українська назва світа Воскресіння Христового.

Воскресіння природи в наших пращурів був святом зустрічі Гайбога й богині Гаї. У цей день у священних гаях  стояли зображення кумирів, яким поклонялися наші предки, а молодь співала гаївки й водила хороводи. До нашого часу дійшла одна з таких дитячих ігор «Зайчик»: діти ставали в коло, обирався «зайчик», який мав прорватися поміж рук.  Сучасну обробку гри здійснив електро-фолк гурт «GG ГуляйГород». Зайчик, до речі,  є символом відродження природи навесні. Послухайте денс-гаївку «Зайчик» та спіймате Великоднього зайця!

  1.               Завдання «Ластівка Перемоги»

Послухаймо уривок із пісні «Ластівки» дуету «Chico & Qatoshi»

Весняні образи ластівки,  вишні, що цвіте, польової ромашки асоціюються в сучасних українців із рідним домом, поверненням після довгих шляхів та, звичайно, Перемоги! Послухайте уривок із пісні «Ластівки» дуету «Chico & Qatoshi» і виконайте завдання.

ІІІ. Підбиття підсумків уроку.

  1.               Завдання «Закличка Перемоги».

УТВОРІТЬ ДРУГИЙ РЯДОК ЗАКЛИЧКИ, продовживши речення з риторичними звертаннями й вставними словами,  на тему «Переможна весна». Закличка має бути з гумором, нести позитивні емоції,  бути дотепною.

  1.               Рефлексія. Мій настрій… Тепер я знаю… Тепер я можу… Урок пройшов…
              7. Оцінювання роботи на уроці.

ІV. Домашнє завдання.

                      1. Підготуйтеся до контрольної роботи (виконайте тести на стор. 140 – 141).

                      2. Напишіть есе «Наше весняне місто», уживаючи звертання й вставні слова.

 

docx
Додано
12 березня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку