Урок- вінок . Урок математики в 3 класі

Про матеріал
Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове. Множення одноцифрового числа на розрядне. Мета: ознайомити учнів із прийомами множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове та множення одноцифрового числа на розрядне; розвивати ! вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження суми двох добутків. Розвивати мислення, кмітливість, оперативність у виконанні математичних завдань. Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнення вивчати народні символи України.
Перегляд файлу

Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове.

Множення одноцифрового числа на розрядне (№№804 - 811)

Мета: ознайомити учнів із прийомами множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове та множення одноцифрового числа на розрядне; розвивати   ! вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження суми двох добутків. Розвивати мислення, кмітливість, оперативність у виконанні  математичних завдань.   Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнення  вивчати народні символи України.

Обладнання. Структурні записи на дошці. Кошик із вирізаними з кольорового паперу  квітами волошки, барвінку, ромашки, маку . Зелений вінок. Завдання для усного рахунку та для груп.

Хід уроку

 

I.Організація класу до уроку

II. Повідомлення теми й мети уроку

 - Сьогодні на уроці ми повторимо зв’язок дій множення та ділення, будемо вчитися розв’язувати задачі на три дії.

Виконуючи математичні завдання, ви познайомитесь із рослинними символами України, з яких ми сплетемо вінок.

У давнину віночки в Україні виплітали з різного зілля від весни і до пізньої осені. Український віночок служив не тільки окрасою голови. Вважалося, що у ньому є чарівна сила, що і біль знімає, і волосся береже.

 - До кінця уроку ми виплетемо вінок, який покладемо у наш класний куточок символів України.

ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.

 1.Перевірка домашнього завдання.

  • Знайти суму відповідей прикладів кожного стовпчика окремо (за­вдання № 794).
  • Пояснити, про що дізнавались першою дією. Записати розв'язання задачі № 795 виразом.

- Символом відданості в українському вінку є одна квітка.

- Послухайте загадку:

Сині зірочки пухнасті

Виглядають з жита,

Мов веселі оченята.

Як їх не любити!

Синьоокі волошки завжди приваблювали своєю тендітною скромною красою. Її ми вплетемо, розв’язавши приклади          

 2. Гра «Мовчанка»

 

Цю квітку можна зустріти у житньому полі. Синій колір волошки символізує чисту радість та сподівання, що живуть у кожній людській душі.

( Прикріплюю  волошку на вінок )

3. Гра «Хто швидше»

До кожного ланцюжка викликаємо два учні. Виграє той, хто швидше запише відповідь у кружечок.

-         Все правильно !

Полюбили ці квіти на Україні, рідко біля якої хати їх немає. Бо за легендою то були хлопці-брати,які загинули на чужині. А повернулися нетлінною красою додому хлопці-чорнобривці.

( Прикріплюю  чорнобривці на вінок )

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда.

Будемо вчитися множити й ділити розрядні числа (круглі сотні і десятки) на одноцифрове число, тобто розв'язувати приклади виду 30 • 3,200 • 4,60:3. Обчис­лення виконують шляхом переходу до десятків і сотень.

 а)Розглянути записи вправи 804 і пояснити, як знаходили добутки і частки.

 б).Вправа 805. Проаналізувати розв'язання. З'ясувати, що перший учень ви­
користав переставну властивість множення, а другий — спосіб послідовного
множення. Перед застосуванням способу послідовного множення показати уч­ням запис розрядних чисел у вигляді добутку:


Можна способом послідовного множення обчислити ще 1-2 приклади.

2.Первинне закріплення.

Фронтально виконати вправи 806,807.

-   Відгадайте загадку.

Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний,

А коли весну стрічає,

Сині очі розкриває.

- Барвінку належить особливе місце у вінку.

Виконавши завдання        ми вплетемо у вінок барвінок.

- Відвар барвінку п’ють від простуди, ним прикрашають весільний коровай.                 ( Чіпляю на вінок барвінок )

V.Релаксаційна пауза

Встали, повернулися до мене.

- Хто влітку літає над квітками?

Закрийте очі, уявіть себе легкими метеликами, помахали крильцями, покружляли. Відкрили очі, обвели ними контури метелика, поблимали.

 

VІ. Розвиток математичних знань учнів.

1.Задача 808. На основі аналізу задачі і малюнка колективно скласти план розв'язування задачі. - Відгадайте, яку квітку ми зараз вплетемо у вінок.

На стрункій високій ніжці

Біля річки на лужку

У косинці-білосніжці

Стрів я квітоньку таку.

Ясним оком жовтуватим

Усміхнулася мені.

Я хотів її зірвати,

А бджола сказала: - Ні!

 

Зараз нам треба розв’язати задачу і ми  зможемо вплести у вінок ромашку А от ромашку вплітають у вінок як символ доброти і ніжності. Також ромашка символізує мир.

  1.                   Задача 809. Колективно проаналізувати короткий запис задачі і скласти задачу.

- Діти, послухайте. Про яку квітку йдеться?

На городі тичка, а на тичці – капличка.

Без вікон, без верха, а в ній людей без числа.

Мак дуже шанована українцями квітка.

Мак з’явиться у віночку, коли кожна група правильно розв’яже  задачу і справиться з завданням тесту.

Записати розв'язання задачі самостійно

(Тестові вправи, записані на великих аркушах паперу.)

Група « Волошка»

Підкреслити відповідь задачі:80 , 10 , 100 , 1000.

Група « Барвінок»

Підкреслити вираз, який є розв’язком даної задачі:

( 10•4 ) +(30•2 )

( 10•4 ) -(30•2 )

( 10+4 ) +(30+2 )

 Група « Ромашка»

-Яка послідовність  міркування порядку дій над опрацьованою задачею?

1. *Яка маса моркви в 4 ящиках?

    * Яка маса буряків в 2 ящиках?

    * Яка загальна маса овочів?

2. *Яка маса буряків в 2 ящиках?

    *Яка маса моркви в 4 ящиках?

    * Яка загальна маса овочів?

3. * Яка загальна маса овочів?

    *Яка маса моркви в 4 ящиках?

    * Яка маса буряків в 2 ящиках?

 

 

 

Група « Маки»

Який схематичний вираз підходить до розв’язку даної задачі?

- Зараз кожна група повідомить, який обрано варіант.

Мак уособлює собою вічну боротьбу між добром і злом. Виконавши завдання ми подолали зло.

Вплетемо у вінок мак.

VІІ. Підсумок уроку.

Без калинового цвіту чи грона ягід також не може бути українського віночку, бо калина – то пісенний образ самої України.

 Поясніть спосіб обчислення у випадках:

Вчитель на стрічку прикріплює кетяг калини. 

VIІІ. Домашнє завдання

№810, №811

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК –ВІНОК 

                   МАТЕМАТИКИ

 

 

 

Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове.

 

Множення одноцифрового числа на розрядне.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

вчитель  3-Б класу  Удочкіна Т.А.

 

 

 

 

doc
Додано
26 липня 2019
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку