Ознайомити учнів із творчістю поетеси - землячки, осмислити творчі доробки майстрині слова, поспілкуватися із нею, формувати навики самостійної роботи із поетичними творами, формувати вміння виступати з усним відгуком про твори, посилювати краєзнавчу роботу; прищеплювати учням любов до поезії та рідного краю, формувати світогляд та розвивати творчу уяву.
Сценарій зустрічі з поетесою Антоніною Петрівною Царук
Даний захід організовується з метою залучення дітей до української поезії, пропаганди художніми засобами літературної спадщини Кіровоградщини і створення умов для виховання в дітях, підлітках, молоді та їх батьків поваги до національної культури нашої країни.
Спрямований на реалізацію наступних завдань:
- Підвищення мотивації учнів до читання і вивчення творчої спадщини поетів-земляків, а також до літературно-художньої творчості;
- Формування морально-світоглядних, в тому числі цивільно-патріотичних позицій навчання через звернення до кращих текстів сучасної української словесності;
План проведення заходів:
I. Підготовка до зустрічі: заздалегідь підготовлена аудиторія, вітання поетеси.
II. Бесіда з поетесою, (виразне читання напам’ять віршів поетеси), витягів з авторських передмов і біографії, відповіді автора на питання учнів щодо основних напрямів творчості: вірші про природу, літературні нариси про малу батьківщину, про рідну мову, про інше, про місця, пов'язані з життям і творчістю поетеси), а також про нагороди.
III. Рефлексія: враження учнів від зустрічі з автором, від його віршів у формі малих жанрів прози і поезії.
IV. Висновок: читання ученицею 7-А класу Бабич Катею власного вірша, присвяченого автору; квіти та добрі побажання гості: у відповідь слово поетеси; за традицією - колективне фото учасників зустрічі.
Ведуча: Доброго дня любі друзі! Запрошуємо вас сьогодні відвідати «чарівний світ поезії, сплетений з ніжності та турботи» - світ поезії Антоніни Петрівни Царук.
Зверніть увагу на дошку. На ній розміщені збірки автора, які вона раніше подарувала нашій шкільній бібліотеці.
Думаю, що всі присутні тут погодяться зі мною в тому, що нам неймовірно
пощастило, що до нас завітала така талановита людина, як Антоніна Петрівна. Яка при всій неймовірній зайнятості знайшла годину для зустрічей з нами.
Царук Антоніна Петрівна народилася 9 травня 1961 року в смт. Компаніївка Кіровоградської області. Після закінчення Компаніївської середньої школи і філологічного відділення Кіровоградського державного педагогічного інституту ім. О.С. Пушкіна розпочала трудову діяльність у Кіровоградському машинобудівному технікумі. З 1983 р. працює в КІСМі, нині - Кіровоградському національному технічному університеті викладачем кафедри суспільних наук та документознавства. Аспірантка кафедри української літератури Кіровоградського державного педагогічного університету імені В. Винниченка. Коло наукових інтересів – поетика твору, літературне краєзнавство.
Член обласного літературного об'єднання «Степ». Член Національної спілки письменників України (2011).
Автор книг для дітей дошкільного, молодшого шкільного та середнього віку: «Онучечка-чомучечка» (2006), «Гостював у Літа Дощик» (2007), «Відважне мишеня» (2007), «Майже вчений» (2008), «Як Петрик стежину пас» (2009), «Проліскові дзвони» (2013), п'єси-казки «Земля Світлячків» (2008) за мотивами однойменної повісті-казки В. Близнеця. П'єса ставилася самодіяльними шкільними театрами ЗОШ №24 та №30 міста Кіровограда, брала участь у конкурсі «Степові джерела». Автор поетичної збірки «Мовчання бруньки» (2012).
Провідною темою творчості Антоніни Царук є поезія для дітей. Перші шість книг створені для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, що дуже відповідально. Діти цього віку інтуїтивно відчувають надуманість, нещирість, фальш у думках і почуттях. В 2013 році Антоніна Царук представила на розсуд слухачів свою нову збірку «Мовчання бруньки». В ній розкривається широкий діапазон ліричного обдарування поетеси. Критики назвали її «дорослою» поезією – віршами для всіх. Це вірші, з яких постає своєрідний культ родини, сім`ї, в якій панують любов, злагода, ніжність. Вірші про батька, про матір, родинне тепло, в яких вона сама ще дитя. Поезія Антоніни Царук, як українська гарна пісня, — традиційна, не зіркова. На музику просяться не тільки ті тексти, які поетеса сама позначила словом “пісня”, чи ті, які вже покладені на ноти кіровоградськими композиторами, а й багато інших.
У своїх віршах авторка щедро ділиться своїми спостереженнями та відкриттями з читачами. Тож, послухаємо:
Діти читають вірші поетеси
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Виступ поетеси:
а) розповідь про себе;
б) читання власної поезії.
Діалог з поетесою:
Ведуча:
Читаючи поезію Антоніни Петрівни, починаєш добре розуміти, наскільки автор любить живе рідне слово, своїх близьких, свою рідну землю, природу, все навкруги.
Можна ще багато казати про Вашу творчість, тому що у кожної людини, небайдужої до родини, природи, мови, всього живого, вони незмінно викликають особисті спогади, переживання й асоціації. Але пора зупинитися і дати можливість читачеві відкрити для себе цього дивовижного автора, і я точно знаю, прочитавши одного разу вірші Антоніни Петрівни, захочеться їх перечитувати ще і ще. Вони дарують добро людям …
На завершення зустрічі, учениця 7-А класу Бабич Катерина написала вірш, який вона присвятила вашій творчості, Антоніно Петрівна!
Ведуча: Шановна Антоніно Петрівно! Ми всі Вам дуже дякуємо за зустріч.
Завершується зустріч за традицією - колективним знімком автора і читачів.