Урок 1 клас "Я школяр"Поняття про життєво важливі способи пересування людини. Загальнорозвивальні вправи. Ходьба.

Про матеріал
Тема тижня. Я школяр Тема дня. Поняття про життєво важливі способи пересування людини. Загальнорозвивальні вправи. Ходьба. Мета: 1. Ознайомити учнів з правилами безпеки на уроках фізичної культури. 2. Навчити різновидів ходьби 3. Розповісти про життєвоважливі способи пересування людини 4. Розвивати витривалість ходьбою 5. Розвивати правильну поставу та профілактика плоскостопості. 6. Розвивати командну роботу з-за допомогою рухливої гри. 7. Виховувати здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

             Фізкультура  1  клас

 

Тема тижня. Я школяр 

Тема дня. Поняття про життєво важливі способи пересування людини.

Загальнорозвивальні вправи. Ходьба.

Мета:

  1. Ознайомити учнів з правилами безпеки на уроках фізичної культури.
  2. Навчити різновидів ходьби
  3. Розповісти про життєвоважливі способи пересування людини
  4. Розвивати витривалість ходьбою
  5. Розвивати правильну поставу та профілактика плоскостопості.
  6. Розвивати командну роботу з-за допомогою рухливої гри.
  7. Виховувати здоровий спосіб життя.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння команд, терміноголічного апарату предмета; спілкування під час рухливих ігор;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом формування здорового способу життя та інтересу до спорту.

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом розуміння важливості фізичних вправ для організму.

Очікувані результати:

  • з увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
  • бере на себе роль у рухливих іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи.
  • ставиться з повагою до інших осіб.
  • підтримує та приймає інших.
  • розповідає про правильну поставу.
  • вказує на ті предмети, які корисні для здоров’я.
  • виконує вправи для формування правильної постави.

Обладнання: свисток, спортивний інвентар, ілюстративний та роздатковий

матеріал.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Хід уроку

Частини уроку

Зміст уроку

Дозува-ння

Організаційно-методичні вказівки

Для творчості учителя

Підготовча частина (10 хв)

Організаційний момент

Шикування в одну шеренгу, перешикування

15 с

Перевірка спортивної форми

 

Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель показує дітям картинки і запитує як хто з них пересувається

Зайчик – стрибає, змія повзає, риба – плаває, вовк – бігає, птах – літає. А як пересувається людина. Сьогодні ми дізнаємося на уроці.

Ознайомлення із завданнями уроку.

Проведення інструктажу з техніки безпеки

Правила безпеки на уроках фізичної культури. Заходити до спортивної зали тільки з дозволу вчителя і тільки в години, передбачені навчальним розкладом, у спортивній формі. У спортивній і тренувальній залах учням заборонено користуватися спортивним обладнанням, гімнастичними снарядами та іншим спортивним інвентарем без дозволу вчителя. На робочому місці (спортивна зала, тренажерна зала, спортивний майданчик на відкритому повітрі) не повинно бути предметів, що не пов’язані з виконанням відповідної роботи.

Розподіл по порядку.

Розподіл на 1—2

Вимірювання ЧСС

1 хв

 

 

Загальнорозвивальні вправи  в русі.

Ходьба з переходом на біг

1,5—

2 хв

Стежити за диханням

 

Ходьба з виконанням на кожен крок рухів руками:

1 — уперед;

2 — уверх;

3 — у сторони;

4 — униз

6—8 р.

Дотримувати безпечної дистанції

 

Ходьба з випадами і рухами руками

1 — випад правою, праву руку назад, ліву дугою вперед — уверх, ривок обома назад; 2 — випад лівою, дугами вперед змінити положення рук

8—12 р.

Середня інтенсивність виконання вправ

 

В. п.— широка стійка обличчям до центра. 1—3 — пружні нахили вперед, поступово збільшуючи амплітуду рухів і торкаючись долонями землі; 4 — випрямитися з поворотом кругом на правій у в. п. спиною до центра; 5—8 — те саме і, випрямляючись, поворот кругом на лівій нозі

8—10 р.

Коліна не згинати

 

Ходьба в повільному темпі, виконуючи однойменні повороти тулуба ліворуч і з вільними маховими рухами рук убік повороту

16—

20 р.

Дотримувати безпечної дистанції

 

Почергові стрибки з ноги на ногу, високо піднімаючи стегно, з просуванням уперед, руки

на пояс

Вправи на відновлення дихання.

3—4 серії по 10—12 р.

Стрибки чергувати з ходьбою

 

Основна частина (20 хв)

Життєвоважливі способи пересування людини.

Рухлива гра «Зайчики»

18 хв

Стежити за технікою виконання

 

Вправи на відновлення дихання.

2 хв

 

 

Заключна частина

(5 хв)

Комплекс вправ для формування правильної постави

1. В. п.— стоячи, стопи паралельні на ширині плечей, руки на поясі. Перекат з п’яти на носок.

2. В. п.— о. с. Напівприсідання і присідання на носках, руки в сторони, уверх, уперед.

3. В. п.— стоячи, ноги на ширині плечей, ліву руку підняти вгору, праву відвести якомога далі назад — у сторону. Згинаючи ноги в колінах, нібито виконуючи напівприсід, схрестити руки попереду. Повторити вправу, піднявши вгору праву руку і відвівши назад, убік ліву

Вимірювання ЧСС

4 хв

Дихання вільне, рівномірне. Не сутулитися, усі вправи виконувати в спокійному темпі, без затримань дихання. Кожну вправу виконують 4—5 р., згодом кількість повторень поступово збільшувати до 10—12 р.

 

Підбиття підсумків

1 хв

 

 

 

Умовні скорочення: ЗРВ — загальнорозвивальні вправи; ЗСЖ — здоровий спосіб життя; СМГ — спеціальна медична група; в. п.— вихідне положення; о. с.— основна стійка. ЧСС – частота серцевих скорочень.

 

ЖИТТЄВО ВАЖЛИВІ СПОСОБИ ПЕРЕСУВАННЯ ЛЮДИНИ

Життєво важливими способами пересування людини є рухи, що вона використовує у своїй різноманітній діяльності (ходьба, біг, стрибки, лазіння, плавання, пересування на лижах, катання на ков­занах, їзда на велосипеді).

Систематичне виконання цих рухів позитивно впливає на гар­монійний фізичний розвиток дитини, сприяє вдосконаленню робо­ти серцево-судинної, дихальної, нервової систем, зміцнює м’язи та опорно-руховий апарат, розвиває фізичні якості (швидкість, сприт­ність, силу, гнучкість та витривалість).

Усі ці рухи мають динамічний характер. Вони змушують працю­вати велику кількість м’язів і суглобів, поліпшують життєдіяльність усього організму, активізуючи всі фізіологічні процеси. Ці способи пересування є складними умовними рефлексами, що поступово вини­кають під час виховання та навчання. Багаторазове повторення рухів у певній послідовності утворює між окремими елементами кожного з них тимчасові зв’язки. Утворені динамічні стереотипи у дітей є дуже стійкими.

Під час навчання та розвитку основних способів пересувань у дітей на особливу увагу заслуговує поступове формування гнучкого динамічного стереотипу, здатності швидкої перебудови, пристосуван­ня до мінливих обставин навколишнього середовища. Це здійснюють шляхом виконання різноманітних варіантів вправ, зміни завдань, темпу руху, умов, у яких їх виконують.

Ходьба — найдоступніший і найпоширеніший вид фізичних вправ. Вона сприяє оздоровленню, стимулює процеси кровообігу, дихання, обміну речовин, зміцнює переважно м’язи ніг і тазу, залу­чаючи до роботи м’язи всього тіла. Ритмічні чергування напруження та розслаблення м’язів під час ходьби створюють сприятливі умови для заспокоєння організму, водночас ходьба у швидкому темпі дає значне фізичне навантаження, тренуючи і розвиваючи адаптаційні механізми. Фізичне навантаження під час ходьби легко дозувати (за відстанню та рельєфом маршруту, тривалістю та темпом подолання дистанції, кількістю інтервалів для відпочинку та їх тривалості).

Біг — один із основних засобів усебічного фізичного розвитку та активного відпочинку, оздоровлення та збереження працездатності. Під час бігу організм працює інтенсивніше, ніж під час ходьби. Біг є найпоширенішим видом фізичних вправ, що є складовою багатьох видів спорту (наприклад, спортивних ігор).

Стрибки є природним і швидким способом долання перешкод, для якого є характерними короткочасні, але максимальні нервово- м’язові зусилля. Стрибки зміцнюють м’язи ніг і тулуба, розвивають силу, швидкість, спритність і сміливість, навчають орієнтуватися в просторі, концентрувати зусилля. Стрибки можна виконувати з місця і з розбігу. Легкоатлетичні стрибки з розбігу поділяються на стрибки через вертикальні перешкоди (у висоту та з жердиною) і че­рез горизонтальні (у довжину та потрійні).

Лазіння можна виконувати по горизонтальному, вертикальному чи похилому канату, жердині, сходах і гімнастичній стінці за допо­могою рук і ніг. Його використовують для збільшення рухливості в суглобах кінцівок, розвитку сили м’язів та з метою коригування викривлень хребта. Повзання застосовують із лікувальною метою у положенні «на чотирьох кінцівках» і по-пластунськи. Вихідне по­ложення «на чотирьох кінцівках» характеризується розвантаженням хребта від дії сили ваги і максимальною мобілізацією його рухливо­сті. Його використовують для коригування викривлень хребта при компресійних переломах хребта, аномаліях у розміщенні внутрішніх органів, для розтягування.

Плавання — це сполучений вплив рухів і середовища, у якому їх виконують. Перебування у воді значно підвищує тепловіддачу та обмін речовин, висуває підвищені вимоги до системи зовнішнього дихання та гемодинаміки. Створюються умови для полегшення ру­хів, виправлення деформацій хребта, адаптації до навантажень різної інтенсивності, відновлення й підвищення загальної витривалості та загартованості організму.

Пересування на лижах усебічно розвиває та зміцнює організм, підвищує працездатність і витривалість, сприяє загартовуванню

і слугує чудовим відпочинком для нервової системи. Усі способи пе­ресування на лижах складаються з окремих елементів. До основних елементів пересувань на лижах належать: відштовхування лижами, ковзання, перекат, підсідання, відштовхування палицями, махові рухи під час винесення ноги з лижею або руки з палицею.

Катання на ковзанах призводить до поліпшення діяльності ор­ганів дихання в умовах підвищеного навантаження на суглоби та зв’язки дитини, тому його використовують обмежено, переважно для тренування здатності підтримувати рівновагу та координації рухів.

Рухлива гра

 Обирають діда йому вдягають капелюх. Вчителька читає вірш і зайчики виконують всі рухи а потім тікають дід ловить. Кого спіймав, той новий дід.

По стежині зелененькій

Бігли зайчики сіренькі.

Ось такі тут зайчики,

Зайчики-стрибайчики.

На городі біля тину

Скубуть зайці капустину.

Ось такі листочки

Скубу-скубуточки.

Сіли зайчики тихенько,

Риють моркву солоденьку.

Ось такі в них лапки,

Сірів лапки - шкрябки.

Гризуть зуби без упину

І буряк, і картоплиеу.

Ось такі в них зуби,

Зуби-гризолюби.

Їде дід по городу:

"Хто тут робить мені шкоду?".

Утікайте, зайчики,

Зайчики-стрибайчики.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Болотна Людмила Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
2414
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку