Урок 10. Досліджуємо математичні вирази, рівності й нерівності

Про матеріал
Мета: актуалізувати поняття «рівність», «нерівність», «математичний вираз» (сума та різниця), уявлення про істинні та хибні рівності й нерівності, значення виразу; закріплювати вміння порівнювати математичні вирази; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розділ 1. Узагальнюємо і впорядковуємо знання і вміння за 1 клас. Урок 10. Досліджуємо математичні вирази, рівності й нерівності

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати поняття «рівність», «нерівність», «математичний вираз» (сума та різниця), уявлення про істинні та хибні рівності й нерівності, значення виразу; закріплювати вміння порівнювати математичні вирази; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики. Обладнання: конструктор LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична.

Номер слайду 3

Організація класу

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання (с. 12, № 3)— Які ще два запитання поставили до кожної умови? Як розв'язати ці задачі?

Номер слайду 5

Гра «Весела лічба»Скільки сонечок на небі?Скільки вух у зайця?Скільки пальців на одній руці?Скільки в класі вікон?Скільки в класі горобців?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}2{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}5{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}3{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}0

Номер слайду 6

Каліграфічна хвилинка. Написання числа 10 Одиниця сумувала: Ну чому один так мало?Треба з кимось об'єднатись,Щоби більшою здаватись. От з нулем вона здружилась —І десятка утворилась.— Десять — це двоцифрове число, бо воно складається з двох цифр 1 і 0. Пропишемо цифру 1.— Цифра 1 складається з двох елементів — паличок, одна з яких коротша за іншу. Спочатку пишуть маленьку паличку. Починають писати її трохи вище за центр клітини і ведуть до верхнього правого кута клітинки. Потім пишуть основну похилу паличку від верхнього правого кута до середини нижньої сторони клітинки. Пропишемо цифру 0.— 0 (нуль) складається з одного елемента: великого лівого овалу. Починаємо писати нижче від верхнього правого кута клітинки, ведемо заокруглення ліворуч, торкаємося нижньої сторони клітинки, отримуємо великий овал і з'єднуємо праворуч.

Номер слайду 7

Магічне перетворення цифри 10. Малювання курки

Номер слайду 8

Удосконалення знань про хибні та істинні рівності й нерівності— Чого у котів більше — лапок, вушок чи хвостів? (Лапок.)— Чого найменше? (Хвостів.)— Якщо ви так добре розумієте, що означає більше й менше, нам час розглянути рівності та нерівності. Біля стіни стоять діжки,У кожній рівно по жабенятку. Якщо б було п'ять діжок,Скільки б було в них жабенят?— Отже, діжок було 5, в кожній діжці по 1 жабці. Ніхто не залишився без діжки. Утворилася рівність, оскільки кількість жаб дорівнює кількості діжок. Позначмо діжки буквою Д, а жаб — буквою Ж. Запишімо рівність: Д = Ж.— Посадіть бджілку на квітку.— Одна бджілка залишилася без квітки. Кількість бджілок не дорівнює кількості квіток. Отже, це нерівність, що позначається знаком ≠. Цей знак («≠») не вказує, яке з чисел більше, а яке менше. Задля цього застосовують знаки «>» і «<».

Номер слайду 9

Фізкультхвилинка. Стали струнко, мов солдати,Не хотілося щоб спати. Руки вгору підняли,Опустили й потрясли. Наші ніженьки замліли,Тож на раз, два, три — присіли. Потім всі швиденько всталиІ разом закрокували. Навкруг себе покрутилисьІ за парти всі вмостились.

Номер слайду 10

Первинне закріплення здобутих знань— Поставте необхідний знак.

Номер слайду 11

Усвідомлення поняття істинні й хибні рівності та нерівності. Робота з конструктором LEGOГра «Так чи ні?»— Наші висловлювання бувають істинними (правильними) і хибними (неправильними). На основі малюнка покажіть цеглинками LEGO, чи є твердження істинними або хибними. Шифр:червона цеглинка — істинне твердження;жовта цеглинка — хибне твердження. Твердження:1) Будинок одноповерховий.2) Біля будинку ростуть тільки кущі.3) Кущів менше, ніж дерев.4) Кішка сидить на даху.5) Собака спить під сходами.— Числові рівності та нерівності також бувають істинними і хибними. Порівняйте вирази і число.Істинна (правильна) рівність5 + 2 = 7 Хибна (неправильна) рівність3 + 3 = 7Істинна (правильна) рівність3 + 3 < 7 Хибна (неправильна) рівність3 + 3 > 7

Номер слайду 12

Узагальнення й систематизація понять рівності, нерівності, математичний вираз (с. 13, № 2)— Як називаються записи у першому стовпчику? (Нерівності.) Як називаються записи у другому стовпчику? (Рівності.) Як називаються записи у третьому стовпчику? (Вирази, оскільки стоять знаки «+» і «-».) Установіть, істинні чи хибні рівності та нерівності у першому і другому стовпчиках.

Номер слайду 13

Систематизація знань учнів про вирази «сума» й «різниця»1) Усна робота за підручником (за матеріалом підручника, с. 13, завдання 3). Учні окремо записують суми й окремо — різниці. Значення виразів не обчислюють.— Що ми обчислюємо під час додавання двох доданків? (Суму.) Який результат отримаємо під час віднімання? (Різницю.)— Визначте, який приклад обчислить Ведмідь, а який — Маша. З'єднайте вирази з героями.— Розподіліть вирази на дві групи. За якою ознакою можна їх упорядкувати? (Знаком, що записаний між числами.)2) Формування обчислювальних навичок. Групова робота— Обчисливши вирази на суму і різницю, ви допоможете пінгвінам знайти своє яйце.

Номер слайду 14

Закріплення вмінь порівнювати вирази. Робота з конструктором LEGO— На колесах машинок написано вирази. Порівняйте їх. Як будемо порівнювати? (Спочатку обчислимо один приклад, потім — другий; поставимо необхідний знак.)— Розгляньте другу групу машинок. Обидва вирази на них є сумами, в яких однакові доданки. Від зміни місця доданків значення суми не змінюється, тому ці суми є рівними.— Порівняйте вирази у підручнику (с. 13, № 4). За допомогою LEGO покажіть відповідний знак.

Номер слайду 15

Закріплення вміння обчислювати значення виразів на дві дії (с. 13, № 5). Робота в парах. Робота з конструктором LEGOСиній. Червоний. Оранжевий. Блакитний. Жовтий. Зелений83828060108— Поясніть, як обчислити значення виразів на кілька дій. Знайдіть їхні значення. Обчисліть приклади. Шифр

Номер слайду 16

Перевірка (знизу вверх)82 Червоний10 Жовтий80 Оранжевий10 Жовтий60 Блакитний83 Синій

Номер слайду 17

Формування обчислювальних навичок. Гра «Хто швидше?» (с. 13, № 6)- Обчислення ланцюжка прикладів на швидкість.

Номер слайду 18

Підсумок уроку. Пояснення домашнього завдання (с. 13, № 5)Вправа «Мікрофон»— Продовжте речення: «Знаю... Можу... Навчився(лася) краще... Потренуюся ще...».

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 жовтня 2021
Переглядів
1212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку