Урок 11. Повторюємо геометричні фігури: пряма, промінь, відрізок, многокутники. Величини

Про матеріал
Мета: актуалізувати уявлення про пряму лінію, промінь, відрізок, многокутники, коло; систематизувати та узагальнити уявлення про величини — довжину, масу, місткість; учити порівнювати, додавати й віднімати величини; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розділ 1. Узагальнюємо і впорядковуємо знання і вміння за 1 клас. Урок 11. Повторюємо геометричні фігури: пряма, промінь, відрізок, многокутники. Величини

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати уявлення про пряму лінію, промінь, відрізок, многокутники, коло; систематизувати та узагальнити уявлення про величини — довжину, масу, місткість; учити порівнювати, додавати й віднімати величини; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність. Обладнання: картинки для групової роботи, ілюстративний та роздавальний матеріал, конструктор LEGO. Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична, природнича.

Номер слайду 3

Організація класу. Лиш дзвінок на урок продзвенить,Стане кожний серйозним в ту ж мить. Бо роботи багато у нас,І дружно працює наш клас.

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання (с. 13, № 5)Синій. Червоний. Оранжевий. Блакитний. Жовтий. Зелений63402920109 Перевірка виконаної роботи. Вправа «Кольорова вежа»Шифр10 Жовтий20 Блакитний29 Оранжевий63 Синій9 Зелений40 Червоний. Перевірка (знизу вверх)

Номер слайду 5

Усні обчислення. Цікаві задачки з LEGO1. В дельфінарії дельфіни. Дітей забавляли. П'ять стрибали, три співали,А два малювали. Хто з вас зможе, діти,Дельфінів полічити?2. Десять чайок над морем літали,Дружно крилами махали. Шість на берег приземлилось. Скільки чайок залишилось?3. Чотири хмаринки по небу пливли,Веселі розмови між собою вели. А на зустріч їм — ще три. Скільки хмаринок у небі було?4. У бабусі Емми. Гарні хризантеми —Жовтих три, Біленьких п'ять. Нумо квіти рахувать!5. Бабуся Оля у печіВипікала калачі —Шість спекла, чотири з'їли. Скільки залишили?10 — синій4 — жовтий2 — блакитний9 — оранжевий8 — зелений7 — червоний. Шифр6. Зайченята на городіУрожай збирали. Тут чотири, а там — п'ять. Нумо моркву рахувать!7. Дев'ять жовтих каченят. Стали дружно в один ряд: Вісім побігло купатись. Скільки залишилось гратись?8. Шість машинок у Мишка,Дві машинки у Сашка. Підкажіть, будь ласка, їм. Скільки машинок у них?9. Справжніх друзів на обід. Запросив до себе кіт. Став він думать і гадать,Чим їх буде пригощать:Їжачок, дві киці, три крота. Скільки друзів у кота?10. Сім цукерок Толя мав. Дві цукерки мамі дав. Дві — малій сестричці Олі. А лишилось скільки в Толі?11. На полиці дев'ять книг. Толя взяв одну із них. Дві взяла собі Софійка. Ще одну — мала Надійка. Хто тепер сказати б міг,Скільки на полиці книг?12. Що у лісі гримить?Робить вулики ведмідь,Він зробив їх тільки сім,На два менше, ніж хотів.

Номер слайду 6

Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 1 та числа 11 Зграйкою летять пташки. З песиком пограти. Песик в нас лише один —Легко рахувати!— Скільки пташок?— Які цифри вони показують песику?— Яка з них відповідає числу песиків? А яка — числу пташок?— Що ви можете сказати про число 1?— Яких іще предметів може бути по одному?— Що в нашому класі теж одне? (Стіл, дошка тощо.)— Які ще предмети існують лише поодинці? (Сонце на небі, хвіст у кота тощо.)

Номер слайду 7

Робота з таблицею розрядів. Робота в парах. Десятки. ОдиниціЧисло7924848997060333{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}79{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}24{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}4{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}7{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}6{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}3

Номер слайду 8

Удосконалення знань про точку і пряму, промінь, відрізок— До нас на урок завітав веселий олівець. Він дуже любить малювати. Нумо подивимося, що у нього вийшло. Олівець торкнувся паперу і залишив ... точку.— Скільки точок залишив олівець?Немов натягнута струна,Така рівнесенька вона. Початку і кінця нема. Це що за лінія?.. (Пряма.)— Про яку властивість лінії йдеться в цьому вірші? (У ліній немає початку і немає кінця. Ми можемо продовжити лінію в одну і в іншу сторону). Дослідження— Як отримати пряму лінію?Перший спосіб: візьміть аркуш паперу. Складіть його навпіл. Лінія згинання — це пряма лінія.Інший спосіб: через точку за допомогою лінійки проведіть пряму лінію.— Скільки прямих можна провести через одну точку? (Багато ліній.)— Скільки прямих ліній можна провести через 2 точки? (Одну.)— Намалюйте у зошиті пряму лінію. Раптом хмаринка пустила на вашу лінію кілька крапель. І отримали відрізок, що має два кінця. Сонечко пригріло, тому одна краплина висохла, перетворилась на водяну пару. Намалюймо пряму з однією точкою. У нас утворився промінь, тобто лінія, обмежена лише з однієї сторони.

Номер слайду 9

Закріплення вивченого матеріалу1) Лінії у навколишньому світі. Робота за підручником (с. 14, № 2).2) Розвиток уваги на знаходження крапки, променя та відрізка.— Знайдіть на малюнку крапку, промінь та відрізок.3) Гра «Намалюй».— За допомогою відрізків перемалюйте малюнок.

Номер слайду 10

Фізкультхвилинка. Раз! Два! Час вставати: Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо,Швидко втому проганяймо. П'ять! Шість! Засміялись,Кілька раз понахилялись. Зайчик сонячний до нас. Завітав у вільний час. Будем бігати, стрибати,Щоб нам зайчика впіймати. Прудко зайчик утікаєІ промінчиками грає. Сім! Вісім! Час настав. Повернутись нам до справ.

Номер слайду 11

Повторення про многокутники1) Казка про многокутник. Знайомтеся — це Трикутник. У нього три кути та три сторони і три вершини, тобто точки з'єднання сторін. Ця фігурка не слухалася мами. От що з ним трапилося. Одного разу за погану поведінку мама боляче смикнула Трикутничка за вушко, а вушко в Трикутничка — це його кут. Розсердився Трикутник і думає: «От візьму та й повідрізую собі вушка, не буде за що смикати наступного разу!» І дійсно, відрізав! (Учитель демонструє, як утворився шестикутник.) Утворилася зовсім інша фігура. Полічіть, скільки в неї кутів. (Шість.) Це — шестикутник. Тепер неслухняний синок мав аж шість «вушок»! Отже, треба слухати маму, а не бешкетувати. Шестикутник — один із многокутників. Многокутниками називають геометричні фігури, які мають три і більше кутів.2) Вправа «Опиши». Учитель показує фігуру, діти рахують кількість кутів, сторін та вершин.3) Вправа «Розфарбуй».— Зафарбуйте фігуру, що є многокутником з найбільшою кількістю кутів.

Номер слайду 12

Удосконалення знань про величини— Згадайте відомі вам одиниці вимірювання довжини; маси; місткості.1) Ознайомлення з одиницями вимірювання довжини.— Ви вже знаєте, що пряма лінія безкінечна, тому її не можна виміряти, а накреслити можна лише її частину. Частину прямої лінії, обмежену двома точками, називають відрізком. Відрізки можуть бути різної довжини. Цю довжину можна виміряти, аби порівняти відрізки.

Номер слайду 13

Цікаві факти. Інші міри довжини— На сьогодні існує прилад для вимірювання довжини відрізків — лінійка. На однаковій відстані на лінійці є позначення — цифри. Відстань між двома сусідніми цифрами називають сантиметром, або скорочено см.— Оскільки більш великі відрізки незручно вимірювати по 1 см, людство придумало нову, більшу одиницю виміру — дециметр, скорочено дм. Довжина 1 дм дорівнює 10 см.— Чи зручно буде виміряти довжину стола в дециметрах? Для вимірювання великих предметів застосовують метр, скорочено м. Один метр дорівнює 100 см, або 10 дм.— Результати вимірювання величин записують у вигляді числа з найменуванням — іменованого числа. Якщо результат вимірювання записують лише в одній одиниці вимірювання, то це просте іменоване число. Наприклад: 3 см, 67 дм. Якщо вимірювали двома одиницями вимірювання, то зрештою отримаємо складене іменоване число. Наприклад: 5 дм 4 см, 7 м 2 дм.2) Вправа «Довжина предмета».— Визначте довжину кожного предмета.

Номер слайду 14

Робота за підручником (с. 14, № 4). До виконання завдання учні відповідають на запитання.— Яким приладом можна скористатися, щоб виміряти довжину відрізка? Як слід прикладати лінійку до відрізка? (Необхідно, щоб початок відрізка збігався із нульовою поділкою на шкалі лінійки. Поділка, з якою збігається інший кінець відрізка, вказує на числове значення його довжини у сантиметрах.)

Номер слайду 15

Удосконалення вмінь замінювати одну величину на іншу. Групова робота. Група 1. Перетворіть дм у см.2 дм = ___ см 4 дм = ___ см 6 дм = ___ см3 дм = ___ см 5 дм = ___ см 8 дм = ___ см. Група 2. Перетворіть см у дм.50 см = ___ дм 70 см = ___ дм 60 см = ___ дм10 см = ___ дм 90 см = ___ дм 40 см = ___ дм

Номер слайду 16

Гра «Легше — важче»— Розгляньте малюнки. Який з предметів у кожній парі легше чи важче?1-ша пара: слон і миша; 2-га пара: огірок і гарбуз; 3-тя пара: повне і порожнє відерце.

Номер слайду 17

Ознайомлення з терезами та мірою маси.— Порівнюючи предмети на легше або важче, маємо на увазі вимірювання маси. Не завжди зручно на око визначити, який предмет легше, а який важче. Тому придумали спеціальний прилад, що називається терезами. У наш час популярними є електронні терези. А раніше застосовували чашкові. Для того щоб порівняти масу двох предметів, їх укладали на чаші терезів. Якщо чаша з предметів опускалася нижче, отже, цей предмет за масою був більшим. Якщо чаша піднімалася вище, отже, цей предмет за масою був меншим.— Визначте за малюнками: які предмети легші; які важчі; які однакові за масою.— Масу предметів вимірюють у кілограмах. Для вимірювання маси на терезах використовують гирі. Кілограм — це міра маси. Її використовують люди в усьому світі. І всі розуміють одне одного, коли потрібно зважити, наприклад, 2 кілограми. А на письмі кілограм скорочено позначають кг. Умовну позначку пишуть без крапки. (На дошці вчитель вивішує умовну позначку «кг».)

Номер слайду 18

Визначення маси предметів. Робота за підручником (с. 14, № 5).

Номер слайду 19

Формування знань про одиницю місткості — літр.— Відгадайте загадку про одну речовину. Що прозоре, прохолодне,Напува кого завгодно?Вмиє дуже-дуже чисто. Малюка, машину й місто? (Вода.)— Нумо згадаємо, що вже знаємо про воду, переглянувши це відео. Будьте уважними! (https:// youtu.be/qh. A1w. Ib. AKT0)Про властивості води ви дізналися з відео?Чому вода вважається основним джерелом життя?У яких станах зустрічається рідина у природі?— Перед вами відро і чашка. Куди вміститься більше води?— Чому у відрі вміщується більше води? (Тому що більше об'єм.)— Виміряти об'єм рідини можна спеціальною одиницею вимірювання. Вона називається літр. Скорочено записують так: л.— Наллємо у скляну банку ємністю 1 л воду з крана. У банці тільки літр води,Більше і не вмістиш ти!— Що, крім води, вимірюють літрами? (Молоко, олію, сік, бензин, квас та ін.)— Є посуд, місткість якого більше за 1 л — це 2, 3, 5, 10 л; менше — пів літра тощо. Розгляньте ємності, у яких поміщено рідини. Прочитайте написи на них.— Скільки рідини вміститься у відро, якщо туди вилити 5 пакетів по 1 літру? (5 л.)

Номер слайду 20

Підсумок уроку. Пояснення домашнього завдання (с. 14, № 6) Рефлексія— Оцініть свою діяльність кольоровими смайликами (або цеглинками LEGO). Якщо ви виконували роботу без помилок, і у вас не виникало труднощів в обчисленнях, підніміть зелений смайлик. Якщо ви виконали самостійну роботу без помилок, але у вас виникли труднощі в обчисленнях, підніміть синій смайлик. Якщо ви часто припускалися помилок, підніміть жовтий смайлик.

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 жовтня 2021
Переглядів
1105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку