Урок 14. Додаємо і віднімаємо двоцифрові числа порозрядно. Робота із задачами

Про матеріал
Мета: актуалізувати навички додавання (віднімання) одноцифрового числа або круглого числа до (від) двоцифрового; формувати вміння додавати й віднімати двоцифрові числа способом порозрядного обчислення, розв'язувати прості задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров'я.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 14. Додаємо і віднімаємо двоцифрові числа порозрядно. Робота із задачами

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати навички додавання (віднімання) одноцифрового числа або круглого числа до (від) двоцифрового; формувати вміння додавати й віднімати двоцифрові числа способом порозрядного обчислення, розв'язувати прості задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров'я. Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: урок-казка. Освітні галузі: математична, мовно-літературна.

Номер слайду 3

Організація класу. Добрий день, у добрий час!Рада, діти, бачить вас!Всі почули ви дзвінок?Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався,На перерві постарався. Зараз сядуть всі дівчатка,А за ними всі хлоп'ятка.

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання (с. 16, № 4)— Яка відповідь найбільша/найменша?— Поясніть, як виконали обчислення.

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльностіНаш урок цікавим буде!Казку люблять усі люди!І дорослі, і малі,Тобто, й наші школярі. Будемо ми працювати,Й руку вправно піднімати. Казка кличе нас усіх,Починаємо мерщій!..— Якою казкою ми сьогодні будемо подорожувати, здогадаєтеся, якщо уважно послухаєте вірш. Я — веселий Колобок,Ваш рум'яненький дружок. Від бабусі й діда втік,По доріжці скік та скік. Вас у казку поведу,Математики навчу.— Чи хотіли б ви, щоб такого гарного, рум'яного Колобка з'їла хитра Лисиця? (Ні!)— А щоб цього не трапилося, потрібно, аби ви протягом усього уроку були уважними, дисциплінованими, старанно працювали і швидко виконували всі завдання.

Номер слайду 6

Усні обчислення1) Гра «Доповни зірки». Бабця Колобка спеклаІ поклала край вікна. Зараз просить вас, малята,Швидко числа називати.

Номер слайду 7

Каліграфічна хвилинка. Написання чисел 12 та 13 Колобок студивсь, студився,Скік з віконця — й покотився. У путь-доріженьку пустився.— Намалюймо йому цифрову доріжку. Пропишімо на першому рядку число 12, на другому — число 13.

Номер слайду 8

Математичний диктант— Упродовж доріжок цвітуть квіти, які мають завдання. Запишіть найменше двоцифрове число. Запишіть найбільше двоцифрове число. Запишіть число, у якому 9 десятків і 5 одиниць. Яке число передує числу 88?Яке число наступне для числа 75?Запишіть суму чисел 35 і 6. Запишіть різницю чисел 40 і 8. Зменште число 60 на 6. Збільште число 54 на 9.

Номер слайду 9

Геометрична хвилинка— На яку доріжку викотився Колобок? (На геометричну.)— Яку фігуру нагадує Колобок?— По яких двох фігурах котиться Колобок? (Многокутники.)— Яка фігура називається многокутником?— Вершини многокутників позначають літерами латинського алфавіту (A, B, C, D ...)

Номер слайду 10

Формування обчислювальних навичок (с. 17, № 2) з коментуванням дій— Пригадайте, як додають двоцифрові числа. Обчисліть приклад 75 + 23. Міркуємо так: розкладаємо число 75 і 23 на розрядні доданки. Додаємо десятки до десятків, одиниці до одиниць. Колобок котивсь, котився,Швидко в лісі опинився. Зайчик стежкою ішов,Колобочка він знайшов. Пропонує нам, малята,Дуже швидко рахувати. Ялинки мерщій одягати.— Треба одягнути ялиночки в цифри. Для цього необхідно обчислити значення виразів у № 2 у першому і другому стовпчиках, коментуючи свої дії.

Номер слайду 11

Фізкультхвилинка

Номер слайду 12

Закріплення уявлення учнів про математичну структуру задач, що містять співвідношення поєднання частин у ціле або вилучення частини з цілого (с. 17, № 3)Втік від Зайця Колобок,Та назустріч сірий Вовк. Колобку допоможіть. Усі приклади розв'яжіть!Це завдання — особливе,Подарунок для кмітливих!— Розгляньмо схему. Що може бути шуканим у задачі із поданими ключовими словами?

Номер слайду 13

— Шуканим у задачі може бути одне з числових значень одного з ключових слів. Якщо шуканим є «скільки стало», то це задача на обчислення суми, яку знаходимо дією додавання. Якщо невідомо, скільки було, то це задача на обчислення невідомого доданка, який знаходимо дією віднімання. Якщо шуканим є «скільки прийшло», то це також задача на обчислення невідомого доданка. Вона розв'язується дією віднімання.— Якою дією розв'язується кожна задача?— Розгляньмо другу схему. Що може бути шуканим у цій задачі?— Шуканим у задачі може бути одне з числових значень одного з ключових слів. Якщо шуканим є «скільки залишилося», то це задача на обчислення різниці. Якщо невідомого, скільки було чи скільки пішло, то це задача на обчислення невідомого зменшуваного та від'ємника.

Номер слайду 14

Удосконалення вмінь розв'язувати задачі (с. 17, № 4)Колобок від Вовка втік,По доріжці скок та скок. А назустріч йде Ведмідь. Колобочка виручайте,Ось вам задачку розгадайте.— Прочитайте. Що є у Костика? (Гачки і поплавці.) Що сказано про гачки? (Їх 11.) Що відомо про поплавці? (Їх на 2 більше.) Що запитується в задачі? Яка арифметична дія допоможе відповісти на запитання, якщо сказано «на 2 більше»? Запишіть умову та розв'язання задачі.

Номер слайду 15

Удосконалення вмінь обчислювати вирази (с. 17, № 5)Від ведмедя теж утікІ Лисиці впав на ніс. Звикла Лиска хитрувати,Всіх хто менше — ображати. Хоче з'їсти Колобка. Любі діти ви мої,Приклади обчисліть!Допоможете зробити?Лиску злу пора провчити.— Роздивіться перший стовпчик прикладів. Чим вони відрізняються? Як слід обчислити ці вирази? (Якщо додаємо/віднімаємо до двоцифрового числа одноцифрове, то здійснюємо дію з одиницями. Якщо додаємо/віднімаємо двоцифрові числа, то виконуємо спочатку дію з десятками, потім з одиницями, додаємо десятки і одиниці.)

Номер слайду 16

Вправа «Дорога додому»Колобочок дуже-дуже вдячний вам, малята,Бо ж зуміли ви його нині врятувати.— Допоможіть Колобку повернутися додому, обчисливши кругові вирази.

Номер слайду 17

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНАВ лісі казковому ми побували,Колобка ми врятували,Всі завдання розв'язали,Між тим, для себе знання здобували...1. Пояснення домашнього завдання (с. 17, № 2)2. Підсумок уроку. Метод «Мікрофон»Що ми робили на початку уроку?Які завдання виконували на уроці?Яке завдання було найцікавішим для вас? Чому?

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 жовтня 2021
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку