Урок 12. Додаємо і віднімаємо числа в межах 100 (43 + 6, 67 - 5, 34 + 20, 56 - 40)

Про матеріал
Мета: актуалізувати навички додавання й віднімання в межах 100, знання прийомів додавання (віднімання) одноцифрового числа до (від) двоцифрового, круглого числа до (від) двоцифрового; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 12. Додаємо і віднімаємо числа в межах 100 (43 + 6, 67 - 5, 34 + 20, 56 - 40)

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати навички додавання й віднімання в межах 100, знання прийомів додавання (віднімання) одноцифрового числа до (від) двоцифрового, круглого числа до (від) двоцифрового; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики. Обладнання: конструктор LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: уявна циркова вистава. Освітні галузі: математична.

Номер слайду 3

Організація класу. Дзвонить дзвіночок: Дзелень, дзелень!Сміється сонце,Збудився день. Кличе дзвіночок: Бім-бам! Бім-бам!Урок розпочати. Час школярам.

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання (с. 14, № 6)— Яке число отримали в кінці ланцюжка прикладів? Дайте йому характеристику.

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльності— Діти, ви були у цирку?Цирк прийшов сьогодні в клас,Щоб перевірити всіх нас;Чи умієм рахувати, цифри в зошиті писати,Чи знаєм чисел склад? Чи все у нас гаразд?

Номер слайду 6

Актуалізація опорних знань. У цирку він смішніше всіх,У нього великий успіх,На арені виступає,Нудьгу швидко розганяє. Хто це?— Клоун Антошка запрошує нас у цирк. Для того щоб увійти, треба мати квиток. Його ми будемо купувати за знання, а не за гроші.

Номер слайду 7

Усне опитування. Скільки сантиметрів в 1 метрі/в 1 дециметрі?Скільки дециметрів у метрі?Запишіть у сантиметрах: 5 дм, 4 дм 2 см. Запишіть у дециметрах: 80 см, 4 м, 3 м 2 см.

Номер слайду 8

Усні обчислення— Проходимо у залу і шукаємо місця. Для цього нам потрібно розв'язати веселі задачки. Курка півню каже: «Друже,Бачу: ти поправивсь дуже». Півень згодився: «Угу!»І подибав на вагу. Став Петько двома ногамиІ затяг два кілограми.— Ого-го! — гукнув, — ану,Стану тільки на одну... Ну, то хто з вас, діти, скаже,Скільки зараз півень важить? В клас зайшов Мишко,А за ним Петько,А за тим Марина,За нею Ярина,А за нею Гнат. Скільки всіх хлоп'ят?

Номер слайду 9

Каліграфічна хвилинка— Отже, наші місця — 2 і 3. А також місце, яке отримаємо, якщо ці цифри поставити у порядку зростання. А якщо в порядку спадання? 23

Номер слайду 10

Розв'язування віршованої задачі (усно)Жолудів аж сім десятків. Назбирали поросятка. Три десятки вранці з'їли. Скільки на обід лишили?— Який ковпак надягне клоун? {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}7 д. – 3 д. = 4 д.40

Номер слайду 11

Удосконалення вмінь додавати і віднімати на основі десяткового складу числа1) Додавання/віднімання до (від) круглих чисел одноцифрових.— Визначмо, який у клоуна буде костюм. Але спочатку пояснімо, як до круглих чисел додати одноцифрові числа. — Другий приклад 47 - 7. Уявіть його у вигляді суми розрядних доданків: 40 і 7. Якщо від 47 відняти 7, що залишиться? (40.)— Потренуймося: 60 + 8, 85 - 5.— Отже, клоун надягне костюм із зірочками.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}40 + 6 (40 + 6 — це 4 дес. і 6 од., тобто число 46{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}47- 7 = 40

Номер слайду 12

2) Додавання/віднімання до (від) двоцифрового число одноцифрового.— Які чоботи клоун узує? Згадаймо, як до (від) двоцифрового числа додати/відняти одноцифрове? Наприклад, 34 + 5. Розкладаємо число 34 на суму розрядних доданків 3 дес. і 4 од. Додаємо одиниці до одиниць, тобто 5 + 4. Отримуємо 39.— Аналогічно виконуємо віднімання. Наприклад, 48 - 4. Розкладаємо число 48 на суму розрядних доданків 4 дес. і 8 од. Віднімаємо одиниці від одиниць, тобто 8 - 4. Отримуємо 44. Потренуймося: 82 + 4.— Отже, клоун узує рожеві чоботи (з відповіддю 86).

Номер слайду 13

Віднімання від двоцифрового числа круглого числа.— Як від двоцифрового числа відняти кругле число? Наприклад, 46 - 30. (46 — це 4 дес. і 6 од. 30 — це 3 Дес. Віднімаємо десятки 40 - 30. Отримаємо 1 дес. до 10 + 6, отримаємо 16.)Потренуймося: 56 - 40.

Номер слайду 14

Первинне закріплення матеріалу з коментуванням (на основі підручника, с. 15, № 2)— Третій номер — виступ ведмедика на велосипеді. Допоможімо йому проїхати математичний лабіринт, коментуючи свої дії.

Номер слайду 15

Формування обчислювальних навичок (на основі підручника, с. 15, № 4). Робота з LEGOЄ в програмі цирковій. Справжній слон живий. Він жонглер і акробат,Виступати дуже рад.— Розв'яжіть приклади. Відповідь покажіть цеглинками LEGO.

Номер слайду 16

Удосконалення вмінь розв'язувати віршовані задачі з числами у межах 100 На арені бегемот. Широко роззявив рот,Він силач, яких немає —Гирю з міццю піднімає!— Нумо покажемо бегемоту, як ми вміємо розв'язувати задачі. Тридцять сім — три десятки і сім одиниць —Стільки зерен пшона я приніс для синиць?Тридцять зерен склювали вони й полетіли!Скільки зерен вони не доїли?Висновок. Якщо відняти десятки, залишаються одиниці, а якщо відняти одиниці, то залишаються десятки.

Номер слайду 17

Закріплення вмінь обчислювати приклади у межах 100 (на основі підручника, с. 15, № 5)— Останній виступ — від дресированих собачок. Допоможіть їм виконати номер. Обчисліть приклади.— Порівняйте вирази, наприклад, 36 + 3 та 36 + 30. Чим різниться розв'язування?

Номер слайду 18

Робота з геометричним матеріалом— Клоун Антошка пропонує зібрати його портрет з геометричних фігур. Що потрібно нам, малятам,Для умілих наших рук?Намалюймо два квадрати,А на них — великий круг,Потім ще малі кружечки. Та трикутний капелюх. Ось і вийшов — чоловічок,Розвеселий Чудачок.

Номер слайду 19

Пояснення домашнього завдання (с. 15, № 4)2. Підсумок уроку. Рефлексія— Домалюйте клоуну ротик, що відповідає вашому настрою після уроку. Посмішка — сподобався урок, і я все зрозумів. Куточки ротика вниз — не сподобався урок, було дуже складно. Пряма лінія — не визначився, почувався невпевнено.— Що сподобалося на уроці?— Які труднощі спіткали на уроці?

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 жовтня 2021
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку