Мета: актуалізувати навички додавання й віднімання в межах 100, знання прийомів додавання (віднімання) одноцифрового числа до (від) двоцифрового, круглого числа до (від) двоцифрового; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики. Обладнання: конструктор LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: уявна циркова вистава. Освітні галузі: математична.
Усні обчислення— Проходимо у залу і шукаємо місця. Для цього нам потрібно розв'язати веселі задачки. Курка півню каже: «Друже,Бачу: ти поправивсь дуже». Півень згодився: «Угу!»І подибав на вагу. Став Петько двома ногамиІ затяг два кілограми.— Ого-го! — гукнув, — ану,Стану тільки на одну... Ну, то хто з вас, діти, скаже,Скільки зараз півень важить? В клас зайшов Мишко,А за ним Петько,А за тим Марина,За нею Ярина,А за нею Гнат. Скільки всіх хлоп'ят?
Удосконалення вмінь додавати і віднімати на основі десяткового складу числа1) Додавання/віднімання до (від) круглих чисел одноцифрових.— Визначмо, який у клоуна буде костюм. Але спочатку пояснімо, як до круглих чисел додати одноцифрові числа. — Другий приклад 47 - 7. Уявіть його у вигляді суми розрядних доданків: 40 і 7. Якщо від 47 відняти 7, що залишиться? (40.)— Потренуймося: 60 + 8, 85 - 5.— Отже, клоун надягне костюм із зірочками.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}40 + 6 (40 + 6 — це 4 дес. і 6 од., тобто число 46{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}47- 7 = 40
2) Додавання/віднімання до (від) двоцифрового число одноцифрового.— Які чоботи клоун узує? Згадаймо, як до (від) двоцифрового числа додати/відняти одноцифрове? Наприклад, 34 + 5. Розкладаємо число 34 на суму розрядних доданків 3 дес. і 4 од. Додаємо одиниці до одиниць, тобто 5 + 4. Отримуємо 39.— Аналогічно виконуємо віднімання. Наприклад, 48 - 4. Розкладаємо число 48 на суму розрядних доданків 4 дес. і 8 од. Віднімаємо одиниці від одиниць, тобто 8 - 4. Отримуємо 44. Потренуймося: 82 + 4.— Отже, клоун узує рожеві чоботи (з відповіддю 86).
Удосконалення вмінь розв'язувати віршовані задачі з числами у межах 100 На арені бегемот. Широко роззявив рот,Він силач, яких немає —Гирю з міццю піднімає!— Нумо покажемо бегемоту, як ми вміємо розв'язувати задачі. Тридцять сім — три десятки і сім одиниць —Стільки зерен пшона я приніс для синиць?Тридцять зерен склювали вони й полетіли!Скільки зерен вони не доїли?Висновок. Якщо відняти десятки, залишаються одиниці, а якщо відняти одиниці, то залишаються десятки.
Пояснення домашнього завдання (с. 15, № 4)2. Підсумок уроку. Рефлексія— Домалюйте клоуну ротик, що відповідає вашому настрою після уроку. Посмішка — сподобався урок, і я все зрозумів. Куточки ротика вниз — не сподобався урок, було дуже складно. Пряма лінія — не визначився, почувався невпевнено.— Що сподобалося на уроці?— Які труднощі спіткали на уроці?