Урок №10 (І семестр, 8 клас) Тема: Походження і розвиток рок-музики

Про матеріал
Мета: продовжувати формувати уявлення учнів про рок-музику як мистецьке та суспільне явище, розширювати знання про напрями рок-музики, про найяскравіших представників року, вчити впізнавати та розрізняти вивчені напрями сучасної музики, розвивати креативне мислення, прищеплювати інтерес до кращих зразків рок-музики; розвивати та вдосконалювати вокально-хорові навички, розвивати музично-ритмічний слух та музичну пам’ять; виховувати естетичні смаки, культуру слухання музичних творів, спілкування, почуття взаємоповаги, інтерес до музики. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

    Урок №10 (І семестр, 8 клас)

    Тема:    Походження і розвиток рок-музики

    Мета:

  • продовжувати формувати уявлення учнів про рок-музику як                 мистецьке та суспільне явище, розширювати знання про напрями рок-музики, про найяскравіших представників року,
  • вчити впізнавати та розрізняти вивчені напрями сучасної музики, розвивати креативне мислення,
  • прищеплювати інтерес до кращих зразків рок-музики;
  • розвивати та вдосконалювати вокально-хорові навички, розвивати музично-ритмічний слух та музичну пам’ять; 
  • виховувати естетичні смаки, культуру слухання музичних творів, спілкування, почуття взаємоповаги, інтерес до музики.

     Тип уроку: комбінований.

     Музичний матеріал:  Е. Преслі «Все гаразд, мамо.», П. Маккартні «Дівчина», гурт “Queen”  “The Show Must go on” ( «Шоу повинно тривати»), гурт «Pink Floyd”  «Стіна»  - для слухання; Дж. Ленон, П. Маккартні «Yesterday»- розучування.

     Обладнання:  фото рок-музикантів, ноутбук, ППЗ, роздатковий матеріал для учнів.

      

                                            Хід уроку

               Щоб щось любити чи не любити,

                                                      це треба знати, а не відкидати.

 

1.Музичне вітання.

 Ми піснею дзвінкою розбудимо нашу радість,

 Розбудимо  нашу дружбу, і вірність, і любов.

 

 

2. Оголошення теми і мети уроку.

-  Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з напрямами рок-музики, з її найяскравішими представниками. Щоб наш урок пройшов плідно і цікаво, нам потрібно об’єднатися у чотири  групи.  Кожна команда обирає собі назву та дивіз.

 

3.  Актуалізація опорних знань.

      Вчитель роздає кожній команді аркуші з характеристикою того чи іншого поняття, учні по черзі зачитують ці поняття, інші повинні відгадати про що йде мова, навести приклади.

 

  • Його основа – імпровізація, твори ніколи не записуються на папері, а кожен раз звучать по-новому. Це - …….

 

 ( Джаз. Л. Армстронг)

  

  •                           Це  хоровий жанр, духовні пісні-гімни афроамериканців. Це - ………

 

 

                                ( Спіричуел. Найкраща виконавиця Махелія Джексон)

 

 

  •                            Це  світська лірична пісня афроамериканців, зазвичай сумного елегійного змісту.  Це - …….

 

          

                                     ( Блюз. Л. Армстронг «Блюз західної околиці»)

 

4. Засвоєння нової теми.

Вчитель роздає командам матеріал про Е. Преслі, гурт « Бітлз», гурт “Queen”,

гурт «Pink Floyd» ( див. додатковий матеріал). 

  • Уявіть собі, що ви фанати цих груп, виконавців. Вам потрібно так розповісти про своїх кумирів, щоб їх хотілося послухати.

(Учні готують завдання, вчитель корегує їх діяльність, підбираються необхідні музичні фрагменти. Виступають по черзі,слухають музику, обговорюють, знайомляться із новими поняттями: рок-музика, рок-н-рол, рок-шоу, сингл, хіт, хіт-парад, хард-рок, диско.)

5. Хоровий спів.

1) Вокальна вправа.

C:\Users\Бодя\Desktop\2011-11 (ноя)\сканирование0003.jpg

2) Виконання пісні  Дж. Ленона, П. Маккартні «Yesterday»

6. Закріплення вивченого. Підсумок уроку.

Декілька учнів біля дошки розв’язують  кроссворд.

Всьому класу пропонуються запитання на аркушах паперу.

 

  1.           Я абсолютно нічого раніше не знав про рок-музику та її представників, а після цього уроку ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  2.           Я раніше не любив і ніколи не слухав таку музику, вважав рок вульгарним і нецікавим, але після уроку …………………………….., буду шукати записи ……………………………………………………
  3.           Я трохи знайомий з рок- музикою, мені доводилось її слухати(де?) …………………………………………………………………………, у виконанні(кого?) ……………………………………………………………………………..
  4.           Я цікавлюсь рок-музикою, мої улюблені виконавці - ………………………………………………………………………………. Знання, отримані на уроці допомогли мені зрозуміти призначення рок-музики, я вбачаю його в ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
  5.           Рок-музика – найкраще, що вигадало людство в музичному мистецтві! Я слухаю цю музику постійно і люблю за те, що вона ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Моїми кумирами є виконавці ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Джерело моїх знань ………………………………………………………………………………

 

         

            Yesterday

Вчора тінь,

Тінь біди в моє життя ввійшла;

Ти, як блиск проміння, відійшла.

Навіщо був цей світлий день?

Тільки день,

Тільки день були ми – ти і я.

Ти – моя любов і біль ти мій.

А нині тут самотній я.

 

Знову день прийшов,

Мук здолати не зумів.

Як потрібна ти,

Я лиш зараз зрозумів!

Разом, вір,

Щастя полум’я віднайдем,

Світлу мить кохання повернем,

Не будеш ти вчорашнім днем.

 

Знову день прийшов,

Мук здолати не зумів.

Як потрібна ти,

Я лиш зараз зрозумів.

 

 Тестові завдання

Прочитай, подумай і відміть правильні відповіді:

1. Музично-сценічний жанр, що використовує структурні принципи 

традиційної опери і в поєднанні з стилістикою рок-музики.

  1. рок-опера
  2. балет
  3. оперета

2. Вид естрадної музики, який виник в другій  половині 20 ст., який включає в себе елементи фольклору та  електроні ефекти в звучанні музики, домінує ритм

     1. хіп-хоп

     2. рок-музика

     3. кантрі

3. Музичний напрямок, який виник на при кінці 60-х років на основі синтеза декількох музичних культур: джаза, рок-музики, класики та фольклору.

  1. біг-біт
  2. кантрі-рок
  3. джаз-рок
  4. блюз-рок

4. Назвіть 2 українських рок-гурта.

  1. «Океан Ельзи»
  2. «Кіно»
  3. «Воплі Відоплясова»
  4. «Машина часу»

5. Назвіть 2 російських рок-гурта.

  1. Ленінград
  2. Тартак
  3. Арія
  4. Фліт

 

 

 

doc
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку