Урок 10 клас Іван Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях митця. Жанрова різноманітність творів і «театр корифеїв».

Про матеріал
Тема уроку: Іван Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях митця. Жанрова різноманітність творів і «театр корифеїв». Мета уроку: ознайомити з життям і творчістю І. Карпенка-Карого, жанровою різноманітністю творів митця; з’ясувати особливості новаторства драматурга та сформувати його визначальну участь у діяльності «театру корифеїв»; розвивати уяву, критичне мислення, уміння аргументувати точку зору; виховувати інтерес до творчості Івана Карпенка-Карого.
Перегляд файлу

Українська література

Урок №  , 10 клас

Тема уроку: Іван Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях митця. Жанрова

  різноманітність творів і «театр корифеїв».

Мета уроку: ознайомити з життям і творчістю І. Карпенка-Карого, жанровою

  Різноманітністю творів митця; з’ясувати особливості новаторства

  Драматурга та сформувати його визначальну участь у діяльності

  «театру корифеїв»; розвивати уяву, критичне мислення, уміння

  Аргументувати точку зору; виховувати інтерес до творчості Івана

  Карпенка-Карого.

Обладнання: портрет драматурга, виставка творів, мультимедійна дошка.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Літературна вікторина
  • В якому році було створено новочасний театр? (1882)
  • Які драматурги ставили на сцені свої п’єси? (М. Старицький, М. Кропивницький, І. Карпенко-Карий)
  • Яка родина присвятила себе театрові? (Тобілевичів)
  • Які перешкоди стояли на шляху українському театру? (Емський указ, Валуєвський циркуляр, політика влади)
  • Хто відкрив у Києві перший стаціонарний театр? (М. Садовський)

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

 Діти, сформулюйте тему уроку, відгадавши про кого Іван Франко писав: «...Він був одним з батьків новочасного українського театру, визначним артистом та при тім великим драматургом, якому рівного не має наша література».

ІV. Мотивація навчання

 За методом «Мозковий штурм»

 Ознайомитися…..

 Розвивати……

 Виховувати…..

V. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

 1. Робота з портретом драматурга.

 Скажіть, будь ласка, дивлячись на портрет драматурга, якою він був людиною?

  1. Опрацювання біографії Івана Тобілевича.

Іван Карпович обрав собі псевдонім Карпенко від імені батька Карпа, що буквально означає «син Карпа», а Карий – від імені персонажа пєси Тараса Шевченка «Назар Стодоля» Гната Карого. Вперше псевдонімом Гнат Карий було надруковано оповідання «Новобранець» в альманасі «Рада» в 1883 році. Цього ж року він вступив до театральної трупи М. Старицького. Та був звільнений з посади секретаря поліції за неблагонадійність. Доля Івана Тоблевича приготувала йому нелегкі випробування. Двічі одружений, мав семеро дітей та хутір Надія від першої дружини, Надії Тарковської, яка померла. Втратив доньку Галину. Вдруге оженився з Софією Дітковською. 1884 заарештований і засланий до Новочеркаська. Працював ковалем, пізніше відкрив палітурну майстерню. У засланні написав свою першу драму «Чабан» («Бурлака»), а також п'єси «Бондарівна», «Розумний і дурень», «Наймичка», «Безталанна».

1886 у Херсоні вийшов перший «Збірник драматичних творів» І. Карпенка-Карого.

 1887, отримавши дозвіл на звільнення, повернувся з дружиною Софією в Україну й оселився на хуторі, названому на честь першої дружини Надії (у Єлисаветградському повіті). Нині хутір є історико-культурним заповідником.

 1888 з І. Карпенка-Карого зняли гласний нагляд. Він вступив до трупи свого брата Миколи Садовського, пізніше — до трупи іншого брата Панаса Саксаганського. 1890 вступив до товариства українських артистів, написав комедію «Сто тисяч».

 У 1900-1904 роках створив власну трупу, проте на заваді подальшій праці стала невиліковна хвороба. Вирушає на лікування до Берліна, але хвороба виявилася сильнішою за ліки. Помирає драматург, який народився в родині зубожілого шляхтича, котрий багато років домагався визнання на папері визнання свого шляхетського походження, 2 вересня 1907 року. Похований на хуторі «Надія».

  1. Побудова конспекту-опори за біографією Івана Карпенка-Карого (індивідуальна робота учнів).
  2. Робота з матеріалом підручника про творчий доробок драматурга (створення схеми-опори або таблиці визначних творів у творчому доробку митця).

VІ. Узагальнення і систематизація вивченого.

  1. «Вільне письмо» (пояснити, чим саме вам сподобався Іван Карпенко-Карий, та які твори драматурга ви хотіли б прочитати).

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

  1. Асоціативний портрет

І - ідеальний

В - видатний

А- активний

Н - новатор

Т -  театрал

О - особливий

Б - бездоганний

І -

Л - лідер

Е – енергійний

В – відкритий1

И -

Ч – чесний

VІІІ. Домашнє завдання

 Прочитати «Хазяїн» І. Карпенка-Карого

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку