26 травня о 18:00Вебінар: Як вчителю створити та розвивати власний YouTube-канал

Урок №12, 6 клас, "Побутове музикування."

Про матеріал

План-конспект уроку №12 інтегрованого курсу "Мистецтво" (Музичне мистецтво) для 6 класу. Матеріал для художньо-творчої діяльності може варіюватися на погляд учителя. Матеріал для сприймання музичного мистецтва з аудіо-записів я часто заміняю відео-записами, так як учні завзятіше сприймають інформацію. Відеоматеріали вибираю з інтернетресурсів. Часто застосовую відеозаписи з власного архіву періоду студентства, педагогічних практик, іншої музичної діяльності, з попередніх років роботи в ЗОШ. Буду вдячна за схвалення, зауваження та іншу критику.

Перегляд файлу

Клас

6-а

6-б

6-в

6-г

Дата

 

 

 

 

Сімаковська Т.В.

учитель інтегрованого курсу «Мистецтво»

(музичне мистецтво)

Кам’янець-Подільського НВК №14

 

Урок 12.

Тема. Побутове музикування.

Мета: Ознайомити з особливостями побутового музикування та музичними поняттям, історією її розвитку та характерними ознаками.

Формування ключових компетентностей: 

-загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури;

-міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного  ставлення до світу в різних сферах діяльності людини;

-вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії;

-предметних компетентностей:

-знайомити учнів з історією виникнення музичного мистецтва, формувати уявлення про перші музичні інструменти, імітацію, значення голосу людини в розвитку музичного мистецтва.

Розвивати вміння учнів уважно слухати побутову музику та знаходити на слух характерні ознаки побутової музики,  висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння на слух впізнавати жанрові ознаки музичного твору й характерні засоби музичної виразності та розвиток музичного образу. Розвивати в учнів здібності щодо образного сприйняття музичних творів та навички виконавського розвитку музики. Розвивати творчі здібності учнів, естетичний смак.

Виховувати інтерес до слухання класичної музики та виконання дитячих пісень різної тематики, виховувати інтерес та любов до музики як виду мистецтва. Через музику виховувати інтерес до інших видів мистецтва, зокрема образотворчого.

Обладнання: фортепіано, дошка, комп’ютер, аудіозаписи, мультимедійна презентація, відеозаписи,  ударні інструменти, дитячі шумові інструменти, qr-коди(як роздатковий матеріал або як наочний матеріал), підручники, пісенники.

Тип уроку: урок введення в тему.

 

Хід уроку:

І. Вхід учнів до класу під звучання музики Й.С.Бах «Кавова кантата»

 

ІІ. Організація класу до уроку.

Музичне вітання.

Перевірка присутніх.

Перевірка домашнього завдання. (Поміркувати яка б могла бути мелодія до вашого улюбленого вірша.(Вірш зачитати (можна уривок), описати музику.))

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Запитання до учнів:

-Як ви розумієте поняття баталії у музиці?

-Що ви можете сказати про композитора Джузеппе Верді?

-Який музичний твір Джузеппе Верді ми слухали?

-Який  музичний твір композитора Сергія Прокоф’єва ми слухали?

 

IV.Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми та мети уроку.

Мабуть, немає людини, якій не доводилося співати разом з друзями або з родиною. Не дивно, що нині стали надзвичайно популярними різні музичні акції за участю аматорів – конкурси сімейних ансамблів, фольклорні чи дитячі пісенні фестивалі.

Сьогодні ми з вами говоримо про побутове музикування.

 

V. Розповідь-бесіда про побутове музикування.

Побутове музикування було поширене з давніх часів. Нерідко художники зображали на своїх полотнах не лише музикантів-професіоналів в урочистій атмосфері концертного залу, а й виконавціа аматорів у камерній обстановці, зокрема у дружньому колі чи родинному затишку.

А чи є між нами музиканти? (Бесіда з учнями)

 

VI.Слухання Й.С.Бах «Кавова кантата»

Ви вже знаєте, що Бах був серйозним композитором і створював складну поліфонічну музику. Він написав близько двохсот духовних кантат, глибоких за змістом. Але в його творчій спадщині є гумоистична «Кавова кантата». У ній розповідається про захоплення молодих сучасників новим на той час напоєм – кавою. Мелодії з цієї кантати в часи Баха були популярними в середовищі молоді, їх наспівували, як звичайні пісні.

Слухання.

Запитання до учнів:

-Охарактеризуйте  музик кантати.

 

VII. Вокально-хорова робота.

Розспівування.

-На одному звуці по півтонах у висідному і нисхідному порядку.

-Мі ме ма мо му. Ді де да до ду. Ті те та то ту. На одному звуці по півтонах у висідному і нисхідному порядку.

-На актикуляцію брі бре бра бро бру. На одному звуці по півтонах у висідному і нисхідному порядку.

-На кількох звуках( до ре мі ре до), (до мі соль мі до). По півтонах у висідному і нисхідному порядку.

-Розспівка на артикуляцію ПЕРПЕНДИКУЛЯР.

Виконання пісні Г.Татарченко «Гей, ви, козаченьки»

Виконання пісень вивчених на попередніх уроках на вибір учителя і учнів.

 

VIII. Підсумок уроку.

Запитання до учнів:

-Розкажіть, що нового ви дізналися про побутове музикування.

-Наведіть приклади побутового музикування у вашій сім’ї чи в колі друзів.

-Як збагатилися ваші знання про Й.С.Баха?

-Як називаєть кантата Баха, яку ми сьогодні слухали?

 

ІХ. Домашнє завдання.

Слухати та аналізувати побутову музику.

 

Х. Вихід учнів з класу під пісню Г.Татарченко «Гей, ви, козаченьки».

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 6 клас (Масол Л.М.)
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
1026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку