Урок №13, 6 клас, "Хай живе оперета!"

Про матеріал

План-конспект уроку №13 інтегрованого курсу "Мистецтво" (Музичне мистецтво) для 6 класу. Матеріал для художньо-творчої діяльності може варіюватися на погляд учителя. Матеріал для сприймання музичного мистецтва з аудіо-записів я часто заміняю відео-записами, так як учні завзятіше сприймають інформацію. Відеоматеріали вибираю з інтернетресурсів. Часто застосовую відеозаписи з власного архіву періоду студентства, педагогічних практик, іншої музичної діяльності, з попередніх років роботи в ЗОШ. Буду вдячна за схвалення, зауваження та іншу критику.

Перегляд файлу

 

Клас

6-а

6-б

6-в

6-г

Дата

 

 

 

 

Сімаковська Т.В.

учитель інтегрованого курсу «Мистецтво»

(музичне мистецтво)

Кам’янець-Подільського НВК №14

 

Урок 13.

Тема. Хай живе оперета!

Мета: Ознайомити з особливостями поняття оперета та історією її розвитку та характерними ознаками.

Формування ключових компетентностей: 

-загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури;

-міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного  ставлення до світу в різних сферах діяльності людини;

-вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії;

-предметних компетентностей:

-знайомити учнів з історією виникнення музичного мистецтва, формувати уявлення про перші музичні інструменти, імітацію, значення голосу людини в розвитку музичного мистецтва.

Розвивати вміння учнів уважно слухати музику, зокрема оперету,  та знаходити на слух характерні її ознаки,  висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння на слух впізнавати жанрові ознаки музичного твору й характерні засоби музичної виразності та розвиток музичного образу. Розвивати в учнів здібності щодо образного сприйняття музичних творів та навички виконавського розвитку музики. Розвивати творчі здібності учнів, естетичний смак.

Виховувати інтерес до слухання класичної музики та виконання дитячих пісень різної тематики, виховувати інтерес та любов до музики як виду мистецтва. Через музику виховувати інтерес до інших видів мистецтва, зокрема образотворчого.

Обладнання: фортепіано, дошка, комп’ютер, аудіозаписи, мультимедійна презентація, відеозаписи,  ударні інструменти, дитячі шумові інструменти, qr-коди(як роздатковий матеріал або як наочний матеріал), підручники, пісенники.

Тип уроку: урок поглиблення в тему.

 

Хід уроку:

І. Вхід учнів до класу під звучання музики Ірини Білик «А я пливу у човні»

 

ІІ. Організація класу до уроку.

Музичне вітання.

Перевірка присутніх.

Перевірка домашнього завдання. (Слухати та аналізувати побутову музику.)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Запитання до учнів:

-Розкажіть, що на минулому уроці нового ви дізналися про побутове музикування.

-Наведіть приклади побутового музикування у вашій сім’ї чи в колі друзів.

-Як збагатилися ваші знання про Й.С.Баха?

-Як називаєть кантата Баха, яку ми слухали минулого уроку?

 

IV.Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми та мети уроку.

Чи бажаєте ви себе відчути у вирі яскравого та веселого свята? Тоді запрошую зануритися у радісний і барвистий світ оперети.

 

V. Розповідь-бесіда про оперету.

Жанр оперети – це синтез музики, танцю та віртуозної гри акторів-вокалістів у супроводі оркестру, хору та балету, а ще жарти, веселощі, піднесений настрій, шарм і вишуканість. Тільки в опереті присутні світла безтурботність, готовність сміятися над речами та ситуаціями, які в повсякденні зазвичай викликають гіркі роздуми про недосконалість світу та людини.

Слово «оперета» дуже подібне до слова «опера». І не дивно, адже воно означає «маленька опера», ще її називають «молодшою сестрою опери». В опереті є усі складові опери - увертюра, арії, ансамблі, хори. Тільки вистави оперети мають комічний сюжет із розмовними діалогами, що чергуються з музичними номерами.

Отже, оперета – це музично-театральний жанр, який поєднує риси опери та драматичного театру та балету.

 

VI.Слухання Йоганн Штраус «Летюча миша» (фрагмент)

Галантні чоловіки у фраках, привабливі жінки у яскравих сукнях, чарiвнi мелодiї вальсу, п’янке шампанське, жарти, веселощі – атмосфера справжнього карнавалу…

На маскарадi, влаштованому князем Орловським, Генрiх Айзенштайн, завзятий «дон-жуан», зустрічає прекрасну жінку в костюмі летючої миші i закохується в неї. Багато зусиль прикладає вiн, аби спокусити красуню, не підозрюючи, що чарівна незнайомка в масці – його  власна дружина Розалiнда. Ображена і спантеличена, вона залишається невпізнаною і вирішує провчити невірного чоловіка…

Оперета «Летюча миша» була написана Йоганном Штраусом на одному диханні всього за 42 дні. 

Слухання.

Запитання до учнів:

-Охарактеризуйте  музику оперети.

 

VII. Слухання. Імре Кальман Оперета «Принцеса цирку» Арія Містера Ікса.(Геогр Отс)

Сюжет оперети будується на розвитку відносин головних героїв спектаклю – таємничого Містера Ікса, артиста цирку, який ніколи не знімає маски, та княгині Палінської.

Слухання.

Запитання до учнів:

-Охарактеризуйте образ містера Ікса за музикою арії – його музичного портрета.

 

VIII. Вокально-хорова робота.

Розспівування.

-На одному звуці по півтонах у висідному і нисхідному порядку.

-Мі ме ма мо му. Ді де да до ду. Ті те та то ту. На одному звуці по півтонах у висідному і нисхідному порядку.

-На актикуляцію брі бре бра бро бру. На одному звуці по півтонах у висідному і нисхідному порядку.

-На кількох звуках( до ре мі ре до), (до мі соль мі до). По півтонах у висідному і нисхідному порядку.

-Розспівка на артикуляцію ПЕРПЕНДИКУЛЯР.

Розучування пісні ІриниБілик «А я пливу у човні».

Виконання пісень вивчених на попередніх уроках на вибір учителя і учнів.

 

ІХ.Підсумок уроку.

Запитання до учнів:

-У чому особливість музично-театрального жанру оперети?

-Порівняйте жанр оперети і опери.

 

Х. Домашнє завдання.

Переглянути фільм «Летюча миша».

ХІ. Вихід учнів з класу під звучання музики Ірини Білик «А я пливу у човні»

 

1

 

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 6 клас (Масол Л.М.)
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
2954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку