Урок № 126 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗА РІК, українська мова, 6 клас

Про матеріал
Урок № 126 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗА РІК, українська мова, 6 клас Урок № 126 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗА РІК, українська мова, 6 клас Урок № 126 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗА РІК, українська мова, 6 клас Урок № 126 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗА РІК, українська мова, 6 клас Урок № 126 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗА РІК, українська мова, 6 клас
Перегляд файлу

Урок № 126 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗА РІК, українська мова, 6 клас

Мета: повторити, закріпити, узагальнити знання учнів з лексикології, словотвору, морфології й орфографії; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, пам’ять, увагу; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття любові та поваги до своїх учителів, однокласників, а також розвивати вміння дотримуватися етикетних норм.

Тип уроку: урок повторення, узагальнення й систематизації знань.

 

 

ХІД УРОКУ

 

I. Організаційний момент

 

II. Мотивація навчальної діяльності

 

III. Виконання системи завдань і вправ на повторення, узагальнення та систематизацію знань шестикласників

Колективна робота з текстом

Прочитати текст. Визначити тип і стиль мовлення. Дібрати заголовок, який би відбивав основну думку тексту. Чи згодні ви з висловленими твердженнями? Аргументувати свою відповідь. Доповнити тест власними роздумами про працю вчителя. Порівняти з висловлюваннями ваших однокласників.

Працю вчителя ні з чим не можна порівняти. Ткач уже через годину бачить плоди своєї роботи. Сталевар через кілька годин радіє вогненному потоку металу. Хлібороб через кілька місяців милується колосками і жменею зерна, вирощеного в полі. А вчителеві треба працювати роками, щоб побачити предмет свого творіння. Буває, минають і десятиріччя, а ледве-ледве починає позначатися те, що ти замислив. Нікого так часто не відвідує почуття незадоволення, як учителя. Кожна крихта твоєї людської краси — це його безсонні ночі. Сивина. Учителеві часто ніколи думати про себе, бо змушений думати про інших. Праця педагога — це напружена праця серця і творчість розуму (В. Сухомлинський).

Виділені слова розібрати як частину мови і дібрати до них синоніми.

Зробити словотворчий розбір слова безсонні.

 

Творче завдання

Прочитати. До якої лексики можна віднести ці слова?

Козачок, держава, радіотелемеханіка, хронічний, лампада, серенада, ланіти, мантилья, комедіант, зріти, бандура, біциглі.

З’ясувати лексичне значення виділених слів. За потреби можна звернутися до тлумачного словника.

Скласти 3—4 речення, використовуючи подані слова.

Творче спостереження з елементами аналізу

Прочитати текст. Чим він вам сподобався? Які слова вам зустрілися вперше?

ПРО ВЕЛОСИПЕД

Перші велосипеди з’явилися близько трьохсот років тому. Автомобілів, трамваїв, тролейбусів, метро, літаків ще не було. Зараз у світі існує понад п’ятнадцять тисяч їх моделей. Є велосипеди чоловічі, жіночі, дитячі, циркові. Є велотрактори і веловсюдиходи. На них їздять по землі і плавають по воді. Існує велобатискаф. Ним водолаз подорожує по морському дну. На створеній у Данії велосипедомашині одночасно може їхати 35 осіб (З журналу).

 

Виписати складні слова. Пояснити їх правопис.

Чи всі у вашій родині вміють їздити на велосипеді? Розкажіть своїм однокласниками, як ви навчалися їздити на велосипеді.

 

Взаємоперевірка знань з теми «Числівник»

Прочитати. Записати, замінюючи цифри словами і розкриваючи дужки. Дробовий числівник разом з іменником провідміняти. Звернути увагу на відмінкові форми іменників.

1/2 (сторінка), 1/3 (група), 12 1/7 (кілограм), 5 1/2 (кілометр).

Скласти речення з кожним із цих словосполучень у формі одного з непрямих відмінків.

 

Вибіркова робота

Прочитати текст. Які думки і почуття він у вас викликав? Чому? Визначити види і засоби зв’язку речень у ньому. Виписати словосполучення із займенниками. Визначити розряд та відмінок займенників.

Я одного хочу, сину, щоб ти гарним хлопчиком виріс. Щоб совість у тебе чиста була. Не слухайся тих, що по-пустому геройствують. Нема у злочині геройства. Є тільки сором і ганьба, і до таких від людей лише презирство. Героями на іншій дорозі стають. Працею людина і сильна, і красива… Ось і на станції у нас, який колектив, усі за тебе переживають, хочуть, щоб ти людиною став, маму свою не соромив (О. Гончар).

Зробити розбір виділених слів як частин мови. Скласти усний твір у художньому стилі на тему «Працею людина і сильна і красива».

 

Пояснювальний диктант

Пояснити будову та правопис поданих займенників.

Той, самий, хто, ніщо, будь-чого, що-небудь, дехто, де з ким, хтозна-чий, той чи інший, одне і те ж, абищо, що-небудь, казна-що, казна-який, що таке.

Усно поставити ці займенники в орудному та місцевому відмінках.

 

Ситуативне завдання

Уявити ситуацію: ваш клас готується до шкільного конкурсу «Чи важко бути ввічливим?»

Записати слова. Підкреслити однією лінією ті, що вам незрозумілі. З’ясувати їх значення за словником і записати у зошит. Згрупувати слова за принципом: позитивне — негативне.

Увічливість, делікатність, улесливість, байдужість, недбалість, толерантність, галантність, підлабузництво, корисливість, щирість, інтелігентність, лицемірство, благородство, гідність, запопадливість, доброзичливість, грубість, привабливість, стриманість, нахабність, заздрісність.

Скласти зв’язне висловлювання на тему «Навіщо бути ввічливим?», використовуючи подані слова й утворені від них інші слова.

 

IV. Підсумок уроку 

V. Домашнє завдання

Скласти твір-роздум про те, чого б ви хотіли навчитися в наступному навчальному році, що нового почути, з’ясувати на уроках рідної мови в 7 класі тощо.

 

docx
Додано
26 травня 2019
Переглядів
1375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку